abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 01:22:45 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_127889853
... schijnbaar niet dus ...

Vandaag heeft de motor van de CarbageRun BX gelopen, Kostte wat moeite en wegens het vergeten aan te sluiten van een stekkertje moest er even creatief gedaan worden mat een los draadje, maar het ding doet het.

Ik heb ook de orginele, metalen leiding tussen pomp en drukregelaar vervangen door een standaard/universele slang. Pluspunt is dat als dar iets stuk aan gaat ik bij een willekeurige hydrauliekboer een vervangende slang kan laten maken. Minpunt is dat ik een wartel scheef op een nippel gedraaid heb waardoor er wat schroefdraad beschadigd is. Hopelijk krijg ik het er morgen nog op geklust (het is niet zo dat er veel schroefdraad beschadigd is, dus qua sterkte maak ik me niet ongerust) en anders moet ik even naar de hydrauliekboer om wat vers materiaal.

Overigens, als ik had geweten wat voor ellende dit geintje met zich mee bracht dan had ik fijn Driezel ingezet. Even nakijken (distributieriem vervangen, kleppen stellen, pomp + drukregelaar vervangen (omdat die ook al 3000km voor rare trillingen en andere gekkigheden zorgen) en al het andere wat nog relevant is) en gaan met het hok. Maarja, je weet nooit wat de toekomst brengt en achteraf lullen is het gemakkelijkste wat er is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 01:41:25 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_127890255
Morgen trouwens maar even kijken hoe lang m'n pacemaker nog mee gaatof tijdens de CarbageRun m'n pacemaker het op gaat geven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_127910423
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:41 schreef 2cv het volgende:
Morgen trouwens maar even kijken hoe lang m'n pacemaker nog mee gaatof tijdens de CarbageRun m'n pacemaker het op gaat geven.
en ben je zelf weer door de APK gekomen? :P
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 00:23:42 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_127931921
Yup. Geen 100% garantie, maar het lijkt er op dat m'n pacemaker pa na de CarabageRun problemen gaat geven/vervangen moet worden.

Vandaag o.a. de klepspeling gemeten. Die is goed. De hogedruk-slang zit ook op zijn plek en alle bijbehorende wartels zitten recht. Morgen alles af- en dichtbouwen. Dan ga ik kijken wat er nog meer aan moet gebeuren (los van de motor dus).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_127995200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:23 schreef 2cv het volgende:
Yup. Geen 100% garantie, maar het lijkt er op dat m'n pacemaker pa na de CarabageRun problemen gaat geven/vervangen moet worden.

Vandaag o.a. de klepspeling gemeten. Die is goed. De hogedruk-slang zit ook op zijn plek en alle bijbehorende wartels zitten recht. Morgen alles af- en dichtbouwen. Dan ga ik kijken wat er nog meer aan moet gebeuren (los van de motor dus).
de tank vol gooien :Y :+
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:02 #186
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128037783
4 splinternieuwe banden besteld. Velgen liggen ook klaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128051344
banden zijn weer duurder dan de hele auto :D
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 03:35:45 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128067761
Klopt, die auto heb ik n.l. gratis gekregen. Een stukje plakband is al duurder dan die hele auto.

Vandaag heb ik het ding uitgelijnd en de elektriek nagekeken. De vorige eigenaar heeft het één en ander er in/op/aan geknutseld en dat werkt niet allemaal meer. Zowieso komen er ook wat andere elektrieke dingen in/op/aan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 23 juni 2013 @ 20:37:29 #189
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128164329
In de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik de hele nacht doorgewerkt om de GXPV mee te kunnen nemen naar een feest. Hij rijdt dus nu (en op eigen kracht ook) maar er moet nog wel wat aan gebeuren.

Belangrijk:
- Schakelen naar de 1e/2e versnelling soepeler laten verlopen en evt. ook schakelen naar de achteruit.
- Klep voor de voorruitontwaseming repareren (gaat niet open)
- Toerenteller repareren (doet heel soms wat spastisch maar meestal niets)
- Koelvloeistoftemperatuurmeter werkend maken (is vermoedelijk een kwestie van de juiste sensor monteren)
- Achter schraapt er soms iets. Kijken wat dat is (kan ook bagage zijn) en verhelpen.
- Voor heb ik volgens mij ook één of twee keer iets horen schrapen. Kijken of daar soms iets aanloopt en dat dan herstellen.
- Water vervangen door koelvloeistof
- Wielen vervangen (ik heb nieuwe banden besteld en de velgen waar dezen op komen bij de bandenboer ingeleverd)

Minderbelangrijk/voor de zekerheid/voor het comfort:
- Binnenbekleding vaneen turbodiesel onder de motorkap monteren zodat de intercooler ook koelt.
- Nog wat extra kokermateriaal aan het rek lassen (achterbank is vervangen door een rek van betonijzer. Reden: dan hebben we meer ruimte achterin. Nadeel: scherp uitstekende punten waar je in extreme gevallen (b.v. als we over de kop gaan) aan gespietst kunnen worden)
- 2e accu monteren en aansluiten
- Radio + antenne monteren en luisteren wat voor geluidskwaliteit die levert
- 27mc bakkie monteren (wel eerst even een stekker voor de antenne regelen)
- Omvormer bestellen en monteren
- Remmerij (Xantia) + veerbollen (comfortbollen) van Driezel monteren
- Imperiaal beter monteren
- Kaartleeslampje aansluiten

En volgens mij was er nog iets belangrijks, maar dat ben ik vergeten ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 23 juni 2013 @ 21:11:39 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128166219
Ook een omvormer besteld.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128175265
en na de CR mag t ding uit elkaar flikkeren? :p
  † In Memoriam † zondag 23 juni 2013 @ 23:41:22 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128175324
Nah.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128209417
en tis dat je al banden voor t hork hebt gefixt. :P
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 01:52:03 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128266683
Die banden komen wel weer onder een andere BX te wonen ;)

Zo, vandaag even wat geprutst aan de GXPV.

Hij schakelt beter. Ik heb een motorsteun wat verplaatst (die bij de bak) en een schakelstang wat langer gemaakt. Dat heeft geholpen.

De toerenteller doet het ook weer: inderdaad een kwestie van de sensor er dieper in schuiven. Ik heb hem doorgeschoven tot tegen het vliegwiel en toen een fractie teruggetrokken.

Achter bleek een stuk blik (plaatwerk) tegen de band aan te schuren. Het stellen van de diagnose duurde langer dan de reparatie.

Voor komt een handremkabel tegen een velg aan. Maar omdat er nog andere wielen op komen doe ik er even niets aan.

De klep die luchtstroom naar de voorruit blokkeert wordt niet bediend. Het lijkt alsof er wat bedieningsstangen ontbreken. Remedie: de klep handmatig open zetten en verder afblijven. Maar uit nieuwschierigheid wil ik toch graag weten hoeveel duw/trekstangetjes (in zo'n zwarte mantel) er aan de meest rechtse draaiknop (die bepaalt waar de lucht uit stroomt) horen te zitten. Er zit er één aan, maar er staat me iets van bij dat er 2 aan horen te zitten.

Tevens lijkt het ook alsof er zo'n stangetje aan de middelste knop (die de snelheid van de ventilator regelt) hoort te zitten. Wat doet dat stangetje precies ? Bij de GXPV was dat stangetje dubbel geklapt en liep het extreem stroef (nouja, eigenlijk gewoon niet) door de buitenmantel.

Aangezien ik ook een temperatuurmeter wil installeren: wat voor kleur heeft die sensor ? Ik heb n.l. een losse blauwe sensor gevonden die wel veel lijkt op de sensors die nu in het thermostaathuis zitten.

Morgen verder spelen. Wellicht kan ik dan ook de omvormer (hij is binnen!) installeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 22:01:28 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128299114
Zo, de temperatuurmeter doet het )sensor vervangen) weer en het gaspedaal loopt ook wat soepeler (gaskabel vervangen).

Morgen maar eens met de elektriek bezig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 28 juni 2013 @ 04:03:12 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128349892
Vandaag heb ik een accu achter de bestuurdersstoel gezet en die zo aangesloten dat wanneer de motor loopt, die accu opgeladen wordt. De accu staat niet vast, dit omdat de lokale smederij (jaja, in Joure vind je nog een smederij ! ) een stalen strip per ongeluk op de verkeerde lengte afgezaagd heeft.

Morgen de rest aansluiten/installeren. O.a. de omvormer. Ik denk dat ik die onder een voorstoel moffel of aan het plafond hang (bouten gewoon dwars door het dak boren en rubbers onder de koppen/ringetjes zodat het spul wel waterdicht blijft). Andere locaties vind ik te kwetsbaar.

En vandaag heb ik ook 4 complete wielen opgehaald :)

Volgende week versieren, tas inpakken en (als het nog lukt) de remmerij en veerbollen van Driezel monteren.

Overigens vind ik dat ik wel wat meer uren/dag er aan mag besteden. Nu begin ik meestal halverwege de middag en dan maak ik niet zoveel uren. Per dag doe ik nog redelijk veel vind ik, maar dat moet meer kunnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:06:23 #197
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128352205
Klopt het dat je afgelopen dinsdag met Driezel over de rotonde reed?
pi_128374756
ik zie Driezel wel vaker op de Bahn :P
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 00:09:03 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128380668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Erasmo het volgende:
Klopt het dat je afgelopen dinsdag met Driezel over de rotonde reed?
Nopz, toen reed ik al rond in dat CarbageRun gedrocht.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 00:16:26 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128381015
Vandaag de 12V plug aangesloten, het kaartleeslampje aangesloten, de radio aangesloten, een stuurstroomdraad voor het relais voor de omvormer aangelegd/-gesloten (die geeft alleen stroom als én de motor aan staat én er een knop om staat), een lampje gereanimeerd, een sleutel bij laten maken, gekeken hoe ik de 27-mc vast kan zetten op het dashboard (gaat met tiewraps gebeuren maar wel op een nette wijze), een kapotte accu bij de lokale garage afgegeven voor garantie (heeft niets met de GXPV te maken) en een nieuwe strip laten maken om de accu achterin veilig vast te kunnen zetten.

Morgen de 27-mc aansluiten op 12 volt (de stekker die aan de antennekabel gaat is nog niet binnen), wat draden wegwerken en het dashboard weer in elkaar klussen.

Ik heb nog 2 vragen die met elektriek te maken hebben:
- Als de lengte van de antennekabel van de 27-mc anders wordt, moet de antenne dan ook weer opnieuw afgesteld worden ?
- Een aantal dingen werken op een accu die achterin staat. Uiteraard heb ik elke draad die vanaf de pluspool komt voorzien van een zekering. Het lijkt mij het beste dat het ampèrage van elke zekering zo laag mogelijk is. Maar als een zekering doorsmelt, kan ik dan controleren of er geen kortsluiting is (i.p.v. een zekering met een te laag ampèrage) is door de zekering uit de houder te peuteren, alles aan te zetten wat via die zekering gevoed wordt en dan het spanningsverschil (in volt) over die zekeringhouder te meten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 00:27:39 #201
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128381506
Overigens, eerder in dit topic staan foto's van een fraai, groengeschilderd motorblok. Dat blok is niet in deze BX gegaan helaas. Het was het motorblok van het dieseltuningproject. Echter, het was te ingewikkeld/moeilijk om dat blok er op tijd in te zetten dus heb ik er maar een 1769cc turbodieseltje in geschroefd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2013 @ 01:26:47 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128411494
Inmiddels werkt alles: kaartleeslamp, 12V plug voorin, 12V plug achterin (die geeft alleen strom als de motor draait), 27-mc (als ik de zekering er in stop, de antennekabel is n.l. nog niet aangesloten), de radio, enzovoorts. Echter, de omvormer nog niet. Die zit er ook nog niet in. Het dashboard is ook weer gemonteerd en de 2e accu staat vast.

Wat er nog moet gebeuren:
- Omvormer monteren en aansluiten
- Veerbollen en remmerij van Driezel monteren
- Andere wielen er onder schroeven
- Imperiaal beter monteren
- Rek achterin voorzien van wat extra kokermateriaal
- Gereedschap/reserveonderdelen sorteren (het plan is om de koelbox in de kofferbak neer te zetten)
- Uitmesten
- Overschilderen/versieren
- Bagage inpakken

Pfff ... Wanneer ik klaar ben, ben ik toe aan vakantie :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128412444
En die vakantie krijg je in de vorm van de CR, maar denk maar niet dat je uitgerust terugkomt :P
Schip ahoy!
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2013 @ 02:44:05 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128412627
Ik denk dat ik CarBtch laat rijden en zelf een tukkie doe op de bijrijdersstoel ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128416962
lengte van de COAX kabel voor je 27MC antenne mag niet uit maken op de werking van je antenne ;)

Antenne lengte is op basis van de gebruikte golflengte ( frequentie )
  † In Memoriam † maandag 1 juli 2013 @ 00:39:32 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_128444208
Danks !

Vandaag gedaan: omvormer gemonteerd (niet aangesloten), 3e remlicht gemonteerd (ook aangesloten), de GXPV wat uitgemest, kokermateriaal van gaten voorzien zodat ik het op de punten van het betonijzer kan lassen, dakrails (waar de imperiaal op zit) vast gezet met 12.9 bouten (lees: even dikke maar veel sterkere bouten), het één en ander aan gereedschap/reserveonderdelen gesorteerd zodat ik in elk geval beter weet wat ik heb.

Overigens, past een koppelingskabel van een atmosferische diesel ook op een turbodiesel ? B.v. door wat beugels/clipjes/klemmetjes om te zetten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_128471254
owja wel rekening mee houden dat coax voor een 27mc bak vaak 50 ohms is en niet 75..........
pi_128472409
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 00:39 schreef 2cv het volgende:
Danks !

Vandaag gedaan: omvormer gemonteerd (niet aangesloten), 3e remlicht gemonteerd (ook aangesloten), de GXPV wat uitgemest, kokermateriaal van gaten voorzien zodat ik het op de punten van het betonijzer kan lassen, dakrails (waar de imperiaal op zit) vast gezet met 12.9 bouten (lees: even dikke maar veel sterkere bouten), het één en ander aan gereedschap/reserveonderdelen gesorteerd zodat ik in elk geval beter weet wat ik heb.

Overigens, past een koppelingskabel van een atmosferische diesel ook op een turbodiesel ? B.v. door wat beugels/clipjes/klemmetjes om te zetten ?
ff kijken naar het onderdeel nummer op http://service.citroen.com/ registratie is gratis, net als het uitzoeken van onderdelen (!). En ja, de BX staat er ook tussen :+ ( dacht ik :@ )
pi_128503679
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_128547168
godsamme wat is het toch een lelijk hork man :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')