Oh, hahaha, in dat geval ben ik één klap uitgeluld natuurlijk.quote:Op zondag 28 april 2013 14:26 schreef Mike het volgende:
Dat is allemaal technisch niet mogelijk, Forby.
Maar laten we nu aub weer gewoon verder gaan over de serie.
Niks mis mee.quote:Op zondag 28 april 2013 13:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Vliegjes uit de jacuzzi vissen, dan in het saunaatje, tv'tje aan morgen Game of Thronesje kijken, broekie uit, is toch heerlijk man
Kom op zeg, alsof die Targaryens Westeros alleen konden veroveren met een paar draken. Met een paar draken kun je je vijanden vernietigen en intimideren, maar je kunt er geen koninkrijk ter grote van Westeros mee besturen.quote:Op zondag 28 april 2013 13:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk alleen een paar Targaryens. Ik zou het wel uit willen leggen aan je, maar dat is achtergrondinformatie dus ik weet niet of ik dat in dit topic kan zeggen zonder dat iemand oraal ongesteld wordt.
Westeros was in die tijd nog verdeeld, absoluut geen koninkrijk en had geen leger achter één vlag. Een paar draken lijken me dan meer dan genoeg om het gebied te veroveren.quote:Op zondag 28 april 2013 15:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kom op zeg, alsof die Targaryens Westeros alleen konden veroveren met een paar draken. Met een paar draken kun je je vijanden vernietigen en intimideren, maar je kunt er geen koninkrijk ter grote van Westeros mee besturen.
Ja en dan? Dan ga je in King's Landing zitten en doen ze bij de muur precies wat je wilt ?quote:Op zondag 28 april 2013 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Westeros was in die tijd nog verdeeld, absoluut geen koninkrijk en had geen leger achter één vlag. Een paar draken lijken me dan meer dan genoeg om het gebied te veroveren.
King's Landing was niets anders dan een kleine stad voordat de Targaeryens aan land kwamen. Pas in de tijd van Koning Maegor was het kasteel zoals je dat nu kent af.quote:Op zondag 28 april 2013 15:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja en dan? Dan ga je in King's Landing zitten en doen ze bij de muur precies wat je wilt ?
True, maar wat mensen in de brand steken met gigantische reptielen werkt over het algemeen best motiverend om dan maar de nieuwe leider te accepteren. Zo krijg je al vrij snel een groot gevolgquote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef HiZ het volgende:
Dat is dus wat ik bedoel Aegon kon die draken gebruiken om het land te veroveren en vijanden te vernietigen, maar net zoals je met een ICBM een land niet kunt besturen kun je het niet met een draak. Daarvoor heb je soldaten nodig, belasting inners etc etc etc.
Waarom denk je dat je de bestaande belastinginners niet kunt gebruiken? Die dienen hun heer, je moet er alleen voor zorgen dat jij hun heer bent. Daarnaast helpt het dat je wat mensen van hun troon wil schoppen en dus land vrijmaakt voor de adel onder hen. Dit was bijvoorbeeld het geval voor de Tully's, die Lord Paramount konden worden van de Riverlands nadat Koning Harren in Harrenhal door de Targaryens werd gedood.quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef HiZ het volgende:
Dat is dus wat ik bedoel Aegon kon die draken gebruiken om het land te veroveren en vijanden te vernietigen, maar net zoals je met een ICBM een land niet kunt besturen kun je het niet met een draak. Daarvoor heb je soldaten nodig, belasting inners etc etc etc.
Ja maar dan zullen ze bij de kleinste kans al proberen om je weer van de troon te schoppen.quote:Op zondag 28 april 2013 15:18 schreef ems. het volgende:
[..]
True, maar wat mensen in de brand steken met gigantische reptielen werkt over het algemeen best motiverend om dan maar de nieuwe leider te accepteren. Zo krijg je al vrij snel een groot gevolg
Oooh, jammer dat Amsterdam zo ver weg is.quote:Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Forbry het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die naar de (gratis!) tentoonstelling gaan in mei in Amsterdam?
http://game-of-thrones-exhibition.com/
Ik denk dat ik zowaar ga (zowaar, omdat ik normaliter nooit aan zulke "fanboy/fangirl-achtige" dingen meedoe). Woon ook relatief dichtbij, dus dat scheelt en het lijkt me gewoon ook echt wel leuk om al die spullen eens te zien e.d![]()
"Ook is er een replica van de IJzeren Troon waarop bezoekers plaats kunnen nemen en zo zichzelf vastleggen als heerser van Westeros" (http://www.serievisie.nl/(...)elling-in-amsterdam/)![]()
Dat ligt eraan. Hoeveel mensen blijven er trouw aan hen en hoeveel mensen heb jij achter je? Die mensen zullen voornamelijk kijken naar "Wat heb ik te winnen door een van beide kanten te steunen?".quote:Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar dan zullen ze bij de kleinste kans al proberen om je weer van de troon te schoppen.
Er zijn dan ook meerdere opstanden geweest. Zowel tegen de Targaryens een paar keer en later tegen Robert (Greyjoy rebellion)quote:Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja maar dan zullen ze bij de kleinste kans al proberen om je weer van de troon te schoppen.
Bleh, zijn er geen acteurs bij? Zoals op zijn minst Carice ofzo?quote:Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Forbry het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die naar de (gratis!) tentoonstelling gaan in mei in Amsterdam?
http://game-of-thrones-exhibition.com/
Ik denk dat ik zowaar ga (zowaar, omdat ik normaliter nooit aan zulke "fanboy/fangirl-achtige" dingen meedoe). Woon ook relatief dichtbij, dus dat scheelt en het lijkt me gewoon ook echt wel leuk om al die spullen eens te zien e.d![]()
"Ook is er een replica van de IJzeren Troon waarop bezoekers plaats kunnen nemen en zo zichzelf vastleggen als heerser van Westeros" (http://www.serievisie.nl/(...)elling-in-amsterdam/)![]()
Ver weg? Niets in NL is "ver weg".quote:Op zondag 28 april 2013 16:15 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oooh, jammer dat Amsterdam zo ver weg is.
Ja, maar de Khaleesi heeft niks beters te doen. Ik heb een 40-urige werkweek.quote:Op zondag 28 april 2013 16:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ver weg? Niets in NL is "ver weg".
Neem een voorbeeld aan de Khaleesi man
Ik ook hoor...quote:Op zondag 28 april 2013 16:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja, maar de Khaleesi heeft niks beters te doen. Ik heb een 40-urige werkweek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |