Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven.
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.quote:
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Moet NS klanten op meer punten laten oordelen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag?quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...
quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas...quote:
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://www.museumbussen.nl/recensies/trein/naast_het_spoor.htm
flinke klapper geweest zegquote:
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:02 schreef Duvel het volgende:
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk![]()
Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp
Op de Great Central Railway liggen op meer plekken "trap points", zo heb ik er eentje gezien die recht naar een viaduct weesquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Het was het antwoord op je vraag en daarnaast is het voor anderen misschien ook interessant om iets meer informatie over dit boek te hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.
ISBN 90 5994 086 5
quote:By using HESOP, the Tube could also become cooler because London Underground’s tunnels are very small, meaning most heat transfer from the braking resistors stays in the tunnel walls and surroundings rather than being moved out of them by convection.
London Underground already makes good use of regenerative braking but, by adding HESOP to the power supply arrangements, the residual energy that is currently wasted in braking resistors can be made use of – this will help prevent tunnel temperatures rising.
Bijdehante strontkop dat t is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is
Ik hou niet zo van dat soort borst-klopperij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:47:54@Thommeh91 Je kunt dat het beste even bij treinpersoneel aangeven. Goede #NS reis! ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:48:58@NS_online die zitten in het andere stel..
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:52:48@Thommeh91 Misschien kan je bij een station overstappen op dat treinstel? ^TS reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:09@NS_online dan moet ik er alweer uit, Thanks iig.. reageer retweet
twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:50@NS_online @thommeh91 Of jullie doen je best om het treinpersoneel te bereiken via de bijsturing ipv het af te schuiven op de reiziger... reageer retweet
twitter:mijvoorbeterov twitterde op donderdag 02-05-2013 om 16:01:55@NS_online Schaam je!!! reageer retweet
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
Post Ziggy3 nog wel eens?
Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |