abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125969312
Naar aanleiding van het topic "Zijn er christenen/gelovigen op FOK" waarin wordt geklaagd dat er niet christenen kritisch reageren, dacht dat het wel leuk zou zijn om een topic te starten over vegetariėrs. Ken je vegetariėrs?

Ben je zelf een vegetariėr: Hoe ben je vegetariėr geworden; hoe draag je het uit; storen mensen zich aan vegetariėrs of juist aan mensen die het niet zijn.

Dir was de OP van deel 1

F&L / Zijn er vegetariėrs op FOK

laatste post

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

In die hypothetische situatie ben ik inderdaad hun gastheer. En dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat die gasten zich aanpassen aan mijn gebruiken. Net zo goed als ik dat andersom heel normaal zou vinden.

Wat begrijp je precies niet aan dit antwoord?
Is wel handig om hem zo dicht te gooien kan ik geen antwoord meer geven ook :')

Ik begrijp je antwoord héél goed, die Indiėr die Vegetariėr is en zo lekker Vegetarisch voor jou
heeft gekookt ga jij gewoon vlees voorschotelen.

En die Gelovige die wil bidden voor het eten moet dat maar laten als hij bij jou komt eten,
want jij bent immers de gastheer en ze moeten zich dus maar aan jou aanpassen.

Ik ben niet achterlijk.

Mag ik zeggen dat ik je een erg slechte gastheer zou vinden en bovendien denk ik dat ik je
een nare man zou vinden, niet dat dat jou nou hoeft te boeien, maar ik wilde het even gezegd hebben :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_125969318
Blijkbaar durfde niemand een nieuw topic te openen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_125969342
School in New-York is overgestapt op 100% vega menu:

quote:
NEW YORK — A city public school is one of the first in the nation to adopt an all-vegetarian menu, school officials said Tuesday.

Public School 244, in the Flushing section of Queens, has been serving tofu wraps and vegetarian chili since going all-veggie earlier this year, schools Chancellor Dennis Walcott said during a lunchtime visit.

"I am proud of the students and staff for trailblazing this extraordinary path," Walcott said.

P.S. 244 opened in 2008 and houses just over 400 students in pre-kindergarten through third grade. The school, which wanted to offer the children healthy food options, started serving a vegetarian lunch three times a week and then increased it to four times a week before making the switch to an all-vegetarian menu every day.

It is the city's first all-vegetarian public school.

"We discovered early on that our kids were gravitating toward our vegetarian offerings, and we kept expanding the program to meet the demand," principal Robert Groff said.

Tuesday's menu included black beans and cheddar quesadillas served with salsa and roasted potatoes.

A staff member at the animal-welfare group People for the Ethical Treatment of Animals said he believes P.S. 244 may be the first all-vegetarian public elementary school in the nation.

"We think this is a really exciting development," said Ryan Huling, who coordinates PETA's work with colleges that serve vegetarian fare. "The school should be commended for providing students with low-fat, nutrient-packed brain food."

P.S. 244 is a zoned neighborhood school, so students who prefer meat-based meals would not be able to transfer out, nor would vegetarian children at other schools be able to transfer in.
pi_125969492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:17 schreef Ceased2Be het volgende:
School in New-York is overgestapt op 100% vega menu:

[..]

En wij in NL maar moeilijk doen over een halal-menu.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125969503
Hoi ik ben vegetariėr.
pi_125969561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En wij in NL maar moeilijk doen over een halal-menu.
Weet het gesputter nog te herinneren toen mijn vorige werkgever 1 x per week een vegetarische warme maaltijd tijdens de lunch ging serveren. Dat heeft 3 weken geduurd voordat mensen weer konden kiezen tussen vleesch en vega.
Want o o o wat was dat erg!
pi_125970219
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:35 schreef -supergirl- het volgende:
Hoi ik ben vegetariėr.
Hap.

Ik ook.
pi_125970339
Ik zou doodgaan van de honger als ik vegetariėr zou zijn:p
Iedereen moet het zelf weten, maar het is wel lastig als een vegetariėr bijv komt bbqen.

Snap ook niet waarom er vleesvervangers moeten komen. Je wilt toch geen vlees eten, waarom net alsof doen denk ik dan.

Zelfde als je homo zegt te zijn en je man moet zich verkleden als vrouw:)
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_125970399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:27 schreef SlevinX het volgende:
Iedereen moet het zelf weten, maar het is wel lastig als een vegetariėr bijv komt bbqen.
Genoeg alternatieven; veel vleesvervangers kunnen ook op de bbq. De keren dat ik heb ge-bbq't iig geen last van gehad (desnoods nam ik zelf dingen mee).

quote:
Snap ook niet waarom er vleesvervangers moeten komen. Je wilt toch geen vlees eten, waarom net alsof doen denk ik dan.

Omdat het voor veel mensen de eerste stap qua vegetarisch koken. Aardappel-groente-vlees maar dan met vleesvervanger. Zelf koken we meer dan de helft van de tijd zonder vleesvervanger en eten we ze eigenlijk alleen als we 'hollandse kost' eten.
pi_125970534
quote:
Ik zou doodgaan van de honger als ik vegetariėr zou zijn.
Dat is absoluut niet zo. Wel als je denkt dat het volstaat op het vlees van je bord te pikken en de restantjes groenten en patat ziet als een vega-maal.
quote:
Nee hoor, als er ook groenten en fruit op tafel staat zal dit geen obstakel zijn.
quote:
Kijk, dat is me ook steeds een raadsel geweest. Al even erg als suiker vervangen door aspartaam ( E951 Cola Light ).
pi_125970572
quote:

Je mist het punt vind ik. Ik ben vegetarisch omdat ik het dierenleed niet goedkeur, niet omdat ik vlees vies vind. Zolang ik vleesvervangers eet hebben er geen dieren onder geleden, maar krijg toch bepaalde stoffen binnen.
pi_125970580
Ja hij had ook vleesvervangers meegenomen maar dat spul is heeeel anders dan echt vlees:P Moet niet echt gaar worden en verbrand snel.

De vleesvervangers suggereert wel een nog steeds aanwezige "behoefte" aan vlees.
Trouwens vind ik dat ons lichaam vlees nodig heeft en we "gemaakt" zijn om vlees te eten. Hoewel de meeste vegetariėrs alternatieve vinden voor de nodige voedingsstoffen.

Ik begrijp wel dat vegetariėrs het doen om het leed van vee te verminderen, of er niets mee te maken willen hebben. Ik probeer een beetje te letten op wat ik koop.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_125970664
Wat betreft het doodgaan van de honger. Ik ben echt dol op vlees en groente staat ver onderaan mijn favorietenlijst.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:00:59 #14
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_125971169
Vegetariėr meldt zich. Overigens ook geen gebruiker van leer, gelatine of e-nummers met dierlijke stoffen (zoals schildluizen of beendermeel). Wel melkproducten overigens, hoewel daar uiteindelijk ook een kalf voor geboren moeten worden. Eieren komen van onze eigen kippen, die we uit de leg-industrie hebben vrijgekocht en die van ons biologisch voer krijgen.

De term 'vleesvervangers' gebruik gebruik ik overigens nooit voor vegetarische producten, ik vervang namelijk geen vlees.

Tenslotte: in mijn huis worden geen vliegen doodgeslagen of mieren 'gelokt'.
The sky is no limit
pi_125971635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef SlevinX het volgende:
Ja hij had ook vleesvervangers meegenomen maar dat spul is heeeel anders dan echt vlees:P Moet niet echt gaar worden en verbrand snel.

De vleesvervangers suggereert wel een nog steeds aanwezige "behoefte" aan vlees.
Trouwens vind ik dat ons lichaam vlees nodig heeft en we "gemaakt" zijn om vlees te eten. Hoewel de meeste vegetariėrs alternatieve vinden voor de nodige voedingsstoffen.

Ik begrijp wel dat vegetariėrs het doen om het leed van vee te verminderen, of er niets mee te maken willen hebben. Ik probeer een beetje te letten op wat ik koop.
Mwah behoefte aan vlees; het is meer dat duidelijk is wat het doet. Ook de benaming ervan; 'vegetarische spekjes', 'vegetarische schnitzel'. Gewoon in 1 klap duidelijk waarvoor je het kunt gebruiken.
Dat we het nodig hebben is behoorlijk achterhaald, het enige wat er gemakkelijk in vlees zit is B12 en dat zit dus in vleesvervangers (en ei, kwark e.v.a.) Dus het is niet zo dat je veel tekort komt :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:05:41 #16
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125973244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:36 schreef ATON het volgende:

Kijk, dat is me ook steeds een raadsel geweest. Al even erg als suiker vervangen door aspartaam ( E951 Cola Light ).
Mja, ik denk dat het antwoord toch vrij eenvoudig is. Een groot deel van ons leven is gebaseerd op het ervaren van "genot" in al zijn hoedanigheden. Wanneer je vervolgens op een punt komt dat je beseft dat het eten van vlees niet echt de meest gezonde bezigheid is dan kom je op het terrein van alle andere slechte gewoontes. De een zal denken okay fuck it ik vind het gewoon lekker en gaat vrolijk door met wat hij/zij altijd al heeft gedaan, een ander zal denken okay ik moet ermee stoppen en probeert een alternatief te bedenken waarbij tegemoet wordt gekomen aan zowel het nieuwe bewustzijn als de bevrediging van in dit geval de smaakpapillen en weer een derde gooit het roer drastisch om en stopt in zijn geheel met de slechte gewoonte.

Ik zelf behoor tot de eerste categorie...ik eet geen nicotinekauwgom maar rook vrolijk door.
Ik neem geen alcoholvrij biertje maar drink alles wat me smaakt.
En vlees eten is iets wat ik vooralsnog ook gewoon blijf doen.

De mogelijke consequenties voor mijn lichaam neem ik daarbij voor lief. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:13:30 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125973476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Is wel handig om hem zo dicht te gooien kan ik geen antwoord meer geven ook :')
Dit leidt kennelijk vaker tot verwarring, maar topics sluiten automatisch na 300 posts. Niemand heeft het topic dichtgegooid, en iedereen kan een vervolgdeel openen. (Niet dat ik er erg mee gezeten zou hebben als dat in dit geval niet was gebeurd trouwens.)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Mag ik zeggen dat ik je een erg slechte gastheer zou vinden en bovendien denk ik dat ik je
een nare man zou vinden, niet dat dat jou nou hoeft te boeien, maar ik wilde het even gezegd hebben :)
Dat mag je zeggen, en kennelijk doet men dan graag. Het is in de delen tot zover inmiddels al zo'n 10 keer gebeurd.

Persoonlijk kan ik daar niet mee zitten. Maar goed... als ik buiten religie en veganisme om verregaande eisen ga stellen aan mijn gastheer dan ben ik ongetwijfeld ook een 'nare man'. Wat mij betreft is dat gewoon ontzettend hypocriet.

Op deze vraag heb ik dan ook nog steeds geen duidelijk antwoord: waarom zou er van religie en veganisme een bijzondere situatie gemaakt moeten worden?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125973563
quote:
13s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit leidt kennelijk vaker tot verwarring, maar topics sluiten automatisch na 300 posts. Niemand heeft het topic dichtgegooid, en iedereen kan een vervolgdeel openen. (Niet dat ik er erg mee gezeten zou hebben als dat in dit geval niet was gebeurd trouwens.)

[..]

Dat mag je zeggen, en kennelijk doet men dan graag. Het is in de delen tot zover inmiddels al zo'n 10 keer gebeurd.

Persoonlijk kan ik daar niet mee zitten. Maar goed... als ik buiten religie en veganisme om verregaande eisen ga stellen aan mijn gastheer dan ben ik ongetwijfeld ook een 'nare man'. Wat mij betreft is dat gewoon ontzettend hypocriet.

Op deze vraag heb ik dan ook nog steeds geen duidelijk antwoord: waarom zou er van religie en veganisme een bijzondere situatie gemaakt moeten worden?
Ehm...waarom staat mijn naam daarboven? Dat zijn geen uitspraken van mij :)

Overigens is deze discussie wat mij betreft wel klaar; in de praktijk is het nooit een issue gebleken en we komen er toch niet uit.
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:17:09 #19
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125973592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ehm...waarom staat mijn naam daarboven? Dat zijn geen uitspraken van mij :)
Woops, had niet door dat de tekst niet van jou was. Die auto-quote van fok mag er wel quote haken omheen zetten.

Excuus voor de verwarring. ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:17:53 #20
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125973609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:16 schreef Ceased2Be het volgende:

Overigens is deze discussie wat mij betreft wel klaar; in de praktijk is het nooit een issue gebleken en we komen er toch niet uit.
Waarom open je dan een nieuw deel? :'(

Ik was dit topic inmiddels ook wel zat.
pi_125973629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef SlevinX het volgende:

Dat is niet zo, echter, ons lichaam kan wel kleine hoeveelheden zonder schade verwerken, maar is gezonder geen vlees te eten.

quote:
In geval vlees of vis noodzakelijk is in onze voeding kan dit geen argument zijn. Enkel het motief dierenleed vermijden is wat zwakjes. De natuur werkt nu eenmaal met doden van prooi.
pi_125973709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom open je dan een nieuw deel? :'(

Ik was dit topic inmiddels ook wel zat.
O omdat ik graag klets met mede-vegetariėrs niet om de zoveelste discussie aan te gaan om mijn keuze te verantwoorden ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:22:07 #23
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125973758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O omdat ik graag klets met mede-vegetariėrs niet om de zoveelste discussie aan te gaan om mijn keuze te verantwoorden ;)
Een soort van 'wij gelovigen onder elkaar dus'? :+

Mij best hoor. Maar ik kan je helaas niet garanderen dat er geen vleeseters zijn die inhaken. ;)
pi_125973828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:05 schreef Jappie het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat het antwoord toch vrij eenvoudig is. Een groot deel van ons leven is gebaseerd op het ervaren van "genot" in al zijn hoedanigheden. Wanneer je vervolgens op een punt komt dat je beseft dat het eten van vlees niet echt de meest gezonde bezigheid is dan kom je op het terrein van alle andere slechte gewoontes. De een zal denken okay fuck it ik vind het gewoon lekker en gaat vrolijk door met wat hij/zij altijd al heeft gedaan, een ander zal denken okay ik moet ermee stoppen en probeert een alternatief te bedenken waarbij tegemoet wordt gekomen aan zowel het nieuwe bewustzijn als de bevrediging van in dit geval de smaakpapillen en weer een derde gooit het roer drastisch om en stopt in zijn geheel met de slechte gewoonte.

Ik zelf behoor tot de eerste categorie...ik eet geen nicotinekauwgom maar rook vrolijk door.
Ik neem geen alcoholvrij biertje maar drink alles wat me smaakt.
En vlees eten is iets wat ik vooralsnog ook gewoon blijf doen.

De mogelijke consequenties voor mijn lichaam neem ik daarbij voor lief. :)
Daar ben je uiteraard vrij van, maar ik wil hier enkel aangeven dat vlees geen must is en ons lichaam beter af is zonder ( of in elk geval met véél minder ).
pi_125973861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een soort van 'wij gelovigen onder elkaar dus'? :+

Mij best hoor. Maar ik kan je helaas niet garanderen dat er geen vleeseters zijn die inhaken. ;)
Die zijn er altijd, misschien moeten we bovenin vast een disclaimer plaatsen met
1. nee, ik eet geen vis
2. ja, ik krijg alle voedingsstoffen binnen
3. nee, ik vind vlees niet vies
4. nee, ik ben niet eng mager
5. nee, vlees heb je niet nodig
etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')