Het duurt nog wel een jaar of 20 voordat dat los gaat lopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:22 schreef monkyyy het volgende:
Over rare metals gesproken:
Weet iemand toevallig nog een leuke Thorium tracker? Want dat is natuurlijk de toekomst voor energie voorziening als ik die man mag geloven.
Uranium.
Thorium.
En toen ik ging zoeken, kwam ik met name op, 'Thorium India Scam' terecht. Dino kom d'r maar inquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:25 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het duurt nog wel een jaar of 20 voordat dat los gaat lopen.
Huh, welke politicus?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En toen ik ging zoeken, kwam ik met name op, 'Thorium India Scam' terecht. Dino kom d'r maar in
Volgens mij is het een combinatie van 1) veel japanse bedrijven hebben een berg japanse government bonds op de balans staan, dus qua EV/EBIT krijg je al een normaler beeld; 2) japanse GAAP biedt dacht ik minder mogelijkheden om van alles te activeren, dus lagere winsten, maar cash flow matig hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Best merkwaardig ja, heb me er ook nooit in verdiept trouwens. Op eerste gezicht zou ik me er in ieder geval niet prettig bij voelen, wellicht zegt het ook iets over de omvang/duur van de bubble die er al die tijd is geweest.
Bedankt voor het meldenquote:Op zondag 12 mei 2013 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Weinig bijzonder genoteerd nieuws dit weekend
verander je in ik, en je zit goedquote:Op zondag 12 mei 2013 12:08 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Np
Ik geloof dat je of geen leven heb of 24/7 achter de PC zit![]()
Nu zijn de berekeningen van het CBO doorgaans wat te optimistischer, maar ook in dit opzicht staat Amerika er beter voor dan Europa. Zonder grote bezuinigingen belastingverhogingen. Ook zijn er prognoses gemaakt van het handelstekort, die word vrijwel gedecimeerd komend decennia dankzij een energie onafhankelijk Amerika. Dit, naast tal van andere zaken waar Amerika een beduidend betere uitgangspositie heeft, zijn allemaal positieve factoren voor de USD, verdomme gaat die dan toch niet vallen. Word het misschien zelfs een bullmarket voor de USD?quote:Overview
If the current laws that govern federal taxes and spending
do not change, the budget deficit will shrink this year to
$642 billion, the Congressional Budget Office (CBO)
estimates, the smallest shortfall since 2008. Relative
to the size of the economy, the deficit this year—at
4.0 percent of gross domestic product (GDP)—will be
less than half as large as the shortfall in 2009, which was
10.1 percent of GDP. Bron.
Hangt er vanaf welk deel van Amerika je bentquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:29 schreef monkyyy het volgende:
Amerika's beste dagen liggen in de toekomst.
Ooit wel natuurlijk, maar of dat komend decennia is betwijfel ik. Er is op dit moment op een enorme (en ongekende) schaal sprake van misallocatie en dat gaat vroeg of laat mis. Dit keer zonder reddende autoriteiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:29 schreef monkyyy het volgende:
Amerika's beste dagen liggen in de toekomst.
Hoeveel bewijs is er voor dat het die kant op gaat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Ook zijn er prognoses gemaakt van het handelstekort, die word vrijwel gedecimeerd komend decennia dankzij een energie onafhankelijk Amerika.
En 'ons' gaat hier om de mensen van beursklets.nl, of spreek je nu in meervoud over jezelf? Inmiddels heeft beursklets trouwens de positie alweer gesloten...quote:Op maandag 13 mei 2013 10:24 schreef 0108daniel het volgende:
De stoploss wordt direct ingezet en door ons automatisch worden gesloten als deze bereikt wordt.
Als Amerika daadwerkelijk energie onafhankelijk word of zelfs exporteur (daar neigt het ook toe volgens onderzoeken) heeft dat een fors impact op het handelstekort. De vraag is dus meer of je erin gelooft of dat een energie onafhankelijk Amerika gaat gebeuren, ikzelf heb daar geen zicht/kennis over dus ik geloof de gedegen onderzoeken die dat weergeven door gebrek aan beter. Je kunt niet al je huiswerk zelf doen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:03 schreef GoedeVraag het volgende:
Hoeveel bewijs is er voor dat het die kant op gaat?
Hij verwijst naar zichzelf in koninklijke meervoud denk ik ?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:06 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
En 'ons' gaat hier om de mensen van beursklets.nl, of spreek je nu in meervoud over jezelf? Inmiddels heeft beursklets trouwens de positie alweer gesloten...
Wat vind jij momenteel wel interessant?quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ah, de toekomstige posterchilds van de mining/resrouces boombust
Mooi moment van oppaken van Deere was in 2009, niet nu ze 4x zo hoog staan aan de vooravond van een investment stop die ze nog even verbloemen door de financial enginering trucendoos open te trekken (IBM style)
/klinkt trouwens niet koninklijk, maar als Schaaij
Bois de Sauvage. Wie? Bois de Sauvage!quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wat vind jij momenteel wel interessant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |