abonnement Unibet Coolblue
pi_125756573

Het topic voor accountancy studenten!

Wat is een accountant? Een accountant (accomptant, rekenaar, rekenmeester) is iemand die beroepsmatig jaarrekeningen controleert, jaarrekeningen opmaakt of financiële administraties voert. Voor dit beroep is een speciale opleiding nodig. In veel landen is het, net als in Nederland en België, een wettelijk beschermde titel.

Als accountant heb je als geen ander zicht op hoe een onderneming in elkaar steekt. Je gaat alle cijfers na en analyseert deze. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien of een medewerker mogelijk fraudeert, of dat er een flinke winst gemaakt kan worden. Deze inzichten moet je goed kunnen communiceren naar je klanten. Je bent dus vooral ook veel met mensen bezig, wat het werk erg afwisselend maakt. Omdat jouw adviezen letterlijk goud kunnen opleveren, ben je een heel belangrijke gesprekspartner voor je klanten.

Je ziet als accountant of het financieel goed of slecht gaat met een onderneming. Op die manier weet je als geen ander of een bepaalde investering verantwoord is of dat er bijvoorbeeld een nieuwe vestiging van een restaurant geopend kan worden. In sommige bedrijven bekijk je hoe de verschillende afdelingen, zoals inkoop, marketing en personeel zijn opgezet. Gaat alles wel volgens de regels en wordt alles gedaan zoals het hoort? Jij ziet hoe zaken anders georganiseerd moeten worden en adviseert hierbij de directie. Als je bij een kleinere onderneming werkt, help je bij het voeren van de administratie en stel je de jaarrekeningen samen. Daarnaast geef je advies over de te volgen bedrijfsvoering. Je komt bij de meest uiteenlopende bedrijven en instellingen over de vloer en ontmoet daarbij ook veel verschillende mensen.

Eén keer per jaar worden de cijfers voor de jaarrekening van een bedrijf of instantie op een rij gezet. Daaruit blijkt bijvoorbeeld waar het geld aan uitgegeven is en wat er allemaal binnen is gekomen. Je bekijkt of alle inkomsten en uitgaven kloppen. Vervolgens geef je een verklaring af. Die verklaring is erg belangrijk voor de financiële partners van het bedrijf:

• Voor banken, om te beslissen of ze een lening willen geven
• Voor aandeelhouders, om te zien hoe er met hun geld om is gegaan en of er genoeg winst is gemaakt
• En voor de overheid, bij het verstrekken van subsidies
(Bron)



Er zijn twee soorten accountants: De AA (Accountant-administratieconsulent) en de RA (Registeraccountant). Respectievelijk dient hiervoor een HBO+ en Universitaire opleiding voor gevolgd te worden. Om de AA/RA titel te mogen voeren dient eveneens een praktijkstage van 3 jaar gevolgd te worden.

In dit topic kunnen (toekomstige) HBO, HBO+ en Universitaire studenten hun ei kwijt over hun studie, roddelen over nieuwe RJ/IFRS standaarden en emotionele steun zoeken voor de OAT en andere landelijke tentamens.



Waar kun je studeren?

Hogescholen:
Hogeschool Arnhem/Nijmegen
Avans Hogeschool Breda
Avans Hogeschool Den Bosch
Fontys Hogeschool Eindhoven
Haagse Hogeschool
Hanze Hogeschool Groningen
Hogeschool van Amsterdam (HES/HvA)
Hogeschool INHOLLAND Alkmaar
Hogeschool INHOLLAND Diemen
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam/Paramaribo
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Hogeschool Rotterdam
Saxion Hogeschool Deventer/Enschede
Hogeschool Utrecht
Christelijke Hogeschool Windesheim
Hogeschool Zuyd Sittard
Hogeschool LOI
Markus Verbeek Praehep Nederland
Markus Verbeek Praehep Curaçao
NCOI

Universiteiten:
Nyenrode Business University
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Erasmus Universiteit Rotterdam
Universiteit van Tilburg
Universiteit van Maastricht
UNA / Curises (University of the Netherlands Antilles)

Handige websites:
www.eenaccountantzietalles.nl
www.accountancyinfo.nl
www.nba.nl
www.nbayoungprofs.nl
WGR / Werken bij de grote 4 (E&Y, KPMG, PWC en Deloitte) - Deel 9
pi_125758057
In! Alle vakken van afgelopen blok met een voldoende afgesloten, helaas het cijfer van een openstaande module van vorig jaar nog niet terug. Van belang dat ik die wel haal ivm minor, oat en scriptie!
pi_125894007
Leuk, als je er tijdens een interview achterkomt dat één persoon zowel de beschikkende, uitvoerende, bewarende, registrerende als controlerende functie heeft... :D
pi_125911924
Wat voor soort dingen zouden jullie willen weten met betrekking tot de AO van een kasinstructie?
pi_125912350
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:52 schreef MJ23 het volgende:
Wat voor soort dingen zouden jullie willen weten met betrekking tot de AO van een kasinstructie?
Vertel eens iets meer?
pi_125916678
Oh ja haha beetje beknopt zo. Bij mijn scriptiebedrijf is er sprake van een horecaproces en kaartverkoop. Hierbij is er bij de horeca alleen de mogelijkheid om contant te betalen, bij de kaartverkoop kan dit contant en met pinnen. Heb uiteraard al een aantal zaken behandeld zoals tellingen en afstortingen, maar ben benieuwd wat jullie hierbij belangrijk vinden.
pi_125959917
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:19 schreef MJ23 het volgende:
Oh ja haha beetje beknopt zo. Bij mijn scriptiebedrijf is er sprake van een horecaproces en kaartverkoop. Hierbij is er bij de horeca alleen de mogelijkheid om contant te betalen, bij de kaartverkoop kan dit contant en met pinnen. Heb uiteraard al een aantal zaken behandeld zoals tellingen en afstortingen, maar ben benieuwd wat jullie hierbij belangrijk vinden.
Functiescheiding :P
pi_126001846
En weer de eerste sollicitatie de deur uitgedaan :P
pi_126085732
Weet iemand hier of Deloitte Nyenrode nog betaalt voor nieuwe medewerkers?
  zondag 5 mei 2013 @ 12:29:01 #10
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126086307
Inschrijvings verzoek ingediend voor 1e jaar AC :)

Moet je eerst worden geaccepteerd (wat vrijwel wel zeker gaat gebeuren) voordat je stufi aanvraagd?
pi_126086517
Wat een topictitel, volgens mij slaat die op mij :D :X :(.
  zondag 5 mei 2013 @ 13:03:04 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_126087495
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:06 schreef ikwordra het volgende:
Weet iemand hier of Deloitte Nyenrode nog betaalt voor nieuwe medewerkers?
Huh? Als in: Nyenrode levert nieuwe medewerkers aan Deloitte?
Ik dacht dat Nyenrode voornamelijk bemiddelde bij kleine SRA-kantoortjes :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_126088288
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:03 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Huh? Als in: Nyenrode levert nieuwe medewerkers aan Deloitte?
Ik dacht dat Nyenrode voornamelijk bemiddelde bij kleine SRA-kantoortjes :P
Sorry, verkeerd verwoord.
Als je bij Deloitte gaat werken, betaalt Deloitte de opleiding bij Nyenrode?
Je hoort namelijk steeds meer dat big4 het niet meer betalen en je dus naar een andere uni moet
pi_126088294
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:36 schreef Sport_Life het volgende:
Wat een topictitel, volgens mij slaat die op mij :D :X :(.
En mezelf :P
pi_126088428
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:22 schreef ikwordra het volgende:

[..]

En mezelf :P
hoe ver ben je ? deadline ook ergens in juni?
pi_126088536
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

hoe ver ben je ? deadline ook ergens in juni?
Moet hem over een maand inleveren. Ben net begonnen :P
Jij?
pi_126088597
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:29 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Moet hem over een maand inleveren. Ben net begonnen :P
Jij?
Volgens mij heb ik nog 6 weken voor de deadline, ben wel al een tijdje bezig, maar tot nu toe weinig concreet. Heb een stukje theorie, dat ga ik straks toetsen aan mijn bedrijf.
  zondag 5 mei 2013 @ 13:55:00 #18
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_126089378
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:22 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Sorry, verkeerd verwoord.
Als je bij Deloitte gaat werken, betaalt Deloitte de opleiding bij Nyenrode?
Je hoort namelijk steeds meer dat big4 het niet meer betalen en je dus naar een andere uni moet
Oh, ja logisch :X

Uhm, naar mijn weten betaalt Deloitte nog gewoon ja. Het is inderdaad wel dat de BIG4 kijken naar andere uni's die goedkoper zijn (en die opleidingen dus betalen).
Maar goed, wil je per se Nyenrode dan?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_126091682
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nog 6 weken voor de deadline, ben wel al een tijdje bezig, maar tot nu toe weinig concreet. Heb een stukje theorie, dat ga ik straks toetsen aan mijn bedrijf.
Wat heb je dan al die tijd gedaan joh? :p waar doe je het over?
pi_126094732
Binnen een maand alweer de OAT..
Ik ben een rasechte havist met een heleboel uitstel gedrag, afgelopen tentamenperiode ook lekker weinig uitgevoerd, dus elke keer als ik een oude OAT open om door te nemen dan klik ik het weer weg ("het duurt nog zooo lang") Pff, ik moet mezelf echt dwingen om te leren/oefenen, ik wil hem graag in 1 keer halen. Als ik mijn docenten moet geloven wordt de kans om hem te halen steeds kleiner naarmate je hem steeds moet herkansen :+

Dus aan de ene kant voel ik stress, aan de andere kant niet... Word gek van mezelf haha
pi_126098790
Leren met je luie reet joh.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:25:58 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126100928
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:55 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Oh, ja logisch :X

Uhm, naar mijn weten betaalt Deloitte nog gewoon ja. Het is inderdaad wel dat de BIG4 kijken naar andere uni's die goedkoper zijn (en die opleidingen dus betalen).
Maar goed, wil je per se Nyenrode dan?
Oef.. dat is dan einde Nyenrode. :X
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126101223
Nyenrode kwam zogenaamd met een 'speciaal' aanbod bij een big four kantoor, bleek dat elk kantoor zo een aanbod kreeg. Ze waren not amused _O- .

Zie persoonlijk niet de toegevoegde waarde van nyenrode, behalve als je direct van vwo komt en meteen in deeltijd wil werken.

In principe hebben de kantoren wel gelijk, wat rechtvaardigt het bedrag van ¤6225 aan de nyenrode? 2725 euro meer dan bij de VU bijvoorbeeld.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:56:08 #24
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_126102273
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oef.. dat is dan einde Nyenrode. :X
Ook als je je bedenkt dat de BIG4 steeds minder vwo'ers aannemen...
Gaat ook wel doorwegen bij Nyenrode vermoed ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_126104682
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:27 schreef MJ23 het volgende:
Leren met je luie reet joh.
Goede motivatie :7

Paar OAT's even doorgenomen, morgen ga ik er 1 maken denk ik (moet wel eerst naar school, dus mss alleen de ochtend dan). De AO/CB vragen kon ik nog in komen, maar EV wordt het struikelblok bij mij denk ik ;( Deze week krijgen we nog een extra EV-college dus hoop dat ik daar wat aan heb.
pi_126106033
Neynrode is tegenwoordig enige universeit met geen toelatingeisen vanaf hbo
pi_126106560
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:03 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Huh? Als in: Nyenrode levert nieuwe medewerkers aan Deloitte?
Ik dacht dat Nyenrode voornamelijk bemiddelde bij kleine SRA-kantoortjes :P
Ik ken inderdaad een paar mensen die werkzaam zijn bij kleine kantoren en studeren bij Nyenrode. Maar dat zal wel aan de vwo-route liggen. Jongeren die aan zo'n lang traject beginnen, zouden ook wel gemotiveerd en zeker van hun zaak moeten zijn. :Y
pi_126111350
Ik had gehoord van een accountant dat ze een voorkeur hebben voor hbo'ers die daarna hun RA titel halen ipv wo'ers. Omdat hbo'ers een ruimer denkvermogen hebben, klopt dit?
pi_126111547
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:47 schreef MJ23 het volgende:

[..]

Wat heb je dan al die tijd gedaan joh? :p waar doe je het over?
van alles vooral veel werken :X doe het over man. info.
pi_126111771
De praktijkstage van 3 jaar die je moet volgen om RA te worden, kan je die tegelijk doen met de deeltijd studie tot RA?
pi_126111857
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:37 schreef Baje het volgende:
Ik had gehoord van een accountant dat ze een voorkeur hebben voor hbo'ers die daarna hun RA titel halen ipv wo'ers. Omdat hbo'ers een ruimer denkvermogen hebben, klopt dit?
Ze nemen anders steeds minder hbo'ers aan
pi_126111900
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:55 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Oh, ja logisch :X

Uhm, naar mijn weten betaalt Deloitte nog gewoon ja. Het is inderdaad wel dat de BIG4 kijken naar andere uni's die goedkoper zijn (en die opleidingen dus betalen).
Maar goed, wil je per se Nyenrode dan?
Heb gehoord dat nyenrode wat beter is te combineren met school. Dit i.v.m. Dat Nyenrode niet echt toetsweken kent
  zondag 5 mei 2013 @ 23:07:37 #33
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126112817
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:47 schreef Baje het volgende:
De praktijkstage van 3 jaar die je moet volgen om RA te worden, kan je die tegelijk doen met de deeltijd studie tot RA?
Je moet begonnen zijn met de master (dus tijdens de pre-master mag het niet). En voor je derde jaar moet je theoretisch helemaal klaar zijn. Dus ja, het kan, maar er zijn wel bepaalde voorwaarden.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126118959
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:07 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je moet begonnen zijn met de master (dus tijdens de pre-master mag het niet). En voor je derde jaar moet je theoretisch helemaal klaar zijn. Dus ja, het kan, maar er zijn wel bepaalde voorwaarden.
Tegenwoordig is e.e.a. wel wat strenger. Zo kan je het eerste jaar pas beginnen op het moment dat je 1 jaar werkervaring hebt en de ingangseisen van het derde stagejaar worden nu ook veel strenger nageleeft. Reken dus na je WO niet op 3, eerder op 5 jaar
pi_126119279
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:13 schreef Miezziej het volgende:
Binnen een maand alweer de OAT..
Ik ben een rasechte havist met een heleboel uitstel gedrag, afgelopen tentamenperiode ook lekker weinig uitgevoerd, dus elke keer als ik een oude OAT open om door te nemen dan klik ik het weer weg ("het duurt nog zooo lang") Pff, ik moet mezelf echt dwingen om te leren/oefenen, ik wil hem graag in 1 keer halen. Als ik mijn docenten moet geloven wordt de kans om hem te halen steeds kleiner naarmate je hem steeds moet herkansen :+

Dus aan de ene kant voel ik stress, aan de andere kant niet... Word gek van mezelf haha
Gewoon naar de bibliotheek gaan als je in een beetje grote stad woont of in de buurt. Samen met iemand anders, bij voorkeur een klasgenoot. Ik "sloot" mezelf altijd op in de bibliotheek, ook al was het buiten 25 graden. Is kut ja, maar je haalt het wel. Blok D is de ergste periode.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:25:02 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126140980
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Tegenwoordig is e.e.a. wel wat strenger. Zo kan je het eerste jaar pas beginnen op het moment dat je 1 jaar werkervaring hebt en de ingangseisen van het derde stagejaar worden nu ook veel strenger nageleeft. Reken dus na je WO niet op 3, eerder op 5 jaar
Ah, dat wist ik niet :) Maar eigenlijk is het niet verkeerd om even te wachten. Heb ik ook gedaan. Maakt het allemaal net iets makkelijker
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126161306
Pff kut scriptie nog een maand om hem incl verdediging goedgekeurd te hebben. Maar begeleider ziet er nog geen verhaal in of zo.
pi_126161872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef LUFC het volgende:
Pff kut scriptie nog een maand om hem incl verdediging goedgekeurd te hebben. Maar begeleider ziet er nog geen verhaal in of zo.
Aah, nog iemand met een scriptiedipje... :P

Hier gaat het ook zo moeizaam. De schoolbegeleiders communiceren niet, waardoor het totaal niet opschiet en waardoor wij de reguliere deadline niet gaan halen.

Nu wordt het waarschijnlijk deelname aan de extra verdedigingen, eind augustus }:|
pi_126162910
Hier ook, moet nog theoretische kader afronden en dan nog het onderzoek uitvoeren :r.
pi_126164050
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:56 schreef xminator het volgende:
Hier ook, moet nog theoretische kader afronden en dan nog het onderzoek uitvoeren :r.
Wat is het onderwerp?
pi_126164310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:33 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Wat is het onderwerp?
Readability / obfuscation. Wel interessant, alleen dat gehele wetenschappelijke gedoe eromheen :r. Lijkt net op een circle jerk ( :') )

Waar gaat dat van jou over? Overigens een tip als de begeleiders vanuit school niet reageren: kijk naar de lesrooster en zoek ze gewoon op. Blijven pushen!
pi_126168039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:42 schreef xminator het volgende:

[..]

Readability / obfuscation. Wel interessant, alleen dat gehele wetenschappelijke gedoe eromheen :r. Lijkt net op een circle jerk ( :') )

Waar gaat dat van jou over? Overigens een tip als de begeleiders vanuit school niet reageren: kijk naar de lesrooster en zoek ze gewoon op. Blijven pushen!
Wat onderzoek je dan precies?
pi_126168858
Kort samengevat: of de leesbaarheid van de accountingteksten verbeterd is na verloop van tijd, rekening houdend met de crisis.
pi_126168909
Klinkt wel interessant, maar ik zou geen idee hebben waar je bij een dergelijk onderzoek mee zou moeten beginnen! :P
pi_126169187
Vrij simpel je hebt diverse leesbaarheidsformules waarmee je het kan testen :P

Enige wat klote is dat het veel tijd in beslag neemt om uit te voeren, want er is geen database beschikbaar. Plus statistische testjes uitvoeren met spss..

Ah well, nog 1 vak + scriptie en MSc is binnen *O*
pi_126169869
Ik weet niet of ik bij de juiste topic bent, maar over het algemeen zijn jullie wel bekend met capaciteitentesten.

Ik moet een capaciteitentest maken bestaande uit figuurreeksen, cijferreeksen en matrixen.

Wat kan ik verwachten van matrixen? Google zoekactie gaf mij geen goede antwoord
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_126170181
http://www.shldirect.com/nl/example_questions.html

Voorbeeld van een matrix:
In een kaaswinkel kost 200g brie en 150g jonge Hollandse kaas ¤3,23. Bestel je 500g brie en 300g jonge Hollandse kaas, dan betaal je ¤7,61.
Bereken de prijs per kilogram van deze 2 kaassoorten.

http://hotpot.klascement.(...)tricesEnStelsels.htm
pi_126178228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:09 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Aah, nog iemand met een scriptiedipje... :P

Hier gaat het ook zo moeizaam. De schoolbegeleiders communiceren niet, waardoor het totaal niet opschiet en waardoor wij de reguliere deadline niet gaan halen.

Nu wordt het waarschijnlijk deelname aan de extra verdedigingen, eind augustus }:|
Klote. Ik heb gelukkig juist een hele relaxte begeleider. Maar moet je niet op zoek naar een nieuwe opdracht dan als je de deadline niet haalt? Wij mogen er namelijk maar 2 blokken over doen in totaal.
pi_126184890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:57 schreef LUFC het volgende:

[..]

Klote. Ik heb gelukkig juist een hele relaxte begeleider. Maar moet je niet op zoek naar een nieuwe opdracht dan als je de deadline niet haalt? Wij mogen er namelijk maar 2 blokken over doen in totaal.
Gelukkig niet! Als je de deadline niet haalt, heb je gewoon uitloop. Normaal zou het dan blok 1 worden (september), maar vanwege de langstudeerboete van vorig jaar hebben ze een extra kans in augustus ingevoegd :)
pi_126195336
Weet iemand zo welke universitaire studies je kan doen met je accountancy hbo diploma?
Studeer nu nog HBO accountancy maar zit er nog aan te denken om een master te doen, maar dan niet de accountant kant op.
Maat van mij gaat een master Finance doen (na zijn HBO bank&verzekering), kan dit ook met een accountancy diploma?
Ik zoek dus masters die 1,5/2 jaar duren (inclusief pre-master). En niet waar je weer minimaal 4 jaar op zit.
Met google en verschillende scholensites kom ik er toch niet echt uit.
Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 07-05-2013 22:44:56 ]
pi_126197335
MSc met een duur van 4 jaar, zijn die aanwezig dan? Misschien kan je beter een topic openen.

Ik neem aan dat jij de master finance ook kan volgen, misschien met iets meer deficiënties. Dus met een pre-master, alhoewel de lengte van een opleiding/pre-master van universiteit tot universiteit kan verschillen. Ik zou zeggen bel eens wat rond.
pi_126219629
Met masters van 4 jaar bedoel ik weer een totaal nieuwe studie waarbij je dus eerst 3 jaar een bachelor doet en daarna 1 jaar master, dat wil ik niet. Ik wil gewoon meteen een (financiële) master waar ik binnen 1,5/2 jaar klaar ben als het goed is.
Voor de UvT moet ik gemiddeld een 7 staan om daar een master accountancy te gaan volgen. Dat sta ik bij lange na niet dus zit beetje verder te kijken naar master waar ik wél aangenomen wordt met mijn bachelor accountancy, waar ze dus niet zo'n strenge toelatingseisen hebben.

Zal ook op school is wat rond gaan vragen aan leraren.
pi_126220298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef DarkNoize het volgende:
Met masters van 4 jaar bedoel ik weer een totaal nieuwe studie waarbij je dus eerst 3 jaar een bachelor doet en daarna 1 jaar master, dat wil ik niet. Ik wil gewoon meteen een (financiële) master waar ik binnen 1,5/2 jaar klaar ben als het goed is.
Voor de UvT moet ik gemiddeld een 7 staan om daar een master accountancy te gaan volgen. Dat sta ik bij lange na niet dus zit beetje verder te kijken naar master waar ik wél aangenomen wordt met mijn bachelor accountancy, waar ze dus niet zo'n strenge toelatingseisen hebben.

Zal ook op school is wat rond gaan vragen aan leraren.
Wil je nou wel of niet de master accountancy doen? Eerst zei je van niet en nu zeg je weer van wel?
Probeer de RUG eens, opleiding duurt daar 1,5 jaar (incl pre-master). Ook nog eens een leuke stad.
pi_126221335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:48 schreef xminator het volgende:

[..]

Wil je nou wel of niet de master accountancy doen? Eerst zei je van niet en nu zeg je weer van wel?
Probeer de RUG eens, opleiding duurt daar 1,5 jaar (incl pre-master). Ook nog eens een leuke stad.
'Liever' niet :+ Natuurlijk kun je met een MSc accountancy en controlling nog veel kanten op in de financiële sector, maar ben er denk ik wel uit dat ik geen accountant wil worden, daarom kijk ik ook naar andere opleidingen.
Site van de RUG is inderdaad wel erg duidelijk. Zal daar eens verder kijken. Bedankt!
pi_126229327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:39 schreef DarkNoize het volgende:
Weet iemand zo welke universitaire studies je kan doen met je accountancy hbo diploma?
Studeer nu nog HBO accountancy maar zit er nog aan te denken om een master te doen, maar dan niet de accountant kant op.
Maat van mij gaat een master Finance doen (na zijn HBO bank&verzekering), kan dit ook met een accountancy diploma?
Ik zoek dus masters die 1,5/2 jaar duren (inclusief pre-master). En niet waar je weer minimaal 4 jaar op zit.
Met google en verschillende scholensites kom ik er toch niet echt uit.
Alvast bedankt.
Ik ben ook aan het orienteren voor mijn voltijd vervolgopleiding.

Bijna alle economische masters kan je doen. En je lage cijfergemiddelde kan je compenseren met een (verplichte)gmat. Daarnaast ben ik nog geen een economische master tegengekomen waar de premaster langer dan 1 jaar is. Sterker nog, de meeste aanverwante premasters zijn maximaal 30ec. Ik las ergens dat dat komt omdat een premaster van 30ec altijd tegen wettelijk collegegeld is. Boven 30ec dan bepaalt de universiteit wat het collegeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 08-05-2013 21:36:15 ]
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:24:21 #56
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_126233244
Checklist Externe Verslaggeving voor een jaarrekening invullen: ik weet wel iets leukers voor mijn woensdagavond :'(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_126254782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:39 schreef xminator het volgende:
http://www.shldirect.com/nl/example_questions.html

Voorbeeld van een matrix:
In een kaaswinkel kost 200g brie en 150g jonge Hollandse kaas ¤3,23. Bestel je 500g brie en 300g jonge Hollandse kaas, dan betaal je ¤7,61.
Bereken de prijs per kilogram van deze 2 kaassoorten.

http://hotpot.klascement.(...)tricesEnStelsels.htm
200b + 150j = 3,23
500b + 300j = 7,61

200b + 150j - 3,23 = 500b + 300j - 7,61
4,38 = 300b + 150j

100b = 4,38 - 3,23 = 1,15
1 kg brie kost dus 1,15 * 10 = 11,50 euro

1 kg jonge Hollandse kaas kost in dat geval [3,23 - (0,2 * 11,50)] * (1000/150) = 6,20 euro.

Controleberekening: 200 * (11,50/1000) + 150 * (6,20/1000) = 3,23 euro

Een lange berekening, maar het antwoord lijkt te kloppen :P
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:32:03 #58
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126257031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:17 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

200b + 150j = 3,23
500b + 300j = 7,61

200b + 150j - 3,23 = 500b + 300j - 7,61
4,38 = 300b + 150j

100b = 4,38 - 3,23 = 1,15
1 kg brie kost dus 1,15 * 10 = 11,50 euro

1 kg jonge Hollandse kaas kost in dat geval [3,23 - (0,2 * 11,50)] * (1000/150) = 6,20 euro.

Controleberekening: 200 * (11,50/1000) + 150 * (6,20/1000) = 3,23 euro

Een lange berekening, maar het antwoord lijkt te kloppen :P
Ik had een paar dagen geleden 10 minuten lang lopen puzzelen maar kwam er niet uit :') :+
pi_126257075
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:32 schreef nodig het volgende:

[..]

Ik had een paar dagen geleden 10 minuten lang lopen puzzelen maar kwam er niet uit :') :+
Waarschijnlijk bestaat er ook nog wel een makkelijkere methode :P
pi_126257529
Ik deed:
200b + 150j = 3.23
500b + 300j = 7,61

Dus 250b+150j=3,805
50b is dus 0,575
150j= 3,23 - (4*0,575)= 0,93

1000B=11,5
1000J=6,2
pi_126258180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:48 schreef ikwordra het volgende:
Ik deed:
200b + 150j = 3.23
500b + 300j = 7,61

Dus 250b+150j=3,805
50b is dus 0,575
150j= 3,23 - (4*0,575)= 0,93

1000B=11,5
1000J=6,2
Dit is de makkelijkste en snelste methode inderdaad.
  Moderator donderdag 9 mei 2013 @ 15:40:46 #62
257132 crew  Awsom
pi_126264795
b 200 500 300
h 150 300 150
p 3.23 7.61 4.38

100b = 1,15 = 11,50 per kg

en dan kun je de andere ook uitrekenen :p
pi_126351941
Hoever is iedereen inmiddels met zijn scriptie?
Zelf nogal moeite met het theoretische hoofdstuk. Ben blij als dat 2 kantjes wordt :P
Daarentegen mag de scriptie bij ons max 35 kantjes zijn en kom ik daar ruim overheen, dus zal alles moeten inkorten
pi_126355585
Theoretisch kader is af. Is nog niet eens anderhalf a4-tje geworden. :+
Mijn scriptie betreft overigens procesbeschrijvingen, dus niet echt iets waar je een heel theoretisch verhaal aan gaat hangen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:17:19 #65
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126355662
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:14 schreef ikwordra het volgende:
Theoretisch kader is af. Is nog niet eens anderhalf a4-tje geworden. :+
Serieus? :o Ons theoretisch kader is 12 pagina's :')

Oh zie nu de edit. Ja, nee dan begrijp ik het. Maar is het dan niet een afstudeeropdracht in plaats van een scriptie?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126356340
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:14 schreef ikwordra het volgende:
Theoretisch kader is af. Is nog niet eens anderhalf a4-tje geworden. :+
Mijn scriptie betreft overigens procesbeschrijvingen, dus niet echt iets waar je een heel theoretisch verhaal aan gaat hangen.
Kan je altijd nog theorie krijgen. Beschrijven wat interne beheersing is etc . Dat je daarmee risico's wilt afdekken. Dit doe je door beheersmaatregelen, welke beheersmaatregelen zijn er etc hoe kan je die testen.
pi_126357568
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Serieus? :o Ons theoretisch kader is 12 pagina's :')

Oh zie nu de edit. Ja, nee dan begrijp ik het. Maar is het dan niet een afstudeeropdracht in plaats van een scriptie?
Dat noemen ze bij ons hetzelfde :')
pi_126357594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:40 schreef LUFC het volgende:

[..]

Kan je altijd nog theorie krijgen. Beschrijven wat interne beheersing is etc . Dat je daarmee risico's wilt afdekken. Dit doe je door beheersmaatregelen, welke beheersmaatregelen zijn er etc hoe kan je die testen.
Ik heb dit eigenlijk min of meer al in dat anderhalve a4-tje gezet :P
pi_126367190
Oh oke. Ik heb dik 4 pagina's over wat is informatie, waarvoor wordt het gebruikt, aan welke eisen dient het te voldoen en hoe komt informatie tot stand etc. Maar mijn onderzoek is dan ook gericht om vast te stellen of bepaalde informatie die voor verschillenanalyse gebruikt wordt, betrouwbaar en relevant is.

Maandag het concept bespreken met begeleider. Hoop echt dat die het nu goedkeurt, zodat het naar de 2e beoordelaar kan.
pi_126377712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef DarkNoize het volgende:
Met masters van 4 jaar bedoel ik weer een totaal nieuwe studie waarbij je dus eerst 3 jaar een bachelor doet en daarna 1 jaar master, dat wil ik niet. Ik wil gewoon meteen een (financiële) master waar ik binnen 1,5/2 jaar klaar ben als het goed is.
Voor de UvT moet ik gemiddeld een 7 staan om daar een master accountancy te gaan volgen. Dat sta ik bij lange na niet dus zit beetje verder te kijken naar master waar ik wél aangenomen wordt met mijn bachelor accountancy, waar ze dus niet zo'n strenge toelatingseisen hebben.

Zal ook op school is wat rond gaan vragen aan leraren.
Als je nu bij lange na geen zeven gemiddeld haalt, moet je dan niet overwegen of universitair wel wat voor je is?
No offense hoor.
pi_126377727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef xminator het volgende:
Kort samengevat: of de leesbaarheid van de accountingteksten verbeterd is na verloop van tijd, rekening houdend met de crisis.
Leuk onderwerp!
pi_126388177
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 10:41 schreef ballenbak015 het volgende:

[..]

Als je nu bij lange na geen zeven gemiddeld haalt, moet je dan niet overwegen of universitair wel wat voor je is?
No offense hoor.
Weet niet hoe het bij andere opleidingen zit maar bij 'ons' haalt niemand een 7 gemiddeld. Leraren vinden dat ook een veelte strenge eis en er is al verschillende keren contact geweest met de UvT of deze toelatingseis wel reëel is en niet versoepeld kan worden.
Verder is het zo dat ik altijd een mooie studenteninstelling had: een zesje is ook genoeg, toch. Maar merk de laatste periode's dat wanneer ik echt moeite ga doen ik veel hogere cijfers haal.
Verder snap ik je opmerking wel hoor. Maar denk dat ik het niveau wel aan kan maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren.
pi_126390373
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 10:42 schreef ballenbak015 het volgende:

[..]

Leuk onderwerp!
Thanks!
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:51 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Weet niet hoe het bij andere opleidingen zit maar bij 'ons' haalt niemand een 7 gemiddeld. Leraren vinden dat ook een veelte strenge eis en er is al verschillende keren contact geweest met de UvT of deze toelatingseis wel reëel is en niet versoepeld kan worden.
Verder is het zo dat ik altijd een mooie studenteninstelling had: een zesje is ook genoeg, toch. Maar merk de laatste periode's dat wanneer ik echt moeite ga doen ik veel hogere cijfers haal.
Verder snap ik je opmerking wel hoor. Maar denk dat ik het niveau wel aan kan maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren.
Niemand gemiddeld een 7? Dat lijkt mij niet geloofwaardig om eerlijk te zijn.

Enerzijds is het wel begrijpelijk dat de universiteiten zulke maatregelen nemen maar anderzijds zegt gemiddeld een 7 staan niet veel imo.
pi_126396994
Degene die hier voltijd studeren en nu afstuderen: wat gaan jullie doen mocht je voor aankomend schooljaar geen werkgever gevonden hebben?
pi_126397017
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:51 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Weet niet hoe het bij andere opleidingen zit maar bij 'ons' haalt niemand een 7 gemiddeld. Leraren vinden dat ook een veelte strenge eis en er is al verschillende keren contact geweest met de UvT of deze toelatingseis wel reëel is en niet versoepeld kan worden.
Verder is het zo dat ik altijd een mooie studenteninstelling had: een zesje is ook genoeg, toch. Maar merk de laatste periode's dat wanneer ik echt moeite ga doen ik veel hogere cijfers haal.
Verder snap ik je opmerking wel hoor. Maar denk dat ik het niveau wel aan kan maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren.
Waar studeer je dan? Bij ons is een 7+ gemiddeld makkelijk haalbaar
pi_126398623
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:01 schreef ikwordra het volgende:
Degene die hier voltijd studeren en nu afstuderen: wat gaan jullie doen mocht je voor aankomend schooljaar geen werkgever gevonden hebben?
Met een diploma hbo accountancy kan het toch nooit lastig worden om een baan te vinden? Of heb je er geen goed gevoel bij?

Ik zit nogal te twijfelen wat ik na het afstuderen (= na augustus) ga doen:

Ik wil heel graag voor 2 maanden naar Nieuw Zeeland om te backpacken, maar in september en oktober heb je daar ongeveer de slechtste en natste maanden van het jaar. :')

Wil ik het uitstellen richting december, dan wordt het lastig om in september al aan het werk te gaan. Er is geen werkgever die je binnen een half jaar al twee maanden verlof wil geven! Lastig!

Verder heeft mijn stage-adres (van vorig jaar) me al wel een baan aangeboden, dat scheelt. :)
pi_126406973
Ik ben als het goed is begin juli klaar en volgens mij is dat een slechte tijd om te solliciteren. Het is dan erg rustig op het gemiddelde accountantskantoor en de vacatures zullen denk ik daarom niet voor het oprapen liggen. Ik verwacht dus niet dat ik meteen een baan zal vinden daarom zoek ik nu alvast iets tijdelijks om niet stil te zitten.
pi_126407314
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:49 schreef Peter89 het volgende:
Ik ben als het goed is begin juli klaar en volgens mij is dat een slechte tijd om te solliciteren. Het is dan erg rustig op het gemiddelde accountantskantoor en de vacatures zullen denk ik daarom niet voor het oprapen liggen. Ik verwacht dus niet dat ik meteen een baan zal vinden daarom zoek ik nu alvast iets tijdelijks om niet stil te zitten.
Solliciteren moet je ook doen voordat je klaar bent met afstuderen, niet daarna.
pi_126407566
quote:
12s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Solliciteren moet je ook doen voordat je klaar bent met afstuderen, niet daarna.
Dat klopt ik was alleen vrij druk met afstuderen dat ik daar niet echt bij stil heb gestaan.

Edit: drukte per ongeluk op DM die kun je dus verwijderen:P

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter89 op 12-05-2013 22:21:10 ]
pi_126407817
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:57 schreef Peter89 het volgende:

[..]

Dat klopt ik was alleen vrij druk met afstuderen dat ik daar niet echt bij stil heb gestaan.

Edit: drukte per ongeluk op DM i.p.v. die kun je dus verwijderen:P
Is inderdaad erg jammer, maar misschien kan je dan beter met een voltijd studie verder gaan of op vakantie oid.
pi_126410461
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:01 schreef ikwordra het volgende:
Degene die hier voltijd studeren en nu afstuderen: wat gaan jullie doen mocht je voor aankomend schooljaar geen werkgever gevonden hebben?
Wat denk je ervan om eens te genieten van het leven en te gaan reizen of zo?
pi_126415024
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Niemand gemiddeld een 7? Dat lijkt mij niet geloofwaardig om eerlijk te zijn.

Enerzijds is het wel begrijpelijk dat de universiteiten zulke maatregelen nemen maar anderzijds zegt gemiddeld een 7 staan niet veel imo.
Vorige tentamenperiode had ik een 6,2 voor een vierdejaarsvak en toen behoorde ik tot de top 10% v/d 100 mensen...
pi_126415188
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:02 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Waar studeer je dan? Bij ons is een 7+ gemiddeld makkelijk haalbaar
jamaar, jij had ook een 8 voor oat toch? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 13-05-2013 00:08:07 ]
pi_126415563
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:58 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Vorige tentamenperiode had ik een 6,2 voor een vierdejaarsvak en toen behoorde ik tot de top 10% v/d 100 mensen...
Dat is één vak hè, het gaat uiteindelijk om je gewogen gemiddelde. Dus dat je af en toe een 6 haalt is helemaal niet erg en ook wel normaal te noemen.

Heb net naar mijn cijfers gekeken, eerste twee leerjaren stond ik gemiddeld een 6.8 en de laatste twee leerjaren een 8.1 (scriptie en stage wegen zwaar mee :9 ). Grote verschil komt omdat ik in het begin een zes goed genoeg vond, na het lopen van een meewerkstage ben ik veel beter mijn best wezen doen :Y.
pi_126415899
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat is één vak hè, het gaat uiteindelijk om je gewogen gemiddelde. Dus dat je af en toe een 6 haalt is helemaal niet erg en ook wel normaal te noemen.

Heb net naar mijn cijfers gekeken, eerste twee leerjaren stond ik gemiddeld een 6.8 en de laatste twee leerjaren een 8.1 (scriptie en stage wegen zwaar mee :9 ). Grote verschil komt omdat ik in het begin een zes goed genoeg vond, na het lopen van een meewerkstage ben ik veel beter mijn best wezen doen :Y.
dat is netjes :) ik moet voor alles 8,3 halen om een 7 gemiddeld te staan. 3 vakken en stage, dus dat gaat lastig worden.
pi_126416126
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:23 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

dat is netjes :) ik moet voor alles 8,3 halen om een 7 gemiddeld te staan. 3 vakken en stage, dus dat gaat lastig worden.
Weet je het zeker? Stage heeft iets van 20/30 studiepunten dat weegt dus zwaarder mee dan een vak van 3 studiepunten. Dus zo kan je aardig wat compenseren :Y

Of berekenen de universiteiten het niet zo :?
pi_126416543
Om ook maar mee te doen.

Ik heb voor Propedeuse destijds een 6,8 gemiddeld gehaald, Hoofdfase tot nu toe een 7,4. Komt totaal uit op 7,15 waarbij ik nog zo'n 75 punten kan halen.

Als ik naar de EUR wil maakt cijfer niet uit, naar UvT een 7 voor Hoofdfase. Zit dus vrij veilig. Baal wel dat ik tijdens Propedeuse en eerste jaar van Hoofdfase niet harder heb gewerkt maarja, ook ik was zo makkelijk.

Geen idee of ik Accountancy ga doen, Finance vind ik ook boeiend!
pi_126416886
Zijn toch nog mooie cijfers hoor! Het is jammer dat iedere universiteit andere toelatingseisen e.d. heeft, zo zie je maar vergelijken loont wel.
pi_126418503
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:33 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Met een diploma hbo accountancy kan het toch nooit lastig worden om een baan te vinden? Of heb je er geen goed gevoel bij?

Ik zit nogal te twijfelen wat ik na het afstuderen (= na augustus) ga doen:

Ik wil heel graag voor 2 maanden naar Nieuw Zeeland om te backpacken, maar in september en oktober heb je daar ongeveer de slechtste en natste maanden van het jaar. :')

Wil ik het uitstellen richting december, dan wordt het lastig om in september al aan het werk te gaan. Er is geen werkgever die je binnen een half jaar al twee maanden verlof wil geven! Lastig!

Verder heeft mijn stage-adres (van vorig jaar) me al wel een baan aangeboden, dat scheelt. :)
Ben er niet echt bang voor, maar je weet het maar nooit
pi_126418506
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:02 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

jamaar, jij had ook een 8 voor oat toch? :P
Nee. 7,7 :P
pi_126418509
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:38 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wat denk je ervan om eens te genieten van het leven en te gaan reizen of zo?
Nah, wil sws wel meteen verder eigenlijk
pi_126418511
Weet iemand of er voor de UvA nog speciale toelatingseisen zijn?
pi_126420734
K
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:47 schreef ballenbak015 het volgende:
Om ook maar mee te doen.

Ik heb voor Propedeuse destijds een 6,8 gemiddeld gehaald, Hoofdfase tot nu toe een 7,4. Komt totaal uit op 7,15 waarbij ik nog zo'n 75 punten kan halen.

Als ik naar de EUR wil maakt cijfer niet uit, naar UvT een 7 voor Hoofdfase. Zit dus vrij veilig. Baal wel dat ik tijdens Propedeuse en eerste jaar van Hoofdfase niet harder heb gewerkt maarja, ook ik was zo makkelijk.

Geen idee of ik Accountancy ga doen, Finance vind ik ook boeiend!
Het wordt elke jaar strenger. Wie weet verplichten elke universiteit in 2014 gmat ;p.
pi_126420857
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:47 schreef ballenbak015 het volgende:
Om ook maar mee te doen.

Ik heb voor Propedeuse destijds een 6,8 gemiddeld gehaald, Hoofdfase tot nu toe een 7,4. Komt totaal uit op 7,15 waarbij ik nog zo'n 75 punten kan halen.
Gemiddeld cijfer jaar 1: 6,9
Gemiddeld cijfer jaar 2: 7,1
Gemiddeld cijfer jaar 3: 7,4
Gemiddeld cijfer jaar 4: 6,8

Overall: 7,1

Hier een nipte zeven dus :)
pi_126425932
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:47 schreef ballenbak015 het volgende:
Om ook maar mee te doen.

Ik heb voor Propedeuse destijds een 6,8 gemiddeld gehaald, Hoofdfase tot nu toe een 7,4. Komt totaal uit op 7,15 waarbij ik nog zo'n 75 punten kan halen.

Als ik naar de EUR wil maakt cijfer niet uit, naar UvT een 7 voor Hoofdfase. Zit dus vrij veilig. Baal wel dat ik tijdens Propedeuse en eerste jaar van Hoofdfase niet harder heb gewerkt maarja, ook ik was zo makkelijk.

Geen idee of ik Accountancy ga doen, Finance vind ik ook boeiend!
RSM toelatingseisen zijn het strengst vanaf hbo. Toelating tot premaster vereist een 7 gemiddeld en tijdens premaster heb je 30ec programma, gmat(600) en toefl(b2/c3). Na je premaster moet je master in 1 jaar halen.

Alle andere universiteiten in de randstad eisen alleen maar een 7 gemiddeld of een gmat van 550-600 en dat je premaster(20ec-30ec) in 1 jaar haalt. Daarnaast word je er ook neit gekickt als je je master niet binnen 1 jaar haalt..

Of heb je zo'n premasterminor gedaan? Ik zag dat sommige hogescholen samenwerkingsverbanden hadden met universiteiten...

edit: ik zie nu ook dat eur en rsm totaal niet hetzelfde zijn. Ik had het over rsm

[ Bericht 0% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 13-05-2013 15:02:28 ]
pi_126465484
Lastig, AO/IB-risico's vanuit accountantsperspectief kunnen ook voor ondernemingsvoordelen zorgen. Wat voor advies moet je daar nou voor geven? :?

Bijvoorbeeld:
Er is geen portier aanwezig, waardoor gasten zonder te betalen een pretpark in kunnen komen. Vanuit de accountant gezien bestaat nu het risico op een onvolledige omzet.

Maar aan de andere kant is het goed denkbaar dat deze gasten iets te eten of te drinken kopen in het park, wat voor extra horeca-omzet zorgt. Één iemand meer of minder in het park zorgt niet voor overlast. Hadden ze moeten betalen voor de entree, dan waren ze wellicht niet eens binnen geweest en zou het park niet aan horeca hebben verdiend.
pi_126467905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Lastig, AO/IB-risico's vanuit accountantsperspectief kunnen ook voor ondernemingsvoordelen zorgen. Wat voor advies moet je daar nou voor geven? :?

Bijvoorbeeld:
Er is geen portier aanwezig, waardoor gasten zonder te betalen een pretpark in kunnen komen. Vanuit de accountant gezien bestaat nu het risico op een onvolledige omzet.

Maar aan de andere kant is het goed denkbaar dat deze gasten iets te eten of te drinken kopen in het park, wat voor extra horeca-omzet zorgt. Één iemand meer of minder in het park zorgt niet voor overlast. Hadden ze moeten betalen voor de entree, dan waren ze wellicht niet eens binnen geweest en zou het park niet aan horeca hebben verdiend.
Vind zo'n situatie erg gevaarlijk.

Voor welke partij moet je advies geven, de onderneming?
Wanneer de onderneming de keuze maakt, in jouw geval van het pretpark, zou ik sowieso de volgende punten inbouwen als ondernemer zijnde:
- Ophangen van camera's, kan afschrikkend werken, dan hoef je nieteens als onderneming 24/7 op te letten.
- Steekproefsgewijs mensen vragen om hun toegangsbewijs
- Bijvoorbeeld bij horecagelegenheden of attracties gebruik maken van het bonnetje

Ik zou kijken hoe de Albert Heijn het precies doet met haar zelfscannen, daar zal je misschien ook nog wat punten uit kunnen halen.
pi_126469877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:37 schreef ballenbak015 het volgende:

[..]

Vind zo'n situatie erg gevaarlijk.

Voor welke partij moet je advies geven, de onderneming?
Wanneer de onderneming de keuze maakt, in jouw geval van het pretpark, zou ik sowieso de volgende punten inbouwen als ondernemer zijnde:
- Ophangen van camera's, kan afschrikkend werken, dan hoef je nieteens als onderneming 24/7 op te letten.
- Steekproefsgewijs mensen vragen om hun toegangsbewijs
- Bijvoorbeeld bij horecagelegenheden of attracties gebruik maken van het bonnetje

Ik zou kijken hoe de Albert Heijn het precies doet met haar zelfscannen, daar zal je misschien ook nog wat punten uit kunnen halen.
Het advies is voor de ondernemer, de eigenaar. Maar toch kijk je er dankzij de opleiding met een accountantsblik op. Ik heb er zelf dus ook geen goed gevoel bij.
pi_126473326
Je moet het belang van het missen van de entree gelden afwegen tegen de kans dat er wellicht wat gekocht gaat worden. Heb je liever dat iemand entree geld betaald of liever iets koopt in de horeca gelegenheid? Je kan wellicht de Efteling als voorbeeld nemen. Hier betaal je ¤25 (volgens mij) voor een kaartje. Ik denk dat 50% van de bezoekers (of misschien wel meer zelfs) eigen eten en drinken mee neemt (ik doe dit in ieder geval wel :p), waardoor je deze opbrengsten sowieso niet zou hebben. Als ondernemer zou ik dan liever willen dat mensen ¤25 entree betalen dan dat ze één keer wat kopen bij de horeca.

Overigens heb ik een vraagje over managementinformatie. M'n vriendin doet een onderzoek naar management rapportages in de zorg. Zij moet kijken wat er ontbreekt bij de huidige rapportages en wat er beter kan. Wat voor dingen zouden jullie belangrijk vinden?
Zaken zoals omzet en winst, aantal behandelingen, oudersdomsanalyse debiteuren opgesplitst in verzekeraar en particulieren, soort behandelingen heeft ze al. Iemand ideeen hierover?
pi_126507254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef MJ23 het volgende:
Je moet het belang van het missen van de entree gelden afwegen tegen de kans dat er wellicht wat gekocht gaat worden. Heb je liever dat iemand entree geld betaald of liever iets koopt in de horeca gelegenheid? Je kan wellicht de Efteling als voorbeeld nemen. Hier betaal je ¤25 (volgens mij) voor een kaartje. Ik denk dat 50% van de bezoekers (of misschien wel meer zelfs) eigen eten en drinken mee neemt (ik doe dit in ieder geval wel :p), waardoor je deze opbrengsten sowieso niet zou hebben. Als ondernemer zou ik dan liever willen dat mensen ¤25 entree betalen dan dat ze één keer wat kopen bij de horeca.

Overigens heb ik een vraagje over managementinformatie. M'n vriendin doet een onderzoek naar management rapportages in de zorg. Zij moet kijken wat er ontbreekt bij de huidige rapportages en wat er beter kan. Wat voor dingen zouden jullie belangrijk vinden?
Zaken zoals omzet en winst, aantal behandelingen, oudersdomsanalyse debiteuren opgesplitst in verzekeraar en particulieren, soort behandelingen heeft ze al. Iemand ideeen hierover?
Ik ga hier even van uit dat je een ziekenhuis hebt.

- Omzet; kan je volgens mij splitsen naar vrije prijzen en vastgestelde prijzen van Nza
- Leegstand van bedden
- Klachten, verdeeld naar aard (behandeltechnisch, relationeel, organisatorisch, overig) en totaal
- Claims
- Aantal behandelingen
- Incidenten

Weet niet of je iets aan deze punten hebt?
pi_126525482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Lastig, AO/IB-risico's vanuit accountantsperspectief kunnen ook voor ondernemingsvoordelen zorgen. Wat voor advies moet je daar nou voor geven? :?

Bijvoorbeeld:
Er is geen portier aanwezig, waardoor gasten zonder te betalen een pretpark in kunnen komen. Vanuit de accountant gezien bestaat nu het risico op een onvolledige omzet.
Dit is sowieso geen inherent risico voor de accountant. Als klanten niet betalen en dat ook zo wordt verantwoord geeft de jaarrekening een getrouw beeld. Het is natuurlijk wel een bedrijfsrisico, omdat er minder omzet wordt verkregen ten opzichte van de situatie waarbij wel iedereen betaalt voor toegang.

Het risico voor de accountant - primair - zou zijn dat gasten betalen voor toegang maar dit niet zo wordt verantwoord (lager of niet), - secundair - zou het risico zijn dat gasten niet betalen voor toegang maar dit wel wordt verantwoord (de omzet wordt hoger verantwoord, dit is geen primaire controlerichting).

Het hoger verantwoorden van omzet zie je vaker terug bij bedrijven met sterke financiële doelstellingen al dan niet beursgenoteerd.
pi_126540202
Inderdaad. Tenzij de portier wel aanwezig dient te zijn. Dan werkt de preventieve beheersmaatregel niet namelijk.
pi_126571690
Weet iemand of er binnenkort nog een ope dag/avond is op de UvA?
En hoe het kan dat de master daar 1 jaar duurt terwijl deze op Nyenrode 2 jaar duurt?
En of er op de UvA inderdaad tussen Februari-Mei geen les is, maar er een 2 weken durende summercourse wordt gegeven?
Is de pre-master overigens alleen op vrijdag of donderdag én vrijdag?

Veel vraagjes :P Hopelijk kan iemand er er mee helpen.
pi_126571755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:55 schreef ikwordra het volgende:
Weet iemand of er binnenkort nog een ope dag/avond is op de UvA?
En hoe het kan dat de master daar 1 jaar duurt terwijl deze op Nyenrode 2 jaar duurt?
En of er op de UvA inderdaad tussen Februari-Mei geen les is, maar er een 2 weken durende summercourse wordt gegeven?
Is de pre-master overigens alleen op vrijdag of donderdag én vrijdag?

Veel vraagjes :P Hopelijk kan iemand er er mee helpen.
Wij hadden een keer zo'n "kom bij ons, wij zijn geweldig" bijeenkomst van de UvA (Zit nu op de HvA), maar ik weet niet alles precies meer... :P
1 jaar was de voltijd variant geloof ik, en de lesvrije periode was volgens mij alleen januari (of februari?), over de summercourse hebben ze niets gezegd bij de bijeenkomst.

Lessen alleen op vrijdag (deeltijd variant dus)
pi_126571882
1 jaar is voltijd, deeltijd aan de uva is ook 2 jaar
pi_126572797
Zie nu inderdaad dat er een verschil is, maar deeltijd zou anderhalf jaar moeten duren
pi_126575950
Maar weer verder met schrijven. Volgende week ter beoordeling voorleggen aan de 1e beoordelaar, op hoop van zegen. Informatie stond er wel in, maar het moest iets duidelijker of zo.
pi_126738535
Draai nu echt zowat door. Moet hem dinsdag inleveren maar snap echt niet wat ik moet aanpassen kutzooi
pi_126739635
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:14 schreef LUFC het volgende:
Draai nu echt zowat door. Moet hem dinsdag inleveren maar snap echt niet wat ik moet aanpassen kutzooi
Relax, ontspan. Je hebt nog alle tijd! (sacrifice your sleep)
pi_126744426
Ja zondag tv avondje die pak ik ff. Morgen de wekker zetten en ff kijken wat we kunnen doen :)
pi_126813561
Na lang meelezen op dit forum en alle topics in deze reeks in de afgelopen maanden al eens gelezen te hebben is het nu tijd om mij maar eens aan te melden en mee te praten.

Ik ben inmiddels zo goed als klaar met mijn opleiding bedrijfseconomie. Scriptie perikelen zitten er op, wat rest zijn slechts nog wat kleine dingen en het ophalen van mijn diploma.

Inmiddels heb ik al een baan bij een van de grotere accountantskantoren waar ik in september mee begin. Ook zal ik dan starten met de vervolg opleiding tot RA.

Alleen waar? Ik ben bij een openavond van Nyenrode geweest vorig jaar. Dat was voornamelijk om te bepalen of dat hetgeen was waar ik in verder wilde. Het verhaal daar was goed, alles leek aantrekkelijk en het zal ook wel goed zijn. Maar dat zal het bij andere universiteiten natuurlijk ook zijn.

Echter ben ik vrij in mijn keuze en wil ik andere universiteiten niet uitsluiten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met één of meerdere universiteiten?

De voorkeur gaat tot nu toe (met name vanwege de reisafstand) uit naar Groningen, Nyenrode (Zwolle) of desnoods Amsterdam
pi_126814092
Groningen is best goed qua opleiding, ook voeren ze veel verbeteringen toe op dit moment. Wat mij het meest aanspreekt is dat de docenten gewoon goed bereikbaar zijn en dat er samen met de studenten meegedacht wordt. Ook ontvang je een extra titel aan de rug.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:35:29 #113
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126815005
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:18 schreef xminator het volgende:
Groningen is best goed qua opleiding, ook voeren ze veel verbeteringen toe op dit moment. Wat mij het meest aanspreekt is dat de docenten gewoon goed bereikbaar zijn en dat er samen met de studenten meegedacht wordt. Ook ontvang je een extra titel aan de rug.
Extra titel? :o Welke dan?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:36:13 #114
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126815049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:07 schreef Richardt. het volgende:
De voorkeur gaat tot nu toe (met name vanwege de reisafstand) uit naar Groningen, Nyenrode (Zwolle) of desnoods Amsterdam
Houd er bij Nyenrode rekening mee dat je ook vaak genoeg naar Breukelen moet.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126815985
Aan welke verbeteringen moet ik dan denken?
Ben op het moment bezig om de brochures/opleidingen wat te vergelijken, maar linksom of rechtsom komt het allemaal ongeveer op hetzelfde neer. Op basis daar van vind ik het lastig kiezen.

De extra EMA titel in Groningen is een klein pluspunt. Maar lijkt me vooral een voordeel als je uiteindelijk toch je RA titel niet haalt. Als je je RA titel al wel hebt zal het van weinig toegevoegde waarde zijn denk ik?

Bereikbaarheid en van docenten is wel een pré inderdaad, dat is ook wat ik waardeer aan mijn huidige hbo opleiding bij een wat kleinere hogeschool.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:36 schreef Maraca het volgende:
Houd er bij Nyenrode rekening mee dat je ook vaak genoeg naar Breukelen moet.
Dat is idd. ook al wat ik gehoord heb. Maar wat is vaak genoeg? Verschilt dat nog per studiejaar?
Zo af en toe vind ik dat niet zo erg, maar als het 50/50 wordt is het toch al weer minder aantrekkelijk.
pi_126818531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Extra titel? :o Welke dan?
EMA - Executive Master of Accountancy. Krijg je voor het theoretische deel van je postmaster. Dus die is wel blijvend.

BBA MSc EMA RA :7

[ Bericht 8% gewijzigd door xminator op 21-05-2013 18:00:24 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:17:09 #117
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_126819880
BSc mag je niet meer voeren als je MSc bent toch? Damn, ik ben over vele jaren dan alleen maar MSc RA :( :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_126820876
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef KaBuf het volgende:
BSc mag je niet meer voeren als je MSc bent toch? Damn, ik ben over vele jaren dan alleen maar MSc RA :( :P
Is dat zo? Gelukkig wonen wij niet in Duitsland oid.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:58:21 #119
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126825986
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:52 schreef Richardt. het volgende:
Aan welke verbeteringen moet ik dan denken?
Ben op het moment bezig om de brochures/opleidingen wat te vergelijken, maar linksom of rechtsom komt het allemaal ongeveer op hetzelfde neer. Op basis daar van vind ik het lastig kiezen.

De extra EMA titel in Groningen is een klein pluspunt. Maar lijkt me vooral een voordeel als je uiteindelijk toch je RA titel niet haalt. Als je je RA titel al wel hebt zal het van weinig toegevoegde waarde zijn denk ik?

Bereikbaarheid en van docenten is wel een pré inderdaad, dat is ook wat ik waardeer aan mijn huidige hbo opleiding bij een wat kleinere hogeschool.

[..]

Dat is idd. ook al wat ik gehoord heb. Maar wat is vaak genoeg? Verschilt dat nog per studiejaar?
Zo af en toe vind ik dat niet zo erg, maar als het 50/50 wordt is het toch al weer minder aantrekkelijk.
Sowieso hoorcolleges en tentamens. Tegen de tijd dat je de scriptie gaat schrijven moet je ook bijna elke week naar Breukelen. Maar muziekje aan en gas geven :7 Prima te doen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126846189
Wat is het verschil tussen een pakbon en een afleverbon?

Is een afleverbon een pakbon met bedragen er op, of de bestelbon die bij de leverancier is aangekomen?
pi_126849943
Na het nodige gelurk in deze topics, ook maar eens een post.

Ik ben op het moment bezig met de sollicitatieprocedure bij KMPG en ik krijg binnenkort mijn 2e gesprek. Nu is mijn vraag alleen of er hier meer mensen zitten van KPMG die wat meer kunnen vertellen over hoe het 2e gesprek gaat en wat voor vragen je bijvoorbeeld kan verwachten.

Aangezien ik een studieswitch heb gehad en niet nominaal heb gestudeerd (wel veel extracurriculaire activiteiten) verwacht ik daar in ieder geval nog wel vragen over.
<a href="http://forum.fok.nl/fok/faq">Lees</a> eerst dit door voordat je vragen stelt.
pi_126850059
Het tweede gesprek is overal een beetje hetzelfde toch?
Volgens mij gaan ze iets verder op jou als persoon in. Dus goed weten wat je kwaliteiten zijn.
pi_126851234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:43 schreef Gune het volgende:
Aangezien ik een studieswitch heb gehad en niet nominaal heb gestudeerd (wel veel extracurriculaire activiteiten) verwacht ik daar in ieder geval nog wel vragen over.
Klinkt enigszins een beetje hetzelfde als mijn verhaal. Ik heb die switch bij mijn sollicitatie niet als nadeel ervaren, in tegendeel. In het gesprek bevestigde de partner nog dat ze dat eigenlijk wel een pluspunt vond qua opgedane ervaring en ik kijk er zelf ook positief op terug.

Ik neem aan dat je voor jezelf een weloverwogen keuze hebt gemaakt ten tijde van de switch en dat nu dus ook goed kunt onderbouwen door de pluspunten ervan te benadrukken.
pi_126856970
Scriptie ter beoordeling aan de begeleider voorgelegd. Op hoop van zegen dat die naar de 2e beoordelaar mag. Conclusies en samenvatting zal sowieso nog wel aan gesleuteld moeten worden denk ik.
pi_126894166
Mijn scriptie heeft momenteel een inhoudsopgave van drie pagina's, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling! :')
pi_126903646
Die automatische inhoudsopgave wil bij mij maar niet lukken hahaha. Sommige paragrafen worden overgeslagen. Snap er geen reet van. Ook als ik een nieuw document maak en dan weer opnieuw probeer, pakt ie sommige paragrafen niet.

3 is inderdaad veel. Probeer het te beperken tot 2.
pi_126904677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:42 schreef LUFC het volgende:
Die automatische inhoudsopgave wil bij mij maar niet lukken hahaha. Sommige paragrafen worden overgeslagen. Snap er geen reet van. Ook als ik een nieuw document maak en dan weer opnieuw probeer, pakt ie sommige paragrafen niet.

3 is inderdaad veel. Probeer het te beperken tot 2.
Zijn het 'Kop 3' of 'Kop 4' die hij niett wil pakken?

Bij mij pakte hij Kop 4 eerst ook niet. In dat geval moet je die dan eerst via de instellingen toevoegen aan de layout van de inhoudsopgave.
pi_126914848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:04 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Zijn het 'Kop 3' of 'Kop 4' die hij niett wil pakken?

Bij mij pakte hij Kop 4 eerst ook niet. In dat geval moet je die dan eerst via de instellingen toevoegen aan de layout van de inhoudsopgave.
Kop 1 altijd, kop 2 en 3 niet. Kop 4 heb ik gelukkig niet :D Maar heb het gewoon handmatig gedaan dikke lul voor ze
pi_127250012
Krijg ik van een klant een opdracht om de presentatie van de jaarrekening en het jaarverslag aan te passen. Dus ik tijd daar aan besteden en ze wilde komende week dat gaan bespreken. Krijg ik de jaarstukken van 2013 te zien, heeft ze zelf alles veranderd! Lekker voor niks gewerkt dus..

Overigens is m'n scriptie begeleider een partij kritisch zeg! Mag lekker veel verbeteringen doorvoeren :(
pi_127340209
Bij mijn kantoor (niet big-4) mag je pas je praktijkdeel van de post-master doen als je een bepaalde functie hebt..
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze bij de big-4 willen dat je zo snel mogelijk RA bent, ongeacht je functie?
pi_127393539
Mochten mensen vandaag de OAT nog (moeten) maken: succes! ^O^
pi_127397864
Vandaag gesprek met 1e beoordelaar. Bidden dat ie goedgekeurd wordt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:58:02 #133
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127413376
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef ikwordra het volgende:
Bij mijn kantoor (niet big-4) mag je pas je praktijkdeel van de post-master doen als je een bepaalde functie hebt..
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze bij de big-4 willen dat je zo snel mogelijk RA bent, ongeacht je functie?
Het is logisch dat je een bepaalde functie moet hebben om je praktijkstage af te ronden. Hoe wilde je anders aantonen dat je als (zelfstandige) registeraccountant kun functioneren?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127413511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Mochten mensen vandaag de OAT nog (moeten) maken: succes! ^O^
Het scheen te gaan over een accountantskantoor. Volgens klasgenoten kwamen er nog wat 'leuke' vragen voorbij over personeelsopties en achtergestelde leningen :o
pi_127416656
Superleuke vragen idd.
Personeelsopties hadden wij nooit echt gehad ofzo, dus hoop maar dat ik het goed heb. Het EV gedeelte ging sowieso niet zo goed bij mij, maar dat had ik wel verwacht (enige vak van de minor wat ik nog moet halen dusja)
pi_127417401
Personeelsopties kon je verwachten het werd in de casusbeschrijving aangegeven dat deze werden uitgedeeld.
Lizzíe says bubay....
pi_127417510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:18 schreef Lizz3Lizz het volgende:
Personeelsopties kon je verwachten het werd in de casusbeschrijving aangegeven dat deze werden uitgedeeld.
Ja en de achtergestelde leningen ook, groot onderhoud ook en de voorziening voor de claim ook :+ Dus echt schokkend was het niet, ik ben gewoon niet zo heel erg goed in EV :)
AO en CB zijn meer mijn sterke kanten. Ik heb wel alles ingevuld dus we zullen wel zien.

Ik merk trouwens dat veel klasgenoten moeite hadden met de ev-vragen. Vraag me dan toch af of onze lessen EV wel goed zijn.. Mja.
pi_127417869
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef ikwordra het volgende:
Bij mijn kantoor (niet big-4) mag je pas je praktijkdeel van de post-master doen als je een bepaalde functie hebt..
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze bij de big-4 willen dat je zo snel mogelijk RA bent, ongeacht je functie?
Ik snap volledig wat je bedoelt! Op mijn kantoor doen ze daar ook moeilijk over. Maraca zegt wel dat het logisch is, maar je hebt toch niet voor niets een functie die beginnend accountant heet.
De praktijkstage kun je bij een Master direct mee beginnen, maar als jij net van je HBO/Universiteit af komt, neem ik aan dat je niet gelijk een teamleider bent zodat je kunt beginnen met je stage.

Ik denk dat het aan de mentaliteit van de accountantsorgnisatie/-kantoor zit. Ik ben ook al aan het uitzoeken welke kantoren wel willen dat jij snel je titel haalt.
Lizzíe says bubay....
pi_127418062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:20 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja en de achtergestelde leningen ook, groot onderhoud ook en de voorziening voor de claim ook :+ Dus echt schokkend was het niet, ik ben gewoon niet zo heel erg goed in EV :)
AO en CB zijn meer mijn sterke kanten. Ik heb wel alles ingevuld dus we zullen wel zien.

Ik merk trouwens dat veel klasgenoten moeite hadden met de ev-vragen. Vraag me dan toch af of onze lessen EV wel goed zijn.. Mja.
Veel van mijn klasgenoten hadden inderdaad ook moeite met EV, men vond het toch lastig en wisten gewoon niet meer wat ze moesten doen. Ik was bij groot onderhoud ook de weg kwijt, ik heb de latenties maar weggelaten, want ik wist gewoon even niet meer wat ik er nou mee moest doen (het was mijn laatste vraag).

AO is bij mij ook sterk maar CB..... Pfffff... Ik werd gek van al die CB vragen, het waren er zo veel. Wij dachten nog omdat ze in de ochtend 70 min aan CB hadden gevraagd, dam zullen ze in de middag wel meer AO vragen, nou dat feeste ging helaas niet door!
Lizzíe says bubay....
pi_127418084
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:27 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Ik snap volledig wat je bedoelt! Op mijn kantoor doen ze daar ook moeilijk over. Maraca zegt wel dat het logisch is, maar je hebt toch niet voor niets een functie die beginnend accountant heet.
De praktijkstage kun je bij een Master direct mee beginnen, maar als jij net van je HBO/Universiteit af komt, neem ik aan dat je niet gelijk een teamleider bent zodat je kunt beginnen met je stage.

Ik denk dat het aan de mentaliteit van de accountantsorgnisatie/-kantoor zit. Ik ben ook al aan het uitzoeken welke kantoren wel willen dat jij snel je titel haalt.
Als je van het HBO komt, heb je minimaal 5,5 jaar ervaring voor je RA bent. Als het bedrijf wacht totdat je controleleider bent, heb je dus al 9 jaar ervaring... Daarnaast ga je dan niet in één keer door met je studie, wat vaak ook niet bevordelijk werkt
pi_127418284
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:30 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Veel van mijn klasgenoten hadden inderdaad ook moeite met EV, men vond het toch lastig en wisten gewoon niet meer wat ze moesten doen. Ik was bij groot onderhoud ook de weg kwijt, ik heb de latenties maar weggelaten, want ik wist gewoon even niet meer wat ik er nou mee moest doen (het was mijn laatste vraag).

AO is bij mij ook sterk maar CB..... Pfffff... Ik werd gek van al die CB vragen, het waren er zo veel. Wij dachten nog omdat ze in de ochtend 70 min aan CB hadden gevraagd, dam zullen ze in de middag wel meer AO vragen, nou dat feeste ging helaas niet door!
Latenties heb ik ook weggelaten, had de vraag ook tot het einde bewaard trouwens :P

Soms ben ik wel een beetje te algemeen met controles enzo, heb daar nu wel opgelet, hoop voldoende.
Anders maar nog een keer he :+
pi_127418293
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:31 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Als je van het HBO komt, heb je minimaal 5,5 jaar ervaring voor je RA bent. Als het bedrijf wacht totdat je controleleider bent, heb je dus al 9 jaar ervaring... Daarnaast ga je dan niet in één keer door met je studie, wat vaak ook niet bevordelijk werkt
Dus jij zegt wacht lekker 9 jaar en dan kun je gaan beginnen met je praktijkstage?
Lizzíe says bubay....
pi_127418368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:35 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Latenties heb ik ook weggelaten, had de vraag ook tot het einde bewaard trouwens :P

Soms ben ik wel een beetje te algemeen met controles enzo, heb daar nu wel opgelet, hoop voldoende.
Anders maar nog een keer he :+
Nou, ik hoop het niet! :p
Lizzíe says bubay....
pi_127418536
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:36 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Nou, ik hoop het niet! :p
Heb je de bonuspunt weten te verdienen? :P
pi_127418655
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:35 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Dus jij zegt wacht lekker 9 jaar en dan kun je gaan beginnen met je praktijkstage?
Nee, juist niet. Zo snel mogelijk is beter. Maar als het bedrijf wacht tot je controleleider bent:
3 jaar assistent
3 jaar senior assistent
Dan controleleider --> 3 jaar praktijk...
Ben je dus minimaal 9 jaar verder. Geen fijne regeling zou ik zeggen
pi_127418694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:39 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Heb je de bonuspunt weten te verdienen? :P
Als het goed is wel ja, we hebben nog geen officiele cijfers/bevestigingen gehad! Jij?
Lizzíe says bubay....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:44:09 #147
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127418811
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:27 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Ik snap volledig wat je bedoelt! Op mijn kantoor doen ze daar ook moeilijk over. Maraca zegt wel dat het logisch is, maar je hebt toch niet voor niets een functie die beginnend accountant heet.
De praktijkstage kun je bij een Master direct mee beginnen, maar als jij net van je HBO/Universiteit af komt, neem ik aan dat je niet gelijk een teamleider bent zodat je kunt beginnen met je stage.

Ik denk dat het aan de mentaliteit van de accountantsorgnisatie/-kantoor zit. Ik ben ook al aan het uitzoeken welke kantoren wel willen dat jij snel je titel haalt.
Ik zie al waar het mis gaat..

Als ik mijzelf even als voorbeeld neem: ik ben nu assistent-accountant met anderhalf jaar werkervaring na het HBO. Ik ben al begonnen met de praktijkstage (nadat ik 1 jaar in dienst was). Deze duurt 3 jaar. In de tussentijd hoop ik theoretisch helemaal klaar te zijn (master + postmaster). Als ik mijn praktijkscriptie schrijf ben ik teamleider.

Je praktijkstage zal sowieso 3 jaar duren en je kunt beginnen zodra je met je master bent begonnen. Alleen voor de laatste fase zul je (minimaal) teamleider moeten zijn, omdat ze anders niet weten of je het in je hebt om RA te worden.

Dus 9 jaar is absoluut onzin.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127419082
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:41 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Zo snel mogelijk is beter. Maar als het bedrijf wacht tot je controleleider bent:
3 jaar assistent
3 jaar senior assistent
Dan controleleider --> 3 jaar praktijk...
Ben je dus minimaal 9 jaar verder. Geen fijne regeling zou ik zeggen
Precies, daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik heb een beetje het idee dat ze je niet echt willen helpen om je titel te behalen. Die 3 jaar praktijkstage is al ingezet zodat je ervaring opdoet voordat je je accountantstitel krijgt, daar hebben ze al over nagedacht. Waarom gaat een kantoor dan nog zelf regels verzinnen dat het op een bepaald niveau niet mag.

Mijn advies, als je kantoor je tegen werkt, wegwezen! ik neem aan dat er vast wel een kantoor is die hartstikke blij is dat jij zo ambitieus bent om je titel te halen.
Lizzíe says bubay....
pi_127419110
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:42 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Als het goed is wel ja, we hebben nog geen officiele cijfers/bevestigingen gehad! Jij?
Ja, gelukkig wel!
Voor het eerste deel een 7,6 en tweede een 5,5 :') Maar goed, gemiddeld toch weer een 6,6 :P
pi_127419202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik zie al waar het mis gaat..

Als ik mijzelf even als voorbeeld neem: ik ben nu assistent-accountant met anderhalf jaar werkervaring na het HBO. Ik ben al begonnen met de praktijkstage (nadat ik 1 jaar in dienst was). Deze duurt 3 jaar. In de tussentijd hoop ik theoretisch helemaal klaar te zijn (master + postmaster). Als ik mijn praktijkscriptie schrijf ben ik teamleider.

Je praktijkstage zal sowieso 3 jaar duren en je kunt beginnen zodra je met je master bent begonnen. Alleen voor de laatste fase zul je (minimaal) teamleider moeten zijn, omdat ze anders niet weten of je het in je hebt om RA te worden.

Dus 9 jaar is absoluut onzin.
Daar kan ik mij inderdaad in vinden, want er zijn toch ook competenties die uitgevoerd moeten worden op teamleider niveau. Dus aan het einde van je praktijkstage zou je op teamleider niveau moeten kunnen functioneren.
Lizzíe says bubay....
pi_127419267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel!
Voor het eerste deel een 7,6 en tweede een 5,5 :') Maar goed, gemiddeld toch weer een 6,6 :P
Jo boven de 5,5 is toch een bonuspunt, daar gaat het om ;)
Lizzíe says bubay....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:52:46 #152
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127419364
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Daar kan ik mij inderdaad in vinden, want er zijn toch ook competenties die uitgevoerd moeten worden op teamleider niveau. Dus aan het einde van je praktijkstage zou je op teamleider niveau moeten kunnen functioneren.
Precies! Ik dacht dat jullie het daar over hadden en dat onzin vonden :P Maar jullie hebben het er dus over dat je al teamleider moet zijn om überhaupt met semester 1 te beginnen. Dat is wel erg laat ja.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127424221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik zie al waar het mis gaat..

Als ik mijzelf even als voorbeeld neem: ik ben nu assistent-accountant met anderhalf jaar werkervaring na het HBO. Ik ben al begonnen met de praktijkstage (nadat ik 1 jaar in dienst was). Deze duurt 3 jaar. In de tussentijd hoop ik theoretisch helemaal klaar te zijn (master + postmaster). Als ik mijn praktijkscriptie schrijf ben ik teamleider.

Je praktijkstage zal sowieso 3 jaar duren en je kunt beginnen zodra je met je master bent begonnen. Alleen voor de laatste fase zul je (minimaal) teamleider moeten zijn, omdat ze anders niet weten of je het in je hebt om RA te worden.

Dus 9 jaar is absoluut onzin.
Dat is dus wat ik bedoel. Jij mag als assistent-accountant met je praktijkstage beginnen. Bij sommige kantoren mag dat pas beginnen als je controleleider bent (een interne regeling dus, niet van het NBA), dan kom je op die 9 jaar.
Heb jij je master in 1 jaar gedaan btw? Deeltijd is het 2 jaar toch?
pi_127424299
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Precies, daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik heb een beetje het idee dat ze je niet echt willen helpen om je titel te behalen. Die 3 jaar praktijkstage is al ingezet zodat je ervaring opdoet voordat je je accountantstitel krijgt, daar hebben ze al over nagedacht. Waarom gaat een kantoor dan nog zelf regels verzinnen dat het op een bepaald niveau niet mag.

Mijn advies, als je kantoor je tegen werkt, wegwezen! ik neem aan dat er vast wel een kantoor is die hartstikke blij is dat jij zo ambitieus bent om je titel te halen.
Sowieso is die praktijkstage voor BIG-4 redelijk onzin, aangezien je daar al gescheiden afdelingen hebt. Het is voornamelijk ingesteld voor mensen die deels controles doen en deels samenstel.
Als je bijv kijkt naar de RC-titel, is daar weer geen praktijkstage voor nodig
pi_127424343
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef Lizz3Lizz het volgende:

[..]

Daar kan ik mij inderdaad in vinden, want er zijn toch ook competenties die uitgevoerd moeten worden op teamleider niveau. Dus aan het einde van je praktijkstage zou je op teamleider niveau moeten kunnen functioneren.
Ik heb ook van gasten gehoord die senior-assistent zijn en toch RA. Zolang het kantoor maar wil is dat gewoon mogelijk
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:23:58 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127424839
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:11 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik bedoel. Jij mag als assistent-accountant met je praktijkstage beginnen. Bij sommige kantoren mag dat pas beginnen als je controleleider bent (een interne regeling dus, niet van het NBA), dan kom je op die 9 jaar.
Heb jij je master in 1 jaar gedaan btw? Deeltijd is het 2 jaar toch?
Deeltijd is inderdaad 2 jaar en ik zal naar verwachting mijn master in 2 jaar doen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127425508
Bij kantoor waar ik zit (big 4) kan je ook direct aan de slag met je praktijkstage, ik ga daarmee dan ook direct mee beginnen. Ook is het kantoor erbij gebaat als je zsm. je opleiding afrondt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:36:34 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127425513
Daarnaast wil ik jullie als tip meegeven: maak je niet zo druk over de praktijkstage. Richt je op je theoretische studie, dat is veel belangrijker. Die praktijkstage komt wel..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127425555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:36 schreef Maraca het volgende:
Daarnaast wil ik jullie als tip meegeven: maak je niet zo druk over de praktijkstage. Richt je op je theoretische studie, dat is veel belangrijker. Die praktijkstage komt wel..
Ik geef als tip begin zo snel mogelijk met je praktijkstage, laat het niet wachten (idem voor studie). Zo kan je in het begin 'makkelijkere' stageverslagen schrijven.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:38:37 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127425614
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:37 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik geef als tip begin zo snel mogelijk met je praktijkstage, laat het niet wachten (idem voor studie). Zo kan je in het begin 'makkelijkere' stageverslagen schrijven.
Tuurlijk: als het kan, begin er dan mee (heb ik ook gedaan). Maar het is niet het einde van de wereld als je kantoor het niet toestaat tot je controleleider bent. Heeft ook zo zijn voordelen om met meer kennis verslagen te schrijven.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127425702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Tuurlijk: als het kan, begin er dan mee (heb ik ook gedaan). Maar het is niet het einde van de wereld als je kantoor het niet toestaat tot je controleleider bent. Heeft ook zo zijn voordelen om met meer kennis verslagen te schrijven.
Als je het zo bekijkt is 'niets' het einde van de wereld. Geniet van het leven, carpe diem!
:P
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:41:51 #162
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127425792
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:39 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt is 'niets' het einde van de wereld. Geniet van het leven, carpe diem!
:P
Dat ook :+ Maar ik heb inmiddels geleerd om het rustiger aan te doen qua carrière. Wil liever een goede accountant worden dan één die te snel op een te hoge functie zit. Geniet van de weg.. hij duurt lang genoeg w/

(wat niet wil zeggen dat ik er niet enorm naar uit kijk om straks klaar te zijn)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 5 juni 2013 @ 06:26:38 #163
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127429800
Oh de titels per bedrijf wisselen ook he :P
Dus een senior assistent bij Deloitte is wellicht niet van hetzelfde niveau als bij KPMG (ik noem maar wat) :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127433419
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 06:26 schreef KaBuf het volgende:
Oh de titels per bedrijf wisselen ook he :P
Dus een senior assistent bij Deloitte is wellicht niet van hetzelfde niveau als bij KPMG (ik noem maar wat) :+
Klopt. Zoals pwc gebruikt de term associate.
Maar volgens mij is assistent/associate en gevorderd assistent/associate overal wel gelijk. Alleen daarna heeft iedereen andere benamingen. Bij ons heten ze daarna dus controleleider :P
pi_127439180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:51 schreef LUFC het volgende:
Vandaag gesprek met 1e beoordelaar. Bidden dat ie goedgekeurd wordt.
Helaas. Niet diepgaand genoeg plus wat kleine opmerkingen (2e beoordelaar heeft hem ook snel doorgelezen). Begin hem nu toch wel een beetje te knijpen want ik moet 22 juli echt klaar zijn. Heb mezelf alvast aangemeld namelijk voor een studie in het buitenland.
pi_127447518
Wat was er niet diepgaand genoeg aan dan?
pi_127474732
Snap het ook niet. Aantal concrete punten gevraagd, die ga ik nu aanpassen. Morgen even langs hopelijk kunnen ze me duidelijk uitleggen wat er dan veranderd moet worden om het diepgaand te maken.
pi_127475254
Noem is voorbeelden, want daar ben ik ook wel benieuwd naar i.v.m. met m'n eigen scriptie.
pi_127475698
Hmm ik volg je niet echt? Ik snap namelijk zelf ook niet wat ze bedoelen met "niet diepgaand" genoeg. Ik heb een analysemodel ontwikkeld waarin informatie over meerwerk staat bij bouwprojecten. Deze informatie moet o.a. betrouwbaar, relevant etc zijn om een juist oordeel te kunnen geven over de werkelijke situatie van de kosten over meerwerk.

Ik heb zojuist kleine dingen aangepast als de volgorde (bijv. afbakening voor methode van onderzoek) en de volgorde in het theoretische hoofdstuk.

Kritiek is vooral gericht denk ik omdat mijn onderzoek redelijk beperkt is, dat snap ik ook wel. Maar ik kan geen onzin gaan neerkalken, dus moet ik het ermee doen. Diepgaander gaan is vrij lastig in mijn situatie.
pi_127501183
Waarschijnlijk heb je dan te weinig analyses in het model verwerkt lijkt me?

Oh wow. Vandaag een mailtje van het praktijkbureau: je scriptiebegeleider mag niet meer begeleiden, je 2e examinator wordt de 1e en voor de 2e moeten we nog ff iemand zoeken. Moet de 14e uiterlijk het eerste concept inleveren en anderhalve week daarna de definitieve versie :+ nachtwerk dus vandaag ;(
pi_127512664
Klote man. Ik moet hem ook volgende week donderdag ingeleverd hebben zoals die dan echt moet zijn. Heb maandag wel snel een gesprek nog even.
Krijg net een e-mail wat er met diepgaand bedoeld wordt:

Kijk of dit uitgebreider kan, laat duidelijk zien welke procedures/richtlijnen, Functiescheidingen en controles binnen het proces aanwezig zijn. Deze maatregelen dienen zorg te dragen dat de risico’s zijn beheerst.

Echter, in mijn scriptie staan al zulke teksten:
- Vervolgens dient het voorstel inclusief het advies van de kostendeskundige en beoordelaars geautoriseerd te worden door de projectdirecteur.

- Nadat de inschrijfsom ingevoerd is in SAP, dient de manager projectbeheersing dit bedrag in SAP te controleren met de inschrijfsom

Lijken mij controles maarja
pi_127517668
Wie voert de inschrijfsom in?
pi_127520788
Wat betreft je laatste punt: ik had dit soort dingen er ook in staan. Ik gaf als advies dat er een controle uitgevoerd moest worden. Reactie begeleider: oke als de controle is gedaan, wat dan? Ik denk dat het daar voornamelijk over gaat.
pi_127528296
Dat was de stap ervoor, had ik al beschreven ;) Alleen ik heb net wel een hekelpunt gevonden, dat leerden we in de 3e al. Iemand autoriseert iets, en vervolgens voert een ander iets in. Vervolgens dient een ander hetgeen wat geautoriseerd is nog te vergelijken met de invoer, dit heb ik nu wel toegevoegd. Echter, het risico ontstaat dan ook dat deze controle niet gebeurd. Maar hoe kan je dit dan beheersen? Zoiets verwacht ik wel, dat er dan gevraagd wordt, wat als die controle op de invoer niet gebeurd? De enige manier om het te dekken is een controle op controle lijkt mij.

Probleem bij mij is namelijk dat de opzet en het bestaan goed is, maar de naleving te wensen overlaat.
pi_127528941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:56 schreef LUFC het volgende:

Echter, in mijn scriptie staan al zulke teksten:
- Vervolgens dient het voorstel inclusief het advies van de kostendeskundige en beoordelaars geautoriseerd te worden door de projectdirecteur hoe? Handtekening of in een geautomatiseerd systeem?.

- Nadat de inschrijfsom aan de hand van het brondocument ingevoerd is in SAP, dient de manager projectbeheersing dit bedrag in SAP te controleren met de inschrijfsom aan de hand van het brondocument

Lijken mij controles maarja
Zonder inhoudelijke kennis te hebben van deze materie zou ik als auditor de volgende vragen stellen:
- Hoe moet de controle worden uitgevoerd (alleen een overeenstemmingscontrole)?
- Wat als de controle niet is uitgevoerd, is er een back-up (of een status 'niet gecontroleerd door manager projectbeheersing'?
- Wat als de controle is uitgevoerd maar het [bedrag] komt niet overeen, is er een formele en gestructureerde follow-up en escalatie (naar boven), zo ja hoe ziet deze er uit?
- Zit er een bandbreedte in de uit te voeren controle (bijvoorbeeld inschrijfsommen van ¤ x dienen door meerdere personen gecontroleerd / geautoriseerd te worden?
pi_127540796
Bedankt, ga ermee aan de slag.
pi_127560746
Zo, concept klaar en opgestuurd! :D
pi_127561318
Netjes! Ik moet vanavond en morgen ff hard aan de slag.
pi_127565990
Ik heb echt een dag gedaan over de puntjes op de i te zetten, dus bereid je maar voor :D

Nu maar flink wat sollicitaties de deur uit doen.. Hoor volgende week of ik kan blijven bij m'n stage, anders moet ik echt hard op zoek naar een baan!
pi_127567380
Zeggen ze het zo laat dan? Dat is wel genaaid vind ik.
pi_127567800
Naja het is nogal een apart verhaal :D

Ik loop stage op de controleafdeling. Ik had tijdens mijn stage al twijfels om bij de controle te blijven, echter had ik toch wel gevraagd of ik kon blijven werken (het is niet dat ik controle verschrikkelijk vind ofzo hoor). Uiteindelijk bleek dit niet te kunnen: er is overcapaciteit waardoor er jaarcontracten niet verlengd worden en er ook geen plek was voor mij om te blijven. Het lag verder niet aan mijn werk of iets anders, want dat was allemaal prima in orde.

Vervolgens ben ik gaan nadenken, heb veel met klasgenoten gesproken die stage lopen in de samenstelpraktijk. Ik heb tijdens mijn eerste stage ook samenstel (en controle) gedaan. Heb toen op gevoel (en misschien ook een beetje door de omgeving: iedereen doet controle, je gaat toch geen samenstel doen etc) voor controle gekozen. Door die gesprekken met klasgenoten en collega's van samenstel ben ik tot de conclusie gekomen dat samenstel me meer trekt.

Dus ik had een gesprek aangevraagd met een van die partners over de keuze controle/samenstel. Paar dagen daarna kwam er een vacature voor een starten op de samenstelpraktijk op de website te staan. Tijdens dat gesprek dus ook gesproken over eventuele invulling van die vacature door mij. Er is echter nog discussie of ze 1 of 2 mensen moeten aannemen op de samenstelafdeling. Er twijfelt iemand van controle om over te stappen naar samenstel en er is maandag een 2e gesprek met een sollicitant voor die functie. Vandaar dat het dus zo laat is ;)
pi_127611621
Ik wil de uitslag van de OAT ahhh :+

Goed nieuws gehad, mijn afstudeeropdracht is inhoudelijk goedgekeurd! Mijn stagebedrijf wil graag dat ik eerder eraan begin (wil ik ook wel, dan ben ik eerder klaar of is eventuele uitloop minder erg), maar ik heb natuurlijk nog nooit een scriptie geschreven dus weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Hopelijk kunnen zij mij goed begeleiden, denk dat het na de opstartfase wel moet gaan, maar nu zie ik door de bomen het bos even niet meer :+
pi_127611787
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:18 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil de uitslag van de OAT ahhh :+

Goed nieuws gehad, mijn afstudeeropdracht is inhoudelijk goedgekeurd! Mijn stagebedrijf wil graag dat ik eerder eraan begin (wil ik ook wel, dan ben ik eerder klaar of is eventuele uitloop minder erg), maar ik heb natuurlijk nog nooit een scriptie geschreven dus weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Hopelijk kunnen zij mij goed begeleiden, denk dat het na de opstartfase wel moet gaan, maar nu zie ik door de bomen het bos even niet meer :+
Ik heb zelf ook weinig ervaring met het schrijven van een scriptie (en tevens met het doen van onderzoek), maar met onderstaande boeken was het voor mij prima te doen. Wellicht iets voor jou?

Rapportagetechniek door Rien Elling
Wat is onderzoek? door Nel Verhoeven

Mijn schoolbegeleider was al redelijk te spreken over het 1e concept. 27 juni zal de definitieve scriptie worden ingeleverd. Gaat wel goedkomen :)
pi_127612327
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:25 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook weinig ervaring met het schrijven van een scriptie (en tevens met het doen van onderzoek), maar met onderstaande boeken was het voor mij prima te doen. Wellicht iets voor jou?

Rapportagetechniek door Rien Elling
Wat is onderzoek? door Nel Verhoeven

Mijn schoolbegeleider was al redelijk te spreken over het 1e concept. 27 juni zal de definitieve scriptie worden ingeleverd. Gaat wel goedkomen :)
Is 27 juni niet erg laat ivm de tijd? Ik moet donderdag al iets hebben waar mee verder gegaan moet worden om voor de zomervakantie klaar te zijn.
pi_127612859
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:48 schreef LUFC het volgende:

[..]

Is 27 juni niet erg laat ivm de tijd? Ik moet donderdag al iets hebben waar mee verder gegaan moet worden om voor de zomervakantie klaar te zijn.
Klopt, eigenlijk was de deadline 3 juni. Maar die is niet gehaald door slechte communicatie en begeleiding...

Nu heb ik mijn presentatie en verdediging ook pas rond 27 augustus. Gelukkig valt dat nog wel onder het 4e (huidige) leerjaar.

Inclusief bijlagen zijn de 150 pagina's al aangetikt :o
pi_127613581
Tering! Heb er slechts 30 haha maar heb ook geen bijlagen en vrijwel geen afbeeldingen. Nu maar weer ff naar m'n begeleider toe, fijne kerel overigens.
pi_127618298
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:25 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook weinig ervaring met het schrijven van een scriptie (en tevens met het doen van onderzoek), maar met onderstaande boeken was het voor mij prima te doen. Wellicht iets voor jou?

Rapportagetechniek door Rien Elling
Wat is onderzoek? door Nel Verhoeven

Mijn schoolbegeleider was al redelijk te spreken over het 1e concept. 27 juni zal de definitieve scriptie worden ingeleverd. Gaat wel goedkomen :)
Taaltopics Rapporteren is ook een goede.

Ik ben in afwachting van goedkeuring!
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:32:32 #188
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127701542
Wooohoooooeeeee :D

Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse op Nyenrode behaald, mag dus blijven :D

En ik kan dus ook gewoon blijven werken *O*

Mijn dag kan niet meer stuk :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127701631
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:32 schreef KaBuf het volgende:
Wooohoooooeeeee :D

Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse op Nyenrode behaald, mag dus blijven :D

En ik kan dus ook gewoon blijven werken *O*

Mijn dag kan niet meer stuk :)
Gefeliciteerd ^O^
pi_127703113
Gefeliciteerd :)
pi_127705500
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:32 schreef KaBuf het volgende:
Wooohoooooeeeee :D

Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse op Nyenrode behaald, mag dus blijven :D

En ik kan dus ook gewoon blijven werken *O*

Mijn dag kan niet meer stuk :)
Gefeliciteerd! ^O^

Wat grappig trouwens. Ik liet de financieel directeur van mijn scriptiebedrijf twee constateringen -> risico's van een kans en impact voorzien. Bij het lezen van die risico's sprong hij op en sprintte meteen naar de betreffende functionaris om verhaal te halen :D

Op zulke momenten besef je dat het allemaal (gelukkig) niet voor niets is!
pi_127716864
Wat voor dingen dan? Ben daar wel benieuwd naar!
pi_127719709
Ik heb even een vraag - misschien niet geheel relevant m.b.t. dit topic - maar ik studeer nu eerste jaar hbo accountancy aan Saxion. Nu heb ik gelezen dat er meer mensen hier zijn die dit deden en of nog steeds doen. Wat ik mij afvraag is of er ergens te lezen valt over regels m.b.t. cum laude/met lof etc. op je propedeuse aangezien ik nu relatief hoog sta gemiddeld (8.7) en of je wel een 7 op je lijst mag etc.
pi_127719772
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:27 schreef FokNederland het volgende:
Ik heb even een vraag - misschien niet geheel relevant m.b.t. dit topic - maar ik studeer nu eerste jaar hbo accountancy aan Saxion. Nu heb ik gelezen dat er meer mensen hier zijn die dit deden en of nog steeds doen. Wat ik mij afvraag is of er ergens te lezen valt over regels m.b.t. cum laude/met lof etc. op je propedeuse aangezien ik nu relatief hoog sta gemiddeld (8.7) en of je wel een 7 op je lijst mag etc.
Dat verschilt per instelling, vraag het aan je coordinator en of check het in je curriculum.
pi_127753113
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:27 schreef FokNederland het volgende:
Ik heb even een vraag - misschien niet geheel relevant m.b.t. dit topic - maar ik studeer nu eerste jaar hbo accountancy aan Saxion. Nu heb ik gelezen dat er meer mensen hier zijn die dit deden en of nog steeds doen. Wat ik mij afvraag is of er ergens te lezen valt over regels m.b.t. cum laude/met lof etc. op je propedeuse aangezien ik nu relatief hoog sta gemiddeld (8.7) en of je wel een 7 op je lijst mag etc.
Ik studeer ook Saxion. Volgens mij is de regel, dat het gewogen gemiddelde een 7.5 of hoger moet zijn zonder herkansingen.
pi_127753810
Vandaag eindgesprek gehad met de klant, die was heel tevreden :D Nu nog verbeteringen in het concept aanbrengen en dan maar weer is opsturen :)

Morgen hoor ik of ik kan blijven!
pi_127758490
Netjes man. Ik net gesprek gehad weer met begeleider, weer dingen in andere volgorde zetten en iets uitbreiden. Pfffff. Kon dat niet eerder gezegd worden.
pi_127761482
Oh dat is zo vervelend. Heb je alles aangepast, komt ie weer met opmerkingen :+
pi_127782266
Yay! Binnen bij KPMG! 2e Gesprek ging hartstikke goed en heb inmiddels 't contract ondertekend. Nog even m'n scriptie en laatste vak afmaken en dan in september lekker aan de bak :D.
<a href="http://forum.fok.nl/fok/faq">Lees</a> eerst dit door voordat je vragen stelt.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:00:45 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127782380
Gefeliciteerd!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127888867
Druk bezig om de scriptie gereed te maken. Moet hem voor morgenochtend verzenden, wordt een lange nacht in elk geval. Zit nu ook op 36 pagina's.
Dalijk nog ff een DFD maken ook.
pi_127889304
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:49 schreef LUFC het volgende:
Druk bezig om de scriptie gereed te maken. Moet hem voor morgenochtend verzenden, wordt een lange nacht in elk geval. Zit nu ook op 36 pagina's.
Dalijk nog ff een DFD maken ook.
Tik hem aan dan, ik ben nu bezig met de resultatensectie wehehe. Kan op bedrijfslaptop geen SPSS installeren dus werk morgen lekker vanuit huis verder.
pi_127889796
Hier eindelijk eens een dagje vrij. Waarschijnlijk krijgen wij dinsdag feedback op het tweede concept. Dan nog eventjes strijden voor de definitieve scriptie en dan komt het einde ook eindelijk in zicht! :)
pi_127889839
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:03 schreef xminator het volgende:

[..]

Tik hem aan dan, ik ben nu bezig met de resultatensectie wehehe. Kan op bedrijfslaptop geen SPSS installeren dus werk morgen lekker vanuit huis verder.
Hehehe dacht echt dat ik de enige was. Mjah ff redbull gepakt en nu verder. Nu ff doorzetten dan ben je er maar vanaf :) Hopelijk dan hhahaa
pi_127890277
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:22 schreef LUFC het volgende:

[..]

Hehehe dacht echt dat ik de enige was. Mjah ff redbull gepakt en nu verder. Nu ff doorzetten dan ben je er maar vanaf :) Hopelijk dan hhahaa
Wordt pas mijn eerste concept en hoop niet dat ik veel moet verbeteren, wil het voor 10 juli af hebben :{ . Overigens is het ook de eerste keer dat ik echt met SPSS bezig ben in een scriptie, dus de resultaten verwerken is pittig.
pi_127890333
SPSS statistiek toch? Ik heb geloof ik al 4 concepten ingeleverd :D Moet nu wel een definitieve gaan worden om het allemaal op tijd af te krijgen. Schooljaar loopt 19 juli af dacht ik dus wil dan wel verdedigd hebben etc.
pi_127890375
Yes is een programma voor statistiek, gelukkig heb je wel veel tutorials maar het is een kunst om de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden _O- .

Wat voor cijfer wil je dan krijgen dat je vier keer een concept hebt ingeleverd of vindt je docent het niet genoeg voor een voldoende?
pi_127890435
Dat tweede inderdaad. Met een 5,5 ben ik tevreden. Maar grootste punt van kritiek was dat het niet diepgaand genoeg was. Dat heb ik nu wel enigszins verbeterd heb ik het idee, de scriptie is tevens een paar pagina's langer. Conclusie zit ik alleen nu al op 2 pagina's en moet nog een stukje.
pi_127890524
Ik vind subjectieve beoordelingen altijd irritant, het gevoel dat één docent een onvoldoende kan geven terwijl de ander een voldoende kan geven :r.
pi_127890600
Sowieso, maar het is niet anders. Ik maak de conclusie nu wel ff iets langer gewoon. Hoor het wel dan hoe die evt korter zou moeten.
pi_127890832
Hehe nice, beter te lang dan te kort :P
pi_127890935
Jij ook nog op mooi tijdstip bezig, haha. Samenvatting is niet zo moeilijk, maar het lukt me toch niet helemaal haha op dit tijdstip. Mjah ff afmaken dan snel DFD'tje dan pitten.
pi_127891077
Opgestuurd. Nu slapen pffff
pi_127891298
Ik moet alleen nog het theoretisch kader toespitsen op m'n klant, daarna is het akkoord voor verdediging :) morgen laatste stagedag!
pi_127893807
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:06 schreef MJ23 het volgende:
Ik moet alleen nog het theoretisch kader toespitsen op m'n klant, daarna is het akkoord voor verdediging :) morgen laatste stagedag!
Is dat niet een onderdeel wat je eigenlijk bij het begin van het onderzoek zou moeten uitvoeren? :P
pi_127895232
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:28 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Is dat niet een onderdeel wat je eigenlijk bij het begin van het onderzoek zou moeten uitvoeren? :P
Hehe, ik moet nog mijn gehele inleiding gaan schrijven :7 .
pi_127895791
Succes allemaal met deadline week!

[ Bericht 73% gewijzigd door RY5PRM4x op 17-06-2013 16:51:15 ]
pi_127895793
Theoretisch kader moet juist redelijk algemeen zijn? Pas tijdens je onderzoeksresultaten laat je zien welke theorie je gebruikt hebt.
En inleiding pas je 1000x aan.
pi_127896722
Had het eerst gedaan, begeleider van stage vond het niet goed, vervolgens aangepast waarna begeleider van school het niet goed vond. Nu aangepast, opgestuurd en even afwachten wat hij zegt. Bij akkoord ben ik klaar!

Oh ja, ik kan trouwens niet blijven bij m'n stage. Dus nu druk aan het zoeken voor vacatures!
pi_127907588
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag:

Uit welke balanspost blijkt dat bedrijf X het toerekeningsprincipe bij de opbrengsten juist toepast? Motiveer uw antwoord.

Materiële vaste activa, vorderingen, voorraad, liquide middelen.
Aandelenkapitaal, winstreserve, schulden of winst.

Is het dan vorderingen? omdat dit opbrengsten zijn maar nog geen ontvangsten?
of iets anders?
pi_127907942
Ik zou inderdaad ook vorderingen zeggen. Is dit trouwens de volledige vraag?
pi_127908180
nee, is wat langer, maar zijn verschillende vragen. Ik kan het hele document wel uploaden als dat handiger is.
pi_127909277
Ik vroeg me af of ik bij vraag 11(2de link), Moet ik dan gewoon de balans opstellen of bedoelen ze iets anders met balansrubricering en balanswaardering?
pi_127911407
Aannemend dat omzet op rekening binnenkomt, is debiteuren (i.c. vorderingen) correct.

Omzet wordt bijvoorbeeld één maand eerder verantwoord waardoor de debiteuren op dat moment hoger zijn dan in de werkelijkheid.

Maar dit geeft geen antwoord op de vraag 'Uit welke balanspost blijkt dat bedrijf X het toerekeningsprincipe bij de opbrengsten juist toepast?'.

De vraag kan niet beantwoord worden aangezien je uit een balanspost de juistheid van het realisatieprincipe niet kunt controleren. Om te controleren of het realisatieprincipe juist is toegepast, moet de accountant kijken naar wanneer voldaan wordt aan de voorwaarde voor economische overdracht (alle economische risico's moeten zijn overgedragen). Maar door de balanspost 'debiteuren' te controleren krijgt de accountant geen zekerheid over het toerekeningsprincipe.

Een leuke casus over het realisatieprincipe: http://www.accountant.nl/(...)ve+van+de+omzet.aspx

Overigens, weet iemand of een accountant een controleverklaring mag afgeven bij een specifiek overeengekomen werkzaamheid uitgevoerd conform NV COS 4400?

Ik dacht dat een 'NV COS 4400'-opdracht altijd resulteerde in een rapport van feitelijke bevindingen (zie ook NV COS 4400 punt 18 letter i t/m k).
pi_127916207
Eerste begeleider heeft hem goedgekeurd _O_
  maandag 17 juni 2013 @ 20:12:03 #227
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127916847
Mooi ^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127917078
Top. Ik hoor het morgen. Best zenuwachtig :P
pi_127923188
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:58 schreef ikwordra het volgende:
Eerste begeleider heeft hem goedgekeurd _O_
Precies overgenomen wat ie zei? ;)

Mijn stuk gaat morgen ook naar de 2e examinator, kijken wat ze er van vindt.

Morgen ook m'n laatste stagedag. Alleen eindgesprek met m'n begeleider van school, scriptie uitprinten en ff gebak uitdelen en dan tjuus. Ben blij dat het er op zit.
pi_127924645
Zijn opmerkingen er letterlijk in verwerkt inderdaad.
Succes op je laatste dagje
pi_127943266
Net gesprek gehad paar kleine dingen aanpassen en dan gaat ie eindelijk naar 2e beoordelaar.
pi_127943914
Bedrijfscoach was tevreden over de (concept)scriptie. Hij heeft alle onderdelen een 'goed' gegeven! :D

Nu de schoolcoach nog...
pi_127964337
Morgen scriptie afgeven bij 2e examinator, benieuwd of ie het goedkeurt. Vrijdag tentamens, zie er echt tegenop :(
pi_127974080
Scriptie scriptie scriptie ;( :{ :D
pi_127974165
Eerste concept verzonden, geen automatische email van out of office ontvangen *O* . Nu hopen dat ik het voor 16 juli kan afronden O-)
pi_128002783
Tweede begeleider keurt hem af -O-
Inhoudelijk is het goed, alleen het moet voor iedereen begrijpbaar zijn, dus het is te moeilijk beschreven :')
pi_128006236
Pfffff das een heel lastig punt om aan te passen. Apart dat je begeleider dat niet opmerkte dan. Ga zo ook maar ff verder weer om de laatste dingen aan te passen.
pi_128042945
Maandag sollicitatiegesprek en voor een ander kantoor mag ik een assessment maken *O*
pi_128073597
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:19 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Gemiddeld cijfer jaar 1: 6,9
Gemiddeld cijfer jaar 2: 7,1
Gemiddeld cijfer jaar 3: 7,4
Gemiddeld cijfer jaar 4: 6,8

Overall: 7,1

Hier een nipte zeven dus :)
nerd
5 Ferrari's op videoband!
pi_128079110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

nerd
Sorry?

Ontopic: net feedback teruggekregen van mijn schoolcoach. Onderdelen die vorige keer nog oké waren, zijn nu opeens niet meer oké... De structuur moet aangepast worden, stukken tekst (die veel tijd gekost hebben) mogen opeens weg. Verwijzingen moeten door toelichtingen vervangen worden en de deelvragen zijn opeens niet meer correct }:|
pi_128081090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:55 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Sorry?

Ontopic: net feedback teruggekregen van mijn schoolcoach. Onderdelen die vorige keer nog oké waren, zijn nu opeens niet meer oké... De structuur moet aangepast worden, stukken tekst (die veel tijd gekost hebben) mogen opeens weg. Verwijzingen moeten door toelichtingen vervangen worden en de deelvragen zijn opeens niet meer correct }:|
Eerlijk gezegd denk ik dat ze er vorige keer overheen hebben gekeken en nu niet. Had ik ook eens moest ik het een en ander aanpassen van A naar B en de volgende keer van B naar A :').
pi_128092185
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:44 schreef xminator het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze er vorige keer overheen hebben gekeken en nu niet. Had ik ook eens moest ik het een en ander aanpassen van A naar B en de volgende keer van B naar A :').
Ja, herkenbaar en erg frustrerend!

Eerst moest mijn theoretische benadering strikt gescheiden worden van de toegepaste theorie op de onderneming. Nu moet het weer gedeeltelijk samengevoegd worden... 8)7

Ach, iedereen zegt maar: hou je begeleider nog een paar weekjes te vriend, dan komt het wel goed.
pi_128097363
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:37 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar en erg frustrerend!

Eerst moest mijn theoretische benadering strikt gescheiden worden van de toegepaste theorie op de onderneming. Nu moet het weer gedeeltelijk samengevoegd worden... 8)7

Ach, iedereen zegt maar: hou je begeleider nog een paar weekjes te vriend, dan komt het wel goed.

dit advies kreeg ik ook al :D
pi_128111508
Erg irritant inderdaad. Heb die van mij ook maar gestuurd, op hoop van zegen.
pi_128146693
Weten jullie nog een site waar je goede assessments kan vinden om te oefenen?
pi_128148847
Voor die IQ tests van kantoren? Gewoon ff googlen op figurenreeks, cijferreeksen etc syllogie oefenen etc.

http://www.fibonicci.com/nl/

Zijn er nog wel een paar.
pi_128149402
Thanks.

Scriptie is trouwens goedgekeurd, 5 juli verdediging.
pi_128155952
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:29 schreef MJ23 het volgende:
Thanks.

Scriptie is trouwens goedgekeurd, 5 juli verdediging.
Nice. Ik heb vandaag mijn verbeterde versie ingeleverd en hoor morgen/dinsdag of mijn verdediging doorgaat.
pi_128166121
Goed bezig allemaal. Ik hoor wss morgen of mijn begeleider hem goedkeurt en naar de 2e beoordelaar mag. Hoop het nu echt.
pi_128188716
Onze begeleider gaf aan dat bijlagen oorspronkelijk geen hoofdstuknummering mag krijgen. Maar aangezien wij veel bijlagen (met diepgaande niveaus) hebben, wordt het volgens mij een grote zooi wanneer we de (sub)kopjes weglaten. Iemand tips?



(dit is trouwens maar een klein stukje, we hebben bijna 100 pagina's aan bijlagen)
pi_128189227
Ik heb het als volgt gedaan:

Bijlage 1: ...
Bijlage 2: ...
2.1: ....
2.2: ...

En dan uiteraard 2.1 en 2.2 als kop2 zodat het een niveau is.
pi_128189771
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:42 schreef MJ23 het volgende:
Ik heb het als volgt gedaan:

Bijlage 1: ...
Bijlage 2: ...
2.1: ....
2.2: ...

En dan uiteraard 2.1 en 2.2 als kop2 zodat het een niveau is.
En die 2.1 en 2.2 staan wel in je inhoudsopgave?
pi_128189853
Ik heb elke bijlage wel een nummer gegeven, maar in de inhoudsopgave alleen 'bijlagen' staan
pi_128194088
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:58 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

En die 2.1 en 2.2 staan wel in je inhoudsopgave?
Jep. Ik heb er geen commentaar over gehad. Het is in mijn ogen ook een beetje leesbaarheid van het geheel, want als je het in de inhoudsopgave hebt staan weet je tenminste waar je naar moet zoeken. Zeker in jouw geval gezien de bijlagen een omvangrijke hoeveelheid zijn. Maar goed, ik ben niet je begeleider :+
pi_128197855
Organogram niet met hoofdletter?
pi_128204916
Pfffffff krijg net e-mail van begeleider. Weer allemaal opmerkingen waar ik al tig keer aan gewerkt heb. Word er echt gek van.
pi_128206587
Oh dat is zo kut he. Zeg dan gewoon in één keer wat je moet verbeteren.

Net even een assessment gemaakt, ben benieuwd naar de uitslag. Gesprek voor een ander bedrijf vandaag ging goed, was een leuk gesprek en hoor morgen meer over een eventueel 2e gesprek. Dinsdag 1e gesprek bij een ander kantoor!
pi_128209384
Nou, definitieve scriptie ingeleverd, dus vakantie! Alleen (helaas) pas eind augustus verdedigen -O-
pi_128209442
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:03 schreef ballenbak015 het volgende:
Organogram niet met hoofdletter?
Moet dat, aangezien het achter een dubbele punt staat?
pi_128229093
Iedereen in de scriptiestress hier... Ik zit nog steeds met OAT stress :')
Het is nu 3 weken geleden, begin een beetje ongeduldig te worden voor de cijfers :@
pi_128229330
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:01 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen in de scriptiestress hier... Ik zit nog steeds met OAT stress :')
Het is nu 3 weken geleden, begin een beetje ongeduldig te worden voor de cijfers :@
Wanneer ga jij je scriptie schrijven dan?
pi_128229341
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Wanneer ga jij je scriptie schrijven dan?
September - februari :7
pi_128229857
Bij ons op school hebben de herkansers het cijfer van hun OAT al. Van de mensen die ik gesproken heb heeft er maar 1 het gehaald :o
pi_128229901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef MJ23 het volgende:
Bij ons op school hebben de herkansers het cijfer van hun OAT al. Van de mensen die ik gesproken heb heeft er maar 1 het gehaald :o
;(

Eerst had ik er nog wel een gevoel over van "het kan best een voldoende zijn", maar naarmate de dagen vorderde kreeg ik steeds meer twijfels :')
Maar goed, we shall see.
pi_128231418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:01 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen in de scriptiestress hier... Ik zit nog steeds met OAT stress :')
Het is nu 3 weken geleden, begin een beetje ongeduldig te worden voor de cijfers :@
Haha dezelfde stress hier! Tevens heb ik voor morgen de verdedigstress haha! Maar over het laatste ga ik nu niet over zeuren, want dan maakt deze forum me af!:P
pi_128233124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:25 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Haha dezelfde stress hier! Tevens heb ik voor morgen de verdedigstress haha! Maar over het laatste ga ik nu niet over zeuren, want dan maakt deze forum me af!:P
Niet zo zeuren o|O
pi_128237478
Scriptie goedgekeurd _O_ Morgen verdediging,
pi_128249730
Succes
pi_128253802
Thx :)
Heb vandaag pas mijn presentatie gemaakt :@
pi_128261967
Morgen volop knallen om de scriptie op tijd goedgekeurd te krijgen.
pi_128280400
7 voor de verdediging nu wachten op de OAT :D
pi_128281585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:27 schreef LUFC het volgende:
Morgen volop knallen om de scriptie op tijd goedgekeurd te krijgen.
Dit is lastiger dan gedacht. De verbeterpunten zijn erg moeilijk aan te passen. Wordt nachtwerk waarschijnlijk, maar so be it.

@ GK1206: Netjes man. Als de OAT binnen is, kan je je diploma ophalen?
pi_128281696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef LUFC het volgende:

[..]

Dit is lastiger dan gedacht. De verbeterpunten zijn erg moeilijk aan te passen. Wordt nachtwerk waarschijnlijk, maar so be it.

@ GK1206: Netjes man. Als de OAT binnen is, kan je je diploma ophalen?
Jup, hij ging naar me gevoel goed. Dus naar me gevoel krijg ik dit jaar me diploma. xD. Maar we zullen zien. Ik wens in ieder geval iedereen succes met het rapport en de verdediging hier.
pi_128288703
Naar het schijnt zouden wij vandaag de cijfers krijgen van de oat, maar tot nu toe nog niets te zien...
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:29:58 #277
252757 LethalP
Dodelijk.
pi_128289407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:11 schreef Miezziej het volgende:
Naar het schijnt zouden wij vandaag de cijfers krijgen van de oat, maar tot nu toe nog niets te zien...
Bij mij op school waren de punten voor de OAT gister al bekend.
Gelukkig gehaald, met een 7!
pi_128289520
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:29 schreef LethalP het volgende:

[..]

Bij mij op school waren de punten voor de OAT gister al bekend.
Gelukkig gehaald, met een 7!
Gefeliciteerd :9
pi_128291303
Morgen 2e gesprek! Eerste gesprek was echt positief, ben benieuwd wat het 2e gesprek gaat worden.
pi_128292688
Windesheim heeft een slagingspercentage van 70%, dat is wel hoog naar mijn idee.
pi_128292950
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:29 schreef LethalP het volgende:

[..]

Bij mij op school waren de punten voor de OAT gister al bekend.
Gelukkig gehaald, met een 7!
^O^
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:54:10 #282
252757 LethalP
Dodelijk.
pi_128295096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:33 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:08 schreef GuitarJJ het volgende:

^O^
Bedankt!
Slagingspercentage lag op 42%. Best laag dus.
pi_128296086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:01 schreef ballenbak015 het volgende:
Windesheim heeft een slagingspercentage van 70%, dat is wel hoog naar mijn idee.
HU had vorig jaar 90%, dit jaar de reguliere kans 77%. Ik zat gelukkig bij die 77% :D
pi_128296189
Ik moet dit topic even verbannen uit myat denk ik :') Word alleen nog maar ongeduldiger, stomme school :') mja :P
pi_128296234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet dit topic even verbannen uit myat denk ik :') Word alleen nog maar ongeduldiger, stomme school :') mja :P
ik begrijp het, ik krijg hetzelfde gevoel hahah.
pi_128298922
OAT GEHAALD OMGOMG

Wel met een 6... MAAR I DONT CARE *O* *O* *O*
pi_128299143
jeuuj
pi_128300621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:57 schreef Miezziej het volgende:
OAT GEHAALD OMGOMG

Wel met een 6... MAAR I DONT CARE *O* *O* *O*
Gefeliciteerd :D
pi_128300755
Thanks :9
Kreeg even hartkloppingen toen ik op de cijferlijst klikte :') Maar gelukkig met goede afloop :9
pi_128300832
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:25 schreef Miezziej het volgende:
Thanks :9
Kreeg even hartkloppingen toen ik op de cijferlijst klikte :') Maar gelukkig met goede afloop :9
hoeveel punten heb je nodig voor een 5.5? en had jij een bonuspunt?
pi_128300928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:57 schreef Miezziej het volgende:
OAT GEHAALD OMGOMG

Wel met een 6... MAAR I DONT CARE *O* *O* *O*
Feli! *O*
pi_128300965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:57 schreef Miezziej het volgende:
OAT GEHAALD OMGOMG

Wel met een 6... MAAR I DONT CARE *O* *O* *O*
Gefeliciteerd _O_
pi_128300973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:27 schreef GK1206 het volgende:

[..]

hoeveel punten heb je nodig voor een 5.5? en had jij een bonuspunt?
Ik heb geen idee hoeveel punten ik heb gehaald... Inzage is 3 juli dus dan zal ik er wel achter komen denk ik.
Ja, had wel een bonuspunt :)

Op basis van de uitslagen in de e-mail (wel "anoniem", alleen studentnummers) is 37% geslaagd. Zitten dan ook herkansers tussen. Best laag eigenlijk toch?
pi_128301008
Vandaag verdediging met een 7 gehaald.
Bedrijfseconomiediploma is nu binnen _O_
Verwacht deze week mijn laatste 2 cijfers van Accountancy, dan is die ook binnen
pi_128301140
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:29 schreef ikwordra het volgende:
Vandaag verdediging met een 7 gehaald.
Bedrijfseconomiediploma is nu binnen _O_
Verwacht deze week mijn laatste 2 cijfers van Accountancy, dan is die ook binnen
Nice! Beide diploma's in 4 jaar respect!
pi_128320429
Gefeliciteerd! Misschien een debiele vraag, maar in de samenvatting ga je toch niet te diep? Ik heb namelijk samenvatting van 2 pagina's, maar moest korter. Maar waarschijnlijk moet je zoiets maken:

Aanleiding/probleemstelling/doelstelling etc

Als eerste zijn de doelstellingen benoemd. Vervolgens is het proces beschreven. Hierna worden de risico's geïdentificeerd en beoordeeld in hoeverre deze worden afgedekt mbv de beheersmaatregelen.

Hierna deze stap etc etc

Tot slot zijn er in hoofdstuk X conclusies getrokken en aanbevelingen gedaan.

Zoiets lijk me toch?
pi_128320550
Thx allebei :)
Je geeft inderdaad eerst je inleiding en probleemstelling. Vervolgens een antwoord op de probleemstelling. (je doet een procesbeschrijving?) ---> er zijn risico's, dat is kut, daarom organisatie niet goed beheersbaar. Processen moeten dus aangepast worden, hiervoor heb ik aanbevelingen gegeven.
Daarna geef je de belangrijkste aanbevelingen.
pi_128320997
Top :) Ga ff verder.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:39:26 #299
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_128326843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:57 schreef Miezziej het volgende:
OAT GEHAALD OMGOMG

Wel met een 6... MAAR I DONT CARE *O* *O* *O*
Feli! En boeie wat het cijfer is. Hij is binnen! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_128331721
Dus dat. Nu ff relaxen, vanavond de DFD's maken voor de scriptie en dan hopelijk(!) klaar.
pi_128331904
Zo, alvast lekker een middagje bezig geweest met het maken van een eindpresentatie.

Prezi ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')