Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest puntquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:46 schreef Haque het volgende:
[..]
Ja maar je baas krijgt denk ik een heel verkeerd beeld van je als je tegen de baas gaat roddelen over collegas.
Ik denk dat je het idee dat collega's vrienden moeten zijn of zullen worden eerst eens los moet laten. Probeer het eens professioneler aan te pakken en focus je op het goed uitvoeren van je werk en het opbouwen van een goed en professioneel samenwerkingscontact met je collega's. Dat staat los van of je gevoel wel of niet terecht is en is ook echt wat anders dan vrienden worden met je collega's.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:01 schreef lallalup het volgende:
en eraan gewend dat het wat langer duurt tot ik van collega's vrienden maak.
Nee ze roddelt niet, maar ik bedoel ALS ze tegen haar baas zou gaan klagen over L dan roddelt ze wel en dat is dodelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:47 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest punt
Na twee ziekmeldingen nu ook een melding maken van je gepest voelen omdat je niet mee gevraagd wordt naar de kroeg is echt DE manier om als het zwakke gansje gezien te worden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:47 schreef DynastyL het volgende:
Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest punt
Ik vind L. Geen bitch. Ik vind TS overgevoelig. Feitelijk is L. gewoon zichzelf charismatisch en spontaan. en Kan het goed met collega's vinden. TS is daar wat minder goed in, en voor zover wij weten kan L. het gewoon niet vinden met TS, of wil het niet kunnen vinden. Niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Die vertrouwenspersoon is al maanden ziek. L. een bitch Ts ook een bitch
Precies. Ik vind de OP wel een beetje een Viva verhaaltje, hoor. Wat wil je TS, dat we gaan zeggen "knuffel voor jou, het is echt een kreng die collega". Ik hebt het gevoel dat je in een soort spiraal zit.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:13 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ik vind L. Geen bitch. Ik vind TS overgevoelig. Feitelijk is L. gewoon zichzelf charismatisch en spontaan. en Kan het goed met collega's vinden.
Bedankt!quote:
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
TS, of je dit nu "pesten" noemt, of je realiseert je gewoon dat jij en die L. gewoon niet met elkaar overweg kunnen - ik krijg de indruk dat je behoorlijk omhoog zit met de situatie. Je komt erg (over)gevoelig over. Misschien wordt het tijd om een wat dikkere huid te kweken en het eea van je af te laten gllijden? Moeilijk inderdaad, maar je kunt niemand van je collega's 'dwingen' om 'vriendjes' met je te worden. Sterker nog, ik ben al heel happy als ik met alle collega's een nette collegiale omgang weet te creėren. Dat lukt overigens doorgaans beter als je je alles niet zo heel erg aantrekt. In dit verband: hoe oud ben je?
Mocht dat niet lukken, dan is het wellicht toch een goed idee om in ieder geval eens verder te zoeken naar een andere baan, want - ik spreek helaas uit ervaring - een 'bedrijfscultuurtje' veranderen is onbegonnen werk.
Veel sterkte in ieder geval!
maar als ze dat soort dingen niet aan past zal ze altijd tegen dit soort problemen aan blijven lopenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...
Makkelijk gezegd. Maar je emoties winnen het altijd van je beter-weten. Je kunt jezelf niet zomaar veranderen door het een paar maand tegen jezelf te zeggen. Daar gaat een flinke tijd overheen voor het als instinct kunt. Daar heeft ze nu weinig aan.
Dat probleem blijf je toch houden. Juist door al vervelende ervaringen krijgt ze een dikkere huid. Je kunt dat met woorden en willen niet inlopen. Dat noemen ze in het leven nu "kilometers maken". Iets waarvan de jeugd van tegenwoordig al denkt te hebben door te discussiėren op fora. Helaas.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar als ze dat soort dingen niet aan past zal ze altijd tegen dit soort problemen aan blijven lopen
en nee dat los je niet zomaar op maar je kunt daar ook hulp bij zoeken als het alleen niet lukt
ik ben het niet met je eens (behalve dat een topic op een forum niets uit gaat halen dat ben ik wel met je eens) maar ze klinkt als buiten proportioneel onzeker of sociaal minder vaardig en dat is prima te lerenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat probleem blijf je toch houden. Juist door al vervelende ervaringen krijgt ze een dikkere huid. Je kunt dat met woorden en willen niet inlopen. Dat noemen ze in het leven nu "kilometers maken". Iets waarvan de jeugd van tegenwoordig al denkt te hebben door te discussiėren op fora. Helaas.
Dat is dan wel zo, toch gaat dat een tijd duren. Of je dat met hulp van gesprekken van een pro doet of keihard je eigen ego ermee leert om te gaan (kilometers maken).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens (behalve dat een topic op een forum niets uit gaat halen dat ben ik wel met je eens) maar ze klinkt als buiten proportioneel onzeker of sociaal minder vaardig en dat is prima te leren
desnoods met hulp van een pro
Dit. Ik geloof niet dat ze bewust wat tegen jou heeft. Ze wil gewoon graag in de aandacht staan en leuke dingen doen met collega's. Het kan zijn dat ze jou niet mag en je daarom niet mee vraagt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
er zijn gewoon extroverte praatjesmakers die in elk gezelschap de show stelen, als je zelf dan meer introvert bent en niet graag in de aandacht staat, dan maak je weinig kans. ik zou of mijn gewoon richten op de leuke collega's en op het werk en als je dat niet kunt, overwegen daar weg te gaan. Want je zegt dat je het nodig hebt voor je droombaan, maar stel je krijgt je droombaan, en je collega daar is hetzelfde als deze, dan heb je hetzelfde.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
er zijn gewoon extroverte praatjesmakers die in elk gezelschap de show stelen, als je zelf dan meer introvert bent en niet graag in de aandacht staat, dan maak je weinig kans. ik zou of mijn gewoon richten op de leuke collega's en op het werk en als je dat niet kunt, overwegen daar weg te gaan. Want je zegt dat je het nodig hebt voor je droombaan, maar stel je krijgt je droombaan, en je collega daar is hetzelfde als deze, dan heb je hetzelfde.
Dat klopt helemaal. Maar ze heeft er wel wat aan om zich te beseffen dat het bij haar ligt en dat de situatie niet extreem is (dat ze dus niet gepest wordt). Dat betekent namelijk dat ze kan proberen er wat aan te doen, of als dat inderdaad zo snel niet lukt, kan ze voorkomen dat ze het zichzelf helemaal onmogelijk maakt door iedereen tegen zich in het harnas te jagen met een klacht over pesten op het werk. De werkgever is namelijk verplicht daar actie op te ondernemen. Waarschijnlijk maakt dat het alleen maar erger, want dan gaat iedereen zich verdedigen tegen die (zware!!) beschuldiging.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef 3-voud het volgende:
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...
Makkelijk gezegd. Maar je emoties winnen het altijd van je beter-weten. Je kunt jezelf niet zomaar veranderen door het een paar maand tegen jezelf te zeggen. Daar gaat een flinke tijd overheen voor het als instinct kunt. Daar heeft ze nu weinig aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |