Een plank op maat laten zagen bij bouwmarkt en die erop leggen. je hebt ook speciale netten maar weet niet of dat op een schelp past.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:51 schreef Sam1993 het volgende:
Kom even binnedringen een week te vroeg. maar hier spelen de kindjes wat meer in de zandbak dan in het babytopic denk. onze zandbak word telkens onder geplast door de buurtkindjes zo erg dat toen ik van de week amber in de zandbak had zitten meteen een urinegeur vrij kwam kind meteen in de douche maja zand zat er pas een week in. heeeft iemand behalve een nieuw set kopen (1 kant van de schelp ontbreekt en die van de action is dus kleiner die heb ik gister gehaald) een andere goedkopere oplossing om de zandbak af te sluiten voor katten?
Dankje! dat ik daar niet opgekomen ben heb een plank boven op de schuur liggen!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Een plank op maat laten zagen bij bouwmarkt en die erop leggen. je hebt ook speciale netten maar weet niet of dat op een schelp past.
quote:
Ja, ik zeg dan inderdaad ook gewoon: 'klaar!' en haal het bord weg. Ik weet zeker dat hij dan soms nog wel wil eten, maar uit dwarsheid vraagt hij zijn bord niet terug, en ik vind een beetje trek hebben ook wel een manier om wat van te leren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:01 schreef Sannne het volgende:
Dan pak ik het eten af en eet zelf even rustig door. Dan gaat ze huilen en wordt ze boos. Ik zeg dan 'Wil je weer eten?' 'Niet gooien dan! Anders klaar!'
Meestal gaat ze dan ook wel weer goed eten. En zo niet dan ga ik er van uit dat ze geen honger heeft (ze speelt eigenlijk pas als ze vol zit) en haal ik haar uit de stoel en laat haar het eten oprapen en weggooien.
ja, wij hebben een stoeltje waar die op moet als die echt stout is...eerlijk gezegd is het ook voor mij beter om even af te koelen, want ik kan er soms niet zo goed tegen als het zich zo opstapelt op een dag, hij zit dan 1-2 minuten op de stoel, even uit mijn zicht, hij krijgt uitleg waarom hij daar zit en daarna maken wij het weer goed, hij merkt daardoor toch dat hij te ver is gegaan en het helpt meestal welquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:43 schreef Aventura het volgende:
Hanteert iemand 'time-out'-pricipe bij hun dreumes? Ik merk dat ik regelmatig in een patstelling kom met ventje. Vooral slaan en met dingen gooien wil ik echt niet, maar hij blijft het maar doen. Hij tart me echt, gaat bijdehand doen (ik: nee Jurre! Hij ' magniet!' en dan gewoon lachend doorgaan). Na de zoveelste 'nee' weet ik soms echt niet meer wat te doen. Op tv zie ik welkens een 'naughty chair' voorbij komen. Kan ventje dat al snappen (nu 21,5 maand)
*check* hier precies hetzelfde! Ben alleen niet moe, paps vandaag welquote:Op zondag 5 mei 2013 19:47 schreef bitterend het volgende:
Sinds mijn kind loopt wil ze niks anders! vanaf 6 uur als ze wakker is wil ze naar buitenals ik zeg dat we nog niet naar buiten gaan, of dat ik eerst wat wil doen dan is het drama!
Ik ben moe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijk haar heeft jou kleinequote:Op zondag 5 mei 2013 21:17 schreef Mevr_Mus het volgende:
Haha, ik vind het af en toe ook heerlijk om rustig te kunnen werken![]()
Moet trouwens zeggen dat we de afgelopen dagen aan S. echt geen kind hebben gehad. Hij is zo lekker aan het rommelen in de tuin![]()
[ afbeelding ]
Ik kan inmiddels al doorvoedend baby nr 2 met 1 hand uit haar bed plukken. Je wordt er best wel handig in. Als M huilt omdat hij uit bed wil terwijl ik me de meiden bezig ben dan geef ik hem meestal een boekje in bed. Of ik laat hem op de overloop en op de slaapkamers spelen met de traphekjes dicht.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:51 schreef Juud79 het volgende:
@Kyara, dat ik ook het enige waar ik wel eens tegenop zie, dat ik zit te voeden en mevr in een boekenkast klimt oid..... of dat ze naar bed moet en aan het huilen is en er ook een jongetje honger heeft en gaat huilen....dat trekt ik slecht.
Ja, ik vond het heel erg leuk, je moet wel intresse hebben in wat ze verkopen, zoals draagdoeken/dragen, jumpsuits (smafolk, duns al dat sort merken), mooie kleertjes en mutsjes, ook veel wol e.d. ook wasbare luiers verkopen ze er en houten speelgoed, nou ja van alles eigenlijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:57 schreef Kyara het volgende:
Hier gaat de tv ook aan. Met name rond 5 uur, dan is M net wakker en heeft hij honger (hij krijgt dan wel een soepstengel of zo) en dan krijgen de meiden ook hun flesjes (en daarom krijgen ze dan ook flesjes, dat gaat was sneller zodat M om half 6 kan eten. De tv zorgt er dan in elk geval voor dat hij niet aan flesjes of kussens gaat trekkenHet is af en toe even passen en meten inderdaad.
Juud, jij hebt natuurlijk ook megaveel ervaring met meerdere kindjes tegelijk. En al is het anders dan nog heb je er al wel mee gedeald.
Even iets anders: Juud, was jij vorig jaar niet naar de beurs Ouders Natuurlijk geweest? Was dat wat?
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:21 schreef Nirak het volgende:
Naar het CB? Bij 1,5 jaar? Wij hoeven niet... Hmmm... Vandaag hebben we hem wel bij vrienden op de digitale weegschaal gezet: 11,8 kg Lekker ventje![]()
Vandaag een photoshoot gehad met gezinnetje, als verassing voor oma met moederdag. Meneer had er niet zo'n zin in, maar wat ik zo vlug heb gezien hebben we toch wel leuke kiekjesHier inderdaad met 18 maanden ook; 12,2 kg en 81 cm. Verder geen bijzonderheden, behalve even gemeld dat we een heftige tijd achter de rug hebben, daar schrok ze uiteraard wel even van. Ze volgt gewoon haar lijntje en heeft heel knap blokjes gestapeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wat een knappe kereltjes zag ik voorbij komen! Heerlijk!
En wat een heerlijk weer is het!Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik wel een kijkje ga nemen. Klinkt wel leuk en ik ben wel geinteresseerd in dragen, voeding, kleding en speelgoed.quote:Op maandag 6 mei 2013 08:37 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, ik vond het heel erg leuk, je moet wel intresse hebben in wat ze verkopen, zoals draagdoeken/dragen, jumpsuits (smafolk, duns al dat sort merken), mooie kleertjes en mutsjes, ook veel wol e.d. ook wasbare luiers verkopen ze er en houten speelgoed, nou ja van alles eigenlijk.
Maar ook bij mensen van borstvoedingsorganisaties zijn er aanwezig en daar kan je vragen aan stellen. Of een draagconsulent vragen hoe je je tweeling kan dragen en je kan dragers, doeken uitproberen.
En er zijn lezingen, daar ben ik vorig jaar niet geweest, had al genoeg aan het shoppen en rondkijken, maar die zijn ook zeer de moeite waard.
Ik heb me er prima vermaakt, het is ook leuk om met man en kinders te gaan, want buiten kan M heerlijk spelen en je kan de meiden binnen voeden in een voedingsruimte of gewoon zo ergens, dan is er ook niemand die daar van opkijkt.![]()
Wij waren er vorig jaar wel vroeg, hoe later hoe drukker het is, dus dat zou ik je dan ook aanraden. Ik ga waarschijnlijk dit jaar ook weer, weet nog niet of ik alleen ga of met man en kind.
op een rustig moment besef ik ook dat mijn zoontje nog veel te klein is om het te begrijpen, maar wij hebben soms van die dagen dat het allemaal bij elkaar komt, dat hij het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, keer op keer weglopen wanneer je hem wilt aankleden of de luier wilt wisselen, met zijn voetjes schoppen of om zich heen slaan, onverwacht zich op je laten vallen als je ergens rustig zit, steeds weer op je klimmen, dingen stuk maken, gewoon niet luisteren, knoeien met eten en drinken...één voor één kan ik het best wel hebben, maar op gegeven moment is het te veel, praten, negeren of afleiden lijkt dan niet meer te helpen, ik weet dan op gegeven moment ook niet meer wat ik nog kan doen...voor die momenten hebben wij "de stoel"...even afkoelen en rustiger worden, maar het ligt er zeker ook aan dat ik de meeste tijd met hem samen ben, want volgens mij heeft mijn partner nog nooit gebruik moeten maken van het stoeltjequote:Op maandag 6 mei 2013 15:56 schreef Soempie het volgende:
Hier geen hoek, naughty chair/step of time-out trouwens.
Zelf bedenk ik me dat die kleintjes hun inlevingsvermogen nog moeten ontwikkelen. Het uitproberen, ontdekken en het opzoeken van grenzen is niet tegen jou als ouder gericht (zoals je zegt Aventura: hij tart me echt). Het hoort bij de ontwikkeling. Daarnaast zijn regels nog best lastig om te onthouden voor ze, juist omdat niet altijd duidelijk is voor ze waarom iets niet mag/ kan. Bijvoorbeeld als ze slaan: als je je goed in kunt leven in een ander is het ook makkelijker te onthouden dat slaan niet mag. Daarnaast is de taalontwikkeling volop aan de gang, wat het steeds makkelijker maakt om regels te onthouden. Mij helpt het in elk geval om er zo over na te denken.
Ondertussen herhaal ik wat wel en niet mag, haal ik hem weg bij bepaalde zaken of andersom; de dingen bij hem (wordt dat hier gezien als time-out?), geef ik alternatieven, enz. Het kost soms best wat energie, maar ik denk dat hij er ook het meest van leert. Hij ziet zo hoe hij dingen wel op een goede manier aan kan pakken en we lossen het samen op zonder dat ik hem af hoef te zonderen.
Als ik voor een time-out zou kiezen, dan toch in elk geval in dezelfde kamer als wij. Daarnaast zou ik het niet inzetten als dreiging of straf.
Nou ben ik geen heilige hoor, en ik verlies ook best we eens mijn geduld. Wat Soempie zegt, zo probeer ik het ook te zien, maar dat lukt me ook niet altijd. Zeker niet als ik moe ben of we een lange dag hadden. Maar als ik jouw opsomming zo lees, dan denk ik "pick your battles". Je hoeft het kind ook niet met álles in het gareel te duwen. Dingen stukmaken? Alles wat waardevol is, is hier uit de weg, en al het andere wat hij stukmaakt? Jammer dan. Hij heeft van die AH mini's, die stampt hij wel eens kapot. Nou ja, dat is dan maar zo, zijn speelgoed, en als hij er zo mee wil spelen, prima. Onverwachts op je vallen doet M sinds kort ook en hij vindt het práchtig. Hij geniet er enorm van, en hoewel ik het niet altijd lollig vind, ga ik hem daar echt niet voor straffen. Zelfde als met klimmen. Na keer 100 ben ik het ook wel eens beu, maar dan zie ik het als een signaal dat hij zijn energie kwijt moet, en gaan we stoeien. Knoeien met eten en drinken? Hij is een jaar oud, wat verwacht je? Ik heb een wasmachine en een stofzuiger en doekjes. Gefriemel tijdens het omkleden vind ik ook hondsvermoeiend en dat is één van de weinige regels die we hebben en daar ben ik consequent in. En wat betreft algemeen 'niet luisteren', ik weet niet, ik verwacht gewoon heel weinig nog, er zijn een paar heel duidelijke regels en voor de rest kan hij niet zoveel verkeerd doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:33 schreef Zana het volgende:
[..]
op een rustig moment besef ik ook dat mijn zoontje nog veel te klein is om het te begrijpen, maar wij hebben soms van die dagen dat het allemaal bij elkaar komt, dat hij het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, keer op keer weglopen wanneer je hem wilt aankleden of de luier wilt wisselen, met zijn voetjes schoppen of om zich heen slaan, onverwacht zich op je laten vallen als je ergens rustig zit, steeds weer op je klimmen, dingen stuk maken, gewoon niet luisteren, knoeien met eten en drinken...één voor één kan ik het best wel hebben, maar op gegeven moment is het te veel, praten, negeren of afleiden lijkt dan niet meer te helpen, ik weet dan op gegeven moment ook niet meer wat ik nog kan doen...voor die momenten hebben wij "de stoel"...even afkoelen en rustiger worden, maar het ligt er zeker ook aan dat ik de meeste tijd met hem samen ben, want volgens mij heeft mijn partner nog nooit gebruik moeten maken van het stoeltje
Ik ben het helemaal met je eens. Focus me met name op de dingen die echt niet mogen als in gevaarlijk. Maar een boel is natuurlijk ook ontdekken en ze zijn nog maar zo klein. Weet niet hoe oud Zana's mini is? Als hij al wat ouder is (als in bijna 2) ligt het misschien ook wat anders?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ben ik geen heilige hoor, en ik verlies ook best we eens mijn geduld. Wat Soempie zegt, zo probeer ik het ook te zien, maar dat lukt me ook niet altijd. Zeker niet als ik moe ben of we een lange dag hadden. Maar als ik jouw opsomming zo lees, dan denk ik "pick your battles". Je hoeft het kind ook niet met álles in het gareel te duwen. Dingen stukmaken? Alles wat waardevol is, is hier uit de weg, en al het andere wat hij stukmaakt? Jammer dan. Hij heeft van die AH mini's, die stampt hij wel eens kapot. Nou ja, dat is dan maar zo, zijn speelgoed, en als hij er zo mee wil spelen, prima. Onverwachts op je vallen doet M sinds kort ook en hij vindt het práchtig. Hij geniet er enorm van, en hoewel ik het niet altijd lollig vind, ga ik hem daar echt niet voor straffen. Zelfde als met klimmen. Na keer 100 ben ik het ook wel eens beu, maar dan zie ik het als een signaal dat hij zijn energie kwijt moet, en gaan we stoeien. Knoeien met eten en drinken? Hij is een jaar oud, wat verwacht je? Ik heb een wasmachine en een stofzuiger en doekjes. Gefriemel tijdens het omkleden vind ik ook hondsvermoeiend en dat is één van de weinige regels die we hebben en daar ben ik consequent in. En wat betreft algemeen 'niet luisteren', ik weet niet, ik verwacht gewoon heel weinig nog, er zijn een paar heel duidelijke regels en voor de rest kan hij niet zoveel verkeerd doen.
Er spreekt zo'n frustratie uit je post, dat je kind niet doet wat je wilt en alleen maar stout en ongehoorzaam is. Terwijl, hoe je het hier beschrijft, ik alleen maar normaal dreumesgedrag lees. Pas je omgeving aan zodat het dreumesproof is, bedenk wat je onmisbare regels vindt en leef die consequent, en verder: laat los en geniet. Ga spelen, stoeien, erop uit samen. Hij is nog zo klein, moet nog zoveel leren, dat komt allemaal echt wel. Althans, dat is de benadering die ik voor mezelf kies.
Wat een mooie foto's van buitenprutsende dreumessenEn die van M is prachtig, ik zag de bellenblaas laatst nog bij de Aktion, maar liep er voorbij onder de noemer "daar is hij nog te klein voor"
Ga het snel halen want mijn M vindt dat beslist ook geweldig.
Precies dat dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:56 schreef Clubsoda het volgende:
Er spreekt zo'n frustratie uit je post, dat je kind niet doet wat je wilt en alleen maar stout en ongehoorzaam is. Terwijl, hoe je het hier beschrijft, ik alleen maar normaal dreumesgedrag lees. Pas je omgeving aan zodat het dreumesproof is, bedenk wat je onmisbare regels vindt en leef die consequent, en verder: laat los en geniet. Ga spelen, stoeien, erop uit samen. Hij is nog zo klein, moet nog zoveel leren, dat komt allemaal echt wel. Althans, dat is de benadering die ik voor mezelf kies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |