abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125991277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus.... je mag alles wat je aan gemeentegroen tegenkomt en leuk vindt en buiten tegenkomt wegsnoeien en in je tuin zetten. :)
En waar zeg ik dat dat zou mogen? Ik zeg alleen dat er geen herstelkosten zijn, er zijn wat bloemen geplukt die anders over een paar dagen verwelkt zouden zijn. Voor de rest is er geen enkele schade.
En als dat inderdaad een veldje is waar ook honden uitgelaten worden zelfs nog minder schade dan honden aanrichten met hun instinctieve zand scheppen over de net gelegde drol.

quote:
Welk gedeelte van met je poten van gemeente-eigendom afblijven begrijp jij niet?
Ooh, ik begrijp het helemaal, maak je daar maar niet druk om, sterker nog, ik vind bosjes bloemen in huis sowieso al idioot, die zijn buiten in de natuur veel mooier. Als ik iets bloeiende bloemen in huis wil koop ik wel een plant. In de lente is dat dus zo'n bakkie met narcissenbollen, en die gaan gewoon buiten de grond in als ze uitgebloeid zijn.
pleased to meet you
pi_125991600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:22 schreef moussie het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat dat zou mogen? Ik zeg alleen dat er geen herstelkosten zijn, er zijn wat bloemen geplukt die anders over een paar dagen verwelkt zouden zijn. Voor de rest is er geen enkele schade.
En als dat inderdaad een veldje is waar ook honden uitgelaten worden zelfs nog minder schade dan honden aanrichten met hun instinctieve zand scheppen over de net gelegde drol.

Waarom steeds die vergelijking met honden?
Om een hond buiten te mogen laten schijten moet je ook gewoon belasting betalen. Het is dus niet zo dat een baasje zijn hond kosteloos maar even zijn behoefte mag laten doen.
Het gaat er denk ik ook niet zozeer om dat de gemeente het gaat perse laten herstellen, immers wat jij stelt klopt wel redelijk al bloeien narcissen met deze temperaturen redelijk lang door.

Het gaat er om dat als de gemeente het in ere zou willen herstellen daar wel degelijk kosten voor gemaakt zullen moeten worden en er tevens kosten gemaakt zijn om ze in te zaaien.

Al zijn het dan maar (twee keer de helft) narcissen de boete is ook helemaal niet opgelegd om de schade aan de narcissen of het perkje te herstellen maar omdat de wet overtreden is. Het is een corrigerende maatregel.
blablablabla
pi_125993161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom steeds die vergelijking met honden?
Om een hond buiten te mogen laten schijten moet je ook gewoon belasting betalen. Het is dus niet zo dat een baasje zijn hond kosteloos maar even zijn behoefte mag laten doen.
Staat in het artikel, dat het een veld is waarop de honden mogen worden uitgelaten. En veel honden hebben dat nog, dat krabben met de achterpoten om de drol te begraven, lijkt mij dat dat heel wat meer schade toebrengt dan het plukken van 47 bloemen.

Even opgezocht, ja, in Den Haag moet je inderdaad nog hondenbelasting betalen, maar dat is niet om je hond buiten te mogen laten schijten. Sterker nog, als je de drol niet opruimt krijg je een boete. En vuilnisbakken om je poepzakje in kwijt te kunnen, tja, die kan je vaak ver zoeken .. blijkt dat de hondenbelasting in de pot 'algemene middelen' is verdwenen en die was al leeg voor iemand op het idee kwam er wat vuilnisbakken neer te zetten voor de hondenbezitters .. maar ja, da's een andere discussie.

quote:
Het gaat er denk ik ook niet zozeer om dat de gemeente het gaat perse laten herstellen, immers wat jij stelt klopt wel redelijk al bloeien narcissen met deze temperaturen redelijk lang door.

Het gaat er om dat als de gemeente het in ere zou willen herstellen daar wel degelijk kosten voor gemaakt zullen moeten worden en er tevens kosten gemaakt zijn om ze in te zaaien.

Al zijn het dan maar (twee keer de helft) narcissen de boete is ook helemaal niet opgelegd om de schade aan de narcissen of het perkje te herstellen maar omdat de wet overtreden is. Het is een corrigerende maatregel.

Ik kan me de vergissing van die oudere vrouw wel indenken anders, ik ben ook van die leeftijd en dus opgegroeid in een tijdperk dat er geen bollen met voorjaarsbloemen onder grasvelden werden gezet .. dat is iets van de laatste 10 jaar of zo. Bloeiende bloemen stonden vroeger gewoon in een apart perk en in aarde, en gras waarop je niet mocht lopen was afgezet met een laag hekje.

Overigens, leuk weetje misschien, of het de gemeente ook maar iets heeft gekost is nog maar de vraag. Hier bij ons worden de bollen meestal gratis gegeven aan de basisscholieren en tijdens een project door de kinderen in de grond gezet.

Hoe dan ook, dure les voor oma ..
pleased to meet you
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:27:12 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_125994177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je gewoon met je poten van spullen afblijft die niet van jou zijn dan is er niets aan de hand. Janken over boetebedragen of sowieso janken over boetes is wel het laagste dat er bestaat.

Je doet iets, je weet dat je fout zit en dus betaal je gewoon netjes. Niet achteraf lopen zeiken over de rechtstaat, de samenleving de politiek, stadswachten of honden die zitten te schijten maar in de spiegel kijken en toegeven dat het je eigen domme teringschuld is.

Dat jij die boete krijg is volledig jouw verantwoording en niet die van een ander.
Als de wereld letterlijk zo in elkaar zou zitten, zou ik best vrede kunnen hebben met die boete. Jammer dat het evenwicht zo pleite is in dit deel van de wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_126010523
De hoogte van de boetes en de opdracht om ze uit te delen heeft niets -meer- te maken met de overtreding als zodanig.

Daarmee kun je absoluut geen verband leggen tussen de hoogte van een boete en het corrigerende gedrag van de betreffende persoon.

Wetenschappelijk is dat nooit bewezen.

Het gaat om het geld, het financieren van vooral de ambtenaren groep. Van één euro belastinggeld gaat 54 cent naar de overheid. Dat was vorig jaar 47 cent.

En volgend jaar ?

Maak kennis met de 1.000.000 dankbaren. Ze kunnen overigens tot 2017 niet ontslagen worden.

en

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 03-05-2013 07:42:10 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 08:42:20 #246
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126011262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 06:45 schreef cempexo het volgende:

[ afbeelding ]

Je vrouw met haar zus?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126011345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 08:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je vrouw met haar zus?
overtuigde en tijd tekort komende single...ben volgende week weer een paar dagen in Noorwegen...even bijpraten met Irmelin

tip: negeer glimlachende nederlandse vrouwen met handtasjes...

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 03-05-2013 09:40:31 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:10:45 #248
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_126011691
Een topambtenaar (Demmink) wordt al jaren beschuldigd van doorlopende kinderverkrachting zonder dat het onderzocht wordt maar een oma krijgt een boete voor bloemen plukkende kleinkinderen.

We leven in een bizarre maatschappij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_126011753
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een topambtenaar (Demmink) wordt al jaren beschuldigd van doorlopende kinderverkrachting zonder dat het onderzocht wordt maar een oma krijgt een boete voor bloemen plukkende kleinkinderen.

De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2013 09:13:34 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:14:13 #250
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126011775
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.

"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:15:54 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_126011817
quote:

[..]

_O- _O-
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:38:39 #252
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_126012287
quote:

[..]

De conclusie zou ik dan weer niet getrokken hebben. :6
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_126012365
Misleidende TT, de oma kreeg een boete niet de kinderen. Suggestieve tekst.

ONTERECHTE KLACHT
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:14:52 #254
37295 Luigi
mario pls
pi_126021268
Vandaag nieuwe episode op weg naar de Ordnung muss Sein maatschappij: http://www.bndestem.nl/re(...)ten-wijken-1.3799652

WANT! HET! MAG! NIET!!
pi_126021823
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
Vandaag nieuwe episode op weg naar de Ordnung muss Sein maatschappij: http://www.bndestem.nl/re(...)ten-wijken-1.3799652

WANT! HET! MAG! NIET!!
Onze kinderen spelen buiten. Snel, doe er wat aan!
pi_126022122
quote:

WANT! HET! MAG! NIET!!
Boomhutten, boomhutten everywhere.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:46:05 #257
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126022382
quote:

WANT! HET! MAG! NIET!!
Het zal, net als bij de bloemetjes, wel wat genuanceerder liggen.
pi_126022678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het zal, net als bij de bloemetjes, wel wat genuanceerder liggen.
Onmogelijk. De sterrenkinderen mogen absoluut geen duimbreed in de weg worden gelegd bij hun ontplooiing. Hoe durf je die kinderen hun boomhut te ontzeggen? Ze willen het toch, dus MOET HET GEBEUREN! Begrepen? Mijn kind is speciaal! Dus die mag dat! Wat nou regels! Mijn kind wil een boomhut en die boomhut moet DAAR! KOMEN! BEGREPEN!?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:56:07 #259
37295 Luigi
mario pls
pi_126022752
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onmogelijk. De sterrenkinderen mogen absoluut geen duimbreed in de weg worden gelegd bij hun ontplooiing. Hoe durf je die kinderen hun boomhut te ontzeggen? Ze willen het toch, dus MOET HET GEBEUREN! Begrepen? Mijn kind is speciaal! Dus die mag dat! Wat nou regels! Mijn kind wil een boomhut en die boomhut moet DAAR! KOMEN! BEGREPEN!?
Jongen. Jij bouwde vroeger toch ook gewoon je hut waar je dit wilde? Dit heeft echt niks met sterrenkinderen te maken. Ik liep vroeger ook met een maat op een braak bouwterrein rond en maakten we ook bouwsels met van alles waar we onze handen op konden leggen. Prachtig toch.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:57:59 #260
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126022823
Nét buiten de bebouwde kom, of er heeft iemand lopen klagen over het geluid van de spelende kinderen, of dat ze net in z'n tuin kunnen kijken ofzo.

Het zal niet in een stiltegebied liggen, op twee meter van de snelweg.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_126022968
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Jongen. Jij bouwde vroeger toch ook gewoon je hut waar je dit wilde?
Ik bouwde ze bij een vriendje op het erf ja, in de achtertuin, waar dat mocht, van zijn ouders.

quote:
Dit heeft echt niks met sterrenkinderen te maken. Ik liep vroeger ook met een maat op een braak bouwterrein rond en maakten we ook bouwsels met van alles waar we onze handen op konden leggen. Prachtig toch.
Ja, en toen werd ik gepakt door de woutuh, moest ik ophoepelen anders zou ik een draai om mijn oren krijgen, en ging ik ook niet huilen in de krant voor aandacht.
pi_126041465
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat met die bloemen en die hut ligt vast wat genuanceerder.. Maar er zijn ouders die echt zo met hun kinderen omgaan.
Vroeger, op een pleintje bij mij voor, waren soms wat kinderen die aan het voetballen waren.. Ze veroorzaakten wel overlast, want een bal vloog weleens tegen een raam, of er doorheen. Tuinen werden overhoop gehaald, want daar kwam ook weleens een bal in terecht..
Maar oh wee als je er wat van zei. Ik heb een vader gesproken, nou gesproken, het werd zowat een vechtpartij, die serieus vond dat zijn kinderen maar moesten kunnen voetballen waar ze wilden.
Dat er iedere paar weken wel een ruit kapot ging, ach daar heb je een verzekering voor en dat was toch ook normaal en hoe ik het in mijn hoofd haalde om er wat van te zeggen. Ik had geen buurtfunctie en zijn kinderen speelden in het openbaar en hij was ook naarstig op zoek naar iemand die een keer de politie had gebeld.
Stel je voor zeg, regels opleggen aan je kinderen. Hoe verzin je het?
pi_126049729
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat met die bloemen en die hut ligt vast wat genuanceerder.. Maar er zijn ouders die echt zo met hun kinderen omgaan.
Vroeger, op een pleintje bij mij voor, waren soms wat kinderen die aan het voetballen waren.. Ze veroorzaakten wel overlast, want een bal vloog weleens tegen een raam, of er doorheen. Tuinen werden overhoop gehaald, want daar kwam ook weleens een bal in terecht..
Maar oh wee als je er wat van zei. Ik heb een vader gesproken, nou gesproken, het werd zowat een vechtpartij, die serieus vond dat zijn kinderen maar moesten kunnen voetballen waar ze wilden.
Dat er iedere paar weken wel een ruit kapot ging, ach daar heb je een verzekering voor en dat was toch ook normaal en hoe ik het in mijn hoofd haalde om er wat van te zeggen. Ik had geen buurtfunctie en zijn kinderen speelden in het openbaar en hij was ook naarstig op zoek naar iemand die een keer de politie had gebeld.
Stel je voor zeg, regels opleggen aan je kinderen. Hoe verzin je het?
Als ik van A naar B rijdt dan kom ik altijd wel een hut in een boom tegen...in een woonplaats of buiten in een bos of bosstreek.

Je kunt het beter hebben over de vraag of jij en je kinderen nog wel in een vrij land leven.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 07:53:32 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_126049771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 07:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als ik van A naar B rijdt dan kom ik altijd wel een hut in een boom tegen...in een woonplaats of buiten in een bos of bosstreek.

Je kunt het beter hebben over de vraag of jij en je kinderen nog wel in een vrij land leven.

Deze mensen zijn niet zo geïnteresseerd in vrijheid vrees ik. Kunnen niet zonder regels en bemoeizucht meer.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:05:27 #265
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126049809
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 07:53 schreef Luigi het volgende:

[..]

Deze mensen zijn niet zo geïnteresseerd in vrijheid vrees ik. Kunnen niet zonder regels en bemoeizucht meer.
Maar maken gelukkig ook weer niet van elke mug een olifant.
pi_126049822
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 07:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt? Ik woon in een bosrijke omgeving en ik zie ze nooit. Een zekere mate van vrijheid hebben we hier. Natuurlijk is die ook beperkt. Alleen maar doen wat je goeddunkt zou een samenleving onmogelijk maken.
Als we kijken naar hoe er omgegaan wordt met onze privacy bv., dan zeg ik nee. We leven niet in een vrij land, het begint wat naar een politiestaat te zwemen.
Wat de situatie met die bloemetjes betreft: het ligt er een beetje aan wat er eigenlijk gebeurd is. Als die kinderen toevallig achter de rug van hun oma een paar bloemen uit een perkje hebben geplukt en dit in hun onschuld hebben gedaan, dan is die boete onzinnig.
Als oma er vriendelijk glimlachend bij stond te kijken hoe tientallen bloemen geplukt werden, is dat een totaal ander verhaal.
pi_126049839
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als oma er vriendelijk glimlachend bij stond te kijken hoe tientallen bloemen geplukt werden, is dat een totaal ander verhaal.
Als twee kinderen van 3 (drie) en 5 (vijf) 47 bloemen kunnen plukken zonder dat iemand ze in de gaten houdt (duurt ff als je zo klein bent) dan is er nog veel meer mis :7 Dus ik neem aan dat oma vriendelijk lachend toekeek. En dan is wat mij betreft de boete voor oma die de kleintjes niet heeft uitgelegd dat de narcissen voor iedereen zijn en de pinksterbloemen vrij zijn om te plukken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126049919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als twee kinderen van 3 (drie) en 5 (vijf) 47 bloemen kunnen plukken zonder dat iemand ze in de gaten houdt (duurt ff als je zo klein bent) dan is er nog veel meer mis :7 Dus ik neem aan dat oma vriendelijk lachend toekeek. En dan is wat mij betreft de boete voor oma die de kleintjes niet heeft uitgelegd dat de narcissen voor iedereen zijn en de pinksterbloemen vrij zijn om te plukken.
In dat geval zou de boete dus terecht zijn. Maar waarom gaat ze dan huilen in de krant?
pi_126049930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In dat geval zou de boete dus terecht zijn. Maar waarom gaat ze dan huilen in de krant?
Omdat 'arme kleine kindjes een belachelijke boete van 130 euro geven' een veel leuker stuk is dan 'volwassen vrouw die kinderen toestond de wet te overtreden kreeg een boete'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126049941
Als jij je kinderen laat stelen in de supermarkt, krijg je ook de politie op je dak. Als je kind (kleuter) uit onnozelheid iets in zijn zak steekt en je het niet door hebt dan kan ik me niet voorstellen dat een supermarkt daar de politie voor gaat bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')