Hoe kun je die conclusie nou baseren op bovenstaande grafiek? Ja, de meeste starters (althans hier) kopen nieuwbouw. En die vermeende uitstroom van mensen uit NL is eerder een instroom, en dat gaat nog wel groeien de jaren.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De helft minder doorstromers, dit terwijl de starters nog steeds op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Huurders die uit huur naar kopen stappen zijn een kwart afgenomen.. Feitelijk komt het er dus op neer dat de meeste starters of nieuwbouw kopen of huizen van mensen die de pijp aan Maarten hebben gegeven? Of zouden die mensen de grens over gegaan zijn zoals MM altijd roept? Of zouden ze misschien zijn gaan huren? KOPEN deden ze in ieder geval niet meer.
Alles absurd maken en woorden in de mond leggen die niet uitgesproken zijn? Is dat een nieuwe strategiequote:Een druppel? Is dat de nieuwe strategie? Doen alsof een hypotheekschuld weinig tot niets voorstelt? En dat in een tijd van significant dalend vastgoed... gedurfd hoor
Huurpijzen bizar stijgen?quote:De vrijheid om niet 20 jaar vast te zitten aan een beslissing die je nu neemt. De vrijheid om dan alsnog te kunnen kiezen om je woonlasten vast te leggen. Ik voorzie namelijk een lange periode van dalende woningprijzen, nu je kosten vastleggen is niet langer een voordeel, dat is enkel een voordeel als prijzen ieder jaar bizar stijgen.
Over de huurmarkt kunnen we zeggen dat nu de prijzen nog bizar stijgen, dit als gevolg van de prijzen op zeepbel niveau. Vroeg of laat bereiken we het break even point en dan zal de vaart er rap uitraken. Of denk je werkelijk dat de economische wetmatigheden een zeepbel in huurprijzen toe zal laten? Als dat gebeurt gaan er bepaalde mensen gewoon weer kopen (maar wel tegen een lager prijsniveau).
Op een ander niet nader te noemen website is dit de strategie die veel mensen voor ogen hebben, ondanks de lage rente op spaargeld is het nog altijd beter dan nu een huis te kopen waarvan de waarde aan forse deflatie onderhevig is. Die paar lullige procentjes op je spaargeld worden dan volledig gecompenseerde door die 1500 euro per maand dat de waarde van een woning daalt.
Ach, daar gaan we weer. Ze laten even heel subtiel zoals alleen zerohedge subtiel kan zijn alle spaardelen buiten beschouwing. Zodat elke bedrag bruto wordt meegenomen ipv netto. Niet alsof daar voor het eerst hier op gewezen wordt door dene en gene.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill.
http://www.zerohedge.com/news/2013-04-02/holland-economy-brink
Ik denk dat je de grootste parasitaire sector vergeet, namelijk het uitkeringen en vergoedingencircuit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik leef mij gewoon even in JanMo. Neemt niet weg dat de kern van mijn relaas gewoon overeind blijft![]()
De overheid weigert in te krimpen ten koste van de rest van de economie, ik snap werkelijk niet dat juist de VVD niet het mes zet in de overheid. Je zou verwachten dat Mark et al. direct de jacht op een kleinere overheid geopend zouden hebben. Maar wat blijkt? Die ambtenaren hebben nota bene een baangarantie gekregen![]()
Al jarenlang belooft de overheid 'minder regels' om het bedrijfsleven te ontzien. Echter jaar op jaar zie ik het aantal regels en bemoeienissen alleen maar verder groeien. Geen wonder dat veel producenten hier i.c.m. de hoge loonkosten de stekker eruit trekken![]()
Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie. Ooh wee als je wat werkelijke welvaart creëert, dat moet bestraft worden
Zoals pensioenen en spaargeld? Pensioen komt pas mondjesmaat vrij bij een bepaalde leeftijd, daar kan je geen hypotheek mee aflossen. Dus je kan niet zomaar alles tegen elkaar wegstrepen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ach, daar gaan we weer. Ze laten even heel subtiel zoals alleen zerohedge subtiel kan zijn alle spaardelen buiten beschouwing. Zodat elke bedrag bruto wordt meegenomen ipv netto. Niet alsof daar voor het eerst hier op gewezen wordt door dene en gene.
Wat dacht je van de hypergebruikelijke vorm van spaarhypotheken? Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zoals pensioenen en spaargeld? Pensioen komt pas mondjesmaat vrij bij een bepaalde leeftijd, daar kan je geen hypotheek mee aflossen. Dus je kan niet zomaar alles tegen elkaar wegstrepen.
Hoeveel is dat dan?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat dacht je van de hypergebruikelijke vorm van spaarhypotheken? Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.
de depositos bedoel je?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Astublieft:
http://www.statistics.dnb.nl/huishoudens/index.jsp
ze moeten dan de overwaarde gaan belasten op moment van uitkering , ?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:13 schreef arjan1212 het volgende:
Waren toch plannen om als je een hypotheek hebt je verplichte pensioen premie in je eigen hypotheek te storten?
Dat pensioenvermogen van mij dat neem ik mee naar het buitenlandquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, als we pensioenvermogens meenemen blazen we iedereen van de kaart af qua vermogen.
Dat mag, aftikken aan de grens graag, en nog een keer het land naar keuzequote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat pensioenvermogen van mij dat neem ik mee naar het buitenland
Ik zie dat we in 2012 dat we met z'n allen 373787+89422+1212964,6 = 1676173,4 vermogen hadden in depositos, effecten en pensioenen.quote:
Ik denk dat je er een factor 1.000.000 naast zit...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:02 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik zie dat we in 2012 dat we met z'n allen 373787+89422+1212964,6 = 1676173,4 vermogen hadden in depositos, effecten en pensioenen.
En 651199,5 hypotheken.
Dat vermoeden had ik al, maar in dit topic rekenen mensen zich, niet gehinderd door enige vorm van realiteitsbesef, zichzelf vaak snel rijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:57 schreef monkyyy het volgende:
Oh ja, de cijfers zijn in miljoenen, maar dat leek mij logisch omdat dat erboven stond in die spreadsheet.
Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vind ik jouw reactie ver onder de maat.quote:
spartelen bitchquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vindt ik jouw reactie ver onder de maat.
Jaja, lach ze maar uit... Maar daar zijn die mensen niet mee geholpen he...quote:
juist vooral mensen met veel overwerk of een bijbaantje door moeders worden gepakt, en slechts een enkeling zal overgaan van aankoop van de huurwoningquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat 'heerlijk' ben ik het niet mee eens hoor, wat mij betreft is de extra huursverhoging een stapje te ver... En hoewel ik daar zelf geen last van heb, vind ik jouw reactie ver onder de maat.
alsof het daarom gaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jaja, lach ze maar uit... Maar daar zijn die mensen niet mee geholpen he...
Nee, het ging hierom toch?quote:
Jammer dat je niet 'verder' komt....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |