abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:34:40 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127412379
Druiven mogen honden niet he. Net als chocolade.
Ik moet eerlijk zeggen dat die van mij t ook wel es op hebben maar ik probeer er wel op te letten!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:47:12 #277
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127412869
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Druiven mogen honden niet he. Net als chocolade.
Ik moet eerlijk zeggen dat die van mij t ook wel es op hebben maar ik probeer er wel op te letten!
Meen je dat nou ? Sylver was gek op druiven :') (op een heleboel fruit eigenlijk, nouja eigenlijk at zij gewoon alles :') )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:52:25 #278
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127413131
Ja ik weet dat druiven niet zo goed zijn, maar wij hebben wilde druiven in de tuin dus hij vindt ze vanzelf.. Is het echt zo gevaarlijk als chocola? Of moeten ze dan extrewmveel druiven eten ofzo?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:22:55 #279
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127414482
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat varkensvlees, chocolade en druiven een no go zijn.
Chico heeft al kilo´s chocolade op in zijn leven vrees ik, mss wordt ie daardoor wel minder oud :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:50:08 #280
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127416054
Oh geen varkensvlees oops... Geen filetlapjes meer voor Loebes.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127418393
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja ik weet dat druiven niet zo goed zijn, maar wij hebben wilde druiven in de tuin dus hij vindt ze vanzelf.. Is het echt zo gevaarlijk als chocola? Of moeten ze dan extrewmveel druiven eten ofzo?
http://www.alletop10lijst(...)g-zijn-voor-de-hond/

Bewerkte botten
Botten die gekookt/gerookt/gebakken of anderszins bewerkt zijn veranderen van structuur en kunnen maag en darmperforaties tot gevolge hebben. Botten worden dan ook altijd RAUW verstrekt.

Dragende botten
Dragende botten van oudere dieren zijn té hard waardoor het gebit van een hond een opdoffer krijgt en dus te hard slijt. ( tanden kunnen zelfs afbreken )

Te kleine botten/enkele ribben
Geef aan schrokkende honden nooit te kleine botten i.v.m inslikkingsgevaar. Geef daarnaast nooit enkele ribben maar altijd een aantal ribben aan elkaar.

Chocolade
Theobromine, een bestanddeel van chocolade, is giftig voor honden. Wat het effect op de hond is, hangt af van de hoeveelheid chocolade die de hond heeft gegeten en het gewicht van de hond. Het kan variëren van diarree tot de dood. Indien je hond een hoeveel chocolade heeft opgegeten ga dan meteen naar je dierenarts!

Uien
Familie van de Look

Prei
Familie van de Look

Tomaat
Groente uit de nachtschadefamilie zorgen doorgaans voor allergische reacties en kunnen bovendien ontstekingen verergeren.

Paardenpoep:
Paarden worden regelmatig ontwormt. Dit ontwormingsmiddel komt terecht in de ontlasting van het dier. Als een hond deze paardenpoep op-eet kan deze vergiftigd worden en ook overlijden.

Rozijnen & krenten
Blijkbaar zit er in druiven (en dus ook in rozijnen, want dat zijn immers gedroogde druiven) een stof die giftig is voor de hond. Tot op heden is helaas niet bekend wat die stof precies is en wat er precies gebeurt in het lichaam, waardoor de hond ziek wordt. Er is inmiddels al onderzocht of het te maken heeft met het voorkomen van bestrijdingsmiddelen tegen insecten of schimmels, of giftige stoffen uit schimmels zelf maar dat bleek niet het geval te zijn. Ook de mogelijkheid van de aanwezigheid van hoge concentraties vitamine D of zware metalen (zoals zink of lood) in de druiven of rozijnen is onderzocht, maar ook die onderzoeken leverden tot nu toe geen bevredigende verklaring op voor de vergiftigingsverschijnselen. Het blijkt ook niet uit te maken of het gaat om druiven uit de winkel of uit eigen tuin. Wat voor giftige stof ook de boosdoener is die de honden ziek maakt, we moeten ons realiseren dat deze stof in een relatief hoge concentratie voorkomt in rozijnen, omdat rozijnen gedroogde druiven zijn. We weten dus nog niet het fijne van de druiven/rozijnen vergiftiging, maar wel bekend is dat er na het eten van een relatief grotere hoeveelheid druiven of rozijnen eigenlijk altijd een ernstige vorm van nierfalen optreedt, die zonder medisch ingrijpen levensbedreigend is voor de patiënt.
Bron: WHG Dierenartsen

Druiven
Zie rozijnen

Uiervlees
Donath zegt het volgende over uiers: pag. 123
"Melkslib uit de centrifuge. Ook al hebben de daarin voorkomende bestanddelen nog wel voedingswaarde, toch is dit slib een uiterst gevaarlijk voedsel. Niet alleen, dat het vuil van de koeien, als aarde, huidschilfers, faeces en haren erin terecht komen, ook worden er coccen, etter en bloed uit ontstoken uierkwartieren, bacteriën en bacillen, ook de gevaarlijke tbc-bacillen, ingeslingerd. Niet alleen, dat het dus voor de honden gevaarlijk is, ook de mens, die ermee omgaat, kan het gemakkelijk infecteren. Tijdens de wereldoorlog zijn er tal van honden en nesten mee te gronde gegaan. Ook koeienspenen en uiers voedere men om dezelfde redenen nimmer rauw".

Macadamia nootjes:
Gebruik geen macadamianoten, de hond wordt hier ziek van.

Pitten
De pitten van amandelen, abrikozen, avocado's en de pitten van een appel bevatten blauwzuur en zijn ( in grotere hoeveelheid) giftig voor een hond

Rauw varkensvlees
Rauw varkensvlees kan de ziekte van Aujeszky bevatten. Honden & katten gaan hier als ze deze dierziekte binnenkrijgen onherroepelijk dood daar er geen behandeling voor is. Meer over Aujezky kun je hier lezen: Voernatuurlijk.nl/forum

Knoflook
Knoflook is NIET giftig voor honden, doch moet het slechts mondjesmaat gegeven worden. Een teveel aan knoflook kan bloedarmoede veroorzaken.

Rauwe eieren
Vooral wel geven, maar wel in zijn GEHEEL!


In het eiwit van een rauw ei zit avidine.
Avidine bindt zich aan biotine, waardoor het niet meer kan worden opgenomen.
Veel mensen roepen daarom dat je op moet passen met het geven van rauwe eieren, omdat het tot een biotine-tekort zou kunnen leiden.
Alleen schijnt er in het eigeel meer biotine in te zitten dan er avidine in het eiwit zit.
Als je dus hele eieren voert (al dan niet met schil), zal dit dus zo'n vaart niet lopen.
Maar uiteraard geldt dat overdaad schaadt.
En aangezien rauwe eieren juist heel veel goede eigenschappen bezitten, zoals: hoogwaardige eiwitten, licht verteerbaar, barst van de essentiële aminozuren en vitamines: A, B2, D en E, niacine, biotine, koper, ijzer, zwavel, fosfor, choline en onverzadigde vetzuren, etc, etc, zou ik juist met regelmaat een rauw eitje aanraden.

[ Bericht 77% gewijzigd door JerryLee op 04-06-2013 21:50:34 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127423279
Hm, typisch, wij geven knoflooktabletten tegen de vlooien. Op aanraden van oa de DA.
pi_127423439
Maar ik denk dat "verse" knoflook misschien schadelijker is dan van die tabletten? Die zullen ook niet naar knoflook ruiken of dat wel?

Ik heb ook vaak genoeg gehoord dat knoflook erg goed is tegen vlooien en teken.
pi_127424323
Die ruiken anders aardig naar de knoflook hoor :P (what's in a name ;))
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:49:19 #285
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127426200
Er staat toch knoflook mag wel maar met mate. Je moet er geen hele bol knoflook in proppen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:57:45 #286
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127426660
Maar rauwe eieren he. Zijn honden dan niet gevoelig voor de salmonella bacterie?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127429979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar rauwe eieren he. Zijn honden dan niet gevoelig voor de salmonella bacterie?
http://dier-en-natuur.inf(...)we-vleesvoeding.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:35:41 #288
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127439274
Nou, bij deze laat ik dan toch maar ff weten hoe het gegaan is.

Om een lang verhaal kort te maken; we hebben Koda laten inslapen om precies 12:00, want Koda had botkanker en de prognose was gewoon niet goed. Een poot amputeren wouden we niet omdat hij dan niet kon spelen en rennen, en ook omdat de kans dat het een maand later weer terugkwam te prominent aanwezig was.

Ik hoop dat Koda nu zijn rust kan vinden, nu hij niet meer hoeft te lijden. Ik ben Koda zó vreselijk dankbaar voor alles, Koda heeft me door een hele moeilijke periode weten te slepen, en hij is echt met een doel bij ons gezin terecht gekomen. Ik kan gewoon niet geloven dat hij er niet meer is. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie steun en lieve woorden, dat verzacht de pijn aanzienlijk.

Ik zal zeker af en toe nog even foto's komen bekijken en vragen hoe het met jullie hondjes is, maar ik denk dat ik de komende tijd niet zo heel veel te zien ben hier.





''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:41:57 #289
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127439484
Ah gvd wat erg :o
Ik schrik er helemaal van.. Jeetje wat verschrikkelijk zeg ;( ;(
Hij heeft echt pech gehad met zijn gezondheid. En dat het dan toch zo'n ontzettend lieve en sociale hond is gebleven.. Echt een hart van goud als ik al,je verhalen hoor.
Volgens mij heeft hij het ook heel erg getroffen om bij jullie op te groeien. Heel triest dat hij er maar zo kort van heeft kunnen genieten en jullie maar zo kort van hem.
Heel veel sterkte maus :*
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:46:11 #290
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127439634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:41 schreef Njosnavelin het volgende:
Ah gvd wat erg :o
Ik schrik er helemaal van.. Jeetje wat verschrikkelijk zeg ;( ;(
Hij heeft echt pech gehad met zijn gezondheid. En dat het dan toch zo'n ontzettend lieve en sociale hond is gebleven.. Echt een hart van goud als ik al,je verhalen hoor.
Volgens mij heeft hij het ook heel erg getroffen om bij jullie op te groeien. Heel triest dat hij er maar zo kort van heeft kunnen genieten en jullie maar zo kort van hem.
Heel veel sterkte maus :*
Bedankt! Ja zijn gezondheid was niet zoals het hoorde nee, maar ik heb toch zo ontzettend hard om hem moeten lachen soms. Echt een prachtbeest was het. Ben aan de ene kant ook wel blij dat ik hem nu heb laten inslapen, dan hoeft hij niet meer te lijden, want dat konden wij zelf ook niet langer meer aanzien. Ik zal de mooie herinneringen en tijden met Koda altijd blijven onthouden. :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:47:57 #291
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_127439699
Oh nee :o , wat verschrikkelijk :( ;( ! Ik leef enorm met jullie mee en wens jullie alle sterkte toe :*
Jullie hebben hem alle liefde gegeven dus hij heeft volgens mij, ondanks de medische ellende, een prachtig leven gehad, al was het natuurlijk veel te kort.

Ik vind onderstaande verhaaltje zo lief en moet er altijd aan denken als een hond in mijn omgeving overlijdt. Hoop dat je er ook wat troost in kunt vinden! Even in een spoiler want het is best lang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
an urge to help mankind overcomes me
pi_127439724
He verdorie ik had nog zo de hoop dat er ergens gewoon een ontsteking zat ofzo. Dat het erger leek dan dat het is/was....

God Maus ik heb jou of Koda nooit gezien in het echt maar je laat me door je woorden en je foto's janken als een klein kind.

Heel veel sterkte en kom als je wilt inderdaad nog eens aanwaaien in dit topic.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:51:51 #293
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127439850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:47 schreef saaw het volgende:
Oh nee :o , wat verschrikkelijk :( ;( ! Ik leef enorm met jullie mee en wens jullie alle sterkte toe :*
Jullie hebben hem alle liefde gegeven dus hij heeft volgens mij, ondanks de medische ellende, een prachtig leven gehad, al was het natuurlijk veel te kort.

Ik vind onderstaande verhaaltje zo lief en moet er altijd aan denken als een hond in mijn omgeving overlijdt. Hoop dat je er ook wat troost in kunt vinden! Even in een spoiler want het is best lang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooi verhaal, dankje voor het delen. Ga hem zeker opslaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
He verdorie ik had nog zo de hoop dat er ergens gewoon een ontsteking zat ofzo. Dat het erger leek dan dat het is/was....

God Maus ik heb jou of Koda nooit gezien in het echt maar je laat me door je woorden en je foto's janken als een klein kind.

Heel veel sterkte en kom als je wilt inderdaad nog eens aanwaaien in dit topic.
Helaas.. En ik zal zeker nog af en toe komen kijken. :).
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:55:42 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127439982
Heel veel sterkte maus en veel liefs aan Koda in de hondenhemel! :*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127440395
Ah gos Maus, wat ontzettend naar ;( Arme Koda... Ik wens jullie heel veel sterkte met de stilte in huis en het gemis.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:10:43 #296
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127440504
Oh Maus, nee toch....
Arme jullie, zo een moeilijke beslissing, maar ik weet zeker dat het voor Koda goed is zo, zo jong en dan al zo ziek ;(
Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:16:58 #297
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127440706
Dankjewel :* Ja het is een moeilijke beslissing, juist omdat die zo jong is en het eigenlijk op die leeftijd bijna nooit voorkomt. Maar Koda heeft ons geholpen, dus ik heb er vrede mee en nu helpen wij hem om zijn rust te kunnen vinden, zeg maar. Wel raar dat ik er zo makkelijk over kan praten, denk dat het besef nog moet komen.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:22:18 #298
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127440931
Dat denk ik ook hoor, die Kodakanjer zal een flink gat achterlaten. Maar idd, als hij zo ziek was, dan voelt het wel "goed", dat maakt het gemis niet kleiner maar dat maakt het toch wel makkelijker vond ik zelf.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:25:51 #299
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127441069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Dat denk ik ook hoor, die Kodakanjer zal een flink gat achterlaten. Maar idd, als hij zo ziek was, dan voelt het wel "goed", dat maakt het gemis niet kleiner maar dat maakt het toch wel makkelijker vond ik zelf.
Ja inderdaad. Juist omdat ik weet dat we goed gehandeld hebben heb ik er ook wat meer vrede mee. Maar goed, hoe is het met jullie hondjes? Ik kan wel een beetje afleiding gebruiken.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127441148
Loebes heeft de lente in zijn kop.. En daarmee ook de kolder.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')