Gelukkig had hij wel een parachute omgedaan!quote:Op zondag 28 april 2013 23:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie gooit er nu zijn knuffel uit het raam
En waar was Erniequote:Op zondag 28 april 2013 23:10 schreef Karina het volgende:
Gelukkig had hij wel een parachute omgedaan!
Dat mag ik toch hopen ja.quote:Op zondag 28 april 2013 23:14 schreef Adelante het volgende:
Rekening voor inzet publieke dienst gaat naar de ouders?
Het lijkt mij dat er geen 112 is gebeld. Dus dit valt onder de noemer "oefening". Iez gratiez..quote:Op zondag 28 april 2013 23:13 schreef JochemSjakie het volgende:
Dat kost gelukkig niks, een brandweerwagen met bemanning uit laten rukken.
De afschrijving van de wagen en het salaris van de brandweermannen zelf tellen uiteraard niet mee.quote:Op zondag 28 april 2013 23:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat er geen 112 is gebeld. Dus dit valt onder de noemer "oefening". Iez gratiez..
Hoe is dat anders dan een reguliere oefening? Of zetten ze dan opblaasbare brandweerauto's en sekspoppen in?quote:Op zondag 28 april 2013 23:21 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De afschrijving van de wagen en het salaris van de brandweermannen zelf tellen uiteraard niet mee.
quote:Op zondag 28 april 2013 23:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat er geen 112 is gebeld. Dus dit valt onder de noemer "oefening". Iez gratiez..
quote:16:01:47 28-04-13 -ALPHA- PRIO 3 BVD HEEMSKERK GAARNE TEL CONTACT AC [ ]
0107501 BRW Kennemerland (Heemskerk) (Bevelvoerders)
16:04:26 28-04-13 GROUP-1 PRIO 3 LUXEMBURGLAAN 132 HEEMSKERK HULP AAN DERDEN [ 653 ]
0107581 BRW Kennemerland (Heemskerk) (Lichtkrant)
0107517 BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 1B)
Als ie niet zo ver weg woont had ik het gedaanquote:Op zondag 28 april 2013 23:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En waar was Pino bij dit vlieg avontuur
Die had hem ook kunnen redden
Jij zegt dat oefeningen gratis zijn. Dat zijn ze dus niet.quote:Op zondag 28 april 2013 23:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan een reguliere oefening? Of zetten ze dan opblaasbare brandweerauto's en sekspoppen in?
Ik ken die codes niet maar prio 3 lijkt me zoiets als "als de koffie op is en de beller toch al op de route naar de supermarkt ligt". Zoiets?quote:
Gratis voor de familie.quote:Op zondag 28 april 2013 23:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Jij zegt dat oefeningen gratis zijn. Dat zijn ze dus niet.
Kijk hem nouquote:Op zondag 28 april 2013 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bert in nood![]()
[ afbeelding ]
'Parachutist Bert' belandt in boom in Heemskerk![]()
Prio 3 is 'Geen spoed'.quote:Op zondag 28 april 2013 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ken die codes niet maar prio 3 lijkt me zoiets als "als de koffie op is en de beller toch al op de route naar de supermarkt ligt". Zoiets?
ach gutquote:Op zondag 28 april 2013 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bert in nood![]()
[ afbeelding ]
Dat ziet er trouwens nog best wel dramatisch uit.quote:Op zondag 28 april 2013 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bert in nood![]()
[ afbeelding ]
iddquote:
quote:Op zondag 28 april 2013 23:19 schreef Mortaxx het volgende:
Laat z'n vader een ladder tegen die boom zetten.
Je kan zelf toch ook indenken dat je die knuffel niet met een ladder uit een boom kan halen?quote:
Hahaha ik ga helemaal stuk hierquote:Op zondag 28 april 2013 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bert in nood![]()
[ afbeelding ]
"Cocaïn? Nee, geht gar nicht, hab gar geine Nase!"quote:
Ik heb zo hard moeten lachen om deze foto.quote:Op zondag 28 april 2013 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bert in nood![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 april 2013 23:10 schreef hijweer het volgende:
Kun je de brandweer werkelijk voor dit soort dingen bellen?
Ik heb zo'n vermoeden dat jij stiekem een pyromaan bentquote:Op maandag 29 april 2013 02:18 schreef porsche1 het volgende:
Heeft alleen maar voordelen als de brandweer hier door te laat was bij een andere brand. Branden zijn vaak mooie verschijningen waarvan je kan genieten als je er naar kijkt. Dus hoe langer het duurt tot de brandweer komt, hoe groter deze verschijning wordt. Dus des te meer kijkplezier je hebt.
precies, omdat zo'n kind weer niet normaal met een knuffel kan omgaan moet de brandweer erbij gehaald worden terwijl er in die tijd ook een brand geblust had kunnen worden.quote:
Dat had gekund ja. Als er brand was.quote:Op maandag 29 april 2013 14:33 schreef najazeg het volgende:
[..]
precies, omdat zo'n kind weer niet normaal met een knuffel kan omgaan moet de brandweer erbij gehaald worden terwijl er in die tijd ook een brand geblust had kunnen worden.
Dat mag niet. De brandweer bellen is altijd gratis, zelfs als je het probleem zelf veroorzaakt.quote:Op zondag 28 april 2013 23:14 schreef Adelante het volgende:
Rekening voor inzet publieke dienst gaat naar de ouders?
quote:Op zondag 28 april 2013 23:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er zit een kat of knuffel in de boom die er niet meer uit kan.
De kat of knuffel verkeert niet in levensgevaar.
Nee! Doe nietquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Een nieuwe Bert(ernie) kopen is goedkoper.
Dus als er een kind een Pino de kop eraf hakt komt er dan ook een ziekenwagen? zonder spoed dan...?
ja, branden blussen is maar een klein gedeelte van hun daadwerkelijke werkquote:Op zondag 28 april 2013 23:10 schreef hijweer het volgende:
Kun je de brandweer werkelijk voor dit soort dingen bellen?
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 29 april 2013 02:18 schreef porsche1 het volgende:
Ik heb een hekel aan simpele tokkies als deze twee personen die ik hier onder quote.
[..]
[..]
Je kan zelf toch ook indenken dat je die knuffel niet met een ladder uit een boom kan halen?
Een normaal huis is vaak al ongeveer 8 meter hoog. Bert zat op de hoogte van ongeveer 2 huizen.
Zijn ladders zo lang? Neen.
quote:Sukkels, eerst denken voordat je een forum onder schijt met domme opmerkingen.
Al met al, een goede zaak van de brandweer. Kind blij, Bert blij!
Heeft alleen maar voordelen als de brandweer hier door te laat was bij een andere brand. Branden zijn vaak mooie verschijningen waarvan je kan genieten als je er naar kijkt. Dus hoe langer het duurt tot de brandweer komt, hoe groter deze verschijning wordt. Dus des te meer kijkplezier je hebt.
900 euro aftikken voor een ladder die te lang is voor standaardklusjes in en om het huis. Mooi niet dus. Punt van porsche1 blijft overeind.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
http://www.laddershop.nl/(...)rekladder-3-x-20-sp/
Je kan wel lezen wie hier een bruine leuter heeft.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:49 schreef Terecht het volgende:
[..]
900 euro aftikken voor een ladder die te lang is voor standaardklusjes in en om het huis. Mooi niet dus. Punt van porsche1 blijft overeind.
Het feit dat je daar direct aan moest denken geeft te denken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Je kan wel lezen wie hier een bruine leuter heeft.
Niet direct, duurde 8 minutenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het feit dat je daar direct aan moest denken geeft te denken.
Beetje brandstof, meer niet.quote:Op zondag 28 april 2013 23:13 schreef JochemSjakie het volgende:
Dat kost gelukkig niks, een brandweerwagen met bemanning uit laten rukken.
quote:Op zondag 28 april 2013 23:20 schreef Mortaxx het volgende:
Je huis zou maar in brand staan en de brandweer is een kwartiertje later omdat ze nog bezig zijn met een knuffel uit een boom halen
Personeel is inderdaad gratisquote:
Dat personeel en die brandweerauto zijn al betaald, of ze nou die pop uit die boom halen of niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Personeel is inderdaad gratis![]()
En de vrijwilligers krijgen inderdaad ook geen opkomstvergoeding
De brandweer in Heemskerk is vrijwillig. Deze mensen krijgen een vergoeding per keer dat ze uitrukken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:00 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat personeel en die brandweerauto zijn al betaald, of ze nou die pop uit die boom halen of niet.
Lijkt me sterk dat ze hier ook een vergoeding voor krijgen, anders zou het een beetje makkelijk geld verdienen zijn lijkt me.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De brandweer in Heemskerk is vrijwillig. Deze mensen krijgen een vergoeding per keer dat ze uitrukken.
Vrijwillige brandweermensen weten niet waarvoor ze op worden geroepen als hun pieper gaat. Ze krijgen een vergoeding als ze op de kazerne aankomen, ook al is de brandweerwagen al vol vertrokken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:02 schreef niels0 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze hier ook een vergoeding voor krijgen anders zou het een beetje makkelijk geld verdienen zijn lijkt me.
Ik denk niet dat het zo is gegaan. Lijkt me wel heel bizar. Ik denk eerder dat ze gewoon op hun GSM zijn gebeld of ze tijd en zin hadden voor dit klusje.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Vrijwillige brandweermensen weten niet waarvoor ze op worden geroepen als hun pieper gaat. Ze krijgen een vergoeding als ze op de kazerne aankomen, ook al is de brandweerwagen al vol vertrokken.
Zo gaat het met iedere melding, ook voor meldingen zoals deze.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo is gegaan. Lijkt me wel heel bizar. Ik denk eerder dat ze gewoon op hun GSM zijn gebeld of ze tijd en zin hadden voor dit klusje.
Je zou gelijk kunnen hebben hoor, ik kijk nergens meer van op lol.
Veel vrijwillige brandweerlieden hebben ook nog een andere baan. Het krantebericht is van een zondag dus ik vermoed dat deze klus op een zaterdag speelde wanneer deze mensen dus vrij zijn van hun baan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zo gaat het met iedere melding, ook voor meldingen zoals deze.
Je hoeft het niet te geloven, maar toch is het zoquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Veel vrijwillige brandweerlieden hebben ook nog een andere baan. Het krantebericht is van een zondag dus ik vermoed dat deze klus op een zaterdag speelde wanneer deze mensen dus vrij zijn van hun baan.
Verder vind ik het onwaarschijnlijk dat deze vrijwilligers zich naar de kazerne spoedden omdat er van niets levensbedreigends sprake was.
Sorry, maar ik geloof er niet zo in dat die vrijwilligers er een vergoeding voor hebben gekregen.
Beetje diesel, dat zijn de enige kosten volgens mij geweest.
Edit: Het was op een zondag lees ik nu.
Lol, aardig bizar dan in dit geval. Wat moet ik me voorstellen bij de hoogte van deze vergoeding?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te geloven, maar toch is het zoIk heb ooit ook nog eens bij de vrijwillige bijdrage gelopen. Je krijgt wel een code op je pieper die aangeeft welke prioriteit het heeft, maar iedereen wordt opgepiept, en iedereen die zich zelf komt melden krijgt een vergoeding.
Was toen ongeveer ¤30 als je jezelf meldt, en per uur dat ik bezig was kreeg ik rond de ¤29 per uur.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Lol, aardig bizar dan in dit geval. Wat moet ik me voorstellen bij de hoogte van deze vergoeding?
I see. Het enige vrijwillige is dan dat je je vrijwillig meldt dus?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Was toen ongeveer ¤30 als je jezelf meldt, en per uur dat ik bezig was kreeg ik rond de ¤29 per uur.
Je mag nog wel belasting betalen over deze bedragen
Het is heel wat nuttiger dan waar menig bureaucraat en manager zich dagelijks mee bezig houdt.quote:
hahahaquote:Op zondag 28 april 2013 23:09 schreef deadprez het volgende:
ik hoopte al dat ze mista m van een balkon getyft hadden met zijn wacke bert stem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |