quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.
We leven in een bizarre maatschappij.
De conclusie zou ik dan weer niet getrokken hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De snackbar om de hoek verkoopt gefrituurde frikandellen terwijl de supermarkt ze in de diepvries heeft liggen.
We leven in een bizarre maatschappij.
Onze kinderen spelen buiten. Snel, doe er wat aan!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
Vandaag nieuwe episode op weg naar de Ordnung muss Sein maatschappij: http://www.bndestem.nl/re(...)ten-wijken-1.3799652
WANT! HET! MAG! NIET!!
Boomhutten, boomhutten everywhere.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
Vandaag nieuwe episode op weg naar de Ordnung muss Sein maatschappij: http://www.bndestem.nl/re(...)ten-wijken-1.3799652
WANT! HET! MAG! NIET!!
Het zal, net als bij de bloemetjes, wel wat genuanceerder liggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
WANT! HET! MAG! NIET!!
Onmogelijk. De sterrenkinderen mogen absoluut geen duimbreed in de weg worden gelegd bij hun ontplooiing. Hoe durf je die kinderen hun boomhut te ontzeggen? Ze willen het toch, dus MOET HET GEBEUREN! Begrepen? Mijn kind is speciaal! Dus die mag dat! Wat nou regels! Mijn kind wil een boomhut en die boomhut moet DAAR! KOMEN! BEGREPEN!?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het zal, net als bij de bloemetjes, wel wat genuanceerder liggen.
Jongen. Jij bouwde vroeger toch ook gewoon je hut waar je dit wilde? Dit heeft echt niks met sterrenkinderen te maken. Ik liep vroeger ook met een maat op een braak bouwterrein rond en maakten we ook bouwsels met van alles waar we onze handen op konden leggen. Prachtig toch.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onmogelijk. De sterrenkinderen mogen absoluut geen duimbreed in de weg worden gelegd bij hun ontplooiing. Hoe durf je die kinderen hun boomhut te ontzeggen? Ze willen het toch, dus MOET HET GEBEUREN! Begrepen? Mijn kind is speciaal! Dus die mag dat! Wat nou regels! Mijn kind wil een boomhut en die boomhut moet DAAR! KOMEN! BEGREPEN!?
Ik bouwde ze bij een vriendje op het erf ja, in de achtertuin, waar dat mocht, van zijn ouders.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jongen. Jij bouwde vroeger toch ook gewoon je hut waar je dit wilde?
Ja, en toen werd ik gepakt door de woutuh, moest ik ophoepelen anders zou ik een draai om mijn oren krijgen, en ging ik ook niet huilen in de krant voor aandacht.quote:Dit heeft echt niks met sterrenkinderen te maken. Ik liep vroeger ook met een maat op een braak bouwterrein rond en maakten we ook bouwsels met van alles waar we onze handen op konden leggen. Prachtig toch.
Dat met die bloemen en die hut ligt vast wat genuanceerder.. Maar er zijn ouders die echt zo met hun kinderen omgaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onmogelijk. De sterrenkinderen mogen absoluut geen duimbreed in de weg worden gelegd bij hun ontplooiing. Hoe durf je die kinderen hun boomhut te ontzeggen? Ze willen het toch, dus MOET HET GEBEUREN! Begrepen? Mijn kind is speciaal! Dus die mag dat! Wat nou regels! Mijn kind wil een boomhut en die boomhut moet DAAR! KOMEN! BEGREPEN!?
Als ik van A naar B rijdt dan kom ik altijd wel een hut in een boom tegen...in een woonplaats of buiten in een bos of bosstreek.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat met die bloemen en die hut ligt vast wat genuanceerder.. Maar er zijn ouders die echt zo met hun kinderen omgaan.
Vroeger, op een pleintje bij mij voor, waren soms wat kinderen die aan het voetballen waren.. Ze veroorzaakten wel overlast, want een bal vloog weleens tegen een raam, of er doorheen. Tuinen werden overhoop gehaald, want daar kwam ook weleens een bal in terecht..
Maar oh wee als je er wat van zei. Ik heb een vader gesproken, nou gesproken, het werd zowat een vechtpartij, die serieus vond dat zijn kinderen maar moesten kunnen voetballen waar ze wilden.
Dat er iedere paar weken wel een ruit kapot ging, ach daar heb je een verzekering voor en dat was toch ook normaal en hoe ik het in mijn hoofd haalde om er wat van te zeggen. Ik had geen buurtfunctie en zijn kinderen speelden in het openbaar en hij was ook naarstig op zoek naar iemand die een keer de politie had gebeld.
Stel je voor zeg, regels opleggen aan je kinderen. Hoe verzin je het?
Deze mensen zijn niet zo geïnteresseerd in vrijheid vrees ik. Kunnen niet zonder regels en bemoeizucht meer.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:35 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als ik van A naar B rijdt dan kom ik altijd wel een hut in een boom tegen...in een woonplaats of buiten in een bos of bosstreek.
Je kunt het beter hebben over de vraag of jij en je kinderen nog wel in een vrij land leven.
Maar maken gelukkig ook weer niet van elke mug een olifant.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Deze mensen zijn niet zo geïnteresseerd in vrijheid vrees ik. Kunnen niet zonder regels en bemoeizucht meer.
Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt? Ik woon in een bosrijke omgeving en ik zie ze nooit. Een zekere mate van vrijheid hebben we hier. Natuurlijk is die ook beperkt. Alleen maar doen wat je goeddunkt zou een samenleving onmogelijk maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:35 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als ik van A naar B rijdt dan kom ik altijd wel een hut in een boom tegen...in een woonplaats of buiten in een bos of bosstreek.
Je kunt het beter hebben over de vraag of jij en je kinderen nog wel in een vrij land leven.
Als twee kinderen van 3 (drie) en 5 (vijf) 47 bloemen kunnen plukken zonder dat iemand ze in de gaten houdt (duurt ff als je zo klein bent) dan is er nog veel meer misquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als oma er vriendelijk glimlachend bij stond te kijken hoe tientallen bloemen geplukt werden, is dat een totaal ander verhaal.
In dat geval zou de boete dus terecht zijn. Maar waarom gaat ze dan huilen in de krant?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als twee kinderen van 3 (drie) en 5 (vijf) 47 bloemen kunnen plukken zonder dat iemand ze in de gaten houdt (duurt ff als je zo klein bent) dan is er nog veel meer misDus ik neem aan dat oma vriendelijk lachend toekeek. En dan is wat mij betreft de boete voor oma die de kleintjes niet heeft uitgelegd dat de narcissen voor iedereen zijn en de pinksterbloemen vrij zijn om te plukken.
Omdat 'arme kleine kindjes een belachelijke boete van 130 euro geven' een veel leuker stuk is dan 'volwassen vrouw die kinderen toestond de wet te overtreden kreeg een boete'.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In dat geval zou de boete dus terecht zijn. Maar waarom gaat ze dan huilen in de krant?
ik denk eigenlijk dat oma heel goed weet hoeveel een bosje van 20 narcissen bij de bloemist kost en dat ze minstens de helft voor zichzelf bedacht hadquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als twee kinderen van 3 (drie) en 5 (vijf) 47 bloemen kunnen plukken zonder dat iemand ze in de gaten houdt (duurt ff als je zo klein bent) dan is er nog veel meer misDus ik neem aan dat oma vriendelijk lachend toekeek. En dan is wat mij betreft de boete voor oma die de kleintjes niet heeft uitgelegd dat de narcissen voor iedereen zijn en de pinksterbloemen vrij zijn om te plukken.
Ja, die kosten eigenlijk geen ruk dus. Maar goed, als mensen een kans zien om een euro te besparen dan doen ze dat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:35 schreef computergirl het volgende:
ik denk eigenlijk dat oma heel goed weet hoeveel een bosje van 20 narcissen bij de bloemist kost en dat ze minstens de helft voor zichzelf bedacht had
Mogelijk, maar die oma, of een ander familielid moet naar de krant zijn gegaan uit verontwaardiging over een terechte boete. Wat voor mensen zijn dat, vraag ik me dan af?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat 'arme kleine kindjes een belachelijke boete van 130 euro geven' een veel leuker stuk is dan 'volwassen vrouw die kinderen toestond de wet te overtreden kreeg een boete'.
Kom je wel eens op Fok! Daar wemelt het van dat soort mensen. De 'hoe kom ik onder deze terechte boete uit' topics kom je bijna dagelijks tegenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Mogelijk, maar die oma, of een ander familielid moet naar de krant zijn gegaan uit verontwaardiging over een terechte boete. Wat voor mensen zijn dat, vraag ik me dan af?
Ik ben geëmigreerd om vooral drie redenen: Rust, ruimte en vooral menselijke beschaving.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt? Ik woon in een bosrijke omgeving en ik zie ze nooit. Een zekere mate van vrijheid hebben we hier. Natuurlijk is die ook beperkt. Alleen maar doen wat je goeddunkt zou een samenleving onmogelijk maken.
Als we kijken naar hoe er omgegaan wordt met onze privacy bv., dan zeg ik nee. We leven niet in een vrij land, het begint wat naar een politiestaat te zwemen.
Wat de situatie met die bloemetjes betreft: het ligt er een beetje aan wat er eigenlijk gebeurd is. Als die kinderen toevallig achter de rug van hun oma een paar bloemen uit een perkje hebben geplukt en dit in hun onschuld hebben gedaan, dan is die boete onzinnig.
Als oma er vriendelijk glimlachend bij stond te kijken hoe tientallen bloemen geplukt werden, is dat een totaal ander verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |