abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125827616
Het enige valide argument imo voor zo'n overdreven streng beleid is wat VeX- "normvervaging" noemt. Echter, iedereen moet dat voor zichzelf toch in de hand (kunnen) houden en zo niet, dan wmb héél streng optreden als er daadwerkelijk alsnog een échte spoiler verschijnt. Is het in zo'n geval geen optie dan, ongeacht of er opzet in het spel is (volgende keer zal zo iemand neem ik aan beter opletten), bij een échte spoiler een ban van een paar dagen voor dit topic te geven? Bij een 2e spoiler een ban van een paar weken en als laatste dan, "3 strikes, you're out"? Die optie van compleet/voorgoed uit het topic verbannen ook in het geval van een 1e spoiler, indien het echt een méga spoiler betreft en/of er duidelijk opzet in het spel is?
Tails tell tales
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 14:26:42 #77
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_125827720
Dat is allemaal technisch niet mogelijk, Forby.

Maar laten we nu aub weer gewoon verder gaan over de serie. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_125827973
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 14:26 schreef Mike het volgende:
Dat is allemaal technisch niet mogelijk, Forby.

Maar laten we nu aub weer gewoon verder gaan over de serie. :+
Oh, hahaha, in dat geval ben ik één klap uitgeluld natuurlijk. :D _O- Ik had overigens wel stil gestaan bij het technische aspect, maar ik dacht dat dat toch wel zou kunnen. :@
Had iemand me deze info (dat dat dus niet kan) niet ff kunnen spoileren? :P

Ik houd er weer over op. :)
Tails tell tales
pi_125828113
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:46 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Vliegjes uit de jacuzzi vissen, dan in het saunaatje, tv'tje aan morgen Game of Thronesje kijken, broekie uit, is toch heerlijk man
Niks mis mee.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  zondag 28 april 2013 @ 14:49:25 #80
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_125828453
Ik heb zin in de nieuwe aflevering. De preview niet gezien. Ik hoop dat Jaime en Brienne er in zitten. :Y De verhaallijn met Bran vind ik tot nu toe nog niet zo boeiend, dus ik hoop ook dat dat gaat veranderen.
Tails tell tales
pi_125828701
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:17 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk alleen een paar Targaryens. Ik zou het wel uit willen leggen aan je, maar dat is achtergrondinformatie dus ik weet niet of ik dat in dit topic kan zeggen zonder dat iemand oraal ongesteld wordt. :P
Kom op zeg, alsof die Targaryens Westeros alleen konden veroveren met een paar draken. Met een paar draken kun je je vijanden vernietigen en intimideren, maar je kunt er geen koninkrijk ter grote van Westeros mee besturen.
pi_125828997
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kom op zeg, alsof die Targaryens Westeros alleen konden veroveren met een paar draken. Met een paar draken kun je je vijanden vernietigen en intimideren, maar je kunt er geen koninkrijk ter grote van Westeros mee besturen.
Westeros was in die tijd nog verdeeld, absoluut geen koninkrijk en had geen leger achter één vlag. Een paar draken lijken me dan meer dan genoeg om het gebied te veroveren.
Conscience do cost.
pi_125829021
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Westeros was in die tijd nog verdeeld, absoluut geen koninkrijk en had geen leger achter één vlag. Een paar draken lijken me dan meer dan genoeg om het gebied te veroveren.
Ja en dan? Dan ga je in King's Landing zitten en doen ze bij de muur precies wat je wilt ?
pi_125829092
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en dan? Dan ga je in King's Landing zitten en doen ze bij de muur precies wat je wilt ?
King's Landing was niets anders dan een kleine stad voordat de Targaeryens aan land kwamen. Pas in de tijd van Koning Maegor was het kasteel zoals je dat nu kent af.

En de muur houdt zich niet bezig met wie er aan de macht is in Westeros.

En als ze niet deden wat ze wilden dan werden ze geroosterd, dus ja :P

Verder had Aegon destijds wel gewoon een heel leger bij zich, het was absoluut geen 'kleine' landing party.
Conscience do cost.
pi_125829210
Dat is dus wat ik bedoel Aegon kon die draken gebruiken om het land te veroveren en vijanden te vernietigen, maar net zoals je met een ICBM een land niet kunt besturen kun je het niet met een draak. Daarvoor heb je soldaten nodig, belasting inners etc etc etc.
pi_125829370
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef HiZ het volgende:
Dat is dus wat ik bedoel Aegon kon die draken gebruiken om het land te veroveren en vijanden te vernietigen, maar net zoals je met een ICBM een land niet kunt besturen kun je het niet met een draak. Daarvoor heb je soldaten nodig, belasting inners etc etc etc.
True, maar wat mensen in de brand steken met gigantische reptielen werkt over het algemeen best motiverend om dan maar de nieuwe leider te accepteren. Zo krijg je al vrij snel een groot gevolg :+
Conscience do cost.
  zondag 28 april 2013 @ 15:33:58 #88
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_125829814
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef HiZ het volgende:
Waarom denk je dat je de bestaande belastinginners niet kunt gebruiken? Die dienen hun heer, je moet er alleen voor zorgen dat jij hun heer bent. Daarnaast helpt het dat je wat mensen van hun troon wil schoppen en dus land vrijmaakt voor de adel onder hen. Dit was bijvoorbeeld het geval voor de Tully's, die Lord Paramount konden worden van de Riverlands nadat Koning Harren in Harrenhal door de Targaryens werd gedood.

Houd er rekening mee dat het een feodale maatschappij is. Geen moderne natiestaat.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_125830174
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:18 schreef ems. het volgende:

[..]

True, maar wat mensen in de brand steken met gigantische reptielen werkt over het algemeen best motiverend om dan maar de nieuwe leider te accepteren. Zo krijg je al vrij snel een groot gevolg :+
Ja maar dan zullen ze bij de kleinste kans al proberen om je weer van de troon te schoppen.
pi_125830215
Zijn er hier eigenlijk mensen die naar de (gratis!) tentoonstelling gaan in mei in Amsterdam?

http://game-of-thrones-exhibition.com/
Ik denk dat ik zowaar ga (zowaar, omdat ik normaliter nooit aan zulke "fanboy/fangirl-achtige" dingen meedoe). Woon ook relatief dichtbij, dus dat scheelt en het lijkt me gewoon ook echt wel leuk om al die spullen eens te zien e.d :Y

"Ook is er een replica van de IJzeren Troon waarop bezoekers plaats kunnen nemen en zo zichzelf vastleggen als heerser van Westeros" (http://www.serievisie.nl/(...)elling-in-amsterdam/) :7 _O-
Tails tell tales
  zondag 28 april 2013 @ 16:15:36 #91
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_125830769
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Forbry het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die naar de (gratis!) tentoonstelling gaan in mei in Amsterdam?

Ik denk dat ik zowaar ga (zowaar, omdat ik normaliter nooit aan zulke "fanboy/fangirl-achtige" dingen meedoe). Woon ook relatief dichtbij, dus dat scheelt en het lijkt me gewoon ook echt wel leuk om al die spullen eens te zien e.d :Y

"Ook is er een replica van de IJzeren Troon waarop bezoekers plaats kunnen nemen en zo zichzelf vastleggen als heerser van Westeros" (http://www.serievisie.nl/(...)elling-in-amsterdam/) :7 _O-
Oooh, jammer dat Amsterdam zo ver weg is. :P
  zondag 28 april 2013 @ 16:19:14 #92
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_125830838
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja maar dan zullen ze bij de kleinste kans al proberen om je weer van de troon te schoppen.
Dat ligt eraan. Hoeveel mensen blijven er trouw aan hen en hoeveel mensen heb jij achter je? Die mensen zullen voornamelijk kijken naar "Wat heb ik te winnen door een van beide kanten te steunen?".
pi_125830888
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef Funzel het volgende:

[..]

Er zijn dan ook meerdere opstanden geweest. Zowel tegen de Targaryens een paar keer en later tegen Robert (Greyjoy rebellion)
pi_125831519
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Forbry het volgende:

Bleh, zijn er geen acteurs bij? Zoals op zijn minst Carice ofzo? :{w
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 28 april 2013 @ 16:56:21 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_125831730
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:15 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Oooh, jammer dat Amsterdam zo ver weg is. :P
Ver weg? Niets in NL is "ver weg".
Neem een voorbeeld aan de Khaleesi man :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 28 april 2013 @ 16:58:57 #96
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_125831810
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ver weg? Niets in NL is "ver weg".
Neem een voorbeeld aan de Khaleesi man :P
Ja, maar de Khaleesi heeft niks beters te doen. Ik heb een 40-urige werkweek.
pi_125833486
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:58 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ja, maar de Khaleesi heeft niks beters te doen. Ik heb een 40-urige werkweek.
Ik ook hoor... :'(
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125836454
Klachten over spoilers mogen in het vervolg hier worden geplaatst.

In dit topic heb ik het liever over tetten.

Vooruit, kleine tetten mogen ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 april 2013 @ 20:17:40 #99
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_125838137
Geniet van je ban. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_125838312
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:17 schreef VeX- het volgende:
Geniet van je ban. :')
Ben je gek joh, Bronn is kei ontopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')