Dat is wel aan te raden. Op zijn zacht gezegd en TS je bent niet zo slim bezig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:24 schreef Mirjam het volgende:
Een bezoekje brengen aan http://www.agog.nl/ lijkt me wijs, wil je je toekomst rustig op kunnen bouwen.
Zolang jij jezelf de vraag stelt hoe je aan geld komt is het hopeloos met je. Ga eerst eens aan jezelf en je verslaving werken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:20 schreef klavertje444 het volgende:
De maand is nog maar net begonnen en mijn geld is alweer op....
Gelukkig hoef ik nog niet zoveel zelf te betalen, maar balen is het zeker. (ik ben trouwens 18)
Morgen en in het weekend ga ik dingen doen waarbij geld nodig is en lenen van ouders etc is voor mij geen goede optie want dan moet ik aan ze vertellen waar ik mijn geld aan heb uitgegeven..
en die reden is beschamend...het grote gedeelte heb ik uitgegeven aan sportwedden..
Ze weten dat ik er al honderden euro's mee heb verloren, maar niet dat ik nu wéér in de fout ben gegaan. En ja ik weet dat het heel dom is, maar Ik had nou eenmaal die hoop om het verloren geld weer terug te winnen en ik vind het gewoon leuk om te wedden op sport.
Maar nu dus mijn vraag: HOE kom ik aan geld?
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:20 schreef klavertje444 het volgende:
Waarom plaats je dit in R&P?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:20 schreef klavertje444 het volgende:
Gelukkig hoef ik nog niet zoveel zelf te betalen, maar balen is het zeker. (ik ben trouwens 18)
Morgen en in het weekend ga ik dingen doen waarbij geld nodig is en lenen van ouders etc is voor mij geen goede optie want dan moet ik aan ze vertellen waar ik mijn geld aan heb uitgegeven..
en die reden is beschamend...het grote gedeelte heb ik uitgegeven aan sportwedden..
Ze weten dat ik er al honderden euro's mee heb verloren, maar niet dat ik nu wéér in de fout ben gegaan. En ja ik weet dat het heel dom is, maar Ik had nou eenmaal die hoop om het verloren geld weer terug te winnen en ik vind het gewoon leuk om te wedden op sport.
Ja ik snap dat de vraag zou moeten zijn: Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer op sport wed?quote:
Jammer joh. Misschien leer je het nu wel? Lekker weekendje thuisblijven en geen geld uitgeven.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:40 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de vraag zou moeten zijn: Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer op sport wed?
Maar ik heb op dit moment echt geld nodig, dus vandaar die vraag.
Nee het is simpel: geen geld, dus geen leuke dingen in het weekend. Misschien leer je dan volgende maand niet je geld op te maken. En als dat niet lukt dan heb je echt hulp nodig van een psycholoog.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:40 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja ik snap dat de vraag zou moeten zijn: Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer op sport wed?
Maar ik heb op dit moment echt geld nodig, dus vandaar die vraag.
Precies. Je hebt geen geldprobleem, maar een uitgaveprobleem.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Jammer joh. Misschien leer je het nu wel? Lekker weekendje thuisblijven en geen geld uitgeven.
Daar heb ik uiteraard zelf ook over nagedacht. Ik houd me niet aan het bedrag dat ik er aan uit zou willen geven en ik ben er vaak mee bezig om bijv. het verloren geld terug te winnen. Dit zijn wel kenmerken van een gokverslaving, maar het voelt voor mij nog niet alsof ik een echt groot probleem heb..dus ik weet het niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:04 schreef Devz het volgende:
[..]
Precies. Je hebt geen geldprobleem, maar een uitgaveprobleem.
Beschouw je jezelf als gokverslaafd?
Waarom moet het dan een echt groot probleem zijn, voordat je hulp inschakelt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:40 schreef klavertje444 het volgende:
maar het voelt voor mij nog niet alsof ik een echt groot probleem heb..dus ik weet het niet zo goed.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:40 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Daar heb ik uiteraard zelf ook over nagedacht. Ik houd me niet aan het bedrag dat ik er aan uit zou willen geven en ik ben er vaak mee bezig om bijv. het verloren geld terug te winnen. Dit zijn wel kenmerken van een gokverslaving, maar het voelt voor mij nog niet alsof ik een echt groot probleem heb..dus ik weet het niet zo goed.
Textbook. Succes ermee kerel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:16 schreef Re het volgende:
wat een mooie typische OP van een verslaafde, niet vragen om een oplossing van het probleem maar om te vragen hoe het probleem in stand te houden.
Ik ben trouwens een meisjequote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
Textbook. Succes ermee kerel.
http://www.agog.nl/
http://www.gokhulpverlening.nl/
http://nooitmeergokken.nl/
www.gamblingtherapy.org
Okquote:
Nou dan hoef je hier toch niet te vragen hoe je aan geld komt, mannen betalen grof geld voor sex en een beetje geld als je kop eruit ziet als een grindtegel maar ey, geld is geld!quote:
nouja ik weet dat ik nu al niet slim bezig ben, maar me tot zoiets verlagen..no way.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:48 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nou dan hoef je hier toch niet te vragen hoe je aan geld komt, mannen betalen grof geld voor sex en een beetje geld als je kop eruit ziet als een grindtegel maar ey, geld is geld!
Dan is er geen manier om nu even in een dag geld te "maken", als dat namelijk zo was zou niemand werken en bij die magische boom gaan staan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:51 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
nouja ik weet dat ik nu al niet slim bezig ben, maar me tot zoiets verlagen..no way.
Dan is er nog hoop.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:51 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
nouja ik weet dat ik nu al niet slim bezig ben, maar me tot zoiets verlagen..no way.
Het is de bedoeling dat ik vanavond naar de stad ga met werk. Ik wil dit nu afzeggen, maar heb het al een paar keer eerder afgezegd omdat ik geen zin had etc en paar dagen geleden heb ik dus gezegd tegen een collega dat ik er bij ben, want die vraagt het steeds. Maar ik heb geen geld nu..en afzeggen komt weer echt stom over enzo, vooral als de reden is dat je geen geld hebt. Dus wat nu?:)quote:-Als jij al je geld hebt opgegokt dan heb jij als het goed is geen activiteiten op de kalender staan die geld kosten, in ieder geval geen activiteiten die op vrijwillige basis zijn.
Ga mee en zeg: "Oeps, dat is stom. Ik ben mijn portemonnee vergetenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ik vanavond naar de stad ga met werk. Ik wil dit nu afzeggen, maar heb het al een paar keer eerder afgezegd omdat ik geen zin had etc en paar dagen geleden heb ik dus gezegd tegen een collega dat ik er bij ben, want die vraagt het steeds. Maar ik heb geen geld nu..en afzeggen komt weer echt stom over enzo, vooral als de reden is dat je geen geld hebt. Dus wat nu?:)
Afzeggen. Niet meer gokken. Hulp zoeken daarvoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ik vanavond naar de stad ga met werk. Ik wil dit nu afzeggen, maar heb het al een paar keer eerder afgezegd omdat ik geen zin had etc en paar dagen geleden heb ik dus gezegd tegen een collega dat ik er bij ben, want die vraagt het steeds. Maar ik heb geen geld nu..en afzeggen komt weer echt stom over enzo, vooral als de reden is dat je geen geld hebt. Dus wat nu?:)
Naar de stad gaan maar niks drinken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Op een bepaald punt toch wel, anders zouden ze nooit hulp zoeken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:02 schreef Mirjam het volgende:
gokverslaafden vinden nooit dat ze een probleem hebben of verslaafd zijn.
Vertel dat je gokverslaafd bent en je geld erdoor gejast hebt. Dan sta je mooi voor lul en denk je er wellicht de volgende keer aan als je online je bet invult.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:51 schreef klavertje444 het volgende:
Je hebt het over verlagen voor seks, maar besef je hoever je je nu al aan het verlagen bent?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:47 schreef klavertje444 het volgende:
Ik heb voor de makkelijke weg gekozen: liegen.
Ja ik besef het me wel denk ik. Maar ik vind het eng om open kaart te spelen en ik heb al een keer psychologische hulp gehad, maar daar heb ik niet goed gebruik van gemaakt en ik heb nooit goed kunnen vertellen waar ik echt mee zat. Maargoed het voelt toch een beetje alsof ik me aanstel als ik hulp zoek, want zoveel mensen hebben het slechter enzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het over verlagen voor seks, maar besef je hoever je je nu al aan het verlagen bent?
Je speelt meerdere keren al je geld erdoor, en weeft een web van leugens om je heen.
Weet je, zou het geen goed idee zijn om open kaart te spelen met je ouders, en aan te geven dat je graag professionele hulp wilt? Op die manier kun je stoppen met liegen. Je bent veel te jong om nu al zo diep in de stront te zitten.
Dat ik met iemand van dag heb geruild..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:54 schreef Murmeli het volgende:
typisch verslaafdengedrag, liegen.....
het verhaal tegen je ouders snap ik niet trouwens. wat heb je geruild?
Daar heb ik wel alle vertrouwen in ja, ik weet 100% zeker dat ik er kom, moet alleen nog de juiste weg vinden.quote:
dan zou ik zeker weer hulp gaan zoeken. als je al weet wat het is dat je de vorige keer niet hebt besproken. Dan kan je dat nu mooi wel doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:52 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja ik besef het me wel denk ik. Maar ik vind het eng om open kaart te spelen en ik heb al een keer psychologische hulp gehad, maar daar heb ik niet goed gebruik van gemaakt en ik heb nooit goed kunnen vertellen waar ik echt mee zat. Maargoed het voelt toch een beetje alsof ik me aanstel als ik hulp zoek, want zoveel mensen hebben het slechter enzo.
Tja ik weet het niet. Ik zie het voor mezelf nog niet als een serieuze 'gokverslaving' , maar aan de reacties te lezen zou hulp handig zijn.quote:
de agog bellen en een afspraak maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:04 schreef klavertje444 het volgende:
Mijn werk heb ik dus uiteindelijk ook niet afgezegd, morgen moet ik ook werken, dus ik kan er op rekenen dat ik moet gaan uitleggen waarom ik er niet was pffffff.
Ook kreeg ik al een berichtje van die collega 'En ik had weer gelijk heh? Weer niet...'
Ik heb er weer mooi een puinhoop van gemaakt:)
(Wat nu.....?)
Een groot gedeelte van mijn werk is omgaan met gokverslaafden. Weet dus wel een beetje waar ik over praat. Zoek hulp.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:41 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Tja ik weet het niet. Ik zie het voor mezelf nog niet als een serieuze 'gokverslaving' , maar aan de reacties te lezen zou hulp handig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer typen. En TS is een vrouw.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 03:54 schreef Nico987 het volgende:
Wat te doen? Naar je ouders gaan en de vraag stellen of ze je willen helpen... Als je meer geld uitgeeft dan je hebt ben je verslaafd! Nu woon je nog thuis wat als je straks een baan hebt en jeodt luiers kopen? Maar je kind scheit maar in zijn broek want pappa moet gokken.
Je verliest altijd bij gokken!
Ik weet precies hoe het voelt. Het duurde bij mij (voor een andere kwestie) minstens 10 ontmoetingen voordat ik echt open kaart kon spelen met therapeut. Dus zie het zo: elke keer dat je gaat, is al een verbetering (gewoon puur omdat je gegaan bent).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:52 schreef klavertje444 het volgende:
Ja ik besef het me wel denk ik. Maar ik vind het eng om open kaart te spelen
Weet je hoe vaak mensen er gemiddeld over doen om te stoppen met een verslaving als roken? Minstens vijf keer, geen grap (bron). Dat komt omdat een verslaving gewoon heel hardnekkig is.quote:en ik heb al een keer psychologische hulp gehad, maar daar heb ik niet goed gebruik van gemaakt en ik heb nooit goed kunnen vertellen waar ik echt mee zat
Niemand zal je van aanstellen beschuldigen, als jij keer op keer koppig je leven wil verbeteren. Niemand. En daarnaast: jij weet wat het beste voor je is, in je hart.quote:Maargoed het voelt toch een beetje alsof ik me aanstel als ik hulp zoek, want zoveel mensen hebben het slechter enzo.
Als jij niets aan je gokverslaving doet gaat het vanzelf binnenkort veel slechter met je!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:52 schreef klavertje444 het volgende:
het voelt toch een beetje alsof ik me aanstel als ik hulp zoek, want zoveel mensen hebben het slechter enzo.
Wat is er erg aan iets af moeten zeggen omdat je er geen geld voor hebt? Is je niets om voor te schamen. Schulden, op een hypotheek en eventueel studieschuld na, zijn om je voor te schamen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja om het nu te doen lijkt me dan inderdaad handiger, aangezien gokken niet mijn enige probleem is. Maar goed ik wil het niet allemaal erger maken dan het is, maar ik besef me wel dat ik hulp/aandacht fijn zou vinden. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat ga doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als jij niets aan je gokverslaving doet gaat het vanzelf binnenkort veel slechter met je!![]()
Zoek je dan eindelijk hulp, of toch maar nu; voordat je leven volledig in puin ligt?
Ik zou het een verstandige keuze van je vinden. Hoe, dat is eenvoudiger dan je denkt. Bezoekje aan je huisarts kan je ook een geschikte doorverwijzing opleveren natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:02 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja om het nu te doen lijkt me dan inderdaad handiger, aangezien gokken niet mijn enige probleem is. Maar goed ik wil het niet allemaal erger maken dan het is, maar ik besef me wel dat ik hulp/aandacht fijn zou vinden. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat ga doen.
Wat hierboven al gezegd is, is ook mijn ervaring. Je belt gewoon naar de huisarts, en de assistent vraagt waarvoor. Je zegt dat je wil doorverwezen worden naar een psycholoog, en dat herhaal je als je bij de huisarts zit. Als je iets niet wilt vertellen bij bepaalde vragen, dan zeg je, "ik wil dat wel vertellen maar nu nog niet".quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:02 schreef klavertje444 het volgende:
Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat ga doen.
Ik heb dus al een keer bij een huisarts gezeten voor een psycholoog en ik vind het gewoon best wel beschamend en eng om het nu nog een keer te doen. Je wilt toch liever laten zien dat het goed met je gaat etcquote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat hierboven al gezegd is, is ook mijn ervaring. Je belt gewoon naar de huisarts, en de assistent vraagt waarvoor. Je zegt dat je wil doorverwezen worden naar een psycholoog, en dat herhaal je als je bij de huisarts zit. Als je iets niet wilt vertellen bij bepaalde vragen, dan zeg je, "ik wil dat wel vertellen maar nu nog niet".
Stapje voor stapje. Kaizen.
zuinig omgaan met je geld.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:20 schreef klavertje444 het volgende:
De maand is nog maar net begonnen en mijn geld is alweer op....HOE kom ik aan geld?
Beschamend? Er zijn zoveel mensen met problemen dat zowel de huisarts en de psycholoog er een fulltime baan aan hebben die mensen te helpen. Hulp zoeken om je problemen op te lossen is juist niet beschamend, maar lovenswaardig.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:44 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ik heb dus al een keer bij een huisarts gezeten voor een psycholoog en ik vind het gewoon best wel beschamend en eng om het nu nog een keer te doen. Je wilt toch liever laten zien dat het goed met je gaat etc
Daar heb je een punt ja..quote:Op zondag 5 mei 2013 00:06 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Beschamend? Er zijn zoveel mensen met problemen dat zowel de huisarts en de psycholoog er een fulltime baan aan hebben die mensen te helpen. Hulp zoeken om je problemen op te lossen is juist niet beschamend, maar lovenswaardig.
Dat heb je alleen de eerste paar keer, die schaamte. Daarna is het echt zó relaxed dat je gewoon iemand hebt waar je met al je vragen terecht kunt.quote:
Dit.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:06 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Beschamend? Er zijn zoveel mensen met problemen dat zowel de huisarts en de psycholoog er een fulltime baan aan hebben die mensen te helpen. Hulp zoeken om je problemen op te lossen is juist niet beschamend, maar lovenswaardig.
http://www.jellinek.nl/vr(...)ben-je-gokverslaafd/quote:Op maandag 6 mei 2013 17:57 schreef klavertje444 het volgende:
Het gekke is trouwens wel dat ik het heel LEUK vindt om te gokken en dus geen dwanggedachtes heb dat ik per se moet gokken. Ga ik dus gewoon niet goed met mijn geld om of ben ik toch verslaafd?
Je moet gokken/wedden met geld dat je kunt missen, en alleen daarmee. Dat doe jij duidelijk niet, anders zat je niet in de problemen.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:57 schreef klavertje444 het volgende:
Het gekke is trouwens wel dat ik het heel LEUK vindt om te gokken en dus geen dwanggedachtes heb dat ik per se moet gokken. Ga ik dus gewoon niet goed met mijn geld om of ben ik toch verslaafd?
Ik zie er helaas wel meer : (quote:Op maandag 6 mei 2013 17:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
http://www.jellinek.nl/vr(...)ben-je-gokverslaafd/
Ik zie er zo al 3...
Nee, niet echt. je kan beter hulp zoeken want zelf kom je er niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:15 schreef klavertje444 het volgende:
Oh oh oh ik heb ¤50,- van mijn oma gekregen en de drang om naar de bank te gaan en het op mijn rekening te zetten is zooo groot, maar ik doe het niet(1e stap gezet misschien..?)
De eerste stap is je betting account(s) te sluiten, dat al gedaan TS?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:15 schreef klavertje444 het volgende:
Oh oh oh ik heb ¤50,- van mijn oma gekregen en de drang om naar de bank te gaan en het op mijn rekening te zetten is zooo groot, maar ik doe het niet(1e stap gezet misschien..?)
Nee nog niet gedaan, maar dat wil ik ook niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De eerste stap is je betting account(s) te sluiten, dat al gedaan TS?
En je vindt zelf wel dat je goed bezig bent?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:28 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Nee nog niet gedaan, maar dat wil ik ook niet.
Ja want ik ga er vanaf nu 20 per maand aan uitgeven en dat gaat me lukken, want ik heb er namelijk niet zo'n zin meer in om steeds teleurgesteld in mezelf te moeten zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
En je vindt zelf wel dat je goed bezig bent?
aan het gokken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:33 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja want ik ga er vanaf nu 20 per maand aan uitgeven en dat gaat me lukken, want ik heb er namelijk niet zo'n zin meer in om steeds teleurgesteld in mezelf te moeten zijn.
Eerlijk zijn. Als je erover blijft liegen en draaien, kom je er nooit vanaf. Begin bij je ouders en vraag meteen of ze je willen helpen. Niet met geld, maar of ze je in de gaten willen houden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:55 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Daar heb ik wel alle vertrouwen in ja, ik weet 100% zeker dat ik er kom, moet alleen nog de juiste weg vinden.
Tja maar als we altijd van het negatieve uitgaan komen we ook nergensquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:35 schreef Mirjam het volgende:
Over drie maanden sla je jezelf voor je kop, dat je zo stom bent geweest te denken het zo op te kunnen lossen. Maar succes ermee hoor
Nee, maar als je je probleem niet bij de kern aan wil pakken en blind wil blijven voor wat het eigenlijk met je doet en dat je dan vrij naïef bezig bent, kom je er ook niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:38 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Tja maar als we altijd van het negatieve uitgaan komen we ook nergens
Je moet niet aan geld willen komen, je moet stoppen met gokkenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:20 schreef klavertje444 het volgende:
Wat jij denkt te "willen" is volgens niet echt van belang voor je welzijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:28 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Nee nog niet gedaan, maar dat wil ik ook niet.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:33 schreef klavertje444 het volgende:
[..]
Ja want ik ga er vanaf nu 20 per maand aan uitgeven en dat gaat me lukken, want ik heb er namelijk niet zo'n zin meer in om steeds teleurgesteld in mezelf te moeten zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |