Wat wil je met klaprozen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:21 schreef Elan het volgende:
Klaprozen mag je toch wel gewoon plukken of zijn die ook ingezaaid?
Sja, als jij het nuanceverschil niet snapt tussen het beboeten van een baasje van een hond die losloopt, of hard drugs dealers die open en bloot cocaine en heroine staan te dealen onder de neus van deze BOA, en het slechts afdoet met oneliners twee woordjes, die zelfs nog niet in de geringste mate de waarheid ook maar benaderen, dan snap je het niet zo goed.quote:
Inderdaad! Als het kinderen zijn moet je alles maar gewoon toestaan!quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:26 schreef arjan1212 het volgende:
Kunnen ze wel tegen kleine kinderen? Als ik het had gedaan.. had ik dan ook een boete gekregen?
Je weet dat de bollen opiaten bevatten en de plant giftig is?quote:
ze werden wel opgepakt.. had ff doorgespoelt naar het einde.. politie op het dak enzquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad! Als het kinderen zijn moet je alles maar gewoon toestaan!
Dat zijn slaapbollen blad van de klaproos bevat geen opiaten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat de bollen opiaten bevatten en de plant giftig is?
Een gillende big.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:34 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ze werden wel opgepakt.. had ff doorgespoelt naar het einde.. politie op het dak enz
Het ging mij er om dat jij stelde dat men ze had moeten laten gaan omdat het kinderen waren. Die grootouders stonden er bij en keken er naar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:34 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ze werden wel opgepakt.. had ff doorgespoelt naar het einde.. politie op het dak enz
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:42 schreef arjan1212 het volgende:
Dan begrijp je me verkeerd. Ik stel dat als ik het had gedaan ze mij hadden laten lopen, en kleine kinderen pakken ze wel
Maar wel verschillende alkaloiden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn slaapbollen blad van de klaproos bevat geen opiaten.
Als je de bloemetjes zo belangrijk vindt moet je ze niet op een veld plaatsen waar de honden uitgelaten mogen worden, daar ging het mij om, de veronderstelde herstelkosten van Dagonet ..quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar openbaar groen dat dat gezaaid is door de gemeente en voor de gemeenschap gaan wegkappen joh
Die bloemen staan daar om de buurt op te leuken, niet jouw of mijn of oma's woonkamer.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wel verschillende alkaloiden.
Bij paarden is bekend dat het tot krampen en bewusteloosheid kan voeren.
Het is niet zo giftig als vingerhoedskruid of monnikskap, of meiklokjes, maar toch
De siroop die zij maakt van de blaadjes is overigens een hoestsiroop dus jouw verhaal van die alkaloïden kan best kloppen.quote:De zaden van de klaproos worden net als maanzaad in het eten gebruikt. De zaden bevatten geen alkaloïden die voor gevaarlijke werkingen zouden kunnen zorgen. De klaprooszaden kunnen gebruikt worden om een olie uit te persen dat je net zoals olijfolie kunt gebruiken om in te bakken of over salades te doen. De bladeren kunnen ook gegeten worden, maar met mate. De bladeren kun je plukken als de zaadbol nog niet is verschenen. Je kunt de bladeren rauw eten of op dezelfde wijze als spinazie koken. de bloemetjes kun je ook eten; je kunt ze als slablaadjes door een salade mengen of bovenop de sla leggen om de mooie kleur.
http://mens-en-gezondheid(...)ht-van-klaproos.html
Maar de uitlaatveldjes zijn er toch juist voor de honden? En het zijn de baasjes van die honden die de rotzooi dan niet opruimen hoor. Die honden kunnen er niets aan doen. Als je geen hondenbezitter bent, of als je met kleine kinderen bent, heb je niets te zoeken op dergelijke uitlaatveldjes, en als je er toch perse wilt rondlopen, prima, maar dan heb je geen recht van klagen. Dan moet je maar gaan wandelen waar geen uitlaatveldjes zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
Die honden poepen en pissen op het veld en met die wetenschap laat mevrouw haar kleinkinderen daar spelen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je de bloemetjes zo belangrijk vindt moet je ze niet op een veld plaatsen waar de honden uitgelaten mogen worden, daar ging het mij om, de veronderstelde herstelkosten van Dagonet ..
Het komt op mij gewoon nogal vreemd over om van schade door de kinderen te spreken en daar zo'n hoge boete voor te geven terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
Ja, ga even het slopen van een auto ter waarde van duizenden euro's vergelijken met het plukken van 47 bloemen die over maximaal een week vanuit zichzelf doodgaan ..quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad! Als het kinderen zijn moet je alles maar gewoon toestaan!
Kosten zullen ook hier verhaald zijn op de ouders. Mijn punt was meer dat het voor de handhaving niet uitmaakt hoe oud de kinderen zijn al staat dat met koeienletters in de TT.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, ga even het slopen van een auto ter waarde van duizenden euro's vergelijken met het plukken van 47 bloemen die over maximaal een week vanuit zichzelf doodgaan ..
Ten eerste worden narcissen niet gezaaid, dat zijn gewoon bollen, en nee, die worden niet aan de rand geplaatst maar gewoon in het midden, onder het gras. Narcissen en krokussen bloeien voor het gras begint te groeien, en over een paar weken gaat daar gewoon de maaimachine overheen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Die honden poepen en pissen op het veld en met die wetenschap laat mevrouw haar kleinkinderen daar spelen?
Overigens zaait men narcissen meestal niet midden op een grasveld dus ze zullen wel gewoon aan de rand van het grasveld in de aarde hebben gestaan. Dat die honden op het gras hun behoefte doen heeft volgens mij ook geen moer te maken met het kaalplukken van gemeente-eigendom?
Verbazingwekkend hoe bepaalde mensen hier krampachtig proberen recht te lullen wat krom is.
Welk gedeelte van 'er is geen schade' begrijp je niet? Er staan tig honderd narcissen in zo'n veld, dus zelfs de optische schade zal meevallen ..quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Kosten zullen ook hier verhaald zijn op de ouders. Mijn punt was meer dat het voor de handhaving niet uitmaakt hoe oud de kinderen zijn al staat dat met koeienletters in de TT.
Als jouw kind schade veroorzaakt draai je daar als ouder of toezichthouder wettelijk gezien voor op. Dus kreeg oma de boete.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je de bloemetjes zo belangrijk vindt moet je ze niet op een veld plaatsen waar de honden uitgelaten mogen worden, daar ging het mij om, de veronderstelde herstelkosten van Dagonet ..
Het komt op mij gewoon nogal vreemd over om van schade door de kinderen te spreken en daar zo'n hoge boete voor te geven terwijl honden op het uitlaatveldje veel erger zijn.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'er is geen schade' begrijp je niet? Er staan tig honderd narcissen in zo'n veld, dus zelfs de optische schade zal meevallen ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |