Klopt ja. Ik meen dat ze ook zo'n gebruik hadden dat ze op een bepaalde dag stieren door de hele stad lieten rennen daar? Dat zou bijna zijn toen ik daar was, een paar dagen na vertrek. Maar het kan goed dat ik in de war ben met een andere stad. Ik weet dat ze dat wel op meer plaatsen doen in Spanje..quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat amfitheater is een stierengevecht stadion.
maar inderdaad, prachtig plaatsje. ik kreeg echt hoogtevrees van die brug..
ja zou kunnen, in spanje hebben de meeste stadjes wel iets met stierengedoe 1 keer per jaar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik meen dat ze ook zo'n gebruik hadden dat ze op een bepaalde dag stieren door de hele stad lieten rennen daar? Dat zou bijna zijn toen ik daar was, een paar dagen na vertrek. Maar het kan goed dat ik in de war ben met een andere stad.
Dat vind ik sowieso wel klachtwaardig. Ik kan me zoveel prachtige plekken in steden herinneren, maar maar zelden in welke stad dat dan wasMisschien toch ook maar eens foto's gaan maken. Dat doe ik immers vrijwel nooit op vakantie.
Foto's maken helpt zeker, ik doe het eigenlijk alleen bijna nooit. Zeker sinds de digitale camera er is, vind ik het leuke er vanaf. Je kunt maar een eind wegklikken zonder na te hoeven denken waar je je 28 foto's voor gaat gebruiken. En uiteindelijk eindig je met een enorme map foto's ergens op je laptop waar je nooit in kijkt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja zou kunnen, in spanje hebben de meeste stadjes wel iets met stierengedoe 1 keer per jaar.
lol fotos maken helpt wel..
Helemaal niet, was ook niet de reden dat ik het vroeg.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb geen regen gezien gisterenIk vind het gewoon niks die stad. Dat is toch niet zo'n probleem lijkt me?
Ah oke, DAT is nou het antwoord waar ik al de hele tijd naar zoek.quote:Overigens ken ik de term communistische uitstraling wel inderdaad. Daar wordt, in ieder geval hier, mee bedoeld het uit de grond stampen van droevige betonnen gebouwen om maar zoveel mensen in kleine hokjes in een grote stad te kunnen persen.
Ik woonde in Hong Kong van augustus t/m december j.l. (rondom Kowloon Tong om specifiek te zijn). Ben zelf een grote fan overigens! Maar goed, iedereen zo zijn smaak natuurlijk. Ik ken wel meer mensen die HK vreselijk vinden als ik foto's laat zien.quote:Ik weet niet of je al eens in Hong Kong geweest bent, maar als je iets verder kijkt dan de kustlijn van Kowloon en HK Island zul je zien wat ik bedoel. Talloze betonnen woonflats.
je hoeft ook niet gelijk als een malloot overal fotos van te gaan maken... gewoon die mooie plekjes waar je het over had.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Foto's maken helpt zeker, ik doe het eigenlijk alleen bijna nooit. Zeker sinds de digitale camera er is, vind ik het leuke er vanaf. Je kunt maar een eind wegklikken zonder na te hoeven denken waar je je 28 foto's voor gaat gebruiken. En uiteindelijk eindig je met een enorme map foto's ergens op je laptop waar je nooit in kijkt.
'Vroeger' moest je nog met je rolletje naar de fotograaf, en een dag later kreeg je een pakketje van 24 foto's met daarin eigenlijk alleen maar goede plaatjes omdat er wel over nagedacht is. En dan is het leuk om die in te plakken in een fotoboek ofzoMet verhalen of folders erbij. Heel anders dan nu in het uiterste geval wat JPGtjes naar mijnfotoboek.nl sturen om daar zo'n lullig onpersoonlijk boekje van te krijgen.
Ik heb altijd wel wat foto's, maar ik vind het zonde om tegen de achterkant van mijn camera aan te kijken. En ik doe eigenlijk nooit moeite om het daarna nog een beetje te organiseren. Een aantal dingen heb ik wel, zoals een foto van mezelf met het Sydney Opera House, op Broadway, Hong Kong Airport, Ground Zero, onder de Eiffeltoren en dat soort on-originele meuk..
Barcelona is een mooie stad ja. Maar de laatste keer dat ik er was waren er flinke rellen tegen bezuinigingenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ben inmiddels terug van Barcelona en ik kan oprecht zeggen dat ik het een prachtige stad vind. Hele mooie schone stad zelfs na de inhuldiging van die voetbalspelers die in een bus voorbij kwamen en de stad vol stond met mensen overal, de dag erna was het helemaal schoon weer! Geweldig! De mensen zijn vriendelijk, ze willen je allemaal wel helpen.
Veel te zien en te doen, we hebben geen toeristische bus genomen want die koste ¤26 p.p.p.d. dus we gingen alles lopen, vanaf de Ramblas naar Parc Guell en nou ja alle bezienswaardigheden bij langs.
Mooie wandelstad..
Een paar mindere puntjes was dat wij eigenlijk niet zo makkelijk een goed restaurantje vonden die een beetje goedkoop was. We wisten dat we op de Ramblas niet moesten zoeken naar een goed restaurant omdat het daar een en al oplichterij is, maar ook in de verdere wijken vonden we het moeilijk te vinden.
En een slaap plaats, we hadden een hotel in een zijstraat van de Ramblas en dat was niet al te best hotel, wel schoon e.d. maar de bedden waren doorgezakt. En we hadden het idee nog wel dat we zo iets anders zouden vinden, dat viel behoorlijk tegen en zijn we toch maar weer op hangende pootjes terug gegaan naar het eerste hotel.![]()
Verder absoluut een prachtige stad.
Ach, ik ben er vaker geweest. Het is niet dat ik nu niet weet hoe mooi de stad is. En het heeft wel iets enorm indrukwekkends. Hordes kwaaie mensen onder je hotelraam door. Nederlandse 'rellen' zijn er echt niks bijquote:Op zondag 19 mei 2013 15:47 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dan is het idd een stuk minder leuk en mooi! Wat balen zeg uitgerekend dat jij er toen ook zat..
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, ik ben er vaker geweest. Het is niet dat ik nu niet weet hoe mooi de stad is. En het heeft wel iets enorm indrukwekkends. Hordes kwaaie mensen onder je hotelraam door. Nederlandse 'rellen' zijn er echt niks bij
Edit: Optredens van de Nederlandse politie ook niet trouwens
Rio os qua ligging zeker supermooi, qua gebouwen echter heel gemiddeld. Al met al komt hij wel in mijn top 10 voor.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:
Voor wie nog twijfels had:
Met recht de allermooiste stad ter wereld. Geen enkele stad kan hiermee concurreren:
Erg mooi, maar een stad??quote:
Daliquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
meer een dorp-stadje, en niet per se supermooi, vond ik. wel erg leuk.
ik ken nogal wat mensen die er elk jaar heen gaan, t is nog steeds een beetje een semi- hippie bestemming.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dali
En mijn oude veldwerkgebied; Cap de Creus. Het meest oostelijke puntje van Spanje heb ik in kaart gebracht.
Dat geloof ik bestquote:Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:
Voor wie nog twijfels had:
Met recht de allermooiste stad ter wereld. Geen enkele stad kan hiermee concurreren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Westerlingen (Europa-kolonisten), zuiderlingen (Afrika-slaven), Oosterlingen (Aziaten-gastarbeiders) zijn de grootste groepen denk ik.. Brazilie is een bonte mix van alles.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:01 schreef Lemans24 het volgende:
Brazilianen zijn ook westerlingen, dus ja!
Als je een beetje nadenkt wel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat geloof ik bestMaar is het ook enigszins veilig als westerling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |