abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:37:21 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748593

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 26-04-2013 21:49:38 ]
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:41:38 #2
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125748650
Fimpje voor in de OP:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:43:23 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:41 schreef slacker_nl het volgende:
Fimpje voor in de OP:
Nee, juist niet :7
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:55:17 #4
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125748878
Wellus :6
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 08:58:36 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125748940
Ik wil zo nog een rondje, maar wat is het KOUD!
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:59:02 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748947
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil zo nog een rondje, maar wat is het KOUD!
Lekker warmlopen dus :)
F means you're fucked
pi_125748955
Wat is - voor een beginner - een mooie streeftijd voor een hardloopwedstrijd van 5 km? 25-30 minuten?

Ik ben ruim een maand geleden begonnen, en heb 26 mei mijn eerste wedstrijd :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:01:55 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748993
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat is - voor een beginner - een mooie streeftijd voor een hardloopwedstrijd van 5 km? 25-30 minuten?

Dat verschilt per persoon. Ik zou zeggen: De finish is een mooi streven voor een eerste wedstrijd.
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:02:44 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749006
Gisteren lekker heanig 8KM gelopen.... Alleen potdomme een bak hooikoorts waardoor ik een x of 4 moest stoppen vanwege flinke niesbuien.

SPOILER
quote:

Finishen. En dan proberen op de volgende wedstrijden je PR te breken. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:09:56 #10
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125749150
quote:

pi_125749184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Gisteren lekker heanig 8KM gelopen.... Alleen potdomme een bak hooikoorts waardoor ik een x of 4 moest stoppen vanwege flinke niesbuien.

SPOILER
wat is een snotrocket?

ik start dit weekend met een rondje rond de kerk ;)
Werewolf
pi_125749186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon. Ik zou zeggen: De finish is een mooi streven voor een eerste wedstrijd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:02 schreef Daywalk3r het volgende:

SPOILER
[..]

Finishen is inderdaad al een mooie doelstelling op zich. Dan weet je dat alle inspanning van de laatste 10 weken niet voor niets is geweest! :Y

Ik zal de laatste workouts voor de wedstrijd nog een paar keer precies 5 km lopen, dan heb je toch een richttijd :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:14:16 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125749247
Niks mis om een doel te hebben, afhankelijk van je huidige tempo kan je heel makkelijk uitrekenen wat je eindtijd is. hop.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:17:12 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Finishen is inderdaad al een mooie doelstelling op zich. Dan weet je dat alle inspanning van de laatste 10 weken niet voor niets is geweest! :Y

Ik zal de laatste workouts voor de wedstrijd nog een paar keer precies 5 km lopen, dan heb je toch een richttijd :)
[/quote]
Loop ze niet te snel. Snelheid bewaren voor de wedstrijd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125749567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:14 schreef slacker_nl het volgende:
Niks mis om een doel te hebben, afhankelijk van je huidige tempo kan je heel makkelijk uitrekenen wat je eindtijd is. hop.
Nou kijk aan.. Liep een tijd geleden mijn allereerste 10km in 57:18. Zondag 5 mei een 7,5km "wedstrijd" en wil die sub 45 min. lopen. Jouw pace calculator geeft een target tussen 40 en 45 min.

Eigenlijk moet ik gewoon helemaal geen streeftijd hebben, het is m`n eerste evenement
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:31:11 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125749678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:27 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nou kijk aan.. Liep een tijd geleden mijn allereerste 10km in 57:18. Zondag 5 mei een 7,5km "wedstrijd" en wil die sub 45 min. lopen. Jouw pace calculator geeft een target tussen 40 en 45 min.

Eigenlijk moet ik gewoon helemaal geen streeftijd hebben, het is m`n eerste evenement
Als je 10 kilometer lang gemiddeld een stuk sneller kunt lopen dan 6 min/km, dan moet je dat op 7,5 kilometer ook makkelijk lukken :)
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:10 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749751
Ik liep gister mijn niezende trainingsrondje een 8km in ik geloof iets van 47min. Thuis even kijken want ik kon het huis niet in dus heb de hele avond bij m'n kameraad gezeten.
pi_125749761
meldt :P Ik ben ook maar es begonnen met 'hard'lopen. Conditie is echt waardeloos dus ik vind het allemaal best pittig nog: 1 min joggen, 2 min rustig lopen, 1 min joggen etc. Ben afgelopen maandag begonnen dus die ene minuut voelt echt lang :') :@ Doel is niet een marathon maar gewoon conditie opbouwen. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_125749770
quote:

Ik heb 26 mei ook mijn eerste wedstrijd en mijn streven is uitlopen zonder te hoeven wandelen.

Hoop overigens dat dat gaat lukken, vorige week geëindigd met de antibiotica tegen keelontsteking en het gaat nu steeds slechter, heb amper geslapen van hoesten en benauwdheid. Straks weer naar de huisarts :'(. Ben zelfs niet naar college, ik heb nog nooit een college gemist op hbo/uni :o
pi_125749872
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je 10 kilometer lang gemiddeld een stuk sneller kunt lopen dan 6 min/km, dan moet je dat op 7,5 kilometer ook makkelijk lukken :)
Het volhouden van de snelheid over de afstand zal niet het probleem zijn denk ik. Ik liep m`n eerste keer 12km ook onder de 6:00 min/km gemiddeld..
Maar ik ben altijd een beetje "bang" voor de start, dat het te druk is en te lang duurt voordat je snelheid kan maken en je dit niet meer in kunt halen tijdens het lopen.. Of dat het warm is, of ik te zenuwachtig ben, of wat dan ook..

Ja, ik vind het best spannend. Zo`n eerste evenement lopen. Maar het is de gezonde spanning :)
pi_125749917
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat is een snotrocket?

[/quote]

http://www.runnersworld.c(...)-perfect-snot-rocket
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_125749969
Snotrockets, heerlijk wanneer goed uitgevoerd! Alleen even opletten of er niet net een fietser voorbij komt.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:43:57 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125749979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef Levitas het volgende:

[..]

Het volhouden van de snelheid over de afstand zal niet het probleem zijn denk ik. Ik liep m`n eerste keer 12km ook onder de 6:00 min/km gemiddeld..
Maar ik ben altijd een beetje "bang" voor de start, dat het te druk is en te lang duurt voordat je snelheid kan maken en je dit niet meer in kunt halen tijdens het lopen.. Of dat het warm is, of ik te zenuwachtig ben, of wat dan ook..

Ja, ik vind het best spannend. Zo`n eerste evenement lopen. Maar het is de gezonde spanning :)
Dat is best herkenbaar hoor :Y

En ik wil je er ook niets over wijsmaken, want eigenlijk moet je het zelf lekker ervaren. Ik wil alleen 1 tip meegeven:

Mocht het erg druk zijn bij het eerste stuk, laat je niet gek maken en verleiden om allemaal toeren uit te halen om mensen via bosjes en zo in te halen. Blijf kalm en bewaar je energie. Die energie eb je op het einde hard nodig, want daar kun je meer verliezen dan winnen.
F means you're fucked
pi_125750036
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat is een snotrocket?

Ik loop maandag een rondje dóór de kerk :+
(tijdens de Koninginnenachrun in Amersfoort)
pi_125750043
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef Apotheose het volgende:
meldt :P Ik ben ook maar es begonnen met 'hard'lopen. Conditie is echt waardeloos dus ik vind het allemaal best pittig nog: 1 min joggen, 2 min rustig lopen, 1 min joggen etc. Ben afgelopen maandag begonnen dus die ene minuut voelt echt lang :') :@ Doel is niet een marathon maar gewoon conditie opbouwen. :)
Zo ben ik ook nog steeds bezig. Lekker rustig aan opbouwen. Eventueel lessen nog een keertje doen. Het komt echt wel. Inmiddels heb ik begin van de week 2x8 minuten gelopen. Terwijl ik in februari ook moeite had met die ene minuut.
Niet te snel willen en dan kom je er uiteindelijk ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')