quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 20:54 schreef MaximusTG het volgende:Kijk of er een serial onderop de laptop staat. Download een windows 7 versie die overeenkomt met de licentie van de laptop (hoogstwaarschijnlijk een NL windows 7 home premium).. Brand die op een dvd, of zoek op hoe je er een bootable (opstartbaar) usb stick van maakt.
Start de laptop opnieuw op, waarschijnlijk zal een dvd automatisch opstarten, de usbstick staat waarschijnlijk niet standaard bovenaan in de boot-volgorde. Dit moet je soms in het bios aanpassen, maar vaak kan je ook op een knop (meestal f8) drukken om een bootmenu te krijgen waarbij je kan kiezen tussen harde schijf, dvd of usb.
Als de windows 7 installatie is gestart krijg je op een gegeven moment een overzicht van de harde schijven in je computer. Wis alle aanwezige partities, en kies de lege ruimte die dan ontstaat om windows op te installeren. Windows setup zal dan automatisch de nodige partities aanmaken.
Ik ga het maar zo doen. Heb nog W7 Home Premium op een USB-stick staan (en key van zijn W7 installatie is ook bekend) dus dat gaat lekker handig.
Bij apparaatbeheer staat dat alle drivers juist zijn geļnstalleerd (en dus zijn er W7 drivers voor deze laptop, terwijl ze niet op de Acer site staan).
Nu dus even kijken als ik bovenstaande uitvoer dat ik dan gewoon drivers automatisch van internet kan halen. Want los downloaden van Acer gaat dus niet.
EDIT: ik zie dat alle drivers onder Windows\system32\drivers staan oftewel ik maak daar gewoon een backup van.
Alleen bang dat die licentie niet gaat werken i.c.m. de W7 die op de stick staat
Laptop is origineel Vista en hij heeft later W7 gekocht en erop gezet namelijk.
Ik ga 'ns kijken of hij die DVD nog heeft liggen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 16-05-2013 16:16:39 ]