De overige units laten een daling zien indd, dus ze gaan er niet op vooruit. Maar daarom gaat de toekomst ook naar de pakket diensten, i.p.v. de huidige papieren documenten, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
omzet is niet hetzelfde als winst, he
Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
omzet is niet hetzelfde als winst, he
Ze hebben nog steeds een dik pakket TNT dus elke waardevermeerdering of -vermindering jankt door hun balans en P&L heen. En het pensioenfonds he.... ach..... welke rekenrente hebben ze dit jaar weer eens gebruikt? Vier jaar geleden was het 7%
Maar goed.... punt is dat nevenzaken erg belangrijk zijn voor PostNL
Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:04 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.
Ik zie simpelweg niet hoe die een goede business case kunnen hebben. Pre splitsing was het bedrijf helemaal geobsedeerd door een overname die nooit kwam. Hebben ze Ceva Logistics verkocht daarvoor zelfs. Post overname zit PostNL met een giga belang in TNT waar ze niks mee kunnen, en alle schuld, en een verleden in de vorm van giga pensioenverplichtingen waar een koper niks mee kan. TNT is simpelweg te klein om zinnig te kunnen concurreren met FedEx/UPS/Deutsche Post (DHL), maar te groot om uitgekocht te worden.
Ik zie niet goed waar daar het perspectief zit, bij geen van beiden. Teveel concurrentie, te weinig schaalgrootte?
Of het huidige koersniveau zo aantrekkelijk is, weet ik niet, maar alhoewel hun winstcijfers een beetje matig lijkt, moet je eens kijken hoe hun cashflow is. Want alhoewel ze veel afschrijven van hun IP (vooral kaarten), halen ze wel een hoop cash binnen elk jaar. Schuldenvrij ongeveer nu. Vrij conservatief management. Zitten niet in een groeimarkt (althans niet voor wat betreft consumentendeel), maar zijn wel erg goed in wat ze doen. Ze ploegen voort, beetje saai bedrijf geworden. Ik zou ze op lagere niveaus wel weer kopen hoor. Wel eentje die op mijn shortlist staat voor als ze weer richting de 3 gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?
Ook zo'n ex parel van de AEX
Goede liquiditeitspositie.. maar loopt alsnog achter tov concurrentie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?
Ook zo'n ex parel van de AEX
Klopt, Renault, Opel, Mazda een deal met China.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:12 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Sluiten wel goede deals de laatste tijd met o.a. autobedrijven.
Een update over de aangekochte aandelen:quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
De helft van de JNJ calls verkocht (voor ongeveer het totale bedrag dat ik voor bovengenoemde calls heb betaald).quote:Op maandag 6 mei 2013 23:19 schreef JimmyJames het volgende:
Gekocht: gokcalletjes JNJ en WMT januari 2014 $100.
Waarom?quote:
Waarom nu obligaties? Levert nauwelijks wat op, en bij rentestijging verlies je waarde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:06 schreef stoeltafel het volgende:
iShares Barclays Euro Corporate Bonds (obligaties)
Ik wacht even op onze PBV spammertquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
En wat is jullie mening over Delta Lloyd?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Delta Lloyd heeft een hoog percentage dividend, wat het aandeel in mijn ogen erg interessant maakt, maar heb geen idee van de gezondheid van het bedrijf zelf.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
En wat is jullie mening over Delta Lloyd?
Ik denk dat ze 'm lekker laten doorlopen voor 10Y + 0.1%. Ze kunnen 'm per kwartaal callen, en goedkopere funding kunnen ze nergens krijgen, of het nou voor kernkapitaal telt of niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:59 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Vandaag de Friesland Bank perp obligatie gekocht.
Reden: ik verwacht (ben er bijna van overtuigd) dat deze obligatie eind volgend jaar door de Rabobank wordt afgelost. Deze lening hoort in de toekomst door nieuwe solvabiliteitsregels ook niet meer tot het kernkaptiaal. Bovendien heeft de Rabo in mijn ogen deze obligatie ook helemaal niet meer echt 'nodig'.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |