MAW geen kalender aspiraties? Of doet ze aan exhibitionisme ter vervanging van fietsen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
de mijne vindt fok maar niks. beetje bijdehand zitten doen op zo'n internetforum... heeft ze helemaal geen zin in.
31.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Die van mij beperkt internet ook tot rtlxl en facebookquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja hoor, maar de mijne vindt fok maar niks. beetje bijdehand zitten doen op zo'n internetforum... heeft ze helemaal geen zin in. Ze heeft ook niet zoveel met wielrennen (maar fietste wel mooi op dr MTB ff de galibier op!)
Hoezo kom je niet boven? Je moet jezelf gewoon een dag de tijd geven ipv een uurtje of wat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Die van mij beperkt internet ook tot rtlxl en facebookFietsen vindt ze ook niks. Jah een rondje op de stadfiets door de duinen. Maar zij beperkt zich liever tot zwemmen.
Galibier is voor ons beide voorlopig onmogelijk. Hoewel ik haar meer kans geef de top te halen dan mezelf.
Doe jij aan speciale tarieven voor sportverenigingenquote:
Flink sparen, gestopt met werken om op reis te gaan maar door allerlei gebeurteissen in 2012 besloten de reis te laten schieten en mezelf te richten op ironman.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:40 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe krijg je het dan voor elkaar om alles te bekostigen? Sponsoren of ben je gewoon met een rijke vrouw getrouwd?
je kan je soms verbazen, ik reed vorige week de brug over hier 25 meter stijging met max 4%quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo kom je niet boven? Je moet jezelf gewoon een dag de tijd geven ipv een uurtje of wat.
Heb je de Galibier wel eens gefietst? Dat ding is echt een bitch! Vooral de laatste km's! Ik kan me voorstellen dat dat niet te doen is als je niet zo goed getraind bent.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo kom je niet boven? Je moet jezelf gewoon een dag de tijd geven ipv een uurtje of wat.
of als je te trots bent voor een triple of compactquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je de Galibier wel eens gefietst? Dat ding is echt een bitch! Vooral de laatste km's! Ik kan me voorstellen dat dat niet te doen is als je niet zo goed getraind bent.
Nope.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je de Galibier wel eens gefietst? Dat ding is echt een bitch! Vooral de laatste km's! Ik kan me voorstellen dat dat niet te doen is als je niet zo goed getraind bent.
Das wel heel erg zegquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:52 schreef dop het volgende:
[..]
je kan je soms verbazen, ik reed vorige week de brug over hier 25 meter stijging met max 4%
genoeg omatjes die je daar gewoon over heen ziet fietsen, kwam er een groepje van een wielerclubje in groen shirts , neemt de helft de trap naar boven en blijft er gewoon 1 halverwegen de brug steken met hartkloppingen en gaat lopen.
je bek valt open als je het ziet, maar het bestaat dus echt dat mensen geen berg op kunnen
Ja ja ja.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:52 schreef Tommeke het volgende:
Oksel, zo'n rauwe kop en zo'n pornovriendin. Jij moet wel een schwanz van 25 centimeter hebben
Vastzetten aan een boom.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien neem ik dit jaar mijn fiets wel mee op vakantie. Hoe doen jullie dat als je dan niet aan het fietsen bent? Fiets in de auto, naast de tent? Wil niet dattie gejat wordt ofzo.
Een echte Rotterdammer of ieder ander weldenkend mens zal met een grote boog om een witte fiets met drie van die oerlelijke Amsterdomse kruizen heenlopen. Dus bang zijn dat zo'n lelijkerd gejat wordt, hoef je niet te zijn als de jaarlijkse vakantie toch niet veder gaat dan Valkenburg, Monschau of Cochem, om eens een paar toeristische budget hotspots te noemen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien neem ik dit jaar mijn fiets wel mee op vakantie. Hoe doen jullie dat als je dan niet aan het fietsen bent? Fiets in de auto, naast de tent? Wil niet dattie gejat wordt ofzo.
Dan is je T 170 toch?quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Net even een grove schatting gemaakt van het aantal 200km ritten die ik gemaakt heb (200-299km) ik kom op een stuk of 90. 300 en meer heb ik beter gedocumenteerd
300-399: 20
400-499: 20
500-599: 5
600-799 16
800-999 2
1000-1199 6
+1200 9
Daarbij komen nog wat ritten die ik onderweg afbrak en zo niet in m'n archief staan. Daarmee een slordige 170x boven de 200km gereden.
Ik heb nog een aantal ritten tussen 175 en 199km gereden. Dus m'n T zal eerder in de buurt van de 180 liggen.quote:
Zoiets zal dan wel moeten ja. Maar geen ervaringsexperts hier?quote:
Daarom heb ik 'm ook gekocht, wordt ie niet gejat. Maar geen zorgen over mijn vakantiebestemmingen, ik heb al heel wat kilometers afgelegd op vakanties.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een echte Rotterdammer of ieder ander weldenkend mens zal met een grote boog om een witte fiets met drie van die oerlelijke Amsterdomse kruizen heenlopen. Dus bang zijn dat zo'n lelijkerd gejat wordt, hoef je niet te zijn als de jaarlijkse vakantie toch niet veder gaat dan Valkenburg, Monschau of Cochem, om eens een paar toeristische budget hotspots te noemen.
MAar een 175 rit telt weer niet mee om een T van 180 te halenquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb nog een aantal ritten tussen 175 en 199km gereden. Dus m'n T zal eerder in de buurt van de 180 liggen.
Precies weet ik 't allemaal niet meer. Ik rij nu zo'n 23 jaar redelijk rond, het een en ander wat ik gedaan heb is me ontschotenquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
MAar een 175 rit telt weer niet mee om een T van 180 te halen
op vakantie heb ik nooit een dure fiets mee, meestal atb met gladde bandjes.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien neem ik dit jaar mijn fiets wel mee op vakantie. Hoe doen jullie dat als je dan niet aan het fietsen bent? Fiets in de auto, naast de tent? Wil niet dattie gejat wordt ofzo.
MTB kan ook mee ja, maar ik heb liever mijn racefiets eigenlijk. Lekker van bergen afzoeven.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:01 schreef dop het volgende:
[..]
op vakantie heb ik nooit een dure fiets mee, meestal atb met gladde bandjes.
kun je een berg mee op maar kun je ook bospaden mee over.
heb ze wel eens in de auto gezet maar meestal er buiten wel ergens aan vast als dat kan.
kan dat niet met de atb ?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
MTB kan ook mee ja, maar ik heb liever mijn racefiets eigenlijk. Lekker van bergen afzoeven.
Jawel. Maar ik wil liever met de racefietsquote:
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat shirt foeilelijk, opvallend is het welquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie heeft wel eens een wielershirt van Le Coq Sportive gehad? Zijn in aanbeiding bij Perry. Voor op vakantie leek me dit wel lekker zichtbaar, en een ironisch commentaar op m'n ' klimvermogen' . Een bollentrui...
[ afbeelding ]
En ze hebben ook 1tje met veel felgeel, ook wel veilig.
waar ga je heen ?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jawel. Maar ik wil liever met de racefiets
Zuid frankrijk waarschijnlijk, maar das nog niet zeker.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:13 schreef dop het volgende:
[..]
waar ga je heen ?
ik vind het verschil met de racefiets niet enorm, en een atb kan je zo lekker mee gooien en smijten in een afdaling zeker als er auto's tussen rijden voel k me daar veiliger op als op de racefiets
Ook een goeie ja, al heb ik geen fietsdragerquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:13 schreef janatwork het volgende:
Ik zet mijn racefiets vast op de fietsendrager en de fietsendrager vast aan een boom, en uit het zicht. En ik heb altijd een zeil over de fietsen heen, dan ziet een toevallige voorbijganger niet wat de waarde is van de fietsen die er onder staan.
Ze hebben hem ook in het zacht-geel, dus niet nep-gele trui maar wat meer pastel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat shirt foeilelijk, opvallend is het wel
Mijn ATB rijdt bij 70 km/u in de afdaling (als ik dat al zou halen met alle rolweerstand en het te kleine verzet om nog fatsoenlijk mee te trappen) een stuk minder stabiel dan mn racer. Kan er ook minder diep op zitten, dus zwaartepunt minder dicht bij de grond.quote:
Dat is meer iets voor hele dikke ouwe mannetjes die denken dat ze Alberto Contador heten. (die je in het begin met enorme snelheid voorbij racen en die je vervolgens lijkwit, kostsend, zittend langs de kant ergens halverwege weer tegenkomt.)quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie heeft wel eens een wielershirt van Le Coq Sportive gehad? Zijn in aanbeiding bij Perry. Voor op vakantie leek me dit wel lekker zichtbaar, en een ironisch commentaar op m'n ' klimvermogen' . Een bollentrui...
[ afbeelding ]
En ze hebben ook 1tje met veel felgeel, ook wel veilig.
Aan schijfremmen zitten ook nadelen in lange afdalingen. Oververhitting.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn ATB rijdt bij 70 km/u in de afdaling (als ik dat al zou halen met alle rolweerstand en het te kleine verzet om nog fatsoenlijk mee te trappen) een stuk minder stabiel dan mn racer. Kan er ook minder diep op zitten, dus zwaartepunt minder dicht bij de grond.
Nee, een echte col met haarspeldbochten daal ik liever af op mn racer. Het enige voordeel van de ATB: betere remmen.
Piemelmans uit de broek en koelen maar!quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aan schijfremmen zitten ook nadelen in lange afdalingen. Oververhitting.
er zijn heel veel mooie cols met goed asfalt in frankrijk , als dat het enige is wat je wl dan is de racefiets prima, maar er zijn ook zoveel mooie bos en bergweggetjes met gravel, en dat is niets voor een racefietsquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zuid frankrijk waarschijnlijk, maar das nog niet zeker.
Voor gaat dat nog... maar achter...quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Piemelmans uit de broek en koelen maar!
Wel dik. Maar ik vind juist de letterlijke bolletjestruien niet staan als je er niet als een klimmer uit ziet, dit vind ik meer humor. Deze trouwens, vind ik wel mooi, wel geel, dus zichtbaar, maar niet een gele trui,quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:19 schreef peleetje het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor hele dikke ouwe mannetjes die denken dat ze Alberto Contador heten.
tja rolweerstand bij 70 km/h de grootste weerstand bij hoge snelheden is de luchtweerstand rolweerstand speelt dan nauwelijks nog een rol, en zeker als je gewoon slicks monteert op de atb.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn ATB rijdt bij 70 km/u in de afdaling (als ik dat al zou halen met alle rolweerstand en het te kleine verzet om nog fatsoenlijk mee te trappen) een stuk minder stabiel dan mn racer. Kan er ook minder diep op zitten, dus zwaartepunt minder dicht bij de grond.
Nee, een echte col met haarspeldbochten daal ik liever af op mn racer. Het enige voordeel van de ATB: betere remmen.
wtfquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:48 schreef ultra_ivo het volgende:
300-399: 20
400-499: 20
500-599: 5
600-799 16
800-999 2
1000-1199 6
+1200 9
Is het nou wel of niet geel?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wel dik. Maar ik vind juist de letterlijke bolletjestruien niet staan als je er niet als een klimmer uit ziet, dit vind ik meer humor. Deze trouwens, vind ik wel mooi, wel geel, dus zichtbaar, maar niet een gele trui,
[ afbeelding ]
Ik reed dat laatste stuk met 39x27. Hield niet over maar was te doenquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:55 schreef dop het volgende:
[..]
of als je te trots bent voor een triple of compact
[ afbeelding ]
Heb er nog nooit 1 gehad, dus ik ga morgen maar even shirtjes betasten bij m'n lokale Perry. Die aan de hangers, niet van het vrouwelijke personeel. Voor iemand er wat van maakt wat ik niet bedoel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:33 schreef peleetje het volgende:
Is dat wel een beetje OK kwaliteit? ik heb ze ook weleens zien hangen bij de Perry maar ze voelen nooit heel degelijk aan.
Zit er een FSA of campa crankstel op die Oltre?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:48 schreef Oksel het volgende:
Ik zoek een antracietkleurig 53 blad.. TA heeft ze niet
50 is te klein voor mijn machtige bovenbenen
Campa mag ik toch wel hopen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zit er een FSA of campa crankstel op die Oltre?
Kwaliteitsverschil valt wel mee. Misschien komt het verschil in beleving eerder omdat ik de laatste 3 jaar mn ATB laat verstoffen in de schuur, en 95% van de tijd alleen maar op de racer zit, en het na al die km's op de weg gewoon weer omschakelen is naar de mountainbikequote:Op vrijdag 26 april 2013 13:26 schreef dop het volgende:
[..]
tja rolweerstand bij 70 km/h de grootste weerstand bij hoge snelheden is de luchtweerstand rolweerstand speelt dan nauwelijks nog een rol, en zeker als je gewoon slicks monteert op de atb.
verder heeft een mtb een kleiner kader en is daar door minstens zo stijf zo niet stijver.
ik ken je atb niet maar is het kwaliteids verschil tussen je atb en racefiets misschien wat groot?
70 km/h op de atb gaat ook met 2 vingers in mijn neus en met losse handen, vaak zat tegen de 90 gereden op de atb
Ja, met ovale boutgatenquote:
quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, met ovale boutgaten![]()
Jij met je campa fixatie...
Dit blijf je nog lang horen hoorquote:
Prima hoor.quote:
tja duidelijke oorzaak van het verschil ik rijk op een cannondale m700 met continental sports contact op 7 bar heb er een vaste vork in maar als er een verende vork in zat zou die zeker op lockout staanquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kwaliteitsverschil valt wel mee. Misschien komt het verschil in beleving eerder omdat ik de laatste 3 jaar mn ATB laat verstoffen in de schuur, en 95% van de tijd alleen maar op de racer zit, en het na al die km's op de weg gewoon weer omschakelen is naar de mountainbike![]()
Giant ATX 880 uit 2002, een van de betere alu frames uit die tijd. Ik monteer geen slicks op mn MTB, rij alleen maar met noppenbanden. Merkte afgelopen zomer in de Ardennen tijdens een lange afdaling (vanaf de hoge venen naar malmedy) dat ik vooral qua sturen in de bochten wat minder scherp kon dan met mn racer. Een voorvork op de lockout is nog lang niet zo stijf als een vaste vork natuurlijk. Daarnaast kwam ik net uit de bagger, en stonden mn banden heel zacht op 1.8 bar ofzo, bij zulke snelheden voel je de banden dan veel meer zijdelings bewegen dan die kleine harde racebandjes.
Grappig, mijn vriendin is ook lid van die dwazenclub en deed ook mee aan dat clubkampioenschapquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:26 schreef SuperWeber het volgende:
Afgelopen woensdag 9e geworden op het clubkampioenschap Run Bike Run. Niet slecht voor iemand die pas 1 jaar serieus met triathlon bezig is. Ik word er op dit moment op de fiets alleen nog afgereden door mensen met dikke Cervélo's en andere TT machines, dus daar mag ik niet echt over klagen. De nr. 8 was een vieze hommo en zat flink in mijn wiel te plakken met z'n aero fiets, anders dan was ik dus gewoon 8e geweest...
Bij het lopen is er nog wel ruimte voor verbetering, maar ook dat gaat de goede kant op...
pm van een of andere loser die een klaagzang doet over danny en zijn inkomsten uit fokquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
iemand stuurt mij pm maar mijn inbox is vol, is er een knop dat je alles in 1 keer kan wissen of moet dat per page?
erg zielig ik ken danny een klein beetje en weet hoe hij vroeger woonde. (strevelsweg 2hoog achter)quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik heb het al gelezen, verzuurd modje
Nee, onbekende user. Sowieso krijgt niemand geld.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik heb het al gelezen, verzuurd modje
dat klopt niet helemaal , maar peter en johan zijn alle bij hele geschikte kerels die van mij best een paar cent mogen krijgen gezien de uren die ze er al jaren in stekenquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, onbekende user. Sowieso krijgt niemand geld.
Zeker.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:45 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt niet helemaal , maar peter en johan zijn alle bij hele geschikte kerels die van mij best een paar cent mogen krijgen gezien de uren die ze er al jaren in steken
tja ze sturen niet allemaal foto's rond van geschoren beentjesquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:03 schreef Gripper het volgende:
beetje jammer dat ik nu de komende week voortdurend PM's tegemoet kan zien die het niveau van de gemiddelde fokker aardig illustreren...
NOU HIHI JONGESN HOE IS HET NOU MET JULLE ALLLEMALA?? NOU DIKKE KUS EN ENE POOD VAN SNUF DE HONT
Ik zeg bazenclubquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Grappig, mijn vriendin is ook lid van die dwazenclub en deed ook mee aan dat clubkampioenschap
Goed gegoktquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zeg bazenclub
Ik gok dat ze 3e is geworden
Tenzij ze lid is van de studententriathlonvereniging, dan heb ik geen idee
Gewoon een persoonlijke vraag stellen, op de forums kijken ze jammer genoeg niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:16 schreef heywoodu het volgende:
Strava
Ik had een vraag over het importeren van data van het Sigma Data Center naar Strava, hebben ze dat gewoon verwijderd zie ik nu, vandaar dat ik geen antwoord kreeg
Nu maar gevraagd hoe ik mijn calorieën bij de rit kan krijgen, benieuwd of ze die wel gewoon beantwoorden
Ik heb het gedaan via "Submit a request" (beide keren), ik had begrepen dat je dan een vraag stuurt in plaats van het op dat forum zetten?quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon een persoonlijke vraag stellen, op de forums kijken ze jammer genoeg niet.
Daarom. Danny heeft er hard voor gewerkt, dus het komt hem toe.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:41 schreef dop het volgende:
[..]
erg zielig ik ken danny een klein beetje en weet hoe hij vroeger woonde. (strevelsweg 2hoog achter)
toen ging ook niemand met de pet voor hem rond , nu heeft hij het een stuk beter en moet zo iemand dan in eens zijn afgunst kwijt omdat danny nu wel een paar centen heeft
Ervaring genoeg. Stuk plastic mee om te zorgen dat die fiets niet zeik nat wordt als het al eens regent en een fatsoenlijk kabelslot om het achterwiel en de zitbuis. Dat volstond altijd op die campings waar ik ooit kampeerde. Maar als ze hem zouden optillen, hadden ze hem zo mee kunnen nemen. Maar als ik dat niet genoeg zou vinden, kun je je afvragen of het wel zo'n prettig verblijf op die camping is. Onderweg met een fietsdrager is weer een ander verhaal. Bij het parkeren altijd 2 sloten om de fietsdrager en de frames. En dan nog uitkijken of je je auto wel even onbeheerd ergens wilt laten staan. maar op een camping.... mwah....quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:53 schreef kanovinnie het volgende:
Zoiets zal dan wel moeten ja. Maar geen ervaringsexperts hier?
Dat wordt wel een hele oppervlakte in triple XL, en dan zeker de hele dag die bolletjes gaan zitten tellen? Neuh, dank je.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie heeft wel eens een wielershirt van Le Coq Sportive gehad? Zijn in aanbeiding bij Perry. Voor op vakantie leek me dit wel lekker zichtbaar, en een ironisch commentaar op m'n ' klimvermogen' . Een bollentrui...
[ afbeelding ]
En ze hebben ook 1tje met veel felgeel, ook wel veilig.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Net even een grove schatting gemaakt van het aantal 200km ritten die ik gemaakt heb (200-299km) ik kom op een stuk of 90. 300 en meer heb ik beter gedocumenteerd
300-399: 20
400-499: 20
500-599: 5
600-799 16
800-999 2
1000-1199 6
+1200 9
Daarbij komen nog wat ritten die ik onderweg afbrak en zo niet in m'n archief staan. Daarmee een slordige 170x boven de 200km gereden.
Ja, zou beter worden. Alleen is 10 graden dan wel weer frisjes. Was net een lekkere temperatuur de afgelopen dagenquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou het is niet echt fietsweer vandaag, hopelijk morgen en overmorgen wel
bij de lisensiehouders?quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:06 schreef Wombcat het volgende:
Morgen maar eens naar Sloten denk ik. Eerste wedstrijd in 3 jaar rijden.
Ik heb mijn fiets altijd gewoon in mijn tent staan. Met een lang kabelslot zet ik hem dan vast aan een van de stokken van mijn koepeltent.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij het parkeren altijd 2 sloten om de fietsdrager en de frames. En dan nog uitkijken of je je auto wel even onbeheerd ergens wilt laten staan. maar op een camping.... mwah....
D1 wordt bepaald op je omslagpunt, niet op je max hartslag. Misschien nog een keer rekenen...quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:14 schreef buzz1291 het volgende:
Morgen? Rondje Postbank van 140 km in de planning. Zal eens proberen helemaal in D1 te trappen want ik denk dat ik zo ongeveer nu wel weet wat je maximale hartslag dan mag zijn. En met een beetje weer wordt het dan woensdag toch een 165 km rit in Henegouwen. np
Volgens mij zei hij dat niet, maar zei hij dat 'ie nu eindelijk een beeld heeft met welke hartslag hij maximaal mag rondrijden om in D1 te blijven.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:32 schreef forty-two het volgende:
[..]
D1 wordt bepaald op je omslagpunt, niet op je max hartslag. Misschien nog een keer rekenen...
Volgens Karvonen toch niet?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:32 schreef forty-two het volgende:
[..]
D1 wordt bepaald op je omslagpunt, niet op je max hartslag. Misschien nog een keer rekenen...
Of nog een keertje goed lezen wat er staat?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:32 schreef forty-two het volgende:
[..]
D1 wordt bepaald op je omslagpunt, niet op je max hartslag. Misschien nog een keer rekenen...
dat dus........quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij dat niet, maar zei hij dat 'ie nu eindelijk een beeld heeft met welke hartslag hij maximaal mag rondrijden om in D1 te blijven.
Al afgesproken wie de kopman is?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Echt zin in
Ben m'n fiets al weer ff helemaal aan het poetsen.
Idd. Alleen wel frisjes vergeleken met gisteren en eergisteren.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:58 schreef nodisch18 het volgende:
morgen en zondag schijnen vrij aardig te zijn
Morgenochtend een uurtje of 2 fietsen denk ik, en dan vanaf woensdag (1 mei) kilometers verzamelen voor de Strava challengequote:Op vrijdag 26 april 2013 19:58 schreef nodisch18 het volgende:
morgen en zondag schijnen vrij aardig te zijn
Nee, je zat gewoon in een verkeerd topic, en wellicht zelfs op een verkeerde site als er hier geen dark heaumeau hoekje is.quote:
met je patatlichaam zekerquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb me net ook ingeschreven. Jullie knechten, ik win de sprint. Deal?
zal wel een Pot Belge moeten worden om een beetje mee te kunnen.quote:
Windkracht 2 zondag, zag ik eerder vanavond. Niet veel kans om de boel op de kant te zetten dan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:16 schreef Patroon het volgende:
Heb je al basislidmaatschap oksel? Zo ja, dan kan je bijschrijven. Geen geknecht, alles op de kant.
Goed spul.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:16 schreef buzz1291 het volgende:
Als de dames op het hoogste nivo hiermee kunnen winnen..........
P.A. Troon kom er maar in.
[ afbeelding ]
Klopt, beetje jammer, maar in FRL op de dijk altijd wat meer wind. Rij gewoon zo hard dat er wel wind ontstaatquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Windkracht 2 zondag, zag ik eerder vanavond. Niet veel kans om de boel op de kant te zetten dan.
Kwam zeker omdat het peloton lekreed op de glassplinters van de buisjes die hij gedropt had?quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
scheint dat je kenkerhard gaat rijde van die bietencapsules maat van me had der woensdag 6 gedropt en ze zagen em pas terug an de meet
Nou voor oud ziet ie er goed uitquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:43 schreef Oksel het volgende:
Kaas is niet echt een engerd. Wel beetje oud, en doet alsof hij jong is.
Ooowwww dat moet ik nemen.... dan win ik van Vosquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:16 schreef buzz1291 het volgende:
Als de dames op het hoogste nivo hiermee kunnen winnen..........
P.A. Troon kom er maar in.
[ afbeelding ]
Dat geloof ik wel, maar denk dat het voordeel in de topsport al weer weg is als je ziet wie dit dus allemaal gebruiken. Uiteraard ligt dat voor een individuele toerder natuurlijk geheel anders en als die 16 % prestatie verbetering echt bewezen zou kunnen worden, vlieg je natuurlijk iedere berg op. Het lijkt me echter zo geweldig overdreven. Want een middelmatige amateur met 16% prestatieverbetering zou toch een heel peleton naar huis toe rijden. Of niet soms?quote:
Nah, ik denk dat je slechts een minuutje langer het wiel van Vos kunt houden, meer ook niet. En dacht je dat Vos dat spul niet gebruikte? Wordt volgens mij van bedrijfswege verstrekt. Alleen kan jij het nu ook kopen voor iets meer dan 2 euro per shot.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ooowwww dat moet ik nemen.... dan win ik van Vos
Ik denk ook niet 16% om de reden die jij zegt. Maar je zuurstofopname cap. gaat wel omhoog, door het nitraat. Dat beet it vind ik veel te duur en bietensap is niet te drinken en al helemaal geen 500ml 2u voor de koers.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar denk dat het voordeel in de topsport al weer weg is als je ziet wie dit dus allemaal gebruiken. Uiteraard ligt dat voor een individuele toerder natuurlijk geheel anders en als die 16 % prestatie verbetering echt bewezen zou kunnen worden, vlieg je natuurlijk iedere berg op. Het lijkt me echter zo geweldig overdreven. Want een middelmatige amateur met 16% prestatieverbetering zou toch een heel peleton naar huis toe rijden. Of niet soms?
Koers liever met wat wind. Dan wordt mijn allertheid beloond doordat de pannenkoeken er vanachter afvliegen. Bij windstil nerveus en veel demarrages.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Lekker makkelijk koersen zonder wind. Mijn eerste klassieker bij de Amateurs B was de Omloop van Scheemda, ook bij windkracht 2. Me te pletter verveeld, want was niet goed genoeg om voorin te komen en echt mee te doen, maar kon makkelijk meedrijven. Hadden de 90 km in twee uur afgelegd
Ik mag anders graag naar fietsbenen kijken,quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, je zat gewoon in een verkeerd topic, en wellicht zelfs op een verkeerde site als er hier geen dark heaumeau hoekje is.![]()
Fignonnetje al gelukt met die gescheurde crank?
met die 16% prestatie verbetering wordt toch echt op diverse sites geschermd. Maar volgens mij kan dat natuurlijk helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk ook niet 16% om de reden die jij zegt. Maar je zuurstofopname cap. gaat wel omhoog, door het nitraat. Dat beet it vind ik veel te duur en bietensap is niet te drinken en al helemaal geen 500ml 2u voor de koers.
Heb precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Koers liever met wat wind. Dan wordt mijn allertheid beloond doordat de pannenkoeken er vanachter afvliegen. Bij windstil nerveus en veel demarrages.
Nee kreeg wel een whatsap vanmorgen om 6 uur dattie nog steeds lag te rukken XDXDXDquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kwam zeker omdat het peloton lekreed op de glassplinters van de buisjes die hij gedropt had?
Die voorkeur mag jij best hebben hoor. Heb ik eigenlijk ook wel een beetje, maar dan wel die van Sabine S., Emma J, Lizzy A., Nicky H, om er eens een paar te noemen en als uitsmijter natuurlijk die van Lizz H..quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik mag anders graag naar fietsbenen kijken,
[ afbeelding ]
Prachtig.
Daar reken ik zelf niet opquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:40 schreef Wombcat het volgende:
Ik verwacht jullie natuurlijk wel als 1 en 2 zondag, met deze verhalen vooraf
Ook goed :-)quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat je slechts een minuutje langer het wiel van Vos kunt houden, meer ook niet. En dacht je dat Vos dat spul niet gebruikte? Wordt volgens mij van bedrijfswege verstrekt. Alleen kan jij het nu ook kopen voor iets meer dan 2 euro per shot.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maarof dat nitraat nu zo gezond is... ik weet het niet. Volgens mij wordt dat in je lichaam omgezet naar nitriet en dat moet je bij spinazie altijd met een hard gekookt eitje compenseren, leerde me moeder me al. Ik zal me eens inlezen. Maar één ding is zeker je gaat er oranje-rood van pissen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
Niet dat ik wil beweren dat het niet goed is om bietensap te supplementeren, ik krijg een beetje het gevoel alsof 't wat overhyped is. Zit daar niet gewoon ijzer in ofzo?
Heb gelezen dat dat nitriet niet zo gevaarlijk is als ze vroeger zeiden. Je moet en hoeft het niet dagelijks te nemen en niet tegelijk met vet eten (dat bind nitriet). Je het capsules met bieten extract waar je pis niet van kleurt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maarof dat nitraat nu zo gezond is... ik weet het niet. Volgens mij wordt dat in je lichaam omgezet naar nitriet en dat moet je bij spinazie altijd met een hard gekookt eitje compenseren, leerde me moeder me al. Ik zal me eens inlezen. Maar één ding is zeker je gaat er oranje-rood van pissen.
Jup ik heb eens een zwarte bij Perry gekocht, geen topkwaliteit rits is inmiddels naar de kloten. Zit verder wel ok.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie heeft wel eens een wielershirt van Le Coq Sportive gehad?[...]
lekker lomp is dat, en niet eens een bericht sturen waarom ze je niet willen helpen...quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:16 schreef heywoodu het volgende:
Strava
Ik had een vraag over het importeren van data van het Sigma Data Center naar Strava, hebben ze dat gewoon verwijderd zie ik nu, vandaar dat ik geen antwoord kreeg
Nu maar gevraagd hoe ik mijn calorieën bij de rit kan krijgen, benieuwd of ze die wel gewoon beantwoorden
Iemand?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:48 schreef Oksel het volgende:
Waar is Eentwee als je 'm nodig hebt..?
Gezocht: Antraciet kettingblad, 53 tands, voor op een Campa compact crank. Natuurlijk voor Eentwee prijs!
http://app.strava.com/challenges/cycling-may-massive-2013quote:
quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:02 schreef muzas het volgende:
Ik kom met m'n triple 't kopje amper op. Dus avonturen zoals galibier enzulks zit er voorlopig echt nog niet in. Menig viaduct ramt mijn hartslag al in een zone ie ik niet langer dan een kwartier vol zou houden.
Ik ben er voorlopig echt nog niet. 10 jaar roken, vet vreten, zuipen en niet sporten fiets je niet in driekwart jaar weg. Alles op z'n tijd. Ruim een jaar geleden stond ik piepend en hijgend boven aan de trap. Of moest ik uitrusten als ik boodschappen gedaan had.. Kan het me nu amper meer voorstellen.
Dus hoewel ik nu leuk rond kan peddelen op mn fietsie, is zelfs iets als een tegenwindje al een uitdaging voor me. Laat staan (echt) klimmen. Dat zit gewoon in het 5 jarenplanHeb nog een oom in zwitserland wonen die me aangeboden heeft 't me te leren
![]()
Eerst maar eens die boretti uitfietsen. Daar zou ik al trots op zijn.
Stuk ongeduld. Welke had je nou gekocht die niet goed was? Nerius 11?quote:
Aan de huidige challenge doen nu meer dan 25000 mee, daar zal deze misschien wel overheen gaan omdat er deze maand nog meer mensen wakker worden uit hun winterslaap...quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://app.strava.com/challenges/cycling-may-massive-2013
Ik dacht vanmiddag "oh er zullen er uiteindelijk wel 10.000 meedoen ofzo, top-5000 zou leuk zijn"
Gaan er toch wel wat meer worden denk ik zo
Kleur klopt niet natuurlijk, maar is dit niet iets voor die machtige dijen van jou.quote:
Iedereen zich de tiefus fietsen in mei, en aan het eind van de maand wint Kaas toch ............quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://app.strava.com/challenges/cycling-may-massive-2013
Ik dacht vanmiddag "oh er zullen er uiteindelijk wel 10.000 meedoen ofzo, top-5000 zou leuk zijn"
Gaan er toch wel wat meer worden denk ik zo
En in juni komt er eenzelfde Challenge en gaat iedereen zich weer de tyfus fietsenquote:Op zaterdag 27 april 2013 00:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Iedereen zich de tiefus fietsen in mei, en aan het eind van de maand wint Kaas toch ............
Kan je die bietjes niet op de volkstuin gaan verbouwen voor de hele ploeg? En dan in het schuurtje een illegale bietensap concentraat destilleerderij bouwen. We're Moonshinin' !quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga der morge gelijk een kar met bietesap halen man
Ergo, je gaat als een raket en niemand mag het wetenquote:
Met een beetje mazzel is in augustus iedereen overtraind of gewoon fietsmoequote:Op zaterdag 27 april 2013 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En in juni komt er eenzelfde Challenge en gaat iedereen zich weer de tyfus fietsen
Ik snap wel dat Strava motiverend kan werken
Ach, als ik vanaf nu tot augustus elke maand zoveel mogelijk fiets voor die ranking is de kans ook best groot dat ik voor het eerst in lange tijd weer onder de 90kg zit, das wel een voordeelquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel is in augustus iedereen overtraind of gewoon fietsmoe
ik denk dat dat wel kan. Sowieso kan je zo te zien al met een vaartje aankomen, beetje wind in de rug en gaan!quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, als ik vanaf nu tot augustus elke maand zoveel mogelijk fiets voor die ranking is de kans ook best groot dat ik voor het eerst in lange tijd weer onder de 90kg zit, das wel een voordeel
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel gewichtsverlies zou schelen op het enige "klimmetje" hier in de buurt:
http://app.strava.com/segments/676320
Mijn doel is om van 3:01 (donderdag gereden zonder enige training, als "ijkpunt", was totaal kapot) minstens naar 2:30 te gaan
Supply the world of Beetrootjuice and make everybody happy.quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan je die bietjes niet op de volkstuin gaan verbouwen voor de hele ploeg? En dan in het schuurtje een illegale bietensap concentraat destilleerderij bouwen. We're Moonshinin' !
Volgens heuvels fietsen is dat niet de volledige Knobbel.quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, als ik vanaf nu tot augustus elke maand zoveel mogelijk fiets voor die ranking is de kans ook best groot dat ik voor het eerst in lange tijd weer onder de 90kg zit, das wel een voordeel
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel gewichtsverlies zou schelen op het enige "klimmetje" hier in de buurt:
http://app.strava.com/segments/676320
Mijn doel is om van 3:01 (donderdag gereden zonder enige training, als "ijkpunt", was totaal kapot) minstens naar 2:30 te gaan
Het is ook een beetje onzin maar toch ook wel een goede stok achter de deur want ik moet me toch de tyfus trainen in mei voor TB en Marmotte.quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En in juni komt er eenzelfde Challenge en gaat iedereen zich weer de tyfus fietsen
Ik snap wel dat Strava motiverend kan werken
Ik ga de vorm in mei op scherp zetten. Week 19 rust. Week 20/21/22 intensief. Week 23 voor TB rust, met de dinsdags of woensdags nog een inspanningstest van 30min. Na TB week herstel en dan 2 weken om de boel op scherp te zetten voor Marmotte. Zin an!quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is ook een beetje onzin maar toch ook wel een goede stok achter de deur want ik moet me toch de tyfus trainen in mei voor TB en Marmotte.
Nou ja, "men" ziet dat stuk op Strava hier als De Knobbel, van de oversteekplaats voor tanks beneden, tot de ingang van de kazerne bovenquote:Op zaterdag 27 april 2013 09:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens heuvels fietsen is dat niet de volledige Knobbel.
Ben je net begonnen met fietsen (omdat je schrijft dat je zonder training hebt gereden)? Dan haal je meer winst uit de conditie-opbouw door te trainen dan het gewichtsverlies.
Maar zou die van de Sigma computer niet op z'n minst dichter in de buurt van de werkelijkheid komen dan Strava? Aangezien die computer ook mijn hartslag constant bijhoudtquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:10 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Dat is toch hartstikke onnauwkeurig als je niet je preciese gegevens (w.o. VO2 max) weet.
Wat ik begrepen heb, is dat je VO2 max nogal belangrijk is in de berekening van je calorieën verbruik. En aangezien dat meestal maar een schatting is, zegt de uitkomst niet zoveel.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar zou die van de Sigma computer niet op z'n minst dichter in de buurt van de werkelijkheid komen dan Strava? Aangezien die computer ook mijn hartslag constant bijhoudt
Wat heeft het ook voor zin om dat te weten? Je ziet vanzelf resultaat op de weegschaal, spiegel of vetpercentage meter.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat je VO2 max nogal belangrijk is in de berekening van je calorieën verbruik. En aangezien dat meestal maar een schatting is, zegt de uitkomst niet zoveel.
Behalve dan om elke tocht met de andere te vergelijken, maar in absolute zin zegt het weinig.
Dezelfde zin om te weten als de afstand, het aantal hoogtemeters of het gemiddelde dat je gefietst hebt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat heeft het ook voor zin om dat te weten? Je ziet vanzelf resultaat op de weegschaal, spiegel of vetpercentage meter.
Dan moet ik het daar maar vooral voor gebruiken jaquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat je VO2 max nogal belangrijk is in de berekening van je calorieën verbruik. En aangezien dat meestal maar een schatting is, zegt de uitkomst niet zoveel.
Behalve dan om elke tocht met de andere te vergelijken, maar in absolute zin zegt het weinig.
Klopt, qua gemiddelde kan je op een gegeven moment als je goed traint wel een stijgende lijn zien bij bijvoorbeeld D1 trainingen. Waar ik vorig jaar rond deze tijd nog thuis kwam met 26gem, kom ik nu thuis met 28-29 gem met dezelfde gem. hartslag. Natuurlijk is elke rit anders qua wind en temperatuur maar het geeft je op een gegeven moment wel een globaal beeld.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:37 schreef Wombcat het volgende:
ezelfde zin om te weten als de afstand, het aantal hoogtemeters of het gemiddelde dat je gefietst hebt.
geen dus. je ziet het resultaat vanzelf als je je volgende wedstrijd fietst
Goed dat je erbij zegt met welke hartslag het is, want anders had het idd nog niks gezegd. Overigens kan je hartslag ook variëren op dagen dat je beter of minder bent uitgerust of afhankelijk van de temperatuur.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, qua gemiddelde kan je op een gegeven moment als je goed traint wel een stijgende lijn zien bij bijvoorbeeld D1 trainingen. Waar ik vorig jaar rond deze tijd nog thuis kwam met 26gem, kom ik nu thuis met 28-29 gem met dezelfde gem. hartslag. Natuurlijk is elke rit anders qua wind en temperatuur maar het geeft je op een gegeven moment wel een globaal beeld.
Ik kijk tijdens het fietsen ook totaal niet naar snelheid, enkel naar hartslag. Ik train momenteel vrij gericht in blokken, dit is erg effectief, minder tijd kwijt voor meer resultaat. Klopt wat je zegt, elke training is anders...je moet ze dus ook niet 1 op 1 vergelijken. Maar als ik nu kijk naar nu en vorig jaar (dus zelfde temp, etc) zie ik wel een verbetering adhv snelheid.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed dat je erbij zegt met welke hartslag het is, want anders had het idd nog niks gezegd. Overigens kan je hartslag ook variëren op dagen dat je beter of minder bent uitgerust of afhankelijk van de temperatuur.
En een (10 tot 15 graden) hogere temperatuur betekent sowieso ook al dat 1-1,5 km sneller rijdt, omdat de lucht minder dik is. Dus als je in januari gemiddeld 26 hebt gereden bij 4 graden, met een gemiddelde hartslag van 130, en je fietst nu gemiddeld 28 met dezelfde hartslag en toen waaide het, en nu niet, dan kun je al niet meer vergelijken.
Vanaf ca. 1999 interesseert het me eigenlijk niet meer zoveel wat er in de training gebeurt (qua cijfers op mijn tellertje), wat belangrijk was, was hoe het ging in wedstrijden en cyclo's. Ondertussen zat ik er natuurlijk wel op te kijken tijdens mijn rit, maar of ik nu 28,5 of 29,5 thuiskwam vond ik niet heel erg boeiend. Liever met een wat hoger gemiddelde natuurlijk, maar als het lager was![]()
Relevant vond ik dan weer wel trainingsuren per week, en het totaal aantal kilometers wat ik gefietst had (maar die laatste gebruikte ik vooral als benchmark om te vergelijken met voorgaande seizoenen).
Vorige week in Tecklenburg (heuvels) 110km goed doorgereden en 30gem, kom ik thuis met gem. hartslag 161.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Met wat voor een hartslag fietsen jullie dan zo gemiddeld als je een tocht/training doet? Of is dat ook niet te zeggen eigenlijk omdat het per persoon totaal anders is?
Ik heb vanmorgen uiteindelijk met een gemiddelde van 156 gereden, merkte wel dat ik goed moe was na afloop, iets wat natuurlijk niet verkeerd is
Hangt er van af wat ik van plan ben. Als ik een lang tochtje doe probeer ik m'n hartslag rond de 150 te houden, maar heb ook rondjes gedaan met een gemiddelde van 170+.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Met wat voor een hartslag fietsen jullie dan zo gemiddeld als je een tocht/training doet? Of is dat ook niet te zeggen eigenlijk omdat het per persoon totaal anders is?
Ik heb vanmorgen uiteindelijk met een gemiddelde van 156 gereden, merkte wel dat ik goed moe was na afloop, iets wat natuurlijk niet verkeerd is
Ja ho, D1/2/3 enzo gaat me nog boven de pet, ik heb wel door dat dat een soort trainingsblokken zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vorige week in Tecklenburg (heuvels) 110km goed doorgereden en 30gem, kom ik thuis met gem. hartslag 161.
Bij een rustige duurrit van 4-5uren zit ik op 145-150 (voor mij laag D1). En doe ik daar wat blokjes D2/D3 tussendoor kom ik thuis met een gem. van 155-159 (hoog D1)
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/soorten-trainingenquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ho, D1/2/3 enzo gaat me nog boven de pet, ik heb wel door dat dat een soort trainingsblokken zijn.
Nou ja, ik ben in elk geval benieuwd of ik veel verbetering ga zien in gemiddelde snelheid en in de afstand die ik aankan met een bepaald tempo
Amai, dat is een duidelijke site, dat ga ik eens lezen voor ik nog meer van dergelijke vragen ga stellenquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:58 schreef muzas het volgende:
[..]
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/soorten-trainingen
Klopt, je een goede duurtraining in D1 kom je thuis met het gevoel niks te hebben gedaan, enkel wat vermoeid en hongerig door de lange duur en omdat het lichaam niet gewend is om energie te halen uit vetten (want dat doe je in D1). Hoe vaker je dat doet, hoe beter je lichaam vetten kan gebruiken als energieleverancier, hoe minder slap en moe je je gaat voelen en hoe hoger het tempo in D1 komt te liggen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:15 schreef heywoodu het volgende:
In elk geval duidelijk dat het als beginner dus zo "hoort" dat je bij een D1-training het gevoel hebt dat je eigenlijk te langzaam gaat, en dat het dus belangrijk is om jezelf te leren beheersen (aangezien ik, zoals vandaag, dan gewoon harder ga fietsen)
Dat is te oppervlakkig, volgens mij zit er een theoretisch omslagpunt waarom je rolweerstand juist weer toeneemt met meer druk. Maar ligt dat punt in het bereik van de spanningen waar wij fietsers op rijden.quote:
Waarom zou de rolweerstand hoger worden met een hogere druk?quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is te oppervlakkig, volgens mij zit er een theoretisch omslagpunt waarom je rolweerstand juist weer toeneemt met meer druk. Maar ligt dat punt in het bereik van de spanningen waar wij fietsers op rijden.
Omdat geen enkele weg egaal glad is.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou de rolweerstand hoger worden met een hogere druk?
Omdat je band dan als ware meer stuitert op oneffenheden ipv dat hij er overheen vervormt, is hogere rolweerstand. Maximale bandenspanning heeft alleen voordeel op een oneffenbaan zoals een wielerbaan. Geen enkel wegdek in Nederland is volledig effen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou de rolweerstand hoger worden met een hogere druk?
En dat juist dat gegeven bracht me aan het twijfelen of ik met 7 bar in mijn 35mm niet veel te hard rijd. En dus wellicht onnodig oncomfortabel.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat je band dan als ware meer stuitert op oneffenheden ipv dat hij er overheen vervormt, is hogere rolweerstand. Maximale bandenspanning heeft alleen voordeel op een oneffenbaan zoals een wielerbaan. Geen enkel wegdek in Nederland is volledig effen.
Een 25mm kan minder druk in dan een 23mm zonder dat de band te zacht wordt, daardoor heeft een 25mm band met bijvoorbeeld 6-7 bar minder rolweerstand dan een 23mm band met 8 bar.
Met 100kg denk ik dat niet. Ik rij zelf met 65kg 7,5achter en 7 voor.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:13 schreef muzas het volgende:
[..]
En dat juist dat gegeven bracht me aan het twijfelen of ik met 7 bar in mijn 35mm niet veel te hard rijd. En dus wellicht onnodig oncomfortabel.
Ja kan je altijd proberen, kost je nietsquote:Op zaterdag 27 april 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Dus morgen maar eens met 6 proberen ofzo?
Linkje? Ik geloof niet dat je daar allemaal kom's gehaald hebt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Net evenveel achievements gehaald op rondje ringvaart (60 kilometer 25 hoogtemeters) als LtD in LBL (280 kilometer, 4000 hoogtemeters)
Slaat nergens meer op
quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:09 schreef Patroon het volgende:
Miss Patroon ging helemaal los bij de foto's van Kaas
Campa Chorus 53 voor compact bestaat niet. Wel 52, want Campa levert ook weer 52/36 combi's. Met een beetje geluk kun je zo'n los blad dus wel vinden. Nerius 11 ziet er op de plaatjes wel antraciet uit maar ik weet niet zeker of het precies past met het binnenblad.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:15 schreef Oksel het volgende:
Die's lelijk Kaas.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=3324&catid=3050
Wil graag Entresiet.
Dat wel, zeker als je nog niet zo getraind bent en met hoge hartslagen fietst zal Strava je calorieverbruik eerder onderschatten t.o.v. je Sigma. Sigma's geven sowieso vrij veel aan t.o.v. Garmin/Cateye/Strava is mijn ervaring. Maar je hebt er inderdaad sowieso niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar zou die van de Sigma computer niet op z'n minst dichter in de buurt van de werkelijkheid komen dan Strava? Aangezien die computer ook mijn hartslag constant bijhoudt
Daarom: wattagemeter ftwquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed dat je erbij zegt met welke hartslag het is, want anders had het idd nog niks gezegd. Overigens kan je hartslag ook variëren op dagen dat je beter of minder bent uitgerust of afhankelijk van de temperatuur.
En een (10 tot 15 graden) hogere temperatuur betekent sowieso ook al dat 1-1,5 km sneller rijdt, omdat de lucht minder dik is. Dus als je in januari gemiddeld 26 hebt gereden bij 4 graden, met een gemiddelde hartslag van 130, en je fietst nu gemiddeld 28 met dezelfde hartslag en toen waaide het, en nu niet, dan kun je al niet meer vergelijken.
Vanaf ca. 1999 interesseert het me eigenlijk niet meer zoveel wat er in de training gebeurt (qua cijfers op mijn tellertje), wat belangrijk was, was hoe het ging in wedstrijden en cyclo's. Ondertussen zat ik er natuurlijk wel op te kijken tijdens mijn rit, maar of ik nu 28,5 of 29,5 thuiskwam vond ik niet heel erg boeiend. Liever met een wat hoger gemiddelde natuurlijk, maar als het lager was![]()
Relevant vond ik dan weer wel trainingsuren per week, en het totaal aantal kilometers wat ik gefietst had (maar die laatste gebruikte ik vooral als benchmark om te vergelijken met voorgaande seizoenen).
Mooi dat het goed werkt. Niets te dankenquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:55 schreef Patroon het volgende:
Met dank aan Eentwee vandaag een nieuw FSA 52T voorblad binnen gekregen. Past perfect en schakelt mooi. Dat alles voor 10 euro
Dat is wel erg hard ja. Probeer gewoon eens 5.5 voor, 6 achter ofzo. Ga je echt niet lek mee rijden omdat het te zacht zou zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:02 schreef muzas het volgende:
Ik twijfel nu eigenlijk over de druk in m'n banden.
Ik rij 700-35 met 7 bar. Voor en achter. Is de max wat op de zijkant van de banden staat, en gezien mijn gewicht (100) leek me dat wel geschikt. Of rijd ik nu veel te hard?
Welke nadelen zitten er aan te hoge bandenspanning, naast het gestuiter?
Ik pompte ze dus ook zo (te) hard op omdat ik bang was om veel snelheid/energie te verliezen aan rolweerstand. Denk je dat ik zwaarder zal moeten trappen als ik 1,5 bar inlever? Of reed ik gewoon echt veel te hard?quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:41 schreef eentwee het volgende:
Dat is wel erg hard ja. Probeer gewoon eens 5.5 voor, 6 achter ofzo. Ga je echt niet lek mee rijden omdat het te zacht zou zijn.
Dat Specialized zadel heeft toch een afwijkende modellering van de rails? Dacht dat het niet op een zadelpen met een ronde rails klemming past. Of wel? Want het ziet er wel goed uit voor als ik aan een nieuw, platter zadel toe ben.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:44 schreef eentwee het volgende:
Ohja, Vredestein latex 50mm 48gramOok weer 60g van m'n Isaac afgehaald door een Toupe Pro te monteren (137g, 65 pond bij cyclestore). Nu ff testen.
![]()
Das wel een draai om de oren voor de D1 fanaten hier hoor. Maar gezien je ervaring, zullen die stresskippen het wel in stilte accepteren denk ik zo.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed dat je erbij zegt met welke hartslag het is, want anders had het idd nog niks gezegd. Overigens kan je hartslag ook variëren op dagen dat je beter of minder bent uitgerust of afhankelijk van de temperatuur.
En een (10 tot 15 graden) hogere temperatuur betekent sowieso ook al dat 1-1,5 km sneller rijdt, omdat de lucht minder dik is. Dus als je in januari gemiddeld 26 hebt gereden bij 4 graden, met een gemiddelde hartslag van 130, en je fietst nu gemiddeld 28 met dezelfde hartslag en toen waaide het, en nu niet, dan kun je al niet meer vergelijken.
Vanaf ca. 1999 interesseert het me eigenlijk niet meer zoveel wat er in de training gebeurt (qua cijfers op mijn tellertje), wat belangrijk was, was hoe het ging in wedstrijden en cyclo's. Ondertussen zat ik er natuurlijk wel op te kijken tijdens mijn rit, maar of ik nu 28,5 of 29,5 thuiskwam vond ik niet heel erg boeiend. Liever met een wat hoger gemiddelde natuurlijk, maar als het lager was![]()
Relevant vond ik dan weer wel trainingsuren per week, en het totaal aantal kilometers wat ik gefietst had (maar die laatste gebruikte ik vooral als benchmark om te vergelijken met voorgaande seizoenen).
Bijna alle amateurs trainen veel te veel. Ze denken "allemaal uren maken". Maar ze zouden het zelfde niveau of zelfs hoger halen als ze die uren nou eens effectief zouden benutten dmv blokken. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Een training van 2u met blokken kan meer effect hebben dan 4u rustige duur (op een gegeven moment zit de duur wel goed) of 2u volle bak knallen, dat went ook snel. Je hartspier wordt juist sterker door de afwisseling in slagen per minuut. Je zal moeten blijven variëren om je lichaam te prikkelen. Je lichaam leert zo snel, dat is verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Das wel een draai om de oren voor de D1 fanaten hier hoor. Maar gezien je ervaring, zullen die stresskippen het wel in stilte accepteren denk ik zo.
nu heb je 50 34? met een beetje geluk kan je voor derailleur geen 34 53 schakelen, hij gaat ongeveer 1 cm omhoog , als je dan 34 12 schakel raakt hij de onderkant van je derailleur denk ikquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:19 schreef Oksel het volgende:
53 kettingblad wat ik zoek moet dezelfde kleur hebben als nu.
Kan volgens mij helemaal niet. Niet dat ik het ooit geprobeerd heb maar alle documentatie spreekt toch van maximaal 16 tanden verschil te schakelen tussen 2 voorbladen. Dat zal wel anders zijn voor een toeristen triplo voorderrie. Je zult hem wellicht wel op het kleine blad kunnen laten vallen maar ik denk dat de ketting dan op de kooi van de voorderrie gaat ratelen. Maar bij Okkie kan alles, en zo niet dan heeft hij weer wat te vloeken.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:00 schreef dop het volgende:
[..]
nu heb je 50 34? met een beetje geluk kan je voor derailleur geen 34 53 schakelen, hij gaat ongeveer 1 cm omhoog , als je dan 34 12 schakel raakt hij de onderkant van je derailleur denk ik
Ah, de Sky-methode.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:41 schreef eentwee het volgende:
Daarom: wattagemeter ftwIk heb dit "voorjaar" o.a. gefietst met 0 graden en windkracht 6 uit het oosten (die zaterdag in maart dat iedereen het had over "gevoelstemperatuur -15"). Dan kun je je op laten naaien als je 18 km/u rijdt of naar je wattagemeter kijken en zien dat er met 240W weinig aan de hand is. Vind het leuk speelgoed
Mijn ervaring is juist dat je door veel trainingswedstrijden te rijden (op een relatief makkelijk parkoers) je je niveau enorm kunt opkrikken. Jarenlang bij De Mol in Dordrecht gefietst. Ideaal rondje, je kunt perfect bepalen wat je wil doen. Als je makkelijk wilt fietsen, lekker meedrijven (D1). Als je stevige interval wilt doen, elke ronde demarreren (daar kan de rest helemaal gestoord van wordenquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bijna alle amateurs trainen veel te veel. Ze denken "allemaal uren maken". Maar ze zouden het zelfde niveau of zelfs hoger halen als ze die uren nou eens effectief zouden benutten dmv blokken. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Een training van 2u met blokken kan meer effect hebben dan 4u rustige duur (op een gegeven moment zit de duur wel goed) of 2u volle bak knallen, dat went ook snel. Je hartspier wordt juist sterker door de afwisseling in slagen per minuut. Je zal moeten blijven variëren om je lichaam te prikkelen. Je lichaam leert zo snel, dat is verbazingwekkend.
Maar in de juiste periode en tijd een D1 training is heel zinvol. Maar alles op het juiste moment om een goede supercompensatie te bewerkstelligen, komt de trainingsprikkel te laat, dan geen of minder groei.
Hele peloton kwam over me heen, dat was nog een man of 60 groot. Plus eventuele groepjes die er nog voor zaten. Ergens tussen 60e en 80e dus. Waren ruim 120 man aan de start.quote:
Trainingswedstrijden zijn inderdaad perfect om je niveau net even omhoog te krijgen, even wat meer power, diepgaan. Zoals je zegt kan je er mee spelen zoals je wilt. Demarreren of juist lekker meedraaien.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
knip
En natuurlijk genoeg rusten tussendoor.
Klopt. Ik ben na m'n vakantie ook vaak een stuk sterker en een paar kilo lichter.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:40 schreef Wombcat het volgende:
En regelmatig een week in de bergen fietsen daar wordt je ook flink sterker van. Maar daarna wel rust pakken.
met regelmatig bedoel ik een paar keer per jaar als dat kan, dus niet elke maand. Kan ook, maar dan moet je wel wat geld hebben
Jonguh, zorg jij met die oerlelijke en onbetrouwbare Chinese zonnepanelen, waarvan de markt al bijna verzadigd is, nou maar eerst eens dat je eenzelfde carriere maakt als die ik in de afgelopen 24 jaar gemaakt heb, dan praten we nog wel eens verder. Maar verder vind ik je wel vermakelijk hoor.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:00 schreef Oksel het volgende:
Bij mij kan niet alleen alles, ik kan ook alles. En krijg alles. En zo niet, dan toch. Dat is nu eenmaal zo bij het leven als winnaar. Nooit gekend, dat gevoel.. of wel Buzzie? Ouwe jongen!
quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jonguh, zorg jij met die oerlelijke en onbetrouwbare Chinese zonnepanelen, waarvan de markt al bijna verzadigd is, nou maar eerst eens dat je eenzelfde carriere maakt als die ik in de afgelopen 24 jaar gemaakt heb, dan praten we nog wel eens verder. Maar verder vind ik je wel vermakelijk hoor.
En Kano niet over privacy gaan lopen zeiken want Okkie plaatst hier zelf foto's in z'n dakdekkers carriere
Moeilijk om daar weg te rijden, easy om te volgen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:13 schreef Wombcat het volgende:
We werden dus teruggepakt door het peloton in de laatste ronde (omdat we stilvielen tegen de wind in).
Toen we al teruggepakt werden probeerde die andere knakker het dus, die had ik wel willen volgen, maar dat zat er niet meer in.
Lekker trainen dusquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moeilijk om daar weg te rijden, easy om te volgen.
Ik NIET! Al neem ik aan dat je daar met je selectief geheugen wel op doelt. Dus niet insinueren en je gewoon bij de feiten houden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Wie noemde gripper hiero laatst ookweer een rascist?
Ik begreep je wel. Dat hoefde je niet nog eens te verduidelijken. Maar heb net een film opgezocht, ja gedownload want kopen doen we niet zolang downloaden nog legaal is, om er eens lekker voor te gaan zitten. En omdat je zoveel interesse toont, mijn vriendin doet momenteel iets anders. En om je helemaal op de hoogte te brengen, de film heet Shadow Dancer, om je niet in het ongewisse te laten of het nu wel of geen pr0n is. Hoi!quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik bedoel: Rutte woont ook maar alleen. Die hoeft z'n pc niet uit te zetten en verplicht een slechte film te kijken met de vrouw
Tijd genoeg om te trollen op Fok!
waar heb jij het over? Jouw posts staan geblokeerd dus ik zie alleen dat je me quote...quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik NIET! Al neem ik aan dat je daar met je selectief geheugen wel op doelt. Dus niet insinueren en je gewoon bij de feiten houden.
En dat aanbod voor een fles drank staat nog steeds!!!
mwah, ik zou niets betalen maargoed, van een afstandje is het makkelijk zeggen. Hoe gaat het met de knie?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:28 schreef keesfietst het volgende:
Bedankt voor de adviezen nog m.b.t. m'n crank. Heb gezegd dat ik niet meer dan 75 wil bijleggen, dat begreep ie, ik krijg dinsdag een nieuw aanbod (waar ik dan wel akkoord mee zal gaan).
Komende week nog een paar dagen fietsen in de Ardennen
Als ik niks betaal kan ik zelf wat bestellen, ben ik altijd duurder uit + nu krijg ik wel 2 extra voorbladen die ik als reserve kan bewaren.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
mwah, ik zou niets betalen maargoed, van een afstandje is het makkelijk zeggen. Hoe gaat het met de knie?
Zie niks opvallend aan de rails. De Regale die ik had had ook van die ovalen rails, zelfs nog iets meer. Alleen met klemmingen van de zijkant moet je oppassen geloof ik.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat Specialized zadel heeft toch een afwijkende modellering van de rails? Dacht dat het niet op een zadelpen met een ronde rails klemming past. Of wel? Want het ziet er wel goed uit voor als ik aan een nieuw, platter zadel toe ben.
Kano, je bent een kleine jokkebrok. Maar dat had je zelf ook wel door denk ik.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
waar heb jij het over? Jouw posts staan geblokeerd dus ik zie alleen dat je me quote...
Ik dacht dat die Specialized een 7x9 rails hadden ipv de standaard 7x7 en dat daardoor de railklemming op een zadelpen daaraan aangepast moest zijn en dat dus niet alle pennen voor deze rails geschikt waren. Maar als het past en het trilt niet los, dan waarschijnlijk ook geen probleem. Heb jij weer eens een echt eins zwei koopje want die zadeltjes kosten door de bank genomen 120-150 euro dacht ik. Mazzelpik!quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zie niks opvallend aan de rails. De Regale die ik had had ook van die ovalen rails, zelfs nog iets meer. Alleen met klemmingen van de zijkant moet je oppassen geloof ik.
[ afbeelding ]
joh, helemaal prima.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kano, je bent een kleine jokkebrok. Maar dat had je zelf ook wel door denk ik.
Ach jij noemt het verzuurd. De waarheid middels een vinnig pennetje blijkt soms wat moeilijk te accepteren als je een selectief geheugen hebt, en hier loopt te jokken om maar in de pul te blijven vallen. Doe ik dus niet aan mee, mar als je me beticht van een uitstekend analytisch vermogen en een goed geheugen, kan ik dat alleen maar beamen. Fiets ze, ik ga een rondje Posbank fietsen. Was ik gisteren al van plan maar toen stonden een paar hele mooie nieuwe pattas heel erg naar me te knipogen...quote:Op zondag 28 april 2013 08:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon niet reageren op die verzuurde ouwe vent joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |