Dat is kut manquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje.
en pletten mag niet? ik deed dat bij (tegendraadse) patiënten tussen de boterham.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Bosbesbos het volgende:
Hij is zo bijdehand dat ie alles eet behalve de pilletjes..
Ik pak hem dan op en leg het pilletje zo ver in zijn bekje dat ie niets anders kan doen dan doorslikken, maar geloof meteen dat niet alle katten dat toelatenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Bosbesbos het volgende:
Hij is zo bijdehand dat ie alles eet behalve de pilletjes..
Nu het maar 1 pilletje is ,is het wel te doen hoor. Gewoon in de bek gooien en wrijven maar..haha 3 pilletjes is gewoon iets teveel van het goede..lolquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:58 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik pak hem dan op en leg het pilletje zo ver in zijn bekje dat ie niets anders kan doen dan doorslikken, maar geloof meteen dat niet alle katten dat toelaten.
Ja ik heb ze toen ze 15 weken waren ofzo ooit eens 3x een pilletje moeten geven, maar toen waren het nog jonge kittens die me toch niets konden doenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef Bosbesbos het volgende:
[..]
Nu het maar 1 pilletje is ,is het wel te doen hoor. Gewoon in de bek gooien en wrijven maar..haha 3 pilletjes is gewoon iets teveel van het goede..lol
Vind dat eigenlijk wel een super idee!quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:36 schreef Bosbesbos het volgende:
We kwamen er een paar weken geleden achter dat onze kat het aan zn hart heeft.
Was kantje boord maar is nu aardig goed zover dat nog kan.. Moet nu elke dag 2 hartpillen en 1 plaspil geven. 3 pillen is aardig wat en een hele heisa om er in te krijgen zoals jullie wel kunnen begrijpen.. haha
Nu heb ik bij de apotheek lege capsulehoesjes gekocht. Daar doe ik de 3 pilletjes in en dan knip ik de capsule op maat en schijf de capsule weer dicht. Zo heb je 3 pilletjes in 1.
Dacht, eventjes een tipje voor mensen die er ook problemen mee hebben.. De kat vind het nog niet heel prettig maar gaat echt een heel stuk beter met inbrengen nu.
Goede tip toch..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 06:38 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Vind dat eigenlijk wel een super idee!
waar staat de wasmand dan? OOk op de trap? En als je eerst het licht aan doet zodat ze niet schrikt?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is 7 jaar oud, we hebben haar vanaf ze een kitten was. We zijn in die tijd 4 keer verhuisd, dat is natuurlijk nooit fijn. Wel steeds naar een groter huis, dat is wel fijn voor poezel. We hebben 2 kinderen, van 6 en 3 jaar. Onze poes is erg op zichzelf, de enige bij wie ze weleens gaat liggen is mijn vriend. Verder is ze veel buiten, of ligt ze op zolder in dr mandje of op een kussen. T probleem is snachts. Dan ligt ze vaak op de trap op een fleecedekentje, en als er dan iemand uitgaat om te plassen valt ze aan. Ze bijt dan in je enkels of onderbeen. En hard ook. Mijn dochter had laatst gewoon een straaltje bloed over haar been lopen. De kinderen zijn gewoon bang voor dr. Hoe moet je daar nou mee aan? Dekentje weghalen helpt niet, dan gaat ze naast de wasmand zitten. Zwz is ze niet te vertrouwen, ze kan je zo vanuit het niets aanvallen als je dr aait bijv.
lees svp ook even de pdf die ik heb toegevoegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het niet kunnen aaien vind ik niet zo erg, dat laten we maar achterwege. Maar dat ze mij en de kinderen aanvalt, daar heb ik wel echt moeite mee.
Allereerst denk ik niet dat een kat zo vanuit het niets aanvalt, het probleem is meer dat wij als mensen niet altijd herkennen waarom ze aanvallen, en zijn sommige katten heel snel met van waarschuwen overgaan naar aanvallen. In het geval van aaien bijvoorbeeld, misschien kom je te dicht bij d'r buikje (wat veel katten niet ok vinden), ik noem maar ietsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is 7 jaar oud, we hebben haar vanaf ze een kitten was. We zijn in die tijd 4 keer verhuisd, dat is natuurlijk nooit fijn. Wel steeds naar een groter huis, dat is wel fijn voor poezel. We hebben 2 kinderen, van 6 en 3 jaar. Onze poes is erg op zichzelf, de enige bij wie ze weleens gaat liggen is mijn vriend. Verder is ze veel buiten, of ligt ze op zolder in dr mandje of op een kussen. T probleem is snachts. Dan ligt ze vaak op de trap op een fleecedekentje, en als er dan iemand uitgaat om te plassen valt ze aan. Ze bijt dan in je enkels of onderbeen. En hard ook. Mijn dochter had laatst gewoon een straaltje bloed over haar been lopen. De kinderen zijn gewoon bang voor dr. Hoe moet je daar nou mee aan? Dekentje weghalen helpt niet, dan gaat ze naast de wasmand zitten. Zwz is ze niet te vertrouwen, ze kan je zo vanuit het niets aanvallen als je dr aait bijv.
Wanneer is dit gedrag begonnen? Was het ook al zo voordat er kinderen kwamen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik keek gister naar my cat from hell, idd veel herkenning.inmiddels zijn hengel met beestje eraan, muisjes en balletjes in the house. Kat vindt het totaal niet boeiend nog haha
Duidelijk signaal, toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Baloe is,niet dol op ze, is,vaak overdag weg (buiten) en anders op zolder. Savonds als de kids slapen komt ze naar beneden.
dus de kat moet weg omdat de kat kinderen niet leuk vind? je kan ook prima met elkaar leven als je elkaar niet leuk vind. dat vraag alleen wat aanpassingen.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Duidelijk signaal, toch?
Is er een buurvrouw of familielid met tuin en zonder kinderen waar ze naar toe kan?
ik persoonlijk zou de kinderen wegdoenquote:Op zondag 12 mei 2013 13:31 schreef loecje het volgende:
[..]
dus de kat moet weg omdat de kat kinderen niet leuk vind?
zoals ik al zei kan je ook prima langs elkaar leven zonder elkaar leuk te vinden.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik persoonlijk zou de kinderen wegdoen![]()
Kat is overduidelijk ongelukkig en dat uit zich in agressief gedrag. Het is maar een suggestie, heb jij wat beters?
die suggestie heb ik ook al gedaan hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 13:40 schreef loecje het volgende:
[..]
zoals ik al zei kan je ook prima langs elkaar leven zonder elkaar leuk te vinden.
wat betreft het agressieve stukje zou een gedragstherapeut uitkomst kunnen bieden.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
lees svp ook even de pdf die ik heb toegevoegd.
Je hebt kattengedrag deskundigen: http://www.tinleygedragst(...)g_introductie_katten
quote:Op zondag 12 mei 2013 17:57 schreef Puala het volgende:
Vraagje, Dana likt regelmatig een van haar tepeltjes open. Die is dan iets rood en er komt wat bloed uit. Nu ook weer en ze blijft maar doorgaan op die ene plek. Uiteindelijk gaat hij altijd wel weer dicht, maar is er iets wat je daar aan kan doen? Het is altijd dezelfde en op dezelfde plek/manier.
Voortschrijdend inzicht?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:44 schreef loecje het volgende:
dat had ik gelezen daarom snap ik ook niet dat je 1 dag later vraagt of de kat ergens anders heen kan.
leuke tip! Thxquote:Op zondag 12 mei 2013 12:36 schreef WinnieWana het volgende:
Laat de kinderen buiten wat veertjes zoeken, bv van duiven. Knoop die aan een veter. En voila een kattenspeeltje die geen kat kan weerstaan.
Misschien is het een gewoonte geworden, mijn overleden poes heeft jaren op het puntje van haar staart gesabbeld maar is vanzelf over gegaan.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:59 schreef Puala het volgende:
Postte het net ook al in de SC, maar misschien weet iemand hier het:
[..]
Kan het komen door hoe er met haar is gespeeld?quote:Op maandag 13 mei 2013 08:25 schreef _Dido_ het volgende:
Hier ook een kat die agressief speelt. Is dat op latere leeftijd nog af te leren? Beestje is drie.
Leuk om te lezen dat je je best wil doen voor d'rquote:Op zondag 12 mei 2013 22:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben blij dat jullie meedenken, dank daarvoor. Baloe wegdoen is op dit moment niet aan de orde. We gaan eerst maar eens proberen om haar wat meer te entertainen, en hopen het gedrag om te kunnen buigen. Vandaag toonde ze al wat meer interesse in t speelgoed!
Wat versta je onder agressief spelen, vanuit het niets aanvallen en vol in je been gaan hangen of als je aait ineens gaan bijten oid?quote:Op maandag 13 mei 2013 08:25 schreef _Dido_ het volgende:
Hier ook een kat die agressief speelt. Is dat op latere leeftijd nog af te leren? Beestje is drie.
Dat kan ik wel proberen ja. Het lijkt niet alsof ze er last van heeft, maar het lijkt me toch niet goedquote:Op maandag 13 mei 2013 09:12 schreef Sorella het volgende:
[..]
Misschien is het een gewoonte geworden, mijn overleden poes heeft jaren op het puntje van haar staart gesabbeld maar is vanzelf over gegaan.
Kan je er niet iets opsmeren wat vettig is en erg vies smaakt ?
Lijkt het ontstoken?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat kan ik wel proberen ja. Het lijkt niet alsof ze er last van heeft, maar het lijkt me toch niet goed
quote:
Nee zeer zeker niet.quote:
Lastig. Het zal wat hebben gejeukt en doordat ze blijft likken, blijft het jeuken.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee zeer zeker niet.
[ afbeelding ]
Het doet me een beetje denken alsof je jezelf schaaft en dat je je dan een beetje open haalt. Net iets geschaafd, meer niet.
Als het moet dan moet het, maar het klinkt mij niet heel dringend. En ze doet het elke maand een keertje en dan laat ze het weer dicht gaan. Het lijkt wel een gewoonte te worden oid.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lastig. Het zal wat hebben gejeukt en doordat ze blijft likken, blijft het jeuken.
Dat moet eigenlijk doorbroken worden, maar dat is lastig. Onze dierenarts geeft dan wel eens pilletjes mee, maar ik snap dat je hiervoor niet op consult wil.
Toen ik mijn kat kreeg had ik een hele doos vol speelgoed gekocht. Hengeltjes met veertjes, muizen, roldingen ( weet niet hoe ze heten..haha).Dacht jeujjjjjjjjjj, kan de kat lekker spelen.. Ik was er drukker mee dan de kat..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze kinderen zijn vrij rustig, hebben baloe ook nooit geplaagd ofzo. Baloe is,niet dol op ze, is,vaak overdag weg (buiten) en anders op zolder. Savonds als de kids slapen komt ze naar beneden. Kinderen aaien haar nooit, mogen weleens eten geven, of snoepjes. Maar baloetje vertrouwt ze niet, wil ook nog weleens naar ze meppen als ze langslopen. Het speelgoed is nog steeds niet erg boeiend. Ze keert me gewoon dr achterwerk toe.... Zit ik daar met die hengel. Nou moe.
Nee, ik ging ook niet alleen daarvoor naar de DA, het kwam dan ter sprake bij een bezoek om iets anders. (Onze kat likt zich wel eens kalig op bepaalde plekken.)quote:Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Als het moet dan moet het, maar het klinkt mij niet heel dringend. En ze doet het elke maand een keertje en dan laat ze het weer dicht gaan. Het lijkt wel een gewoonte te worden oid.
Op zich als ze het doet en ik zie het kan ik er wel een tipje vaseline op smeren. Dat vinden katten volgens mij vies en kan geen kwaad.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Een hond kun je nog wel proberen te verbieden aan een plek te likken, bij een kat gaat dat lastiger.
niet per sequote:Op maandag 13 mei 2013 10:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Op zich als ze het doet en ik zie het kan ik er wel een tipje vaseline op smeren. Dat vinden katten volgens mij vies en kan geen kwaad.
Ik ga het gewoon even in de gaten houdenquote:Op maandag 13 mei 2013 10:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
niet per se![]()
Ik had een exemplaar die kwam aanrennen als hij hoorde dat ik het potje opendeed. Likte de vaseline zo van mijn vinger af. Is op zich goed tegen haarballen
volgens mij hebben we wel onze vingers gebruikt jaquote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kan het komen door hoe er met haar is gespeeld?
Die van mij worden helemaal wild daarvan! Van de doos en het band! ook de laserlamp is hier een groot succes. Zodra ze het sleutelbakje horen waar de laser in ligt komen ze al aansjezen. Muisjes met een rammeltje erin deden het ook erg goed bij de oudste totdat de jongste erbij kwam. Oudste lijkt wel sinds een maand in zijn tweede jeugd en begint weer rond te lopen met de muisjes in zijn bek en te rennen en springen met die dingen.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:46 schreef computergirl het volgende:
ik weet niet of jullie ook online kopen () maar sommige pakketjes hebben plastic zwart bandjes erom zitten (google vertelt mij dat dit omsnoeringsband heet).
Dit is van flexibel dun plasic met een beetje een 'bibbertje' erin. Bij mijn katten een groot succes
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Vorige week kreeg ik bericht van Amivedi dat Salem gevonden zou zijn (hij was ergens aan het rondlopen).
Ik kreeg deze foto toegestuurd. Ik was dolblij, hij lijkt inderdaad sprekend op Salem. Na een nachtje slapen besefte ik me echter dat de kat op de foto witte voorpoten heeft, het kan Salem dus niet zijn.
De foto is een beetje overbelicht?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Vorige week kreeg ik bericht van Amivedi dat Salem gevonden zou zijn (hij was ergens aan het rondlopen).
Ik kreeg deze foto toegestuurd. Ik was dolblij, hij lijkt inderdaad sprekend op Salem. Na een nachtje slapen besefte ik me echter dat de kat op de foto witte voorpoten heeft, het kan Salem dus niet zijn.
Ik heb twee foto's ontvangen. Op de andere foto is nog duidelijker te zien dat ie witte voorpoten heeft.quote:
Moet zo naar de DA met Dana ivm bloed uit het neusje, dus ga het gelijk meenemenquote:Op maandag 13 mei 2013 10:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik ging ook niet alleen daarvoor naar de DA, het kwam dan ter sprake bij een bezoek om iets anders. (Onze kat likt zich wel eens kalig op bepaalde plekken.)
Een hond kun je nog wel proberen te verbieden aan een plek te likken, bij een kat gaat dat lastiger.
succesquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Moet zo naar de DA met Dana ivm bloed uit het neusje, dus ga het gelijk meenemen
Had je reactie gisteren niet gezien.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
volgens mij hebben we wel onze vingers gebruikt ja
Wat vaak gebeurt: ze zit in de krabpaal en dan wil ik haar aaien. Dan raakt ze in paniek ofzo en begint te blazen/mij aan te vallen.
Wat jammer, blij geweest voor niks.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb twee foto's ontvangen. Op de andere foto is nog duidelijker te zien dat ie witte voorpoten heeft.
Ja, ik had me echt verheugd op de hereniging met Salem...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat jammer, blij geweest voor niks.![]()
Trouwens, had Salem nou wel of geen chip?
Wij zijn ook pleeggezin en hebben ook een poesje gehad wat vréselijk eenkennig was. Ze zat hele dagen op mijn schoot te spinnen en me helemaal onder te kwijlen van plezier, maar van mijn man moest ze niks hebben, terwijl de meeste katten gek op hem zijn. Pas na een maand of vijf mocht hij haar wat vaker aaien. In haar nieuwe huis was ze precies hetzelfde, weer aanhaken bij de vrouw des huizes en de man van het stel links laten liggen. Dat is ook weer bijgetrokken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:51 schreef Stofje het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben nu drie weken een poesje. Het beestje is 9 maanden oud en is gevonden, naar het asiel gebracht en heeft bij twee 'pleeggezinnen' gewoond. Een bewogen leventje dus, tot dusverre.
Ik heb m'n hele leven katten gehad bij m'n ouders, maar kan met dit beestje werkelijk geen contact maken. Ze zit hele dagen in een kleine kamer, maar komt tevoorschijn als m'n vriendin erheen gaat. Het lukt haar heel goed haar te aaien, knuffelen en het beestje gaat echt helemaal los. Als ik niet thuis ben, komt ze zelfs naar de woonkamer - zij het nog wel wat gespannen. Bij mij blijft ze in het hoekje zitten. Ik kan haar wel aaien en na verloop van tijd ontspant ze wel (althans, ze sluit haar oogjes, spint en gaat lekkerder liggen), maar tevoorschijn komt ze zeker niet. Het kost ook heel veel tijd voordat ze zich ontspant. Nu ligt ze de hele tijd op de bureaustoel (al een stuk 'opener' dus dan voorheen), maar dat leidt dan wel weer tot meer paniek, want ze rent in blinde paniek weg als ik in de deuropening kom te staan, terug naar haar vertrouwde hoekje...
Kortom, het beestje is echt bang voor mij. Geen idee waarom, want ik benader 'r net zo voorzichtig, zacht en liefkozend als m'n vriendin.
Ik denk dat dat heel erg belangrijk is... Dat hebben we met onze zwerver ook gedaan. Grotendeels negeren en hem naar ons toe laten komen. Nu is het de grootste knuffelbeer die je kunt voorstellen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Probeer haar vooral naar jou toe te laten komen ipv dat jij naar haar toekomt.
bij mijn katten werd dat overgeven ij brokjes eten veroorzaakt door teveel brokjes in een keer naar binnen te schrokken, in combinatie met water bak vlak naast de voerbak.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:57 schreef itsme het volgende:
Nu is het probleem dat die oude poes regelmatig overgeeft,![]()
gelijk nadat ze gegeten heeft. Zitten geen haren in en vaak zijn de brokjes nog heel.
De dierenarts weet er vanaf en het was niet iets lichamelijks.
Hier een kater die wij bij de fokker als kitten hebben gekocht. Hij is altijd bang geweest voor vreemde en voor mannen. Bij mij blijft hij als meneer schandaal op zijn rug liggen loopt zijn baas voorbij weet hij niet hoe gauw hij weg moet. Waar de rest nieuwsgierig komt kijken bij visite zit hij boven. Bij de Da bibbert hij als een rietje en zweet zelfs.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:51 schreef Stofje het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben nu drie weken een poesje. Het beestje is 9 maanden oud en is gevonden, naar het asiel gebracht en heeft bij twee 'pleeggezinnen' gewoond. Een bewogen leventje dus, tot dusverre.
Ik heb m'n hele leven katten gehad bij m'n ouders, maar kan met dit beestje werkelijk geen contact maken. Ze zit hele dagen in een kleine kamer, maar komt tevoorschijn als m'n vriendin erheen gaat. Het lukt haar heel goed haar te aaien, knuffelen en het beestje gaat echt helemaal los. Als ik niet thuis ben, komt ze zelfs naar de woonkamer - zij het nog wel wat gespannen. Bij mij blijft ze in het hoekje zitten. Ik kan haar wel aaien en na verloop van tijd ontspant ze wel (althans, ze sluit haar oogjes, spint en gaat lekkerder liggen), maar tevoorschijn komt ze zeker niet. Het kost ook heel veel tijd voordat ze zich ontspant. Nu ligt ze de hele tijd op de bureaustoel (al een stuk 'opener' dus dan voorheen), maar dat leidt dan wel weer tot meer paniek, want ze rent in blinde paniek weg als ik in de deuropening kom te staan, terug naar haar vertrouwde hoekje...
Kortom, het beestje is echt bang voor mij. Geen idee waarom, want ik benader 'r net zo voorzichtig, zacht en liefkozend als m'n vriendin.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar nog steeds spuugde hij alles gelijk uit. Ik zit nu op Bozita en dat vinden ze beide lekker en ik heb geen last meer van uitgespuugde brokjes...quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij mijn katten werd dat overgeven ij brokjes eten veroorzaakt door teveel brokjes in een keer naar binnen te schrokken, in combinatie met water bak vlak naast de voerbak.
Dan gaan brokjes in maag opzwellen en onstaat er accuut 'ruimte gebrek'.
Oplossing 1: waterbak verplaatsen (ik heb nu een soort water fontijn in ander kamer)
oplossing 2: zorgen dat ze minder snel eten (je hebt speeltjes waar ze het eten uit moeten hengelen bijvoorbeeld, http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed)
Kan poekie nog wel naar de vogeltjes kijken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof.
[ afbeelding ]
Ja ik ook. Ik dacht dat het kwam omdat ze te snel at en niet goed kauwde en dan gaf ik haar maar heel weinig maar hielp niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook geprobeerd, maar nog steeds spuugde hij alles gelijk uit. Ik zit nu op Bozita en dat vinden ze beide lekker en ik heb geen last meer van uitgespuugde brokjes...
http://www.bozita.com/en/(...)e-dry/Felineindoor1/
Ik geloof dat het zo'n 50 euro voor 10kg is...
Fantastisch die bovenste foto. Hoe ze samen heel geconcentreerd naast elkaar naar boven zitten te loerenquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.
hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken
samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]
en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
Het plexiglas is nu nog mat door het beschermfolie, weet eigenlijk niet of ik dat eraf haal. Dit vind ik qua inkijk eigenlijk wel prettigquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kan poekie nog wel naar de vogeltjes kijken?
Mijn balkonrand is van beton en steeds probeert mevrouwtje toch omhoog te klimmen om op het randje naar de duiven bij de buurvrouw in de tuin te kijken
Oh edit: tweede foto was er net nog niet![]()
nog een leuke foto:quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:33 schreef itsme het volgende:
[..]
Fantastisch die bovenste foto. Hoe ze samen heel geconcentreerd naast elkaar naar boven zitten te loeren
Ik zit met min of meer hetzelfde dilemma. Al had ik het met dierenartsvoer. Poezel zat al meer dan een jaar op blaasgruisoplossend voer want de blaasgruis werd maar niet minder. Voor mijn gevoel kon dat ook niet kloppen. Maar als het aan de dierenarts had gelegen dan had hij daar nu nog op gezeten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:55 schreef Hilzillah het volgende:
Aaaargh! Dierenwinkels, Soms zou je ze wel....
Naja, mijn probleem. Mijn beide poezels hebben blaasgruis gehad. Dit is helemaal weg maar moeten wel blaasgruisvoorkomend voer blijven eten.
Volgens de mevrouw van de dierenwinkel konden ze de rest van hun leven 'Prins vital care struvite' blijven eten. Maar wat schertst mijn verbazing... Toen ik vandaag weer een verse zak binnen kreeg stond hier op 'tijdelijk dieetvoer'. Het is dus geen blaasgruisvoorkomend voer, maar blaasgruisoplossend. Dit krijgen ze al ruim een jaar. Ze zijn er niet ziek van en vinden het heerlijk. Maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat ze dit de rest van hun leven blijven eten.
Zijn er nog andere (betaalbare) blaasgruisvoorkomende brokjes?
EDIT: In mijn verontwaardiging heb ik weer keihard met de ogen in mijn zak gekeken...
dit is oplossend maar ook voorkomend. Zou deze prins variant wel mogen??
Zal wel mogen zo te zien. Ik gebruik Hill's CD en Royal Canin. Een keer in de 3-4 maanden gebruik ik het oplossende voer van Hill's (SD) omdat één van de mannen weer verstopt raakt. Van Hill's gebruik ik vaak de reduced calorie versie omdat ze van dat blaasgruisdieet vaak te dik worden wat ook weer blaasgruis kan veroorzaken. Bestel het bij dierapotheker.nl omdat het daar ondanks de verzendkosten toch een paar euro's scheelt met de DA.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:55 schreef Hilzillah het volgende:
Aaaargh! Dierenwinkels, Soms zou je ze wel....
Naja, mijn probleem. Mijn beide poezels hebben blaasgruis gehad. Dit is helemaal weg maar moeten wel blaasgruisvoorkomend voer blijven eten.
Volgens de mevrouw van de dierenwinkel konden ze de rest van hun leven 'Prins vital care struvite' blijven eten. Maar wat schertst mijn verbazing... Toen ik vandaag weer een verse zak binnen kreeg stond hier op 'tijdelijk dieetvoer'. Het is dus geen blaasgruisvoorkomend voer, maar blaasgruisoplossend. Dit krijgen ze al ruim een jaar. Ze zijn er niet ziek van en vinden het heerlijk. Maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat ze dit de rest van hun leven blijven eten.
Zijn er nog andere (betaalbare) blaasgruisvoorkomende brokjes?
EDIT: In mijn verontwaardiging heb ik weer keihard met de ogen in mijn zak gekeken...
dit is oplossend maar ook voorkomend. Zou deze prins variant wel mogen??
dit is de rand van mijn balkon. Ongeveer 10 cm breed en 90 hoogquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:
[..]
nog een leuke foto:
[ afbeelding ]
in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
ja heb je gelijk ik, maar ik heb zwaar hoogtevreesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:17 schreef loecje het volgende:
was een net dan geen betere oplossing geweest?
zie je bijna niets van, houd katten binnen en duiven buiten.
Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:39 schreef Hilzillah het volgende:
vreemd! blaasgruis heeft toch niks te maken met de dikte van de blaaswand? Kan er naast zitten hoor.
Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...
Nja ik ben er dus ook mee gestopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:18 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |