abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:27:45 #126
30252 Soempie
Procreating
pi_126205310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien is het ook maar net mijn referentiekader. Ik doe onderzoek naar risicogedrag bij adolescenten, en lees dus veel over impulscontrole en hersenontwikkeling enzo. Ik ben er daardoor denk ik overmatig van bewust dat kinderhersenen volop in ontwikkeling zijn en dan met name gebieden die impulsen moeten controleren. Ik duid 'regels overtreden' in een groot deel van de gevallen als een "oooh, wat leuk, dat wil ik zo graag!" gevoel wat te laat gevolgd wordt door een "oeps, vergeten dat dat niet mag" gedachte. Regels moeten inslijten, automatiseren en dan pas kunnen ze impulsen beter onderdrukken. Ik zie dus geen jongetje dat keer op keer moedwilig niet luistert, maar een jongetje wat regels vergeet, of ze uitprobeert. Gelden ze altijd, of alleen nu even, en wat gebeurt er als ik het wel doe? Dat betekent niet dat zijn gedrag geen consequenties heeft, hij moet de regels wel leren. Maar het is wat Pvoess zegt: "omdenken".

:Y

Gisteravond bedacht ik me dat ik hier nog iets over had kunnen zeggen.

Het experiment van Mischels is dan ook interessant. Hij gaf jonge kinderen de keus: nu een marshmellow of 5 minuten wachten en ze dan alletwee op mogen eten. Ongeveer 70 procent (dacht ik) van de kleuters eet binnen die 5 minuten een marshmellow, terwijl ze toch wel echt 2 marshmellows zouden willen. Zo moeilijk is het om zichzelf 5 minuten te beheersen en er niet aan te komen. En bij degenen die wel kunnen wachten zie je de mooiste strategieën: op hun handjes zitten, zich omdraaien, enz. :D

Ter info, omdat ik het zo interessant vind . :+

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:28:13 #127
30252 Soempie
Procreating
pi_126205320
Danic, van harte gefeliciteerd! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_126205351
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:12 schreef Nirak het volgende:

[..]

+1 ! Fijne dag Eva en Danic *O*

En jij ook FR *O* met Ean haar verjaardag, opdat het surprise ei lekker mag smaken ;)
As we speak die zit ze nu op te eten. We hadden hem ingepakt.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:31:42 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_126205369
Twee jarigen zelfs. Jij ook gefeliciteerd FR! *O*
pi_126205425
Gefeliciteerd Eva en Ean!!! (en hun moeders natuurlijk ook!) *O* *O*
Tralalalaaa
pi_126205552
Oke gevonden, maar mobiel dus linken lukt niet.
Ff googelen op 'lil rinser'.
Misschien dat dat iets is?
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:50:07 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126205627
Danic en FR, van harte gefeliciteerd met jullie peuters!

*O*
pi_126205678
Danic & FR, van harte met jullie dames!

Tot snel bij de peuters! O+
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:54:03 #134
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126205679
Danic en FR van harte *O*

Soempie grappig filmpje. Het verbaast me wel dat kindjes daar zoveel moeite mee hebben, joh.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:55:02 #135
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126205695
Gefeliciteerd beide mama's met jullie 2 jarige meisjes!! *O* *O*

*slik* nog een maandje, dan is die van ons ook twee jaar.....
Ze krijgt een zandbak voor dr verjaardag hebben we bedacht, aan de overige visite vragen we onder andere een speeltentje en een zwembadje, het laatste wil ik graag een beetje kattenproof hebben, iemand een idee/tip?
pi_126206215
Gefeliciteerd Danic en F_R! Een hele fijne dag! En tot bij de peuters!

Clubsoda en Soempie, interessant! Zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken. Hmz... Misschien moet ik bepaalde regels wat versoepelen en haar gewoon maar afleiden ofzo. Zal voor mij ook veel ongeduld schelen..
pi_126206493
Danic en FR Gefeliciteerd!!
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:54:32 #138
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126207030
Danic en FR gefeliciteerd!!!! Vandaag is de datum dat ik was uitgerekend 2 jaar geleden O+
Zondag is het bij ons zo ver :Y
Toch weer een nadenkmomentje gehad na de opvoeddiscussie hier. Wij gebruiken time-out na 3 waarschuwingen. Maar dan slaat en schopt Larissa vaak. Maar dan is Larissa ook echt niet meer te houden. Hiervoor zijn we maandag bij Jeugdzorg geweest.

Vorig jaar kregen we video-interactie begeleiding, en dat heeft heel erg geholpen.
Helaas was dat potje na 5 keer op. Als het goed is krijgen we nu een soortgelijke begeleiding (op vrijwillige basis). Het is prettiger als een buitenstaander even mee kan kijken en tips kan geven :Y

We hadden in ieder geval een super-aardige vrouw, dus we hebben er vertrouwen in dat de begeleidster/der ook zo zal zijn :)

Zana, als jullie echt veel problemen hebben met jullie uk, is het dan niet een optie om dat met het CB te bespreken? Dat jullie desnoods een vaste wijkverpleegkundige vragen waarmee jullie kunnen praten?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126207091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:14 schreef hilliebillie het volgende:
Hier worden ook diverse niet eetbare dingen geprobeerd, maar owee als er iets op z'n bord ligt wat op groenten lijkt (uitzonderingen daargelaten) dat zal hij niet proberen.. :?
Hier wordt het trouwens vaak gevolgd door pffft pffft.. Dus het proberen uit te spugen, als dat niet binnen drie keer lukt en het is niet heel groot, dan kan ik het niet meer vinden in z'n mond. Thuis ben ik er vaak op tijd bij (al krijg ik z'n mond dan ook niet altijd open) laatst in de auto op de snelweg was moeilijker.. Toen ik ergens kon stoppen was het al weg maar hij wees me nog wel even braaf aan dat de spiegel van z'n speelgoedauto was die nu weg was.. Ach waarschijnlijk zal het niet het laatste geweest zijn dat ie wil proeven..
_O- Fijn dat hij je vertelde dat het om de buitenspiegel ging :D

Soempie, inderdaad, dat is een mooi voorbeeld :Y Tof filmpje is dat inderdaad. En het is ook echt wat ik terug zie bij M. Dan zit hij op zijn kar (dat mag namelijk wel) en dan gaan die billen in de lucht, dan realiseert hij zich dat er iets niet klopt, kijkt mij aan, weet het weer, en gaat weer zitten.

T_T, slaan en schoppen lijkt me zo moeilijk -O- Ik zou het heel lastig vinden hoe ik daar mee om moest gaan. Ik hoop dat Jeugedzorg kan helpen. Ik vind het trouwens zo stoer dat je zo open praat over de moeilijkheden waar je in het opvoeden tegenaan loopt en de hulp die jullie krijgen daarvoor ^O^ Je tip aan Zana om het eens te bespreken op het cb vind ik een goede!

Gefeliciteerd Danic en f_r met jullie peuters! Wat gaat de tijd snel! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 08-05-2013 10:04:21 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:31:13 #140
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126210341
Danic en FR, gefeliciteerd met jullie peuters!

Ik ga elke week koffiedrinken met moeders uit de wijk. Dan doen we ook regelmatig opvoedthema's. Is geregeld vanuit het welzijnswerk. Inmiddels (3jaar met Chris) ken ik de thema's wel, maar toch geeft het we een mooi nadenkmoment. Net zoals de discussie hier. Er worden ook moeders vanuit het cb heen verwezen voor "informele" hulp. Niet direct 1-op1, maar het kan wel helpen je even een duwtje de goede kant op te geven.. Het 1-op1 begeleiden wordt ook door de leidster daar gedaan, dus dan heb je gelijk een vertrouwd gezicht.

Daan heeft het voetballen door. En dan gaat hij een stap achter de bal staan, gaat als een stuiterbal dribbelen met zijn pootjes, doet een stap, en schiet dan. Soms mooi raak, soms ook niet ;)
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:36:18 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126210500
Gefeliciteerd met jullie meisjes!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:49:16 #142
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126210943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

_O- Fijn dat hij je vertelde dat het om de buitenspiegel ging :D

Soempie, inderdaad, dat is een mooi voorbeeld :Y Tof filmpje is dat inderdaad. En het is ook echt wat ik terug zie bij M. Dan zit hij op zijn kar (dat mag namelijk wel) en dan gaan die billen in de lucht, dan realiseert hij zich dat er iets niet klopt, kijkt mij aan, weet het weer, en gaat weer zitten.

T_T, slaan en schoppen lijkt me zo moeilijk -O- Ik zou het heel lastig vinden hoe ik daar mee om moest gaan. Ik hoop dat Jeugedzorg kan helpen. Ik vind het trouwens zo stoer dat je zo open praat over de moeilijkheden waar je in het opvoeden tegenaan loopt en de hulp die jullie krijgen daarvoor ^O^ Je tip aan Zana om het eens te bespreken op het cb vind ik een goede!

Gefeliciteerd Danic en f_r met jullie peuters! Wat gaat de tijd snel! *O*

Bedankt Clubsoda, ik waardeer je compliment echt! :*
Dat schoppen en slaan doet ze trouwens puur naar ons toe (ouders + oma), gelukkig is ze naar de kindjes en op de opvang echt superlief en leuk :)
Vandaar dat we dit ook zo aanpakken, want we weten ongeveer dus waar het probleem ligt (ons).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:52:09 #143
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126211050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic en FR, gefeliciteerd met jullie peuters!

Ik ga elke week koffiedrinken met moeders uit de wijk. Dan doen we ook regelmatig opvoedthema's. Is geregeld vanuit het welzijnswerk. Inmiddels (3jaar met Chris) ken ik de thema's wel, maar toch geeft het we een mooi nadenkmoment. Net zoals de discussie hier. Er worden ook moeders vanuit het cb heen verwezen voor "informele" hulp. Niet direct 1-op1, maar het kan wel helpen je even een duwtje de goede kant op te geven.. Het 1-op1 begeleiden wordt ook door de leidster daar gedaan, dus dan heb je gelijk een vertrouwd gezicht.

Ik ben hier nieuwsgierig naar, heeft deze manier van bespreken een naam? Is het een project?
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:59:12 #144
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126211334
Ze noemen het hier een ontmoetingsgroep. Er zijn er best veel in de stad. Deze is gericht op gezond opvoeden (dus ook gezond koken en wandelen, altijd gezellig). Andere op het leren van Nederlands, of gewoon alleen de opvoedthema's. Het is doorlopend tijdens de schoolweken. Dus echt een vast honk elke week..
http://www.alifa.nl/peuters-en-kleuters/ontmoetingsgroepen/
Ze noemen het soms ook kruipgroep of speelgroep. Maar dat kunnen ze misschien op je cb vertellen?

Hier gebruiken ze meestal dat triple P methode. Daar zijn soms ook wel cursussen over te vinden..
Het komt hier toevallig redelijk overeen met mij gewone manier van doen. Dus hun advies past me vaak wel..

[ Bericht 16% gewijzigd door Deepfreeze op 08-05-2013 13:57:53 ]
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:10:16 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126211793
TT, ik ben het met Clubsoda eens. Echt sterk dat je hulp hebt gezocht en fijn dat je er zo open over praat. Geeft andere moeders misschien ook net een duwtje om het aan te kaarten.

Ze hebben hier wel een soort opvoedingscursus voor ouders van meerlingen. Is nu nog niet aan de orde maar voor volgend jaar wel fijn. Dat is natuurlijk ook weer een ander verhaal. Nu nog even oefenen op M.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:39:20 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126212964
F_R en Danic gefeliciteerd met jullie peuters! *O*

En slakken eten......brrrrrrrrr!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126213387
Jarigen *O*. Proficiat :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_126214225
Nou dat CB vind ik ook een goeie! Toen Elise een huilbaby was kwam de wijkvpk ook bij ons langs. Uiteindelijk hoefde het gelukkig niet meer, we hadden ontdekt dat ze verborgen reflux had en reageerde geweldig op de medicijnen, maar ze helpen echt heel graag mee!

Wel vind ik net 1 jaar of bijna 2 een gigantisch verschil. Ik heb erover na zitten denken en Elise overdag zitten observeren maar ze probeert wel degelijk bewust heel veel uit, zoekt grenzen. Die ondeugende blik voor ze iets gaat doen waarvan ze weet dat het niet mag ;)

Ik mag best wel iets losser worden, maar ik blijf wel consequent!
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:52:27 #149
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126215544
Zana: (en andere ouders met blèrende baby's/drammerige dreumesen/pittige peuters :P) over het CB

Je had bij ons Stevig Ouderschap
http://www.stevigouderschap.nl/

Ik heb hier toen contact voor opgenomen, maar Larissa was te oud. Voordeel: we kwamen gelijk bij de juiste wijkverpleegkundige terecht, en die heeft ons via een omweg toch in het project gekregen.
Het voordeel is dat deze wijkverpleegkundige connecties heeft met diverse instanties, zoals dus Video Interactie Begeleiding, en nu dus Jeugdzorg. Daarnaast regelt zij extra lange afspraken bij het consultatie bureau, zodat eventuele opvoedproblemen besproken kunnen worden. Bij ons is ze ook langs geweest om te praten.

Wat je ook kan overwegen is om naar een kinderpsycholoog te gaan. Ik weet niet of je dan een verwijzing via de huisarts moet hebben oid, maar het is het informeren waard.
Deze heeft ook veel connecties met instanties (via haar zijn we bij babymassage en muziek op schoot terecht gekomen).

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 08-05-2013 14:43:40 (Aangepassing met verbetering van Fee-nix) ]
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:12:20 #150
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126216295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zana: (en andere ouders met huilbaby's blèrende baby's/drammerige dreumesen/pittige peuters :P) over het CB

Zo klopt ie ;), hehehe.

En gelijk ook even een complimentje aan alle dames die hulp gaan zoeken of hebben gezocht. Ik weet hoe intensief het is om een kind te hebben dat 'anders' is (op wat voor manier dan ook). Zit zelf ook nog midden in een 'traject'. Dus: schouderklopje voor jullie (en mezelf :P).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')