Dus.... je mag alles wat je aan gemeentegroen tegenkomt en leuk vindt en buiten tegenkomt wegsnoeien en in je tuin zetten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'er is geen schade' begrijp je niet? Er staan tig honderd narcissen in zo'n veld, dus zelfs de optische schade zal meevallen ..
Mens en gezondheid vind ik geen betrouwbare bron.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
De siroop die zij maakt van de blaadjes is overigens een hoestsiroop dus jouw verhaal van die alkaloïden kan best kloppen.
Anthony Burgess zag het scherpquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Zie hier weer wat voor machtsmisbruik je krijgt als je laagopgeleiden bevoegdheden geeft.
Handhavers dienen te handelen naar de geest van de wet, niet naar de letter van de wet.
Jammer genoeg kennen veel van dit soort paupers alleen maar zwart en wit en bestaat grijs niet.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is vooral een pvv reactie omdat je anaal geobsedeerd bent door alles wat te maken heeft met wetshandhaving. Je bent als een vervelende groupie die zichzelf helemaal overgeeft aan elk nieuwsbericht waarin melding wordt gemaakt van een slippertje van een dienstdoende agent of boa, om vervolgens je misplaatste walging en je neerbuigendheid jegens deze mensen tentoon te spreiden, niet gehinderd door enig kennis van zaken.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Zie hier weer wat voor machtsmisbruik je krijgt als je laagopgeleiden bevoegdheden geeft.
Handhavers dienen te handelen naar de geest van de wet, niet naar de letter van de wet.
Jammer genoeg kennen veel van dit soort paupers alleen maar zwart en wit en bestaat grijs niet.
Toevallig dat een fok poster dezelfde mening heeft als een pvv'er. En huppa hij wordt weggezet als een domme aso die alleen praat uit zn onderbuik. Kunnen we iedereen wel zo wegzetten hier, want er is altijd wel een pvv'er die ergens dezelfde mening deelt met een poster.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dat was ook ongeveer de strekking van jouw post. Inclusief het vergelijk met andere misdrijven om deze diefstal te bagatelliseren en de laatdunkende toon jegens de stadswachten.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Het worden er steeds meer... vanmiddag waren het er nog 47.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Scorpie het volgende:
74 (!) narcissen jatten, en mensen hier vinden dat het moet kunnen. Hilarisch.
Typotje, moet kunnenquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het worden er steeds meer... vanmiddag waren het er nog 47.
quote:
Als je gewoon met je poten van spullen afblijft die niet van jou zijn dan is er niets aan de hand. Janken over boetebedragen of sowieso janken over boetes is wel het laagste dat er bestaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toevallig dat een fok poster dezelfde mening heeft als een pvv'er. En huppa hij wordt weggezet als een domme aso die alleen praat uit zn onderbuik. Kunnen we iedereen wel zo wegzetten hier, want er is altijd wel een pvv'er die ergens dezelfde mening deelt met een poster.
Ga zo door
En ook voor jou geldt:
[..]
En waar zeg ik dat dat zou mogen? Ik zeg alleen dat er geen herstelkosten zijn, er zijn wat bloemen geplukt die anders over een paar dagen verwelkt zouden zijn. Voor de rest is er geen enkele schade.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus.... je mag alles wat je aan gemeentegroen tegenkomt en leuk vindt en buiten tegenkomt wegsnoeien en in je tuin zetten.![]()
Ooh, ik begrijp het helemaal, maak je daar maar niet druk om, sterker nog, ik vind bosjes bloemen in huis sowieso al idioot, die zijn buiten in de natuur veel mooier. Als ik iets bloeiende bloemen in huis wil koop ik wel een plant. In de lente is dat dus zo'n bakkie met narcissenbollen, en die gaan gewoon buiten de grond in als ze uitgebloeid zijn.quote:Welk gedeelte van met je poten van gemeente-eigendom afblijven begrijp jij niet?
Waarom steeds die vergelijking met honden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:22 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat dat zou mogen? Ik zeg alleen dat er geen herstelkosten zijn, er zijn wat bloemen geplukt die anders over een paar dagen verwelkt zouden zijn. Voor de rest is er geen enkele schade.
En als dat inderdaad een veldje is waar ook honden uitgelaten worden zelfs nog minder schade dan honden aanrichten met hun instinctieve zand scheppen over de net gelegde drol.
Staat in het artikel, dat het een veld is waarop de honden mogen worden uitgelaten. En veel honden hebben dat nog, dat krabben met de achterpoten om de drol te begraven, lijkt mij dat dat heel wat meer schade toebrengt dan het plukken van 47 bloemen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom steeds die vergelijking met honden?
Om een hond buiten te mogen laten schijten moet je ook gewoon belasting betalen. Het is dus niet zo dat een baasje zijn hond kosteloos maar even zijn behoefte mag laten doen.
Ik kan me de vergissing van die oudere vrouw wel indenken anders, ik ben ook van die leeftijd en dus opgegroeid in een tijdperk dat er geen bollen met voorjaarsbloemen onder grasvelden werden gezet .. dat is iets van de laatste 10 jaar of zo. Bloeiende bloemen stonden vroeger gewoon in een apart perk en in aarde, en gras waarop je niet mocht lopen was afgezet met een laag hekje.quote:Het gaat er denk ik ook niet zozeer om dat de gemeente het gaat perse laten herstellen, immers wat jij stelt klopt wel redelijk al bloeien narcissen met deze temperaturen redelijk lang door.
Het gaat er om dat als de gemeente het in ere zou willen herstellen daar wel degelijk kosten voor gemaakt zullen moeten worden en er tevens kosten gemaakt zijn om ze in te zaaien.
Al zijn het dan maar (twee keer de helft) narcissen de boete is ook helemaal niet opgelegd om de schade aan de narcissen of het perkje te herstellen maar omdat de wet overtreden is. Het is een corrigerende maatregel.
Als de wereld letterlijk zo in elkaar zou zitten, zou ik best vrede kunnen hebben met die boete. Jammer dat het evenwicht zo pleite is in dit deel van de wereld.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je gewoon met je poten van spullen afblijft die niet van jou zijn dan is er niets aan de hand. Janken over boetebedragen of sowieso janken over boetes is wel het laagste dat er bestaat.
Je doet iets, je weet dat je fout zit en dus betaal je gewoon netjes. Niet achteraf lopen zeiken over de rechtstaat, de samenleving de politiek, stadswachten of honden die zitten te schijten maar in de spiegel kijken en toegeven dat het je eigen domme teringschuld is.
Dat jij die boete krijg is volledig jouw verantwoording en niet die van een ander.
Je vrouw met haar zus?quote:
overtuigde en tijd tekort komende single...ben volgende week weer een paar dagen in Noorwegen...even bijpraten met Irmelinquote:
De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een topambtenaar (Demmink) wordt al jaren beschuldigd van doorlopende kinderverkrachting zonder dat het onderzocht wordt maar een oma krijgt een boete voor bloemen plukkende kleinkinderen.
We leven in een bizarre maatschappij.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.
We leven in een bizarre maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |