abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126144006
Is er iemand die vandaag stil heeft gestaan met wat er 41 jaar geleden is gebeurd in Turkije? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126160037
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 07:54 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Blijven shinen lannemang :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
pi_126160193
quote:
5s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Is er iemand die vandaag stil heeft gestaan met wat er 41 jaar geleden is gebeurd in Turkije? :)

SPOILER
M'n vader vertelde er wat over, verder niet.
pi_126167506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:04 schreef Bilge het volgende:
Spullen die ik vaak ga gebruiken mogen best duur zijn, maar het is absurd dat iets in Australië 99 dollar (75 euro) kost en in NL 134 euro. De oordopjes zien er prachtig uit en het geluid wordt ook zeer goed beoordeeld. Twijfels. ;(
http://nl-nl.forum.ibood.(...)rs_met_platte_kabel/

http://www.head-fi.org/t/(...)ther-winner-from-tdk

Blijken veel beter te zijn dan de MH1C. Tip: koop er 30 en verkoop ze met een dikke winst door ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door xminator op 07-05-2013 18:54:09 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:32:01 #155
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_126169873
quote:

SPOILER
Jawel.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_126175252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:32 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]

Jawel.
:)
pi_126175467
Wat is er 41 jaar geleden gebeurd dan? :@
pi_126180099
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is er 41 jaar geleden gebeurd dan? :@
6 Mei 1972, Deniz Gezmis en 2 anderen zijn opgehangen.
pi_126180141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:39 schreef Weissman het volgende:

[..]

6 Mei 1972, Deniz Gezmis en 2 anderen zijn opgehangen.
wie?
pi_126180264
quote:
Ik had 'm zonet al gegoogled. Ik ken die figuren niet. Moet ik hen dankbaar zijn? :')

Wat zijn we weer vriendelijk trouwens! Zo ken ik je weer Weiss! O+
pi_126180293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik had 'm zonet al gegoogled. Ik ken die figuren niet. Moet ik hen dankbaar zijn? :')
Nee, ik heb er zelf ook niks mis mee maar waarschijnlijk denken anderen daar anders over :)
pi_126204351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

http://nl-nl.forum.ibood.(...)rs_met_platte_kabel/

http://www.head-fi.org/t/(...)ther-winner-from-tdk

Blijken veel beter te zijn dan de MH1C. Tip: koop er 30 en verkoop ze met een dikke winst door ;)
Thnx voor de tip! Ik durfde het niet aan om er meer dan 1 te bestellen. Op Ebay kosten deze oordopjes 90 euro, maar wegens de populariteit van ibood zullen veel mensen de oordopjes op ebay willen doorverkopen, waar ik geen reputatie heb opgebouwd. Heb jij ze ook besteld?

Levering pas over 2 weken. :r
quote:

SPOILER
Mensen die hun leven wagen om hun idealen te realiseren zijn bewonderenswaardig, ongeacht de inhoud van hun ideologie. Deniz Gezmis heeft zijn fanbase echter vooral te danken aan zijn knappe uiterlijk en rebelse beruchtheid, zijn fans weten meestal niets af van zijn daden en motieven. Mijn buurmeisje bijvoorbeeld, zij heeft voor haar raam een foto van Che Guevara en een foto van Tony Montana geplaatst. Het enige wat die twee gemeen hebben is het rebelse gedrag, ideologisch staan ze recht tegen over elkaar. :')
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De straten zullen er nogal rood uitzien vermoed ik. Niet door de tomaten, maar door de wapperende Turkse vlaggen. :')
Waarom doe je zo denigrerend over de Turkse vlag? Het is met afstand de mooiste vlag ter wereld. O+
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:10 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wammes, Levo, zullen we samen gaan ?
Die meet gaat niet door. Als ie wel doorgaat betaal ik alle kosten. :O
quote:
Briljant. O+
Heb je al een cadeautje voor moederdag?
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:30:10 #164
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_126205353
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:10 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wammes, Levo, zullen we samen gaan ?
10 euro betalen voor een buikdanseres waarvan d'r buik niet eens zichtbaar is, wat is dat voor afzetterij? Maar er komen wel weer sürpriz sanatçilar. Wat een dilemma!
This isn't even my final form.
pi_126205466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 03:02 schreef Bilge het volgende:

Mensen die hun leven wagen om hun idealen te realiseren zijn bewonderenswaardig, ongeacht de inhoud van hun ideologie. Deniz Gezmis heeft zijn fanbase echter vooral te danken aan zijn knappe uiterlijk en rebelse beruchtheid, zijn fans weten meestal niets af van zijn daden en motieven. Mijn buurmeisje bijvoorbeeld, zij heeft voor haar raam een foto van Che Guevara en een foto van Tony Montana geplaatst. Het enige wat die twee gemeen hebben is het rebelse gedrag, ideologisch staan ze recht tegen over elkaar. :')
Dat is wel een beetje jammer ja, van je buurmeisje. Klopt ook wel wat je zegt, hoor. Om mij heen hoor ik nooit wat over Huseyin, Yusuf of Deniz - tenzij het hun sterfdag is. Dat vind ik ook jammer.

Voor mij is het anders, met één boek (darağacında üç fidan) is mijn hele kijk op de wereld veranderd. Het is voor mij dan ook niet alleen Deniz, maar ook Ibrahim Kaypakkaya, Mahir Çayan etc.

Ik vind het ook jammer om te lezen dat sommige mensen hun niet eens kennen. Deze 3 zijn opgehangen voor hun liefde voor hun land zonder een ander ook maar pijn te doen. Hoe moedig zij de dood tegemoet gingen betekend dat zij echt achter hun idealen stonden en dat bewonder ik.
pi_126205843
quote:
Waarom doe je zo denigrerend over de Turkse vlag? Het is met afstand de mooiste vlag ter wereld. O+
BIR _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 09:03:47 ]
pi_126206137
quote:
Thnx voor de tip! Ik durfde het niet aan om er meer dan 1 te bestellen. Op Ebay kosten deze oordopjes 90 euro, maar wegens de populariteit van ibood zullen veel mensen de oordopjes op ebay willen doorverkopen, waar ik geen reputatie heb opgebouwd. Heb jij ze ook besteld?

Levering pas over 2 weken. :r
Heb er eentje besteld inderdaad, kijken of er een groot verschil aanwezig is. 30 euro is namelijk niet veel geld.
pi_126211476
quote:

Het gaat me meer om de mensen die met de Turkse vlag gaan rondlopen. :') Groot deel van de jongeren daar zal niet eens fatsoenlijk Turks spreken of iets weten over de Turkse geschiedenis. Fake Turkse nationalisten dus. _O- :')
pi_126214660
hai hai :P
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_126230465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje jammer ja, van je buurmeisje. Klopt ook wel wat je zegt, hoor. Om mij heen hoor ik nooit wat over Huseyin, Yusuf of Deniz - tenzij het hun sterfdag is. Dat vind ik ook jammer.

Voor mij is het anders, met één boek (darağacında üç fidan) is mijn hele kijk op de wereld veranderd. Het is voor mij dan ook niet alleen Deniz, maar ook Ibrahim Kaypakkaya, Mahir Çayan etc.

Ik vind het ook jammer om te lezen dat sommige mensen hun niet eens kennen. Deze 3 zijn opgehangen voor hun liefde voor hun land zonder een ander ook maar pijn te doen. Hoe moedig zij de dood tegemoet gingen betekend dat zij echt achter hun idealen stonden en dat bewonder ik.
Ik weet er wss niet zoveel van af als jij, maar Deniz Gezmis en zijn vrienden hebben wel 4 Amerikaanse soldaten ontvoerd en een bank beroofd. De doodstraf is natuurlijk overdreven, maar ze zouden in elk land wel een celstraf krijgen.

Als een land geen ruimte biedt voor afwijkende geluiden, boeken verbiedt, politieke partijen opheft, politici gevangen neemt of doodt, kun je als andersdenkende niets anders dan de regels overtreden. Ik neem Deniz Gezmis en zijn vrienden daarom ook niet kwalijk dat ze een bank beroofden en Amerikaanse soldaten ontvoerden. Zelfs als ze nog zwaardere misdrijven gepleegd zouden hebben zou ik dat snappen en bewonderen omdat ze de moed hebben om tegen een enorm staatsapparaat in opstand te komen, met alle risico's van dien. Ik vind het ook heel slim dat PKK'ers nu in het Turkse parlement worden toegelaten. Ik deel hun opvatting totaal niet, ik ben juist nationalistisch, maar als het systeem jou geen ruimte biedt is het eervol om daar tegen in opstand te komen. Als puntje bij paaltje komt zullen veel mensen hun familie, vrienden en belangen belangrijker vinden dan hun idealen. Dat is ook heel normaal, eigenlijk zijn helden gestoord. Ze leven korter dan lafaards, maar lafaards worden na hun dood niet herdacht. Het is maar wat je liever hebt.

quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

10 euro betalen voor een buikdanseres waarvan d'r buik niet eens zichtbaar is, wat is dat voor afzetterij?
Zij is alleen zangeres, maar het zou haar geen kwaad doen om te buikdansen. Squatten zou nog beter zijn, natuurlijk. Haar jurk is misschien traditioneel Turkmeens ofzo? Pics van jouw sixpack? :@ :9
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:02 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het gaat me meer om de mensen die met de Turkse vlag gaan rondlopen. :') Groot deel van de jongeren daar zal niet eens fatsoenlijk Turks spreken of iets weten over de Turkse geschiedenis. Fake Turkse nationalisten dus. _O- :')
Pot, ketel, zwart. Jij wist niet eens wie Deniz Gezmis was. :') Ook een ongefundeerde beschuldiging.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:27 schreef Eagle_99 het volgende:
hai hai :P
Hoi! :) Volg je IDEF? :9
pi_126231920
Vorig jaar werden drie Armeense vrouwen in Istanbul neergestoken. Dader ---> Armeen.
Zondag werd tijdens het zondagsgebed in een Armeense kerk met een pistool geschoten, geen gewonden. Dader ----> Armeen.

Zouden zij zo listig zijn om elkaar af te maken zodat de internationale druk op Turken als Armeenpesters toeneemt? Volgend jaar is het precies 100 jaar geleden dat de zogenaamde Armeense genocide plaatsvond. Armeniërs willen in eerste instantie excuses en vervolgens schadevergoeding en land.
pi_126231968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik weet er wss niet zoveel van af als jij, maar Deniz Gezmis en zijn vrienden hebben wel 4 Amerikaanse soldaten ontvoerd en een bank beroofd. De doodstraf is natuurlijk overdreven, maar ze zouden in elk land wel een celstraf krijgen.

Als een land geen ruimte biedt voor afwijkende geluiden, boeken verbiedt, politieke partijen opheft, politici gevangen neemt of doodt, kun je als andersdenkende niets anders dan de regels overtreden. Ik neem Deniz Gezmis en zijn vrienden daarom ook niet kwalijk dat ze een bank beroofden en Amerikaanse soldaten ontvoerden. Zelfs als ze nog zwaardere misdrijven gepleegd zouden hebben zou ik dat snappen en bewonderen omdat ze de moed hebben om tegen een enorm staatsapparaat in opstand te komen, met alle risico's van dien. Ik vind het ook heel slim dat PKK'ers nu in het Turkse parlement worden toegelaten. Ik deel hun opvatting totaal niet, ik ben juist nationalistisch, maar als het systeem jou geen ruimte biedt is het eervol om daar tegen in opstand te komen. Als puntje bij paaltje komt zullen veel mensen hun familie, vrienden en belangen belangrijker vinden dan hun idealen. Dat is ook heel normaal, eigenlijk zijn helden gestoord. Ze leven korter dan lafaards, maar lafaards worden na hun dood niet herdacht. Het is maar wat je liever hebt.
Klopt, ze hebben inderdaad 4 Amerikanen gegijzeld, maar ze hebben ze geen van allen ook maar íets aangedaan. Ik heb 'Daragacinda 3 fidan' uitgeleend, maar zal even in mijn andere boeken kijken of ik er iets over kan vinden. Idem voor de bankberoving.

Deze 3 jongens zijn inderdaad helden in mijn ogen. Ze zijn opgehangen omdat ze van hun land hielden.

Turkije heeft een zwarte geschiedenis - er zijn zoveel dingen gebeurd die niet goed te praten zijn. Een klein voorbeeld hiervan is Erdal Eren. Die werd schuldig bevonden van het doodschieten van een soldaat terwijl hij onschuldig was. En omdat hij minderjarig was hebben ze gewoon zijn leeftijd verhoogd om hem de doodstraf op te kunnen leggen. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit goed (kunnen) praten. En eigenlijk is Turkije niks veranderd. Oké, de doodstraf bestaat niet meer, maar er zitten zoveel onschuldige journalisten en gewone burgers vast. Ik denk ook niet dat Turkije hier ooit vanaf zal komen met het huidige beleid.

Ik ga even in mijn boeken kijken! :)
pi_126232120
Sezen Aksu had een mooi liedje over hem:
pi_126232334
Heb je de serie 'Hatirla Sevgili' gevolgd? Als je geïnteresseerd bent in deze onderwerpen (rechts-/linksgeschiedenis in Turkije), is het echt een aanrader. Waarschijnlijk zullen er mensen zijn die het als linkse propaganda zien, maar dit is gewoon de harde waarheid.
pi_126232443

Dit zijn wat quotes over die 4 Amerikanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')