Misschien omdat de karakters wel echt supertof zijn? Zo afwisselend, zo bizar, zo goed gevonden, zo uitgewerkt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hoe kan NV een 82 krijgen van de critici (3 krijgt 90+) van de 100.
Een duidelijk antwoord? Ok, bereid je voor om te lezen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ok. Ik wil nu een duidelijk goed antwoord.
Lag? Je bedoelt een framerate-drop.quote:Ik heb Fallout new vegas 100 uur gespeeld, uitgespeeld op Hardcore etc.
Toen dacht ik, laat ik 3 eens gaan spelen.
Nu zit ik op een laptop, dus grafisch moest New Vegas op Low. Zelfs toen had ik soms lag.
Dus ik start 3 op. Recommended staat op High, ik zet het op Normal.
En het ziet er 4x zo goed uit als New Vegas, en het lagt TOTAAL NIET.
Omdat de meesten die Fallout 3 zo de hemel in prijzen, standaard Fallout 1 en 2 niet gespeeld hebben en dus oordelen uit onwetendheid. Ze zien een prima vormgegeven game met stijlvolle ( ) gameplay en het is meteen een meesterwerk. Terwijl de game aan de andere kant zeer zwak schrijfwerk heeft, qua quests + keuzes, karakters en achtergronden (lore), iets dat F1 en 2 definieerde en zo boeiend maakte.quote:Verder is New Vegas niks anders dan 3, alleen de map, verhaal en characters plus een paar wapens.
PipBoy, alles, alles precies hetzelfde.
Verder is New Vegas zo buggy als wat en is de main quest line dramatisch, zeer voorspelbaar en kort.
Hoe kan NV een 82 krijgen van de critici (3 krijgt 90+) van de 100.
SPOILER: de lore van NVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is hoe je een wereld creëert. Deze lore geeft een zeer overtuigend beeld waarom de Mojave zich in de huidige staat bevindt:
* waarom het zo makkelijk was voor de Legion om Nelson, Searchlight en Nipton aan te vallen;
* waarom de NCR niet in staat was hun Correctional Facility onder controle te houden;
* en waarom de powder gangers dus hun gang kunnen gaan, waardoor de quarry bij Sloan stil komt te liggen vanwege de gestolen dynamiet en er daardoor ook geen werk meer is in Boulder City, en daardoor dus de deathclaws ongehinderd Quarry Junction binnen kunnen lopen, waardoor er steeds minder caravanverkeer mogelijk is tussen de mojave-outpost en New Vegas, omdat dat hele stuk snelweg dus te gevaarlijk is, maar de NCR niks kan doen;
* waarom Camp Forlorn Hope in zo'n slechte staat verkeerd;
* waarom de relatie tussen de NCR en de Great Khans zo gespannen is;
* waarom Caesar achter zoveel onrust zit op McCarran, Freeside en op The Strip, door alle bondgenootschappen die hij probeert te sluiten, om de NCR verder te isoleren;
En ga zo maar door. Alle quests en karakters sluiten daar op aan.
Vergelijk dit nu 's met de...SPOILER: lore van Fallout 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niets hier heeft dan ook maar iets met elkaar te maken. Geen enkele samenhang wat betreft de situatie in de capital wasteland. Niks wat je doet heeft effect op de rest. Het zijn allemaal op zichzelf staande groepen en quests. Vermakelijk, als je het neemt voor wat 't is, maar het is geen fallout.
Concluderend , New Vegas, net zoals Fallout 1 en 2 ervoor, vertelt niet zo zeer een verhaal, ze geven je alleen een richtlijn om te volgen (NV: het bekende betrayed and shot in the head). Maar alles er tussen in bepaal je zelf (!). Jij bepaalt met wie je in zee gaat, hoe je met mensen en je companions omgaat, hoe je quests oplost. En alles draagt bij aan je reputatie. Dus kortom: je vertelt je eigen verhaal, binnen een fantastisch gerealiseerde wereld. Context > Graphics
Dan F3, die had een 'verhaal' dat erg losjes gebaseerd was op Fallout 1 en 2:
* het drinkwaterprobleem uit F1;
* het vinden van een G.E.C.K. uit F2;
* de supermutants en Enclave en hun handelswijzes die respectievelijk in F1 en F2 nog genuanceerd en dus geloofwaardig werden weergegeven, werden op een kinderlijke manier vertaald naar F3;
* de encounter met John Henry Eden is héél losjes gebaseerd op je ontmoeting met de Master uit deel F1;
* Amata die je vraagt Vault 101 voorgoed te verlaten, omdat jouw voorbeeld 'doet volgen', is precies wat op het eind gebeurd in F1, maar 't heeft in F3 bijna geen impact;
* Rivet City is gebaseerd op de Poseidon olietanker uit 2, enz.
Het was niets origineels, dus een ongeinspireerd en slap verhaal (zoals elke Bethesda game w.m.b.).
Dus waarom die hoge score voor F3 en 84 voor NV? Geen idee, voor mij hadden die scores op z'n minst omgedraaid mogen worden, aangezien NV doet wat je van een rpg mag verwachten, en meer. Bugs veranderen daar voor mij niks aan. Van Bethesda's F3 kan je zeggen, dat ze iets genomen hebben van iemand anders en ze hebben het hun eigen gemaakt! Normaal gesproken een compliment...niet in dit geval.
[ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 23-08-2013 12:58:41 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Zo had ik het misschien beter kunnen zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:27 schreef SpankmasterC het volgende:
Misschien omdat de karakters wel echt supertof zijn? Zo afwisselend, zo bizar, zo goed gevonden, zo uitgewerkt?
Haha holy shit dude, al die lore-stukjes ook zelf getypt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zo had ik het misschien beter kunnen zeggen.
Ja, voor sommige dingen m.b.v. de NV.wikia om zeker te weten dat ik op de juiste tijdlijn zat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:46 schreef SpankmasterC het volgende:
Haha holy shit dude, al die lore-stukjes ook zelf getypt?
Mega post maar boordenvol informatie
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:57 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Een duidelijk antwoord? Ok, bereid je voor om te lezen.
[..]
Lag? Je bedoelt een framerate-drop.
New Vegas was idd een onstabiele game toen ie uitgebracht werd, maar het is nu een zeer stabiele game na de patches. Dus waarom jij nog last hebt? Zal wss aan je hardware liggen.
[..]
Omdat de meesten die Fallout 3 zo de hemel in prijzen, standaard Fallout 1 en 2 niet gespeeld hebben en dus oordelen uit onwetendheid. Ze zien een prima vormgegeven game met stijlvolle ( ) gameplay en het is meteen een meesterwerk. Terwijl de game aan de andere kant zeer zwak schrijfwerk heeft, qua quests + keuzes, karakters en achtergronden (lore), iets dat F1 en 2 definieerde en zo boeiend maakte.
Dit is bijvoorbeeld...SPOILER: de lore van NVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is hoe je een wereld creëert. Deze lore geeft een zeer overtuigend beeld van, waarom de Mojave zich in de huidige staat bevindt:
* waarom het zo makkelijk was voor de Legion om Nelson, Searchlight en Nipton aan te vallen;
* waarom de NCR niet in staat was hun Correctional Facility onder controle te houden;
* en waarom de powder gangers dus hun gang kunnen gaan, waardoor de quarry bij Sloan stil komt te liggen vanwege de gestolen dynamiet en er daardoor ook geen werk meer in Boulder City, en daardoor dus de deathclaws ongehinderd Quarry Junction binnen kunnen lopen, waardoor er steeds minder caravanverkeer mogelijk is tussen de mojave-outpost en New Vegas, omdat dat hele stuk snelweg dus te gevaarlijk is, maar de NCR niks kan doen;
* waarom Camp Forlorn Hope in zo'n slechte staat verkeerd;
* waarom de relatie tussen de NCR en de Great Khans zo gespannen is;
* waarom Caesar achter zoveel onrust zit op McCarran, Freeside en op The Strip, door alle bondgenootschappen die hij probeert te sluiten, om de NCR verder te isoleren;
En ga zo maar door. Alle quests en karakters sluiten daar op aan.
Vergelijk dit nu 's met de...Tering dat je daar tijd en zin voor heb.SPOILER: lore van Fallout 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niets hier heeft dan ook maar iets met elkaar te maken. Geen enkele samenhang wat betreft de situatie in de capital wasteland. Niks wat je doet heeft effect op de rest. Het zijn allemaal op zichzelf staande groepen en quests. Vermakelijk, als je het neemt voor wat 't is, maar het is geen fallout.
Concluderend , New Vegas, net zoals Fallout 1 en 2 ervoor, vertellen niet zo zeer een verhaal, ze geven je alleen een richtlijn om te volgen (NV: het bekende betrayed and shot in the head). Maar alles er tussen in bepaal je zelf (!). Jij bepaalt met wie je in zee gaat, hoe je met mensen en je companions omgaat, hoe je quests oplost. En alles draagt bij aan je reputatie. Dus kortom: je vertelt je eigen verhaal, binnen een fantastisch gerealiseerde wereld. Context > Graphics
Dan F3, die had een 'verhaal' dat erg losjes gebaseerd was op Fallout 1 en 2:
* het drinkwaterprobleem uit F1;
* het vinden van een G.E.C.K. uit F2;
* de supermutants en Enclave en hun handelswijzes die respectievelijk in F1 en F2 nog genuanceerd en dus geloofwaardig werden weergegeven, werden op een kinderlijke manier vertaald naar F3;
* de encounter met John Henry Eden is héél losjes gebaseerd op je ontmoeting met de Master uit deel F1;
* Amata die je vraagt Vault 101 voorgoed te verlaten, omdat jouw voorbeeld 'doet volgen', is precies wat op het eind gebeurd in F1, maar 't heeft in F3 bijna geen impact;
* Rivet City is gebaseerd op de Poseidon olietanker uit 2, enz.
Het was niets origineels, dus een ongeinspireerd en slap verhaal (zoals elke Bethesda game w.m.b.).
Dus waarom die hoge score voor F3 en 84 voor NV? Geen idee, voor mij hadden die scores op z'n minst omgedraaid mogen worden, aangezien NV doet wat je van een rpg mag verwachten, en meer. Bugs veranderen daar voor mij niks aan. Van Bethesda's F3 kan je zeggen, dat ze iets genomen hebben van iemand anders en ze hebben het hun eigen gemaakt! Normaal gesproken een compliment...niet in dit geval.
Respect hoor voor deze duidelijke lap tekst.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:21 schreef The_Substitute het volgende:
De tijd? Eigenlijk niet.
Ik dring mensen graag m'n mening op.
Door ingame met iedereen te praten en dus al die verschillende perspectieven te horen, krijg je op een gegeven moment wel een idee van het totaalbeeld. Plus wat logisch nadenken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:29 schreef Quotidien het volgende:
Hoe kom je aan al deze kennis en expertise als ik vragen mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lore is ook alleen maar interessant als het z'n weerslag heeft op de wereld. De TES-lore kan leuk leesvoer zijn, maar heeft verder geen doel want er wordt niets mee gedaan. I.t.t. NV.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:47 schreef Vault-Boy het volgende:
Het kan idd komen omdat ik nooit FO1 en FO2 heb gespeeld, maar het gaat mij uiteindelijk gewoon om de game. Ik zeg ook eerlijk dat ik nooit het type ben die zich helemaal in die lore verdiept. Met Skyrim doe ik dat bijvoorbeeld al helemaal niet. Ik wil gewoon een leuke game die me pakt en me daar zo lang mogelijk mee kan vermaken.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Nogmaals, NV's 'verhaal' zo samenvatten is te simpel, want het is totaal gebaseerd op jouw keuzes, niet op vaststaande plotpunten zoals je dat bij verhalen (F3) hebt. Wat NV wel biedt, is dat (bijna) elke keus binnen een bepaalde context valt, omdat het bij alle quests bijdraagt aan je reputatie bij de verschillende facties. En het is niet zoals in F3 kiezen tussen zwart en wit (slecht en goed), maar tussen verschillende nuances, want er is geen goede of slechte keus, het is kiezen tussen 3 (4) verschillende kwaden. Elke factie heeft z'n goede en slechte kanten. Dus dat zet mij tijdens het spelen aan het denken. En dat gebeurt niet vaak in games. Dus dat soort overwegingen zijn voor mij veel boeiender dan een verhaal dat had kunnen brengen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
Maar wat de achtergrond info is, maakt me niet zo zeer uit.
hetgene wat voor mij telt is het verhaal terwijl je in game bent. En dat is, kies een kant en take over.
De Main-quest is belachelijk kort.
Gebruik je de NV-stutter remover? Zo niet, doen! Kan je je FPS-clamp(max fps) verhogen naar 60.quote:Terwijl met m'n huidige setting niveau NV er niet goed uit ziet en op m'n laptop loopt op 15-20 FPS, loopt 3 wat er beter uit ziet met m'n settings, op 30-35.
Niet zo vreemd als Obsidian met dezelfde engine en tools moest werken waarmee Bethesda F3 maakte.quote:De wapens komen voor een groot deel rechtstreeks uit F3.
Verder heb ik NV maar 2x gespeeld. Elke keer ongeveer 100 uur.
Dat soort glitches zijn onontkoombaar met zulke grote gebieden. Dus daar moet je doorheen proberen te kijken.quote:Wat ik aan beide Fallout spellen slecht vind, is dat er bij beiden wel de nodige keren beesten in de grond vast zaten, erg vervelend.
Ik ben op familievakantie in Rusland, en heb een 5 jaar oude laptop met een dualcore, 3GB, 1TB, en Nvidia 9600GM + nog een nvidia kaart in SLI.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:11 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Nogmaals, NV's 'verhaal' zo samenvatten is te simpel, want het is totaal gebaseerd op jouw keuzes, niet op vaststaande plotpunten zoals je dat bij verhalen (F3) hebt. Wat NV wel biedt, is dat (bijna) elke keus binnen een bepaalde context valt, omdat het bij alle quests bijdraagt aan je reputatie bij de verschillende facties. En het is niet zoals in F3 kiezen tussen zwart en wit (slecht en goed), maar tussen verschillende nuances, want er is geen goede of slechte keus, het is kiezen tussen 3 (4) verschillende kwaden. Elke factie heeft z'n goede en slechte kanten. Dus dat zet mij tijdens het spelen aan het denken. En dat gebeurt niet vaak in games. Dus dat soort overwegingen zijn voor mij veel boeiender dan een verhaal dat had kunnen brengen.
En als je je puur focust op je MQ, dan ben je er snel doorheen uiteraard. Hetzelfde geldt voor F3. Alleen het verschil tussen NV en F3 is, dat exploreren in NV door sidequests te doen ook effect heeft op het gameverloop.
[..]
Gebruik je de NV-stutter remover? Zo niet, doen! Kan je je FPS-clamp(max fps) verhogen naar 60.
En hoeveel GB intern geheugen heb je? Als het 4GB of meer is, gebruik dan ook de 4GB enabler, dat stabiliseert je game ook meteen.
[..]
Niet zo vreemd als Obsidian met dezelfde engine en tools moest werken waarmee Bethesda F3 maakte.
Maar speel je met of zonder de dlc? Want de Gunrunners Arsenal breidt het al heel wat uit.
[..]
Dat soort glitches zijn onontkoombaar met zulke grote gebieden. Dus daar moet je doorheen proberen te kijken.
Right, dat had ik ook: ik begreep alle drie de facties, snapte hun punten, kon me er ergens ook in vinden, en toch vond ik het allemaal klootzakkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:49 schreef numero_uno het volgende:
Ik vind NV ook beter dan F3 en dan kijk ik niet naar de graphics oid.
Voor mijn heeft NV gewoon veel meer diepgang dan F3, beter gebalanceerd, meer customizing van wapens meer aansprekend verhaal.
En dan het sterkste van NV dat ik zelfs een grote sympathie had voor de 'kwade' kant, Caesars Legion.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt onderhand meer een soort dagboek met elke keer hetzelfde verhaal. En dan heb ik alle vergelijkingen skyrim/fallout niet eens meegenomen.Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |