abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125986848
Klaprozen mag je toch wel gewoon plukken of zijn die ook ingezaaid?
blablablabla
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:22:22 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125986901
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:21 schreef Elan het volgende:
Klaprozen mag je toch wel gewoon plukken of zijn die ook ingezaaid?
Wat wil je met klaprozen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125986978
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat wil je met klaprozen?
Mijn moeder maakt daar siroop van.
blablablabla
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:25:21 #204
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125987018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Stoer. Tokkie.
Sja, als jij het nuanceverschil niet snapt tussen het beboeten van een baasje van een hond die losloopt, of hard drugs dealers die open en bloot cocaine en heroine staan te dealen onder de neus van deze BOA, en het slechts afdoet met oneliners twee woordjes, die zelfs nog niet in de geringste mate de waarheid ook maar benaderen, dan snap je het niet zo goed.

Het bewuste park staat al minstens een decennium bekend als 'drugspark', er is ook minstens zolang al geklaagd bij de gemeente om er eens iets aan te doen, want er liggen overal spuiten, zakjes waar rotzooi in gezeten heeft, en snachts is het een herrie van jewelste omdat dronkaards en/of drugsgebruikers gezellig samenkomen om hun 'hobbies' uit te oefenen.

Als daar dan doodgemoedereerd BOA's rondlopen die het belangrijker vinden om mij een boete te geven voor mijn loslopende hond, dan iets aan die overlast en overduidelijk gevaar voor kinderen en dieren vanwege slingerende spuiten en afval van drugs te doen, dan krab ik mij wel eens achter mijn oren voor wat betreft de prioriteiten van de politie in die gemeente.

Als jij dat tokkie vind, prima.

Ik vind dit verhaal, van de narcisjes, ongeveer hetzelfde. Tuurlijk mogen die kinderen niet zomaar een gemeenteplantsoen leeghalen, maar 130 euro is wel erg veel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_125987082
Kunnen ze wel tegen kleine kinderen? Als ik het had gedaan.. had ik dan ook een boete gekregen?
pi_125987224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:26 schreef arjan1212 het volgende:
Kunnen ze wel tegen kleine kinderen? Als ik het had gedaan.. had ik dan ook een boete gekregen?
Inderdaad! Als het kinderen zijn moet je alles maar gewoon toestaan!

blablablabla
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:32:53 #207
45206 Pietverdriet
pi_125987344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn moeder maakt daar siroop van.
Je weet dat de bollen opiaten bevatten en de plant giftig is?
pi_125987416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef Elan het volgende:

[..]

ze werden wel opgepakt.. had ff doorgespoelt naar het einde.. politie op het dak enz
pi_125987573
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat de bollen opiaten bevatten en de plant giftig is?
Dat zijn slaapbollen blad van de klaproos bevat geen opiaten.
blablablabla
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:39:03 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125987602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:34 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ze werden wel opgepakt.. had ff doorgespoelt naar het einde.. politie op het dak enz
Een gillende big.
pi_125987616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:34 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Het ging mij er om dat jij stelde dat men ze had moeten laten gaan omdat het kinderen waren. Die grootouders stonden er bij en keken er naar.
Dus hebben die de boete gekregen. Is dat nu zo vreemd?
blablablabla
pi_125987750
Dan begrijp je me verkeerd. Ik stel dat als ik het had gedaan ze mij hadden laten lopen, en kleine kinderen pakken ze wel
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:44:48 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125987848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:42 schreef arjan1212 het volgende:
Dan begrijp je me verkeerd. Ik stel dat als ik het had gedaan ze mij hadden laten lopen, en kleine kinderen pakken ze wel
pi_125987936
is het in den haag trouwen ook verboden om op het gras te lopen?
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:49:26 #215
45206 Pietverdriet
pi_125988032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zijn slaapbollen blad van de klaproos bevat geen opiaten.
Maar wel verschillende alkaloiden.
Bij paarden is bekend dat het tot krampen en bewusteloosheid kan voeren.
Het is niet zo giftig als vingerhoedskruid of monnikskap, of meiklokjes, maar toch
pi_125988178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kan toch niet zomaar openbaar groen dat dat gezaaid is door de gemeente en voor de gemeenschap gaan wegkappen joh :')

Die bloemen staan daar om de buurt op te leuken, niet jouw of mijn of oma's woonkamer.
Als je de bloemetjes zo belangrijk vindt moet je ze niet op een veld plaatsen waar de honden uitgelaten mogen worden, daar ging het mij om, de veronderstelde herstelkosten van Dagonet ..
Het komt op mij gewoon nogal vreemd over om van schade door de kinderen te spreken en daar zo'n hoge boete voor te geven terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
pleased to meet you
pi_125988182
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wel verschillende alkaloiden.
Bij paarden is bekend dat het tot krampen en bewusteloosheid kan voeren.
Het is niet zo giftig als vingerhoedskruid of monnikskap, of meiklokjes, maar toch
quote:
De zaden van de klaproos worden net als maanzaad in het eten gebruikt. De zaden bevatten geen alkaloïden die voor gevaarlijke werkingen zouden kunnen zorgen. De klaprooszaden kunnen gebruikt worden om een olie uit te persen dat je net zoals olijfolie kunt gebruiken om in te bakken of over salades te doen. De bladeren kunnen ook gegeten worden, maar met mate. De bladeren kun je plukken als de zaadbol nog niet is verschenen. Je kunt de bladeren rauw eten of op dezelfde wijze als spinazie koken. de bloemetjes kun je ook eten; je kunt ze als slablaadjes door een salade mengen of bovenop de sla leggen om de mooie kleur.
http://mens-en-gezondheid(...)ht-van-klaproos.html
De siroop die zij maakt van de blaadjes is overigens een hoestsiroop dus jouw verhaal van die alkaloïden kan best kloppen.
blablablabla
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:58:12 #218
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125988319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
Maar de uitlaatveldjes zijn er toch juist voor de honden? En het zijn de baasjes van die honden die de rotzooi dan niet opruimen hoor. Die honden kunnen er niets aan doen. Als je geen hondenbezitter bent, of als je met kleine kinderen bent, heb je niets te zoeken op dergelijke uitlaatveldjes, en als je er toch perse wilt rondlopen, prima, maar dan heb je geen recht van klagen. Dan moet je maar gaan wandelen waar geen uitlaatveldjes zijn.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_125988334
quote:

[..]

Als je de bloemetjes zo belangrijk vindt moet je ze niet op een veld plaatsen waar de honden uitgelaten mogen worden, daar ging het mij om, de veronderstelde herstelkosten van Dagonet ..
Het komt op mij gewoon nogal vreemd over om van schade door de kinderen te spreken en daar zo'n hoge boete voor te geven terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
Die honden poepen en pissen op het veld en met die wetenschap laat mevrouw haar kleinkinderen daar spelen?
Overigens zaait men narcissen meestal niet midden op een grasveld dus ze zullen wel gewoon aan de rand van het grasveld in de aarde hebben gestaan. Dat die honden op het gras hun behoefte doen heeft volgens mij ook geen moer te maken met het kaalplukken van gemeente-eigendom?

Verbazingwekkend hoe bepaalde mensen hier krampachtig proberen recht te lullen wat krom is.
blablablabla
pi_125988400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, ga even het slopen van een auto ter waarde van duizenden euro's vergelijken met het plukken van 47 bloemen die over maximaal een week vanuit zichzelf doodgaan ..
pleased to meet you
pi_125988517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, ga even het slopen van een auto ter waarde van duizenden euro's vergelijken met het plukken van 47 bloemen die over maximaal een week vanuit zichzelf doodgaan ..
Kosten zullen ook hier verhaald zijn op de ouders. Mijn punt was meer dat het voor de handhaving niet uitmaakt hoe oud de kinderen zijn al staat dat met koeienletters in de TT.

Als jouw kind schade veroorzaakt draai je daar als ouder of toezichthouder wettelijk gezien voor op. Dus kreeg oma de boete.
blablablabla
pi_125988740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Die honden poepen en pissen op het veld en met die wetenschap laat mevrouw haar kleinkinderen daar spelen?
Overigens zaait men narcissen meestal niet midden op een grasveld dus ze zullen wel gewoon aan de rand van het grasveld in de aarde hebben gestaan. Dat die honden op het gras hun behoefte doen heeft volgens mij ook geen moer te maken met het kaalplukken van gemeente-eigendom?

Verbazingwekkend hoe bepaalde mensen hier krampachtig proberen recht te lullen wat krom is.
Ten eerste worden narcissen niet gezaaid, dat zijn gewoon bollen, en nee, die worden niet aan de rand geplaatst maar gewoon in het midden, onder het gras. Narcissen en krokussen bloeien voor het gras begint te groeien, en over een paar weken gaat daar gewoon de maaimachine overheen.

Overigens probeer ik nergens iets recht te lullen of wat dan ook, ik constateer alleen dat er geen herstelkosten zijn door het plukken van de bloemen. Zoals gezegd, het zijn overblijvende bollen die gewoon in de grond blijven en volgend jaar weer bloeien. Het enige onderhoud daaraan is dat ze eens in de 5 jaar uitgedund moeten worden, die bollen vermeerderen zichzelf namelijk.
pleased to meet you
pi_125988809
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Kosten zullen ook hier verhaald zijn op de ouders. Mijn punt was meer dat het voor de handhaving niet uitmaakt hoe oud de kinderen zijn al staat dat met koeienletters in de TT.

Als jouw kind schade veroorzaakt draai je daar als ouder of toezichthouder wettelijk gezien voor op. Dus kreeg oma de boete.
Welk gedeelte van 'er is geen schade' begrijp je niet? Er staan tig honderd narcissen in zo'n veld, dus zelfs de optische schade zal meevallen ..
pleased to meet you
pi_125988832
quote:

[..]

:')
pi_125988863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Welk gedeelte van 'er is geen schade' begrijp je niet? Er staan tig honderd narcissen in zo'n veld, dus zelfs de optische schade zal meevallen ..
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')