abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125971213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:11:54 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125971504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:14:00 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125971567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ;)
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.

Bij stations waar alle treinen stoppen is ATB-vv echter meer effectief dan een doorschietlengte of een veiligheidskopje. Dat is ook daar echter niet de voorkeursoplossing.
pi_125971574
Pics pics pics? :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:15:58 #205
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125971608
Ohja, Duvel heeft ook helemaal gelijk met zijn windspoortje!
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:18:42 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125971684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:14 schreef b2py het volgende:
Pics pics pics? :)
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:21:13 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_125971744
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_125972946
NS willen klant op meer punten laten oordelen

Ja, als de klant niet tevreden is, moet je vooral de klantvriendelijkheid van ons aller Eva ter discussie stellen _O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:04:11 #209
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125973185
Die Eva boeit het anders ook niks :{w.

quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Moet NS klanten op meer punten laten oordelen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
pi_125973681
Winstalarm Siemens om vertraging bij treintak

MÜNCHEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Duitse industrieel conglomeraat Siemens verlaagde donderdag zijn winstverwachting voor 2013 vanwege een last die het concern neemt voor de vertraagde uitlevering van treinen. De nettowinst zal in de buurt komen van de onderkant van de eerder afgegeven prognose van 4,5 tot 5 miljard euro.

Bron en meer
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:24:06 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_125973834
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag?
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:21:13 #212
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125975771
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.

pi_125975988
Held! _O_
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:41:24 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125976464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:21 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat boek ja. :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:42:36 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125976504
Er zijn ook foto's waar je ziet dat de kop van het rijtuig ook echt krom is.

Maar dat kan ook in een oude RailMagazine zijn geweest, en die liggen bij die ICmax-folder.

[ Bericht 40% gewijzigd door Duvel op 02-05-2013 12:49:59 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:52:31 #216
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125976849
klopt zie ik nu, staat nog een pagina verder, Deze afbeeldingen zijn trouwens te vinden in het boek
Ongevallen op Nederlands spoor van Rob & Marcel van Ee ( ISBN 90-6013-067-7 ) Leuk boek, aanrader!
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:53:06 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125976865
Wordt het niet eens tijd voor een Sequel? Boek is van 1997..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:57:09 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125977021
Deze is nieuwer, en ook leuk!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:14:16 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125977611
ISBN?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125978041
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_125978050
Mijn welgemeende verontschuldigingen voor de domeinnaam van voornoemde link.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:29:05 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125978138
quote:
3s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ISBN?
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas...

1Ik vermoed dat je in augustus wel succes kunt hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:53:51 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125978988
quote:
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.

ISBN 90 5994 086 5
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:55:22 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125979027
wel schraal, op Abebooks.com kun je normaliter wel oude (als in niet meer leverbare) boeken vinden met het ISBN, maar deze staat er niet tussen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125979463
De Slegte heeft m wel als je niet vies bent van 2ehands

http://www.deslegte.com/b(...)spoor-9789059940864/

edit: deze ook blijkbaar maar dan nieuw, al zou het kunnen dat dat een bol.com - achtige toestand is (lees: bestellen en betalen waarna de niet-op-voorraad mailtjes binnendruppelen ookal staat het als zijnde op vooraad op de site)
http://autoweek.asnbooks.(...)ob-dragt-p-8750.html
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 14:40:28 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125980391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:21 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
flinke klapper geweest zeg

en die zakspoortjes op Amersfoort herinner ik me nog wel uit mijn jonge jaren. Destijds was perron 6/7 nog niet gebouwd
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:45:19 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125980561
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:02 schreef Duvel het volgende:
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller.

quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...

Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk 8)7

Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp :P
Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen. :s)
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Op de Great Central Railway liggen op meer plekken "trap points", zo heb ik er eentje gezien die recht naar een viaduct wees :'). Naast een ander trap point liepen tientallen draden voor bediening van seinen en wissels. Als er daar eentje uit de rails loopt heb je meteen een onbruikbaar emplacement _O-
pi_125980877
quote:
8s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.

ISBN 90 5994 086 5
Het was het antwoord op je vraag en daarnaast is het voor anderen misschien ook interessant om iets meer informatie over dit boek te hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:21:47 #229
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125981951
Zat zo te bladderen in het boek en kwam voorbij het ongeluk in Hoofddorp in 1992 met ICM 4224.
Wat een klapper was dat zeg.
En het stel is daarna niet ongevalloos gebleven.

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 16:44:08 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125985113
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is _O-

Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:51:18 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125985419
London Underground gaat een proef houden met HESOP, een systeem van Alstom dat zorgt voor energierecuperatie bij remmende metrotreinen. Hiermee hoopt de Underground de energiekosten omlaag te krijgen, alsmede de temperatuur in de krappe tunnels.
pi_125985457
Hoe zorgt dat systeem ervoor dat de temperatuur omlaag gaat?
Edit: verhaal gelezen maar ik ben nog niet overtuigd.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:53:19 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125985503
Uit het persbericht:
quote:
By using HESOP, the Tube could also become cooler because London Underground’s tunnels are very small, meaning most heat transfer from the braking resistors stays in the tunnel walls and surroundings rather than being moved out of them by convection.

London Underground already makes good use of regenerative braking but, by adding HESOP to the power supply arrangements, the residual energy that is currently wasted in braking resistors can be made use of – this will help prevent tunnel temperatures rising.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:53:48 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125985522
Groundbreaking mijn reet.

Het zorgt ervoor dat je remenergie terug kunt leveren het hoogspanningsnet in, zodat het niet in remweerstanden verstookt hoeft te worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:54:57 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125985578
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:53 schreef Duvel het volgende:
Groundbreaking mijn reet.
De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hè? ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:11:08 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125986346
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is _O-

Bijdehante strontkop dat t is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:13:53 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125986490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hè? ;)
Ik hou niet zo van dat soort borst-klopperij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_125987096
quote:
9s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bijdehante strontkop dat t is.

:')
pi_125987230
Ik had vanmiddag de trein uit Almere naar Amsterdam, waarvan bij het achterste treinstel de verlichting uit was. Een twitterconversatie met @NS_Online alsof je met Eva aan het communiceren bent:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:47:54 @Thommeh91 Je kunt dat het beste even bij treinpersoneel aangeven. Goede #NS reis! ^TS reageer retweet
Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:48:58 @NS_online die zitten in het andere stel.. :( reageer retweet
NS_online twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:52:48 @Thommeh91 Misschien kan je bij een station overstappen op dat treinstel? ^TS reageer retweet
Thommeh91 twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:09 @NS_online dan moet ik er alweer uit, Thanks iig.. reageer retweet
AlexMedia twitterde op donderdag 02-05-2013 om 15:53:50 @NS_online @thommeh91 Of jullie doen je best om het treinpersoneel te bereiken via de bijsturing ipv het af te schuiven op de reiziger... reageer retweet
mijvoorbeterov twitterde op donderdag 02-05-2013 om 16:01:55 @NS_online Schaam je!!! reageer retweet
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:36:57 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125987515
Veemarkt!







Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:37:45 #241
256146 b2py
Beton!
pi_125987552
Oeh, zijn dat die twee naar Almere? Die kwam ik vanmiddag tegen toen ze op mijn IC mochten wachten bij Muiderberg Aansluiting.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:38:50 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125987593
Stopper naar Baarn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:42:09 #243
332669 Korreltje-zout
AFC AJAX
pi_125987730
De linker is naar Baarn, de rechter richting Hilversum neem ik aan? Ik sta daar nl elke dag ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:44:15 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125987822
Rechts Oostvaarders dacht ik, de trein van 15:11. Dus ook langs Hilversum.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:41:02 #245
256146 b2py
Beton!
pi_125989653
Vandaag het boekje 'Swiss Travel System' binnen gekregen n.a.v. een tip van Darkwing. Mooie plaatjes!
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:44:14 #246
67174 Dos37
Come on Twente
pi_125989757
Inderdaad dan heeft ie nog nooit in de intercity van Amersfoort naar Enschede gezeten. Bij Deventer gooien ze er standaard een treinstel af omdat er in Twente geen mens meer woont 8)7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:50:52 #247
-1 #ANONIEM
pi_125989975
Post Ziggy3 nog wel eens?
Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:10:16 #248
388561 GekkeHaan
pi_125990767
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
Post Ziggy3 nog wel eens?
Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen :)
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:14:26 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125990925


[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 02-05-2013 19:19:26 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:21:33 #250
-1 #ANONIEM
pi_125991232
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:10 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken!
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')