Als je jouw omgeving niet goed begrijpt..quote:Op maandag 29 april 2013 16:15 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Maar heb je er last van omdat anderen in deze samenleving er last van hebben? Ik bedoel.. fuck ik kan dit niet uitleggen.
was gewoon een belediging.quote:Op maandag 29 april 2013 16:20 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
@Mur, waarom zou ik eigenlijk 12 kunnen zijn? (Val weer terug op iets wat je een paar uur geleden zei, maar dacht er opeens aan). Vond het best wel een belediging.
Zie mijn vorige bericht. Je zal ook alleen maar tegengehouden worden op het moment dat je ook echt een gevaar wordt voor jezelf en de wereld om je heen, misschien niet eens een direct gevaar maar in ieder geval genoeg waardoor jij/je omgeving niet meer normaal kan functioneren in het dagelijks leven zonder constant rekening te moeten houden met de 'stoorfactor', zeg maar.quote:Op maandag 29 april 2013 16:18 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Dat vind ik dus belachelijk. Zolang je geen gevaar bent voor jouw omgeving moet je het maar zelf weten vind ik, ookal is je leven misschien beter als je een complete slaaf bent van deze samenleving.
Nee, ik heb de ouwe nog.quote:
Gewoon lekker uitblijven,, niet het jezelf moeilijker maken dan nodig isquote:Op maandag 29 april 2013 16:27 schreef Moira. het volgende:
Misschien omdat ik stoned ben; maar hoe komen we op dit onderwerp? Want ik begrijp de diepgang niet helemaal, vind het een beetje te breed om er goed op in te kunnen gaan
Dat klopt, maar stel iemand is autistisch. Laten we maar Asperger nemen voor dit voorbeeld omdat autisme toch best wel een breed begrip is en mensen met Asperger meestal nog wel het meest 'functioneel' zijn. Diegene is misschien niet erg functioneel op sociaal-gebied, maar is misschien wel meer dan capabel om andere dingen te doen die andere mensen niet kunnen (bv. heel goed kunnen rekenen, heel logisch kunnen nadenken, etc). Toch worden zulke mensen 'gefixed' zodat ze wel sociaal zijn. Dan vraag ik me af waarom dit is. Is dit nou echt een probleem voor dit persoon zelf, of is dit alleen een probleem omdat wij verwachten dat iedereen even sociaal is? Ik zelf ben van mening dat het 2e hier van toepassing is.quote:Op maandag 29 april 2013 16:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Doel je op een specifieke situatie ofzo? Want dan moet je dat even verhelderen, graag.
Zoals ik al zei is een probleem óók een probleem als jíj er geen hinder aan ondervindt, maar anderen wel.
Een manisch persoon is namelijk euforisch, alles is mooi, alles is prachtig, je bent een fantastisch geweldig persoon en je bent zo normaal als het maar kan. Maar ondertussen ziet je omgeving je ondoordachte irrationele impulsieve beslissingen maken die jou en je omgeving eigenlijk alleen maar kapot maken, je bent niet aanspreekbaar, maar je hebt dat zelf niet door. Dan voldoe je inderdaad niet aan verwachtingen die de omgeving aan je heeft, en word je daardoor alsnog opgenomen of whatever, maar dat heeft dan dus wel zo z'n redenen.
Nee, omdat je "Waarheid > Aardigheid" zei, nam ik dus aan dat je het wel serieus meende.quote:
Klopt daarom richt ik me in mijn vorige post ook even op 1 specifieke 'stoornis'.quote:Op maandag 29 april 2013 16:27 schreef Moira. het volgende:
Misschien omdat ik stoned ben; maar hoe komen we op dit onderwerp? Want ik begrijp de diepgang niet helemaal, vind het een beetje te breed om er goed op in te kunnen gaan
nehquote:Op maandag 29 april 2013 16:28 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Nee, omdat je "Waarheid > Aardigheid" zei, nam ik dus aan dat je het wel serieus meende.
Dit is mijn vakkennis-gebied en expertise, dit soort gesprekken vind ik juist interessantquote:Op maandag 29 april 2013 16:28 schreef Olment het volgende:
[..]
Gewoon lekker uitblijven,, niet het jezelf moeilijker maken dan nodig is
In lang niet alle gevallen word ingegrepen.. maar dat is meer aan degene die zorg verleent in dat geval...quote:Op maandag 29 april 2013 16:28 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Dat klopt, maar stel iemand is autistisch. Laten we maar Asperger nemen voor dit voorbeeld omdat autisme toch best wel een breed begrip is. Diegene is misschien niet erg functioneel op sociaal-gebied, maar is misschien wel meer dan capabel om andere dingen te doen die andere mensen niet kunnen (bv. heel goed kunnen rekenen, heel logisch kunnen nadenken, etc). Toch worden zulke mensen 'gefixed' zodat ze wel sociaal zijn. Dan vraag ik me af waarom dit is. Is dit nou echt een probleem voor dit persoon zelf, of is dit alleen een probleem omdat wij verwachten dat iedereen even sociaal is? Ik zelf ben van mening dat het 2e hier van toepassing is.
Nou.. haak maar in danquote:Op maandag 29 april 2013 16:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit is mijn vakkennis-gebied en expertise, dit soort gesprekken vind ik juist interessant
Hierbij moet ik dan vooral even melden dat ik geen gevallen van Asperger ken waar de persoon ongewild werd geholpen om sociaal capabeler te zijn zonder dat hij dit zelf nodig achtte.quote:Op maandag 29 april 2013 16:28 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Dat klopt, maar stel iemand is autistisch. Laten we maar Asperger nemen voor dit voorbeeld omdat autisme toch best wel een breed begrip is en mensen met Asperger meestal nog wel het meest 'functioneel' zijn. Diegene is misschien niet erg functioneel op sociaal-gebied, maar is misschien wel meer dan capabel om andere dingen te doen die andere mensen niet kunnen (bv. heel goed kunnen rekenen, heel logisch kunnen nadenken, etc). Toch worden zulke mensen 'gefixed' zodat ze wel sociaal zijn. Dan vraag ik me af waarom dit is. Is dit nou echt een probleem voor dit persoon zelf, of is dit alleen een probleem omdat wij verwachten dat iedereen even sociaal is? Ik zelf ben van mening dat het 2e hier van toepassing is.
Precies, dat bedoel ik.quote:Op maandag 29 april 2013 16:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In lang niet alle gevallen word ingegrepen.. maar dat is meer aan degene die zorg verleent in dat geval...
Moet je wel gelijk geven, als je het hebt over dat bijna iedere afwijking tegenwoordig word aangepakt...
Dat mocht van mij ook wel een beetje minder..
Rest mij nog steeds de vraag hoe we hier nou precies bij kwamen, wat de aanleiding was van ditquote:Op maandag 29 april 2013 16:29 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Klopt daarom richt ik me in mijn vorige post ook even op 1 specifieke 'stoornis'.
hoe wil je dat doen?quote:Op maandag 29 april 2013 16:35 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik.
We zijn zo bezig met alles fixen in deze samenleving zodat alles goed past, maar misschien moeten we deze samenleving zelf wel fixen zodat niet alles hoeft te passen.
Dit ben ik met je eens, maar ik zie toch ergens het probleem niet.quote:Op maandag 29 april 2013 16:35 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik.
We zijn zo bezig met alles fixen in deze samenleving zodat alles goed past, maar misschien moeten we deze samenleving zelf wel fixen zodat niet alles hoeft te passen.
Nu zit ik met dit nummer in m'n hoofdquote:Op maandag 29 april 2013 16:35 schreef Ugjerke het volgende:
OWNER OF A LONELY HEART
DOE DOE DOE DOE DOE DOE
Ja precies... ga afgelegen in Groningen wonen en begin een eigen bedrijf.....quote:Op maandag 29 april 2013 16:35 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik.
quote:Op maandag 29 april 2013 16:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu zit ik met dit nummer in m'n hoofddoe yt linkje hier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |