abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125910939
Hallo,

Afgelopen zaterdagavond hebben ik en mijn vriend in een auto-ongeluk gehad net over de Nederlandse grens bij Emlichheim. Hij reed.
Wij reden op een voorrangsweg, en zagen gebeuren hoe een vrouw vanuit een zijweggetje het stopteken negeerde en ons nog net even dacht voor te zijn.
Wij konden niet meer remmen en zijn tegen haar aangeknald.
Allebij onze auto's totaallos en weggesleept.
Vrouw beweerde dat ze dacht er nog 'wel even' voor langs te kunnen.
Inmiddels de verzekering op de hoogte gesteld, en die kan niks voor mij doen, omdat ik alleen WA verzekerd ben. Ook heb ik geen rechtsbijstand. Interpolis zegt dat ik haar verzekering het schadeformulier moet sturen.
Ik heb de vrouw gebeld maar wanneer ik naar haar verzekering vraag draait ze er omheen en zegt ze dat ik nog wordt gebeld door haar advocaat (?!)
Nou zit er nog een addertje onder het gras; mijn vriend heeft de dag voor het ongeval een jointje gerookt. Standaard wordt er in duitsland bij een ongeval ook een urinetest afgenomen, hier is dus uit gebleken (diezelde avond nog) dat er nog THC in de urine van m'n vriend aanwezig was.

Nou vraag ik me af wat ik moet doen? Verzekering kan mij niet helpen, mevrouw wilt haar verzekering niet geven + heeft een advocaat in de hand genomen, en ik kan geen advocaat betalen omdat ik nog scholier ben.

Hoop dat iemand me kan helpen
  FOK!fotograaf dinsdag 30 april 2013 @ 18:11:53 #2
13368 NiGeLaToR
pi_125910990
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_125911002
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!fotograaf dinsdag 30 april 2013 @ 18:16:00 #5
13368 NiGeLaToR
pi_125911046
quote:
www.wantopFok!komenallebriljantejuristengratisadviesgeven.nl/

Helemaal top dat je ts graag wilt helpen, maar waar heeft ie meer aan, jouw kansloze toevoeging, of een plek waar die zijn vraag echt kan stellen - en antwoord krijgt wat ergens op slaat.

Sorry TS, je zult vast 101 geweldige, fantastische en nuttige adviezen krijgen, maar mijn linkje is serieus en attent bedoeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:14 schreef trovey het volgende:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Beste plek om het te vragen. ;)
Blijkbaar wil Kapt-Ruigbaard het liever zelf proberen op te lossen ;)
pi_125911121
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

www.wantopFok!komenallebriljantejuristengratisadviesgeven.nl/

Helemaal top dat je ts graag wilt helpen, maar waar heeft ie meer aan, jouw kansloze toevoeging, of een plek waar die zijn vraag echt kan stellen - en antwoord krijgt wat ergens op slaat.

Sorry TS, je zult vast 101 geweldige, fantastische en nuttige adviezen krijgen, maar mijn linkje is serieus en attent bedoeld.
Ok, dan ben je nog stommer dan ik dacht.

Gebral over juridisch loket etc. wordt juist als een kansloze toevoeging gezien.
Dus helemaal top dat je ts graag wilt helpen,maar waar zij meer aan heeft, jouw kansloze toevoeging, of een moment totdat personen die weten hoe het wel werkt tijd hebben om te reageren. En jij niet Danny zijn inkomsten afneemt door TS'en naar andere websites te sturen. _O-
pi_125911172
Wat een schijtverzekering. Alsof het uitmaakt of je alleen wa verzekert bent. Ze moeten je gewoon helpen. Zij kunnen obv het kenteken contact opnemen met de verzekering van de wederpartij
Eerst denken, dan typen
pi_125911222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:21 schreef Piger het volgende:
Wat een schijtverzekering. Alsof het uitmaakt of je alleen wa verzekert bent. Ze moeten je gewoon helpen. Zij kunnen obv het kenteken contact opnemen met de verzekering van de wederpartij
Nee hoor, is vrij normaal dat wanneer je alleen wa bent verzekerd jezelf alles mag regelen met de verzekering van de tegenpartij.
pi_125911228
Ja, ik weet het, inderdaad een kutverzekering.. Ik zal morgen nog eens bellen
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:25:15 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125911274
Ze wil haar verzekeraar niet opgeven en de politie was er nog wel bij
Wat is deze? :')

Dan sla je toch de verzekeraar over en verhaal je de schade direct op haar
pi_125911296
Maar als jouw vriend gepakt is op drugs wordt het een lastig verhaal denk ik
pi_125911339
Ja dat klopt, maar hij was niet onder invloed, hij had alleen de vorige dag een jointje gerookt.
En de vrouw is schuldig, zij heeft ons immers geen voorrang gegeven op de voorrangsweg.
Maar ik vraag me af tot hoever zij samen met de advocaat de schuld om kan draaien, aangezien er thc in de urine van m'n vriend is gevonden
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:27:56 #13
179075 hugecooll
pi_125911341
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:26 schreef ejfaar het volgende:
Maar als jouw vriend gepakt is op drugs wordt het een lastig verhaal denk ik
Gepakt op drugs gepakt op drugs...dat kan ook van de dag ervoor geweest zijn
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:28:18 #14
179075 hugecooll
pi_125911352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:27 schreef gekkind1993 het volgende:
Ja dat klopt, maar hij was niet onder invloed, hij had alleen de vorige dag een jointje gerookt.
En de vrouw is schuldig, zij heeft ons immers geen voorrang gegeven op de voorrangsweg.
Maar ik vraag me af tot hoever zij samen met de advocaat de schuld om kan draaien, aangezien er thc in de urine van m'n vriend is gevonden
Zou niet uit moeten maken
pi_125911365
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gepakt op drugs gepakt op drugs...dat kan ook van de dag ervoor geweest zijn
T zit in zijn bloed. Alcohol boeit ook niet wanneer je het drinkt, als het maar niet in je bloed zit.
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:29:44 #16
179075 hugecooll
pi_125911384
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:28 schreef ejfaar het volgende:

[..]

T zit in zijn bloed. Alcohol boeit ook niet wanneer je het drinkt, als het maar niet in je bloed zit.
urine
pi_125911389
Ik ga morgen m'n verzekering nog eens bellen, wanneer ze niks voor me kunnen doen, wat moet ik dan doen? naar de politie stappen, advocaat in handen nemen?
pi_125911398
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

urine
Klopt. Excuus
pi_125911402
Daarnaast hoeft de tegenpartij of verzekeraar daar niet van op de hoogte te zijn.

Leesvoer:

http://www.allesoververze(...)al-in-het-buitenland

https://secure.wbf.nl/nbm(...)rtegenwoordiger.aspx
Eerst denken, dan typen
  Redactie Frontpage dinsdag 30 april 2013 @ 18:35:42 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_125911541
Wellicht zou je de Polizei even kunnen bellen, en vragen of die THC in je vriend's bloed nog wat uitmaakt mbt de schuldvraag.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_125911566
''Wie alcohol of drugs in het verkeer gebruikt, zal ten alle tijden aansprakelijk worden gesteld, zelfs wanneer hij of zij niet schuldig is. Tenzij de partij kan bewijzen dat de alcohol of drugs geen invloed hadden op de rijvaardigheid.' Deze regel wordt de omkeringsregel genoemd.

En hoe kan je in godsnaam bewijzen dat het jointje van gisteren geen invloed heeft gehad op de rijvaardigheid? voor hun maakt het volgens mij niks uit of het 2 week geleden is of de zelfde dag, volgens mij is het voor hun; het zit in je urine en daarmee uit.
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:37:37 #23
179075 hugecooll
pi_125911590
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:36 schreef gekkind1993 het volgende:
''Wie alcohol of drugs in het verkeer gebruikt, zal ten alle tijden aansprakelijk worden gesteld, zelfs wanneer hij of zij niet schuldig is. Tenzij de partij kan bewijzen dat de alcohol of drugs geen invloed hadden op de rijvaardigheid.' Deze regel wordt de omkeringsregel genoemd.

En hoe kan je in godsnaam bewijzen dat het jointje van gisteren geen invloed heeft gehad op de rijvaardigheid? voor hun maakt het volgens mij niks uit of het 2 week geleden is of de zelfde dag, volgens mij is het voor hun; het zit in je urine en daarmee uit.
Te allen tijde, yo
Overigens zou je naar de Duitse wet- en regelgeving moeten kijken
  Redactie Frontpage dinsdag 30 april 2013 @ 18:38:08 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_125911603
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:36 schreef gekkind1993 het volgende:

volgens mij
Informeren en zeker weten!
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_125911632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:35 schreef Innisdemon het volgende:
Wellicht zou je de Polizei even kunnen bellen, en vragen of die THC in je vriend's bloed nog wat uitmaakt mbt de schuldvraag.
Mijn duits is beperkt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')