abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126191991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:45 schreef Sannne het volgende:

[..]

Proberen waard! Thanks!
hopelijk werkt bij jullie! hier helaas niet -O- ze wil niks op haar hoofd hebben!
Hoed niet, water niet, gezicht met was handje na het eten mag ook niet :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126192107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik reageerde niet zozeer op Zana omdat ik een time out een te strenge of verkeerde keuze vindt. Ik kan me heel veel situaties voorstellen waarin het een prima optie is. Wat hier in het topic ook wel beschreven wordt: verbieden, waarschuwen en wanneer er dan niet geluisterd wordt, op de stoel of in de hoek. Wat Zana beschrijft is een dag vol frustratiemomenten, niet luisteren, een vicieuze cirkel van grenzen opzoeken en uitdagen en dan uiteindelijke als laatste redmiddel omdat niets helpt, de stoel. Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar zo lees ik het. Dáár reageer ik op. Omdat het me zo zonde lijkt dat je de hele dag strijd hebt. Had ze geschreven "als mijn zoon met zijn vingers aan de hete oven zit en hij dat na een waarschuwing nog doet, gaat hij op de gang", dan had je mij niet gehoord. Dat vind ik zeer logisch en begrijpelijk en ik zou het waarschijnlijk hetzelfde doen. Maar daar ging het in dit gevoel, in mijn ogen, niet over. Overigens zegt ze zelf ook: "ik weet dan op gegeven moment ook niet meer wat ik nog kan doen...voor die momenten hebben wij "de stoel"", dus dat lijkt me geen verkeerde interpretatie van Pvoess.

Overigens vind ik mezelf ook best streng hoor, en mijn regels 'ouderwetsig'. Maar ik probeer regels wel aan te passen aan wat hij snapt. Niet klooien tijdens het verschonen geldt al vanaf dat hij kon rollen, met drie maanden. Daar komt dan steeds wat bij. Niet met je vingers in het stopcontact vanaf dat hij kon kruipen, niet rommelen met eten weer wat later. Geen dingen kapot maken snapt hij nog echt niet, dus daar ga ik ook geen regel van maken, want dat frustreert alleen maar. Op het moment dat hij het verschil tussen 'moedwillig kapotmaken' en 'onderzoeken' snapt, gaan we daar wel aan werken.
Ik vind vingers niet in stop contact niet echt streng! net als het voorbeeld met de hete oven...
Het is iets wat voor hun eigen veiligheid is..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126192143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
De verschillen in opvoeden vind ik ook erg interessant om te lezen :Y
Ik merk wel dat ik soms bij vrienden ben of de buuf hoor met haar kind en ik schrik van de hoeveelheid "nee dat mag niet"

Ik besefte me dat ik bijna nooit nee mag niet of niet doen zeg, er waren dagen dat ik bijna alleen maar nee zei vroeger en dat vond ik niet fijn, er heerste en vervelende sfeer zo in huis (voor mijn gevoel) daarom dat ik er voor zorg dat er niks is binnen wat ze niet aan mag komen (bijna) en buiten probeer ik haar ook te laten experimenteren..
Haha ja dat was erg grappig toen jij en NTS hier kwamen en binnen 5 minuten al een paar dingen uit mijn woonkamer in de slaapkamer werden gezet :P
Dat wijnrek staat hier nog steeds. Als ze eraan komt zegt ze zelf 'Nee nee', dan hoef ik alleen maar te kijken met opgetrokken wenkbrauwen.
De hele dag nee zeggen vind ik ook niet leuk, en als dit wel moet dan is mijn lontje aan het eind van de dag erg kort! Maar ik hou vol :P

Elise luistert gelukkig best wel heel goed!
pi_126192244
_O-
Ja ik weet het nog! ik vond jullie idd best streng :D Draakje mocht toen niet achter de gordijnen kruipen _O-
pi_126192299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:54 schreef bitterend het volgende:
_O-
Ja ik weet het nog! ik vond jullie idd best streng :D Draakje mocht toen niet achter de gordijnen kruipen _O-
Hahaha ja idd! Terwijl Elise dat wel weer mag :P Die gaat achter de gordijnen poepen :D Of in haar neus peuteren :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:56:55 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_126192419
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:42 schreef Clubsoda het volgende:
Had ze geschreven "als mijn zoon met zijn vingers aan de hete oven zit en hij dat na een waarschuwing nog doet, gaat hij op de gang", dan had je mij niet gehoord. Dat vind ik zeer logisch en begrijpelijk en ik zou het waarschijnlijk hetzelfde doen.
Echt?
Cristel zit ook weleens aan de oven als die aanstaat, heb haar er een paar keer vandaan gehaald, maar dat hielp niet. Dus ze heeft er een paar keer aangezeten, Ze merkt het snel genoeg dat het te warm is :@

Haren wassen is hier ook ff snel.....Eerst natmaken met een washandje, dan shampoo, ff wachten, en weer afwassen met een washand..
pi_126192454
_O- _O-
R poept gewoon waar ze toevallig zit :P neus peuteren doet ze nog niet!
pi_126192601
Nou ja, als voorbeeld dan. In ieder geval betreft het een duidelijke situatie met consequentie. Onze oven is buiten bereik, dus dat probleem speelt hier niet :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126192968
Die oven is echt een magneet voor Elise :D Als ie aan staat brandt het lampje en dat vindt ze prachtig! Maar ik heb een smeg en die blijft koel van buiten :D Dus ik vind het wel best..
Blijf er wel bij, moet er eigenlijk eens een kinderslot op maken, dat ze hem niet per ongeluk echt open maakt..
pi_126193006
maar PE ik ben het mee eens...want toen ik bij Sannne was toen heeft R de wijnrek omgeflikkerd :D ja toen schrok ze behoorlijk en ging er niet nog een keer naartoe :+
pi_126193085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef bitterend het volgende:
maar PE ik ben het mee eens...want toen ik bij Sannne was toen heeft R de wijnrek omgeflikkerd :D ja toen schrok ze behoorlijk en ging er niet nog een keer naartoe :+
Dat kon ook niet want jij hebt hem meteen verplaatst hahahaha :D
pi_126193260
_O-
Klopt maar die plek! daar durfde ze niet meer..
Maar net als die konijnenkeutels ik zei paar keer nee doe maar niet want het is vies..nou toch geproefd :r maar daarna deed ze het ook niet meer..
:s)
pi_126193343
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:09 schreef bitterend het volgende:
_O-
Klopt maar die plek! daar durfde ze niet meer..
Maar net als die konijnenkeutels ik zei paar keer nee doe maar niet want het is vies..nou toch geproefd :r (ben niet boos geworden) maar daarna deed ze het ook niet meer..
:s)
Ja vind ik ook hoor! Sommige dingen laat ik haar best wel zelf ontdekken. Elise heeft zand gegeten van de week, deed ze ook maar 1 keer ;)
Maar verder is het best een eigenwijsje die steeds dezelfde gevaren opzoekt :P
pi_126193803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef Sannne het volgende:
Vergeleken met jullie ben ik best streng...

Wat er tegen Zana gezegd werd 'Je straft hem omdat je het zelf niet meer weet' ben ik het heel erg mee oneens. Op een moment dat je je grens bereikt gaat je kind tever.

Dat waren zana haar eigen woorden. Dat ze het niey meer weet en dan maar dat doet.

Dus dan denk ik idd dat je verder komt met tot 10 of 1973 tellen bij wijze van spreken. En het luchtiger aanpakken los van het stoeltje of straf.

En jij hebt het nu erover dat als een kind te ver gaat bij je en de grens heeft bereikt het maar te luisteren heeft. Maar wat als je eigen grens het probleem is. Ze zegt zelf vaak dat haar zoontje lastig is ze had vroeger vaak het idee dat hij het excpress doet allemaal. als die frustratie je nr hoog zit is alles je al snel te veel. Mijn tip was eigenlijk vooral dat punt een beetje te voorkomen.

Verder heb ik hele strenge regels. En is nee bij mij ook nee. Dat kan ook gewoon op andere manieren tenslotte gewoon samen gaan.
pi_126193973
Grmbl ik typ op mobiel en het gaat voor geen dropveter. meter dus.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:54:33 #116
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126196271
En zoiets Sannne? Wie weet werkt t. (Zelf niet geprobeerd hoor, dus geen idee. Die van mij vinden haren wassen ook niet geweldig, maar hebben hele korte koppies, dus binnen twee seconden klaar :P)

Over de strafhoek/plek: hebben wij wel, maar gebruik m alleen af en toe voor de oudste (3 jr). S snapt dat echt nog niet. Als hij iets niet mag haal ik hem weg, of hetgeen waar hij mee zit te klooien :).
Ze mogen hier ook redelijk hun gang gaan, het huis is behoorlijk kidproof inmiddels :P. Maar ik heb ook niet zulke ontzettend ondeugende/ondernemende jochies geloof ik, haha.
Wat ik het meest tegen S moet zeggen op een dag is: 'wat heb je nu weer in je mond? Laat mama eens kijken!' Pfff gek word ik er af en toe van. Zit hij weer in de tuin met een enorme kiezel in zijn mond en dan hoor je dus ook nog 'mmmmm'. Aapie.
pi_126196765
Ik had zoiets al eens gezien idd Feenix, maar nooit kunnen vinden. Ik sla hem op! Thanks!

En dan 'Mmmm' is heeeeeeeeeel herkenbaar :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:19:50 #118
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126198140
"mmmm...." in combinatie met verdacht hoofd bleek hier een tijd geleden een slak te zijn :'(

Met interesse de discussie over "stout" gedrag gelezen. Zelf geloof ik niet echt in stout gedrag, wel in ontdekkingsdrang en vermoeidheid :)
Oude (on)bekende.
pi_126198540
Gatverrrrrrrrrrrrr :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:43:55 #120
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126199850
Slak: check...al was t hier een leeg slakkenhuis, gelukkig!
:D
pi_126204603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
"mmmm...." in combinatie met verdacht hoofd bleek hier een tijd geleden een slak te zijn :'(
Eeeeek!! Hier zijn het tot nu toe alleen blaadjes enzo, maar ik sluit een slak ij de nabije toekomst niet uit }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126205035
Danic gefeliciteerd met eva

ean stopt gelukkig niks wat niet eetbaar is in haar mond.
pi_126205115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic gefeliciteerd met eva

ean stopt gelukkig niks wat niet eetbaar is in haar mond.
+1 ! Fijne dag Eva en Danic *O*

En jij ook FR *O* met Ean haar verjaardag, opdat het surprise ei lekker mag smaken ;)
pi_126205135
Hier worden ook diverse niet eetbare dingen geprobeerd, maar owee als er iets op z'n bord ligt wat op groenten lijkt (uitzonderingen daargelaten) dat zal hij niet proberen.. :?
Hier wordt het trouwens vaak gevolgd door pffft pffft.. Dus het proberen uit te spugen, als dat niet binnen drie keer lukt en het is niet heel groot, dan kan ik het niet meer vinden in z'n mond. Thuis ben ik er vaak op tijd bij (al krijg ik z'n mond dan ook niet altijd open) laatst in de auto op de snelweg was moeilijker.. Toen ik ergens kon stoppen was het al weg maar hij wees me nog wel even braaf aan dat de spiegel van z'n speelgoedauto was die nu weg was.. Ach waarschijnlijk zal het niet het laatste geweest zijn dat ie wil proeven..
pi_126205139
F_r jij gefeliciteerd met Ean!

Ik weet dat er een hulpmiddelis voor haren wassen ga zo ff zoeken. Eerst eva uit bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')