Budget staat op 5000.
 Budget staat op 5000. 

Inderdaad verkeerd gezegd. De indeling van dit appartement is onmogelijk voor wat jullie willen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is al geen optie dan moeten alle dingen uit de berging ergens anders en moet er ergens anders weer een berging gemaakt worden. De berging willen we niet kwijt.
Daar passen de 90 pakjes caprisonne en de levensvoorraad aan dora koekjes namelijk heel goed inBudget staat op 5000.
Hoe kom je er bij dat de ruimte tegenvalt het is gewoon de indeling niet de ruimte

Vergeet de doosjes met rozijntjes nietquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is al geen optie dan moeten alle dingen uit de berging ergens anders en moet er ergens anders weer een berging gemaakt worden. De berging willen we niet kwijt.
Daar passen de 90 pakjes caprisonne en de levensvoorraad aan dora koekjes namelijk heel goed inBudget staat op 5000.
Hoe kom je er bij dat de ruimte tegenvalt het is gewoon de indeling niet de ruimte

Die met sikje en van AWFS en dergelijke?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:31 schreef Fendy het volgende:
Mijn overbuurman is binnenhuisarchitect, Pax kent hem zelf ook trouwens.
Eens een balletje opgooien?

Verwachte oplossingen:quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:31 schreef Fendy het volgende:
Mijn overbuurman is binnenhuisarchitect, Pax kent hem zelf ook trouwens.
Eens een balletje opgooien?

Dit, een binnenhuisarchitect doet interieur.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Verwachte oplossingen:
- strategisch geplaatste kastenwand
- meubel
- tuinhuisje

quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is een appartement. Die zijn niet gemaakt voor gezinnen van 4. Bovendien is er nauwelijks buitenruimte.
 Ik woon in een appartementengebouw met appartementen van 90-105 vierkante meter, oorspronkelijk 5-kamers, en er wonen behoorlijk wat gezinnen hier!
 Ik woon in een appartementengebouw met appartementen van 90-105 vierkante meter, oorspronkelijk 5-kamers, en er wonen behoorlijk wat gezinnen hier!  

Ook wel wandjes doorbreken (klein bouwkundig werk om het zo maar te zeggen), maar gezien het budget van 5k is dat hier niet mogelijk.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:35 schreef Leandra het volgende:
Dit, een binnenhuisarchitect doet interieur.

kasten van 236 hoog kom je een heel eind.
 kasten van 236 hoog kom je een heel eind.

Dat is best zelfs wel een goed idee.... of een wandje Expedits, van die hoge/grote?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens is een strategisch geplaatste kastenwand onthoudt zo'n gek idee.
Met een voorraad Paxkasten van 236 hoog kom je een heel eind.

Dat levert niet echt privacy op, dat is een heel erg gehorige oplossing.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens is een strategisch geplaatste kastenwand onthoudt zo'n gek idee.
Met een voorraad Paxkasten van 236 hoog kom je een heel eind.

Een dun scheidingswandje zal ongeveer net zó gehorig zijn vrees ik. Dan moet je er toch echt wel een dikke muur neerpoten als je geen 'geluidsoverlast' wil.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:40 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat levert niet echt privacy op, dat is een heel erg gehorige oplossing.

Alsnog is er een enorm verschil tussen een muur van vloer naar plafond en een muur van kasten/watdanook waar de bovenkant open is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een dun scheidingswandje zal ongeveer net zó gehorig zijn vrees ik. Dan moet je er toch echt wel een dikke muur neerpoten als je geen 'geluidsoverlast' wil.

Je kan het natuurlijk ook gewoon tijdelijk uitproberen, dan kun je ook zien of de 'oplossing' wel bevalt voordat je daadwerkelijk een muur gaat neerpoten. Toch?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:43 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Alsnog is er een enorm verschil tussen een muur van vloer naar plafond en een muur van kasten/watdanook waar de bovenkant open is.

Je kunt toch ook nog kastjes bovenop die Pax zetten?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:43 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Alsnog is er een enorm verschil tussen een muur van vloer naar plafond en een muur van kasten/watdanook waar de bovenkant open is.

Die jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:33 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Die met sikje en van AWFS en dergelijke?

Ziet er toch niet uit. En via de schuifdeur je bed in?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt toch ook nog kastjes bovenop die Pax zetten?
Expedit of keukenkastjes, er is altijd wel iets dat past en een hoop extra bergruimte geeft.

Twee kasten met de ruggen tegen elkaar, zonder achterwanden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ziet er toch niet uit. En via de schuifdeur je bed in?
 .
.

Neemt wel een hele hoop ruimte in beslag.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Twee kasten met de ruggen tegen elkaar, zonder achterwanden..

Helaas maar 66 diep, daar past het royale bed niet in. Of is het voor de kleinere bewoners?quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Twee kasten met de ruggen tegen elkaar, zonder achterwanden..

Heb je zelf al een idee wat je wilt gaan gebruiken als tussen wand?quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:30 schreef Pvoesss het volgende:
Zo is er toch alleen maar minder ruimte over

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma

Is helemaal niet zo gek idee. Is dun, geluid dempend, staat leuk en is zo weg te halenquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:17 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
* Leandra rent weg voor Pax het ziet...

Geef die knul een grote tv op de slaapkamer, of een grotere in de huiskamer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
ja agreedmaar daar denkt paxlie anders over

Op de slaapkamer komt GEEN tv. Die in de woonkamer is groot zatquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Geef die knul een grote tv op de slaapkamer, of een grotere in de huiskamer.

zolang je het officieel geen slaapkamer noemt en ook niet verkoopt als slaapkamer is er geen haan die ernaar kraait.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:24 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Dan krijg ik de daglicht-politie op mijn nek.

Maar minder eettafel mogelijkhedenquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:36 schreef Leandra het volgende:
Mwah, een metertje uitsteken kan prima, heb je nog 2 meter breedte om de keuken in te lopen en kan de deur ook precies in dat hoekje bij de keuken.... scheelt een hoop ruimte qua inloop, en biedt dus meer inrichtingsmogelijkheden.

Valt tegen hoor met de ruimte. De ruimte is 505 centimeter breed waar je al 240 kwijt bent voor het bed.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je bij dat stukje leefruimte weinig mist als er een metertje verplaatst wordt.

Dat CV kacheltje is zo verplaatst. Die kunnen ze beter in de woonkamer houden. Paar koppelingetjes, flexibele koperbuis, en tada verplaatst.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Valt tegen hoor met de ruimte. De ruimte is 505 centimeter breed waar je al 240 kwijt bent voor het bed.
Heb je nog 260 over. Haal daar nog het verwarmingselement en de dikte van de muur af.
De deur van de hal en de slaapkamer draaien naar elkaar toe open.

Even vergeten inderdaad, die boor je zo door een glasblok heen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:53 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat CV kacheltje is zo verplaatst. Die kunnen ze beter in de woonkamer houden. Paar koppelingetjes, flexibele koperbuis, en tada verplaatst.

Zoiets inderdaadquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even tussen al het glasblokken en IKEA kasten geneuzel door.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht is het handig om een overzicht te maken van de opties die nog niet afgeschoten zijn.
 , de deur hadden we echter rechts bedacht, wat dan ook het voeteneind van het bed zou zijn.
, de deur hadden we echter rechts bedacht, wat dan ook het voeteneind van het bed zou zijn. 

Zoiets zou ik echt niet in mijn huis willenquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Even voor de bedstee-liefhebbers, iemand van OUD heeft laatst een eenpersoonsversie gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo mooi kan het dus zijn. Maar ik snap wel dat dat niet ideaal is.

Oh watquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Even voor de bedstee-liefhebbers, iemand van OUD heeft laatst een eenpersoonsversie gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo mooi kan het dus zijn. Maar ik snap wel dat dat niet ideaal is.

Waar zie jij in die tekening nog een eethoek?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:57 schreef Dagonet het volgende:
Was dit als optie al langsgekomen?
[ afbeelding ]
Dan hou je ruimte voor, weliswaar bescheiden, eethoek, en er is ruimte om kastwanden te plaatsen.
 .
.

De koof met de verwarming, een tafel met tegen de muur een bank ipv stoelen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:59 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waar zie jij in die tekening nog een eethoek?
Sowieso erg zonde van het licht naar de keuken toe, dat wordt erg donker op die manier. De optie was volgens mij nog niet langsgekomen trouwens.
 .
. .
.

Dabedoellik.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:05 schreef Paxlie het volgende:
Sowieso hoeft dat hok niet zo allejezus groot trouwens, volgens mij is het op jouw tekening 3,5 bij 2,5
 .
. 

Ik zou een wandje in de slaapkamer zetten, die is 5 meter breed, dus gemakkelijk in tweeën te splitsen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik vind dat nog steeds de enige optie die nog enigszins werkbaar lijkt.

+ los van of het überhaupt is toegestaan (twijfelachtig), ik zou er toch echt stevig van balen om de buitenruimte helemaal kwijt te raken... voor mij is die behoorlijk essentieel voor mijn woongenot.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:14 schreef Fendy het volgende:
Je mag niet zomaar je balkon dichtmetselen denk ik, iets met aanzicht van het pand.

Dit, juist als je 2 kleine kinderen hebt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
+ los van of het überhaupt is toegestaan (twijfelachtig), ik zou er toch echt stevig van balen om de buitenruimte helemaal kwijt te raken... voor mij is die behoorlijk essentieel voor mijn woongenot.

Dat ook inderdaad. Maar stel dat het toegestaan is (wat zeker niet zo is) dan moeten ze dus de balkonvloer verhogen tot het niveau van de slaapkamer, dan de pui eruithalen, kozijnen weghalen, nieuwe buitenmuur met isolatie aanbrengen, laten stuccen, nieuwe raamkozijnen laten inbouwen, afwerken. Damn. De kosten die je daaraan kwijt bent zijn volgens mij nog hoger dan het verlies dat je zou lijden als je het hele hok in de executieverkoop gooitquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
+ los van of het überhaupt is toegestaan (twijfelachtig), ik zou er toch echt stevig van balen om de buitenruimte helemaal kwijt te raken... voor mij is die behoorlijk essentieel voor mijn woongenot.

Welnee, hier is prima een praktische oplossing voor te vinden. Een hok maken inclusief luchtverversing is ook echt wel mogelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:18 schreef ook_gek het volgende:
Het stukje "meer dan groot genoeg voor een gezien van 4 personen" begint nu toch echt uit te lopen op een onprakties cq onhaalbaar project.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat eindigen

Ik denk dat ie meer bedoelt dat het geen "dit is perfect om 20 jaar te wonen" oplossing gaat vormen, tenminste, dat is wat ik vind. Ik denk ook dat de meest levensvatbare opties al genoemd zijn, inclusief wat kleine variaties erop.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:20 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Welnee, hier is prima een praktische oplossing voor te vinden. Een hok maken inclusief luchtverversing is ook echt wel mogelijk.

Hok boven de berging met de deur aan de bovenkant op de tekening. Mogelijk ietsje uitstekend nog. Op die manier kunnen we mijn eettafel nog kwijt aan die muur en houden we een mooie woonkamer over met veel licht.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:23 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik denk dat ie meer bedoelt dat het geen "dit is perfect om 20 jaar te wonen" oplossing gaat vormen, tenminste, dat is wat ik vind. Ik denk ook dat de meest levensvatbare opties al genoemd zijn, inclusief wat kleine variaties erop.
Heb je zelf al een idee eigenlijk? Welke optie vind je tot nu toe zelf het meest geschikt?

Maar het is toch ook niet iets wat de komende 20 jaar toereikend moet zijn? Tenminste, dat heb ik er niet uit begrepen. Naar mijn idee is het nu een oplossing om te voorkomen dat de boel met teveel verlies verkocht wordt en dat zodra dat kan, er alsnog een ander huis gezocht wordtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:23 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik denk dat ie meer bedoelt dat het geen "dit is perfect om 20 jaar te wonen" oplossing gaat vormen, tenminste, dat is wat ik vind. Ik denk ook dat de meest levensvatbare opties al genoemd zijn, inclusief wat kleine variaties erop.
Heb je zelf al een idee eigenlijk? Welke optie vind je tot nu toe zelf het meest geschikt?

Precies, dat wilde ik nog eens onderschrijvenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar het is toch ook niet iets wat de komende 20 jaar toereikend moet zijn? Tenminste, dat heb ik er niet uit begrepen. Naar mijn idee is het nu een oplossing om te voorkomen dat de boel met teveel verlies verkocht wordt en dat zodra dat kan, er alsnog een ander huis gezocht wordt

Er zijn überhaupt tegenwoordig maar weinig mensen die het plan hebben om 20 jaar met een gezin met kinderen in een appartement te blijven wonen - tenzij het niet anders kan natuurlijk, hier in de flat woont een stel dat onverwachts een tweeling kreeg en die proberen al drie jaar om het huis te verkopen...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar het is toch ook niet iets wat de komende 20 jaar toereikend moet zijn? Tenminste, dat heb ik er niet uit begrepen.

Lijkt mij ook, en ook daarom denk ik dat die optie van het-hok-boven-de-berging verreweg het beste is omdat het de "structuur" van het appartement het minste aantast en ook het makkelijkste weer is terug te brengen naar de 'oude' staat.quote:Naar mijn idee is het nu een oplossing om te voorkomen dat de boel met teveel verlies verkocht wordt en dat zodra dat kan, er alsnog een ander huis gezocht wordt

Dit, het is echt een praktische oplossing voor een situatie.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Lijkt mij ook, en ook daarom denk ik dat die optie van het-hok-boven-de-berging verreweg het beste is omdat het de "structuur" van het appartement het minste aantast en ook het makkelijkste weer is terug te brengen naar de 'oude' staat.

Dat doet mijn moeder, maar ik vind de muren verven veel handigerquote:

Je wilt een heleboel dingen uitsluitenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:34 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dat doet mijn moeder, maar ik vind de muren verven veel handiger

Sowieso, een fotomuur in combinatie met twee kleine kinderen. Een muurtje ff schilderen als ze hem ondergekliedert hebben is veel makkelijkerquote:

No offence, maar als het zo makkelijk was om in dit kast van een huis een oplossing te bedenken, waarom is dit dan al topic 2.5 en heb je nog niet echt een knoop doorgehakt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:20 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Welnee, hier is prima een praktische oplossing voor te vinden. Een hok maken inclusief luchtverversing is ook echt wel mogelijk.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
Wellicht wel handig om ervoor te zorgen dat je, welke oplossing het ook wordt, het ook makkelijk en zonder schade etc. weer weg kunt halen tegen de tijd dat het weer in de verkoop gaat.

Met de afmetingen is niks mis, alleen die indeling is zo verdomde onhandig... als je al ziet hoeveel vierkante meters er 'verloren' gaan aan die toch wel erg grote entree en de natte ruimtes...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
No offence, maar als het zo makkelijk was om in dit kast van een huis een oplossing te bedenken, waarom is dit dan al topic 2.5 en heb je nog niet echt een knoop doorgehakt?
Dat lijkt me wel duidelijk!quote:En ik herhaal nog maar even:
[..]

Dat kan je tig keer herhalen, maar daar is ook al tig keer op geantwoord. Verder is dit topic geopend om te zien of mensen nog andere ideeen hadden dan wijzelf. Ons idee was namelijk om een kamer in de slaapkamer erbij te maken. De optie van een kamer boven het berghok is in dit topic ontstaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
No offence, maar als het zo makkelijk was om in dit kast van een huis een oplossing te bedenken, waarom is dit dan al topic 2.5 en heb je nog niet echt een knoop doorgehakt?
En ik herhaal nog maar even:
[..]

Omdat het ook best wel een 'interessant' probleem is, je vraagt je gewoon af wat jezelf in een soortgelijke situatie zou doen, vooral ook omdat voor velen van ons "verkopen-en-verhuizen" op dit moment gewoonweg geen optie is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:42 schreef Paxlie het volgende:
Verder is dit topic 2,5 doordat er blijkbaar veel mensen zijn die hun mening graag tentoonspreiden over deze kwestie

Ow crap, niet aan gedachtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:14 schreef Fendy het volgende:
Je mag niet zomaar je balkon dichtmetselen denk ik, iets met aanzicht van het pand.

Realisties zijn en toegeven dat de indeling van het huis te onhandig is voor wat je wil.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Omdat het ook best wel een 'interessant' probleem is, je vraagt je gewoon af wat jezelf in een soortgelijke situatie zou doen, vooral ook omdat voor velen van ons "verkopen-en-verhuizen" op dit moment gewoonweg geen optie is.

Wat heeft dat met ons tijdsbestek te maken?.. we willen er niet morgen al in wonen en hebben de tijd. Ik denk dat je met nadenken over alles verder komt dan met als minute een muurtje makenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:

1. Verhuizen is geen optie zonder verkoop.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:06 schreef ook_gek het volgende:
Realisties zijn en toegeven dat de indeling van het huis te onhandig is voor wat je wil.
Zelf in een donker klein hok gaan slapen of je kinderen samen in een klein kamertje stoppen is niet iets wat je moet willen. Leuk dat je verliefd bent en samen wilt wonen, maar blijf wel realisties.
Dat is wat ik zal doen. Huis te koop zetten en het beste er van hopen. Je weet immers nooit, huis verhuren en een ander huis huren waar je wel je wensen uit kan voeren of wachten met samen wonen.
Daarom ben ik zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

DUDE!!!!!! ik wil of een fotomuur of mijn glas en kleurtjesquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:37 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Sowieso, een fotomuur in combinatie met twee kleine kinderen. Een muurtje ff schilderen als ze hem ondergekliedert hebben is veel makkelijker

Valt dat niet te combineren, kleine glasblokjes en dan van daaruit een pixelachtige tekening?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
DUDE!!!!!! ik wil of een fotomuur of mijn glas en kleurtjes
Ik heb al de fotomuur uitgezocht

[ afbeelding ]

quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:31 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Valt dat niet te combineren, kleine glasblokjes en dan van daaruit een pixelachtige tekening?

Dat wordt dus Commander Keen op de als muurquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:26 schreef Leandra het volgende:
Gewoon eerst met Lego het ontwerp van de muur maken

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |