quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien is het ook maar net mijn referentiekader. Ik doe onderzoek naar risicogedrag bij adolescenten, en lees dus veel over impulscontrole en hersenontwikkeling enzo. Ik ben er daardoor denk ik overmatig van bewust dat kinderhersenen volop in ontwikkeling zijn en dan met name gebieden die impulsen moeten controleren. Ik duid 'regels overtreden' in een groot deel van de gevallen als een "oooh, wat leuk, dat wil ik zo graag!" gevoel wat te laat gevolgd wordt door een "oeps, vergeten dat dat niet mag" gedachte. Regels moeten inslijten, automatiseren en dan pas kunnen ze impulsen beter onderdrukken. Ik zie dus geen jongetje dat keer op keer moedwilig niet luistert, maar een jongetje wat regels vergeet, of ze uitprobeert. Gelden ze altijd, of alleen nu even, en wat gebeurt er als ik het wel doe? Dat betekent niet dat zijn gedrag geen consequenties heeft, hij moet de regels wel leren. Maar het is wat Pvoess zegt: "omdenken".
As we speak die zit ze nu op te eten. We hadden hem ingepakt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:12 schreef Nirak het volgende:
[..]
+1 ! Fijne dag Eva en Danic
En jij ook FRmet Ean haar verjaardag, opdat het surprise ei lekker mag smaken
quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:14 schreef hilliebillie het volgende:
Hier worden ook diverse niet eetbare dingen geprobeerd, maar owee als er iets op z'n bord ligt wat op groenten lijkt (uitzonderingen daargelaten) dat zal hij niet proberen..![]()
Hier wordt het trouwens vaak gevolgd door pffft pffft.. Dus het proberen uit te spugen, als dat niet binnen drie keer lukt en het is niet heel groot, dan kan ik het niet meer vinden in z'n mond. Thuis ben ik er vaak op tijd bij (al krijg ik z'n mond dan ook niet altijd open) laatst in de auto op de snelweg was moeilijker.. Toen ik ergens kon stoppen was het al weg maar hij wees me nog wel even braaf aan dat de spiegel van z'n speelgoedauto was die nu weg was.. Ach waarschijnlijk zal het niet het laatste geweest zijn dat ie wil proeven..
Bedankt Clubsoda, ik waardeer je compliment echt!quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Fijn dat hij je vertelde dat het om de buitenspiegel ging
![]()
Soempie, inderdaad, dat is een mooi voorbeeldTof filmpje is dat inderdaad. En het is ook echt wat ik terug zie bij M. Dan zit hij op zijn kar (dat mag namelijk wel) en dan gaan die billen in de lucht, dan realiseert hij zich dat er iets niet klopt, kijkt mij aan, weet het weer, en gaat weer zitten.
T_T, slaan en schoppen lijkt me zo moeilijkIk zou het heel lastig vinden hoe ik daar mee om moest gaan. Ik hoop dat Jeugedzorg kan helpen. Ik vind het trouwens zo stoer dat je zo open praat over de moeilijkheden waar je in het opvoeden tegenaan loopt en de hulp die jullie krijgen daarvoor
Je tip aan Zana om het eens te bespreken op het cb vind ik een goede!
Gefeliciteerd Danic en f_r met jullie peuters! Wat gaat de tijd snel!
Ik ben hier nieuwsgierig naar, heeft deze manier van bespreken een naam? Is het een project?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic en FR, gefeliciteerd met jullie peuters!
Ik ga elke week koffiedrinken met moeders uit de wijk. Dan doen we ook regelmatig opvoedthema's. Is geregeld vanuit het welzijnswerk. Inmiddels (3jaar met Chris) ken ik de thema's wel, maar toch geeft het we een mooi nadenkmoment. Net zoals de discussie hier. Er worden ook moeders vanuit het cb heen verwezen voor "informele" hulp. Niet direct 1-op1, maar het kan wel helpen je even een duwtje de goede kant op te geven.. Het 1-op1 begeleiden wordt ook door de leidster daar gedaan, dus dan heb je gelijk een vertrouwd gezicht.
Zo klopt iequote:Op woensdag 8 mei 2013 13:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zana: (en andere ouders met huilbaby's blèrende baby's/drammerige dreumesen/pittige peuters) over het CB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |