Het moet wel binnen de kaders blijven. Het is echt een issue voor jou en ik moet zeggen dat je wel herkenbare scenarios aanbrengt maar ik denk dat je in ieder geval iemand in het bedrijf dit aan moet geven dat mocht het tot een functioneringsgesprek komen dat die jou wat kan verdedigen en jou evt kan helpen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:07 schreef lallalup het volgende:
In principe wel, maar zij is al een paar maanden ziek. Probleem is dat ik het ook moeilijk vind om aan te voelen waar "niet iedereen hoeft elkaar altijd maar aardig te vinden en niet iedereen hoeft altijd met alles meegevraagd te worden" eindigt en "pesten" begint. Daarom op zoek naar wat andere meningen voor ik het aan probeer te kaarten, evt. bij mijn baas zelf...
jawel die mensen zijn schijtirritantquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind (sorry) dat je veel op L af schuift
Ja L probeert de situatie in zijn/haar voordeel te sturen maar daar is niet iets mis mee. L gaat ook voor een goede functie binnen dat bedrijf. Dat is zijn/haar doel en je kunt het een ander niet kwalijk nemen als die persoon dan voor dat doel gaat
ja jammer dan, mensen zijn niet echt op aarde om aardig gevonden te worden of om andere mensen omhoog te helpenquote:
Dus dan zal je je er maar bij neer moeten leggen? Als je je er bij neer gaat leggen kan ts netzogoed een andere baan gaan zoeken maar daar heb je ook dat soort mensen. Er moet toch een oplossing voor komen dat ts wel met plezier naar zijn werk toe gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja jammer dan, mensen zijn niet echt op aarde om aardig gevonden te worden of om andere mensen omhoog te helpen
dat zeg ik toch niet?quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:23 schreef Haque het volgende:
[..]
Dus dan zal je je er maar bij neer moeten leggen? Als je je er bij neer gaat leggen kan ts netzogoed een andere baan gaan zoeken maar daar heb je ook dat soort mensen. Er moet toch een oplossing voor komen dat ts wel met plezier naar zijn werk toe gaat.
Sorry hoor maar ik zou echt niet wat gaan drinken met iemand die mij vraagt waarom ik vijandig doe.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:39 schreef DynastyL het volgende:
Neem L. eens appart en vraag haar waarom zij zo vijandig tegen je doet. Wat haar probleem nou eigenlijk is. En of ze anders zin heeft met jou wat te gaan drinken om elkaar beter te leren kennen op een andere manier?
Ik heb niet de indruk dat we het hier over competitie hebben maar meer over een proeftijd die ze door wil komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:39 schreef DynastyL het volgende:
Ik denk dat L. zich gedraagd alsof het een wedstrijdje is. Zij wilt de baan, logiscg maar het nou op die manier te doen. Baas ziet niet hoe er tegen Ts gedaan wordt en ook niet wat Ts voelt. Maar ik had wel me mond opengetrokken.
Dit vind ik wel een goede tip. Maar breng het wel wat voorzichtiger want misschien doet L dat niet bewust.quote:Neem L. eens appart en vraag haar waarom zij zo vijandig tegen je doet. Wat haar probleem nou eigenlijk is. En of ze anders zin heeft met jou wat te gaan drinken om elkaar beter te leren kennen op een andere manier? Blijft ze kinderachtig doen dan is het gewoon een gluiperige bitch.
Niet tegen de baas man dan ben je een flinke nsb'er. Voor dit zulk dingen heb je een vertrouwenspersoon.quote:En dan maar aan je baas vertellen, maar niet mondeling want dan komt het er weer heel anders uit dan dat je bedoeld. Precies zoals je het hier opschrijft aan hem overhandigen. Want dit ga je niet langer meer trekken.
quote:Als dit echt allemaal niet werkt dan moet je toch goed gaan nadenken. Of ongelukkig zijn bij je toekomstoge droombaan wat nooit zo gaat werken. Of iets anders zoeken wat er op lijkt. Er zijn meer droombanen geloof me.
L. doet er blijkbaar alles aan om als beste over te komen en Ts moet gewoon hetzelfde doen. Mond open trekken en het spelletje mee spelen. Weer sterk worden zoals ze was. Niks meer pikken van dat mens gewoonquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:41 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik zou echt niet wat gaan drinken met iemand die mij vraagt waarom ik vijandig doe.
Die vertrouwenspersoon is al maanden ziek. L. een bitch Ts ook een bitchquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:43 schreef Haque het volgende:
Niet tegen de baas man dan ben je een flinke nsb'er. Voor dit zulk dingen heb je een vertrouwenspersoon.
[..]
Ja maar je baas krijgt denk ik een heel verkeerd beeld van je als je tegen de baas gaat roddelen over collegas.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Die vertrouwenspersoon is al maanden ziek. L. een bitch Ts ook een bitch
Dat is een absolute NO-GO en kan alleen maar tegen je gebruikt worden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:46 schreef Haque het volgende:
[..]
Ja maar je baas krijgt denk ik een heel verkeerd beeld van je als je tegen de baas gaat roddelen over collegas.
Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat 'dat mens' specifiek de pik heeft op TS. Waarschijnlijk heeft L. exact dezelfde doelen als TS en slaagt ze er gewoon beter in die te bereiken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:44 schreef DynastyL het volgende:
L. doet er blijkbaar alles aan om als beste over te komen en Ts moet gewoon hetzelfde doen. Mond open trekken en het spelletje mee spelen. Weer sterk worden zoals ze was. Niks meer pikken van dat mens gewoon
Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest puntquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:46 schreef Haque het volgende:
[..]
Ja maar je baas krijgt denk ik een heel verkeerd beeld van je als je tegen de baas gaat roddelen over collegas.
Ik denk dat je het idee dat collega's vrienden moeten zijn of zullen worden eerst eens los moet laten. Probeer het eens professioneler aan te pakken en focus je op het goed uitvoeren van je werk en het opbouwen van een goed en professioneel samenwerkingscontact met je collega's. Dat staat los van of je gevoel wel of niet terecht is en is ook echt wat anders dan vrienden worden met je collega's.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:01 schreef lallalup het volgende:
en eraan gewend dat het wat langer duurt tot ik van collega's vrienden maak.
Nee ze roddelt niet, maar ik bedoel ALS ze tegen haar baas zou gaan klagen over L dan roddelt ze wel en dat is dodelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:47 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest punt
Na twee ziekmeldingen nu ook een melding maken van je gepest voelen omdat je niet mee gevraagd wordt naar de kroeg is echt DE manier om als het zwakke gansje gezien te worden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:47 schreef DynastyL het volgende:
Hij heeft al een lichtelijke verkeerde beeld van haar. Ten tweede roddelt ze niet ze maakt een klacht aan. Zij voelt zich geestelijk gepest punt
Ik vind L. Geen bitch. Ik vind TS overgevoelig. Feitelijk is L. gewoon zichzelf charismatisch en spontaan. en Kan het goed met collega's vinden. TS is daar wat minder goed in, en voor zover wij weten kan L. het gewoon niet vinden met TS, of wil het niet kunnen vinden. Niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Die vertrouwenspersoon is al maanden ziek. L. een bitch Ts ook een bitch
Precies. Ik vind de OP wel een beetje een Viva verhaaltje, hoor. Wat wil je TS, dat we gaan zeggen "knuffel voor jou, het is echt een kreng die collega". Ik hebt het gevoel dat je in een soort spiraal zit.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:13 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ik vind L. Geen bitch. Ik vind TS overgevoelig. Feitelijk is L. gewoon zichzelf charismatisch en spontaan. en Kan het goed met collega's vinden.
Bedankt!quote:
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
TS, of je dit nu "pesten" noemt, of je realiseert je gewoon dat jij en die L. gewoon niet met elkaar overweg kunnen - ik krijg de indruk dat je behoorlijk omhoog zit met de situatie. Je komt erg (over)gevoelig over. Misschien wordt het tijd om een wat dikkere huid te kweken en het eea van je af te laten gllijden? Moeilijk inderdaad, maar je kunt niemand van je collega's 'dwingen' om 'vriendjes' met je te worden. Sterker nog, ik ben al heel happy als ik met alle collega's een nette collegiale omgang weet te creëren. Dat lukt overigens doorgaans beter als je je alles niet zo heel erg aantrekt. In dit verband: hoe oud ben je?
Mocht dat niet lukken, dan is het wellicht toch een goed idee om in ieder geval eens verder te zoeken naar een andere baan, want - ik spreek helaas uit ervaring - een 'bedrijfscultuurtje' veranderen is onbegonnen werk.
Veel sterkte in ieder geval!
maar als ze dat soort dingen niet aan past zal ze altijd tegen dit soort problemen aan blijven lopenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...
Makkelijk gezegd. Maar je emoties winnen het altijd van je beter-weten. Je kunt jezelf niet zomaar veranderen door het een paar maand tegen jezelf te zeggen. Daar gaat een flinke tijd overheen voor het als instinct kunt. Daar heeft ze nu weinig aan.
Dat probleem blijf je toch houden. Juist door al vervelende ervaringen krijgt ze een dikkere huid. Je kunt dat met woorden en willen niet inlopen. Dat noemen ze in het leven nu "kilometers maken". Iets waarvan de jeugd van tegenwoordig al denkt te hebben door te discussiëren op fora. Helaas.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar als ze dat soort dingen niet aan past zal ze altijd tegen dit soort problemen aan blijven lopen
en nee dat los je niet zomaar op maar je kunt daar ook hulp bij zoeken als het alleen niet lukt
ik ben het niet met je eens (behalve dat een topic op een forum niets uit gaat halen dat ben ik wel met je eens) maar ze klinkt als buiten proportioneel onzeker of sociaal minder vaardig en dat is prima te lerenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat probleem blijf je toch houden. Juist door al vervelende ervaringen krijgt ze een dikkere huid. Je kunt dat met woorden en willen niet inlopen. Dat noemen ze in het leven nu "kilometers maken". Iets waarvan de jeugd van tegenwoordig al denkt te hebben door te discussiëren op fora. Helaas.
Dat is dan wel zo, toch gaat dat een tijd duren. Of je dat met hulp van gesprekken van een pro doet of keihard je eigen ego ermee leert om te gaan (kilometers maken).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens (behalve dat een topic op een forum niets uit gaat halen dat ben ik wel met je eens) maar ze klinkt als buiten proportioneel onzeker of sociaal minder vaardig en dat is prima te leren
desnoods met hulp van een pro
Dit. Ik geloof niet dat ze bewust wat tegen jou heeft. Ze wil gewoon graag in de aandacht staan en leuke dingen doen met collega's. Het kan zijn dat ze jou niet mag en je daarom niet mee vraagt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
er zijn gewoon extroverte praatjesmakers die in elk gezelschap de show stelen, als je zelf dan meer introvert bent en niet graag in de aandacht staat, dan maak je weinig kans. ik zou of mijn gewoon richten op de leuke collega's en op het werk en als je dat niet kunt, overwegen daar weg te gaan. Want je zegt dat je het nodig hebt voor je droombaan, maar stel je krijgt je droombaan, en je collega daar is hetzelfde als deze, dan heb je hetzelfde.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
er zijn gewoon extroverte praatjesmakers die in elk gezelschap de show stelen, als je zelf dan meer introvert bent en niet graag in de aandacht staat, dan maak je weinig kans. ik zou of mijn gewoon richten op de leuke collega's en op het werk en als je dat niet kunt, overwegen daar weg te gaan. Want je zegt dat je het nodig hebt voor je droombaan, maar stel je krijgt je droombaan, en je collega daar is hetzelfde als deze, dan heb je hetzelfde.
Dat klopt helemaal. Maar ze heeft er wel wat aan om zich te beseffen dat het bij haar ligt en dat de situatie niet extreem is (dat ze dus niet gepest wordt). Dat betekent namelijk dat ze kan proberen er wat aan te doen, of als dat inderdaad zo snel niet lukt, kan ze voorkomen dat ze het zichzelf helemaal onmogelijk maakt door iedereen tegen zich in het harnas te jagen met een klacht over pesten op het werk. De werkgever is namelijk verplicht daar actie op te ondernemen. Waarschijnlijk maakt dat het alleen maar erger, want dan gaat iedereen zich verdedigen tegen die (zware!!) beschuldiging.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef 3-voud het volgende:
"Kweek een dikkere huid" en "trek het je niet zo aan"...
Makkelijk gezegd. Maar je emoties winnen het altijd van je beter-weten. Je kunt jezelf niet zomaar veranderen door het een paar maand tegen jezelf te zeggen. Daar gaat een flinke tijd overheen voor het als instinct kunt. Daar heeft ze nu weinig aan.
Met collega's over zoiets praten kan ook averechts werken... Als ze bij "het clubje" van de ander horen, voel je je daarna alleen nog maar verder van huis. Ik zou met een onafhankelijk persoon gaan praten (psycholoog of de vervanger van de vertrouwenspersoon op het werk, laat ze maar iemand voor je vinden...)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar ze heeft er wel wat aan om zich te beseffen dat het bij haar ligt en dat de situatie niet extreem is (dat ze dus niet gepest wordt). Dat betekent namelijk dat ze kan proberen er wat aan te doen, of als dat inderdaad zo snel niet lukt, kan ze voorkomen dat ze het zichzelf helemaal onmogelijk maakt door iedereen tegen zich in het harnas te jagen met een klacht over pesten op het werk. De werkgever is namelijk verplicht daar actie op te ondernemen. Waarschijnlijk maakt dat het alleen maar erger, want dan gaat iedereen zich verdedigen tegen die (zware!!) beschuldiging.
Beter zou TS bijvoorbeeld bij een andere collega (niet L.) bespreekbaar kunnen maken dat ze zich soms buitengesloten voelt en graag ook dingen zou willen doen buiten werk. Dat is niet zo aanvallend als klagen bij de baas.
Ja, je moet het een beetje aanvoelen denk ik of het werkt om een collega te vertellen hoe je je voelt. Als het echt een clubje is, werkt het niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:43 schreef MaLo het volgende:
Met collega's over zoiets praten kan ook averechts werken... Als ze bij "het clubje" van de ander horen, voel je je daarna alleen nog maar verder van huis. Ik zou met een onafhankelijk persoon gaan praten (psycholoog of de vervanger van de vertrouwenspersoon op het werk, laat ze maar iemand voor je vinden...)
Ik denk ook dat L de TS kapot wil concurreren voor die ene functie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het zo lees, wil L. jou het bedrijf uitwerken en zelf de goede functie krijgen. TO, er zijn mensen die over lijken gaan om iets te bereiken. Dat is nu, en dat zal altijd zo zijn. Punt is: hoe ga je er mee om?
Als ik jou was, zou ik iets doen wat zij niet van jou verwacht en dus misschien daardoor dichtklapt. Idd mensen mee uit vragen, kletsen, kortom: sociaal doen.
Of misschien is TS gewoon een duf konijn waarvan men niet denkt, laat ik haar gezellig meevragen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:18 schreef karton2 het volgende:
In de OP wordt al geschreven dat L een collega die pas nieuw is mee uitvraagt en TS niet terwijl die twee meter verder staat dan heeft dit maar één doel: slopen van TS.
Wait, whut? Als dat jouw criteria voor werkethiek zijn weet ik wel wat er over een paar maanden gaat gebeuren als jouw tijdelijke contract afloopt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:01 schreef lallalup het volgende:
Ik moet even mijn hart luchten...
...Totaal onterecht gezien ik tussen het overlijden van mijn opa en zijn begrafenis gewoon ben gaan werken, wat niet iedereen zou hebben gedaan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |