www.doekditforummaaropdan.nl/prutserquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
http://juridisch-platform.nl/juridisch-loket/
www.wantopFok!komenallebriljantejuristengratisadviesgeven.nl/quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
www.doekditforummaaropdan.nl/prutser
Blijkbaar wil Kapt-Ruigbaard het liever zelf proberen op te lossenquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:14 schreef trovey het volgende:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Beste plek om het te vragen.
Ok, dan ben je nog stommer dan ik dacht.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
www.wantopFok!komenallebriljantejuristengratisadviesgeven.nl/
Helemaal top dat je ts graag wilt helpen, maar waar heeft ie meer aan, jouw kansloze toevoeging, of een plek waar die zijn vraag echt kan stellen - en antwoord krijgt wat ergens op slaat.
Sorry TS, je zult vast 101 geweldige, fantastische en nuttige adviezen krijgen, maar mijn linkje is serieus en attent bedoeld.
Nee hoor, is vrij normaal dat wanneer je alleen wa bent verzekerd jezelf alles mag regelen met de verzekering van de tegenpartij.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:21 schreef Piger het volgende:
Wat een schijtverzekering. Alsof het uitmaakt of je alleen wa verzekert bent. Ze moeten je gewoon helpen. Zij kunnen obv het kenteken contact opnemen met de verzekering van de wederpartij
Gepakt op drugs gepakt op drugs...dat kan ook van de dag ervoor geweest zijnquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:26 schreef ejfaar het volgende:
Maar als jouw vriend gepakt is op drugs wordt het een lastig verhaal denk ik
Zou niet uit moeten makenquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:27 schreef gekkind1993 het volgende:
Ja dat klopt, maar hij was niet onder invloed, hij had alleen de vorige dag een jointje gerookt.
En de vrouw is schuldig, zij heeft ons immers geen voorrang gegeven op de voorrangsweg.
Maar ik vraag me af tot hoever zij samen met de advocaat de schuld om kan draaien, aangezien er thc in de urine van m'n vriend is gevonden
T zit in zijn bloed. Alcohol boeit ook niet wanneer je het drinkt, als het maar niet in je bloed zit.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gepakt op drugs gepakt op drugs...dat kan ook van de dag ervoor geweest zijn
urinequote:Op dinsdag 30 april 2013 18:28 schreef ejfaar het volgende:
[..]
T zit in zijn bloed. Alcohol boeit ook niet wanneer je het drinkt, als het maar niet in je bloed zit.
Te allen tijde, yoquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:36 schreef gekkind1993 het volgende:
''Wie alcohol of drugs in het verkeer gebruikt, zal ten alle tijden aansprakelijk worden gesteld, zelfs wanneer hij of zij niet schuldig is. Tenzij de partij kan bewijzen dat de alcohol of drugs geen invloed hadden op de rijvaardigheid.' Deze regel wordt de omkeringsregel genoemd.
En hoe kan je in godsnaam bewijzen dat het jointje van gisteren geen invloed heeft gehad op de rijvaardigheid? voor hun maakt het volgens mij niks uit of het 2 week geleden is of de zelfde dag, volgens mij is het voor hun; het zit in je urine en daarmee uit.
Mijn duits is beperkt..quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:35 schreef Innisdemon het volgende:
Wellicht zou je de Polizei even kunnen bellen, en vragen of die THC in je vriend's bloed nog wat uitmaakt mbt de schuldvraag.
Vergeet niet dat nu de Duitse wet gebruikt wordt. Immers de aanrijding was in Duitsland niet in Nederland. En dan gelden de Duitse regels. En in Duitsland is een joint verboden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:36 schreef gekkind1993 het volgende:
''Wie alcohol of drugs in het verkeer gebruikt, zal ten alle tijden aansprakelijk worden gesteld, zelfs wanneer hij of zij niet schuldig is. Tenzij de partij kan bewijzen dat de alcohol of drugs geen invloed hadden op de rijvaardigheid.' Deze regel wordt de omkeringsregel genoemd.
Hieruit maak ik op dat in Duitsland ongeveer het zelfde geldt als in Nederland:quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:41 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat nu de Duitse wet gebruikt wordt. Immers de aanrijding was in Duitsland niet in Nederland. En dan gelden de Duitse regels. En in Duitsland is een joint verboden.
Ofwel als je drugs gebruikt hebt, wordt er van uitgegaan dat je het jouw schuld is. Overigens wordt het nog wat onaangenamer:quote:Der Nachweis von Alkohol oder Drogen bei einem an einem Verkehrsunfall Beteiligten kann zahlreiche unangenehme Folgen für diesen haben. Dabei ist die sehr wahrscheinliche Einleitung eines Ermittlungsverfahrens der Staatsanwaltschaft nur eine dieser Folgen. Denn meistens wird – sobald Alkohol oder andere Drogen im Körper eines Unfallbeteiligten nachgewiesen werden – davon ausgegangen, dass der Unfallbeteiligte den Unfall “deshalb” verursacht hat.
Alleen zou dit laatste wel eens anders kunnen zijn, omdat TS een Nederlandse verzekering heeft, en op de overeenkomst tussen TS en zijn verzekering Nederlands recht van toepassing is.quote:eben den strafrechtlichen gibt es noch jede Menge anderer unangenehmer Folgen. So droht zum Beispiel der Regress der eigenen Haftpflichtversicherung, das heißt die Forderung der Erstattung von Schadensersatz, den die Versicherung an Dritte gezahlt hat. Dies können bis zu 5.000 ¤, in besonderen Fällen (bei Begehung mehrerer Straftaten, z. B. Trunkenheit und Unfallflucht) bis zu 10.000 ¤.
ja het was mijn auto. Auto is totaallos verklaard. Voor foto's kijk maar op kilroy.nlquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:45 schreef Operc het volgende:
TS, wat is jouw schade precies? Dat kan ik niet in de OP vinden. Was de auto van jou, of had je bijvoorbeeld ziektekosten?
deze?quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:53 schreef gekkind1993 het volgende:
[..]
ja het was mijn auto. Auto is totaallos verklaard. Voor foto's kijk maar op kilroy.nl
Verder gelukkig geen ziektekosten
quote:"Een ongeluk komt nooit alleen", luidt het gezegde. Maar vier ongevallen vlak over de grens in vier dagen tijds, waarbij steeds weer een Nederlander betrokken is, moge gerust een opmerkelijke vorm van toeval genoemd worden.
Zaterdagavond tegen elven kwam er een melding binnen bij de meldkamer in Drachten, waaruit bleek, dat er tussen Coevorden en Emlichheim een ongeval gebeurd was. Een surveillanceteam uit Coevorden ging op zoek naar de aanrijding, maar trof op de Euregioweg en op de B403 bij Laar niets ongewoons aan, dus reed door richting Emmelkamp.
Op de kruising van de Coevordener Straße met het Westerfeld op circa één kilometer voor de bebouwde kom ontdekten de agenten een Duitse Volvo V40, die aan de rechter achterzijde flink in elkaar zat en een Nederlandse VW Golf Cabrio, die links-voor zwaar beschadigd was.
Het bleek, dat de bestuurder van de Nederlandse VW, die richting Emlichheim reed, geen vrije doorgang had gekregen van de Volvobestuurster, die van het Westerfeld linksaf de voorrangsweg op was gereden.
De 52-jarige vrouw in de Volvo had licht letsel opgelopen en ging met de ambulance mee; de 23-jarige man en de vrouw uit Coevorden in de VW kwamen met de schrik vrij. De Duitse politie nam de gegevens van de betrokkenen op.
Voor de Emmelkamper brandweer was nauwelijks werk weggelegd, op het strooien van absorptiekorrels op de op de weg gelekte olie na.
Beide auto's bleken onherstelbaar beschadigd en werden weggesleept door de firma Kronemeyer.
Foto's: U S Media
Dat hebben ze al bewezen aan de hand van een urinetest. Dan is het uitgangspunt in Duitsland dat je schuldig bent aan het ongeluk behalve als jijzelf kunt bewijzen dat dit geen rol heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:26 schreef chrisje013 het volgende:
dat jouw vriend een joint heeft gerookt is niet relevant, in nederland mag het immers wel en tenzij ze kunnen bewijzen dat hij tijdens het rijden onder invloed van drugs was, kunnen ze hem niks doen. wat betreft jouw verzekering, ik snap niet eens waarom jij die belt. de verzekering van die vrouw moet jouw schade betalen, zo werkt dat!
Jammer voor de TS waren ze nu Duitsland...quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:26 schreef chrisje013 het volgende:
dat jouw vriend een joint heeft gerookt is niet relevant, in nederland mag het immers wel
Of slimmer dan je je kunt indenken - ooit wel eens aan gedacht dat mensen soms een serieus antwoord op prijs stellen? En dan graag terugkomen?quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ok, dan ben je nog stommer dan ik dacht.
Wellicht overschat ik de bezoekers van Fok!, maar het lijkt mij prettig dat als ik een vraag stel ik een antwoord krijg waar ik wat aan heb. Als je werkelijk denkt dat Danny geld verdient aan toevoegingen van gebruikers zoals jij dan snap ik je opmerking meteen en trek ik een lief pruillipje voor je. In de tien jaar Fok! heb ik nog 0 keer een serieus nuttig antwoord op zo'n vraag als deze voorbij zien komen. Statistisch is de kans dus 0,00% dat dit nu wel gebeurt. En wat denk je, we zijn een avond verder en TS heeft heerlijk kunnen speculeren maar is geen steek wijzer gewordenquote:Gebral over juridisch loket etc. wordt juist als een kansloze toevoeging gezien.
Dus helemaal top dat je ts graag wilt helpen,maar waar zij meer aan heeft, jouw kansloze toevoeging, of een moment totdat personen die weten hoe het wel werkt tijd hebben om te reageren. En jij niet Danny zijn inkomsten afneemt door TS'en naar andere websites te sturen.![]()
Nee, dat is het gevolg van het feit dat je alleen WA verzekerd bent.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:23 schreef gekkind1993 het volgende:
Ja, ik weet het, inderdaad een kutverzekering.. Ik zal morgen nog eens bellen
Nou, dat scheelt dan weer, als ze het zo weten te draaien dat jij schuldig bent dan gaat je verzekering zich er iig wel mee bemoeien.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:27 schreef gekkind1993 het volgende:
Ja dat klopt, maar hij was niet onder invloed, hij had alleen de vorige dag een jointje gerookt.
En de vrouw is schuldig, zij heeft ons immers geen voorrang gegeven op de voorrangsweg.
Maar ik vraag me af tot hoever zij samen met de advocaat de schuld om kan draaien, aangezien er thc in de urine van m'n vriend is gevonden
Ik had ook een WA verzekering (weliswaar met rechtsbijstand) en die hebben alles prima voor me geregeld toen ik buiten mijn schuld in de prak werd gereden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee hoor, is vrij normaal dat wanneer je alleen wa bent verzekerd jezelf alles mag regelen met de verzekering van de tegenpartij.
Dat komt dus door je rechtsbijstandquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Ik had ook een WA verzekering (weliswaar met rechtsbijstand) en die hebben alles prima voor me geregeld toen ik buiten mijn schuld in de prak werd gereden.
Tegenpartij is naar het ziekenhuis gebracht. Waarschijnlijk krijgt TS' vriend ook de rekening daarvan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:10 schreef MCH het volgende:
Wat is de dagwaarde eigenlijk van die auto? Ik schat het op 5 kratten pils en een voedselbon van de McDonalds.
Ah, ik merk dat de rechter al is aangeschoven in dit topic.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tegenpartij is naar het ziekenhuis gebracht. Waarschijnlijk krijgt TS' vriend ook de rekening daarvan.
En jij leest nogal selectief. Welk gedeelte van 'waarschijnlijk' begrijp jij niet?quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Ah, ik merk dat de rechter al is aangeschoven in dit topic.
quote:
Wel goed dat je dan over iets zit te kletsen waar je totaal geen verstand van hebt, tenzij je ook zo'n ongeval hebt gehad.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En jij leest nogal selectief. Welk gedeelte van 'waarschijnlijk' begrijp jij niet?
En als je een post eerder had gekeken:
[..]
Dus alleen ervaringsdeskundigen mogen posten? Grappig. Nooit geweten.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Wel goed dat je dan over iets zit te kletsen waar je totaal geen verstand van hebt, tenzij je ook zo'n ongeval hebt gehad.
Alle Fokkers zijn bij voorbaat ervaringsdeskundigen. Ongeacht het onderwerp.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus alleen ervaringsdeskundigen mogen posten? Grappig. Nooit geweten.
Ik lever alleen een beetje bijdrage door wat belangstelling te tonen. Daarbij verkondig ik geen onzin; tot nu toe heb ik alleen wat vragen gesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |