Haha. Nice.quote:Given the bluster of the music and its fixation on death and illness (not to mention Silberman's creaky diction and fluttery falsetto), it's impossible not to be reminded of Arcade Fire's Funeral.
quote:
Interpol? Welke dan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]![]()
De albumcover beschrijft ook gewoon perfect de muziek en het gevoel, de kleuren. Dat heb je maar bij weinig platen. From the top of my head alleen Loveless en Interpol.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik neem aan Turn On The Bright Lights
Die cover vind ik helemaal niet zo bij de muziek passen. Een stuk minder dan Loveless in elk geval.quote:
Dat leek mij ook maar aangezien ik die cover helemaal niet zo sterk vind vroeg ik het maar even.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik neem aan Turn On The Bright Lights
Dat wel ja, maar een beetje dat nachtelijke gevoel, muziek die je luistert terwijl je 's nachts door de stad looptquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die cover vind ik helemaal niet zo bij de muziek passen. Een stuk minder dan Loveless in elk geval.
Nee, sorry. Deze gaat geheel langs me heen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:30 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar een beetje dat nachtelijke gevoel, muziek die je luistert terwijl je 's nachts door de stad looptIk ben een beelddenker en ik als ik een plaat voor het eerst hoor maak ik er een image van in mijn hoofd. Dat heb ik dus met Interpol.
For Emma, Forever Ago is misschien een beter voorbeeld.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, sorry. Deze gaat geheel langs me heen.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]![]()
De albumcover beschrijft ook gewoon perfect de muziek en het gevoel, de kleuren. Dat heb je maar bij weinig platen. From the top of my head alleen Loveless en Interpol.
Die is inderdaad wel toepasselijk. Hoewel ik dan ook moet opmerken dat ik die verwijzing zonder de voorgeschiedenis van het album misschien ook wel had gemist.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:35 schreef Trollscience het volgende:
[..]
For Emma, Forever Ago is misschien een beter voorbeeld.
Vind je? Ik vind het album juist heel eenzaam klinken, de muziek, al zonder het verhaal over Justin Vernon die zichzelf opsluit en overwintert. The Wolves is daar denk ik het beste voorbeeld van.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel toepasselijk. Hoewel ik dan ook moet opmerken dat ik die verwijzing zonder de voorgeschiedenis van het album misschien ook wel had gemist.
Uiteraard klinkt het eenzaam, maar niet per se winterig of in een blokhut. En de albumhoes is wel winterig en in een blokhut.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het album juist heel eenzaam klinken, de muziek, al zonder het verhaal over Justin Vernon die zichzelf opsluit en overwintert. The Wolves is daar denk ik het beste voorbeeld van.
Winterig? Het enige album dat winteriger klinkt is imo The Freewheelin' Bob Dylan of American Football.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard klinkt het eenzaam, maar niet per se winterig of in een blokhut. En de albumhoes is wel winterig en in een blokhut.
Winterig vind ik zoiets zwoels als James Vincent McMorrowquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:39 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Winterig? Het enige album dat winteriger klinkt is imo The Freewheelin' Bob Dylan of American Football.
eerste waar ik aan dacht was dezequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:26 schreef Trollscience het volgende:
Hahah. Loveless is gewoon keihard gejat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:25 schreef ranja het volgende:
[..]
eerste waar ik aan dacht was deze
[ afbeelding ]
92, loveless is uit 91quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, nou, ze kwamen ongeveer gelijk uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |