abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 april 2013 @ 21:21:05 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125695526
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125695643
Nee joh Vizke, de patatgeneratie waren Richard en Rob Witschge!
pi_125695791
quote:
Pragmatische generatie (geboren in de periode 1971-1985)
De pragmatische generatie betreft veelal de kinderen van de protestgeneratie. Zij kregen gelijke kansen, ruime mogelijkheden, vrijheid en keuzes, en veel stimulans van hun ouders. Belangrijk zijn: 'je eigen ding doen' en 'vooral jezelf zijn'. Zelfontplooiing staat als levensmotto centraal: werk is belangrijk, maar levensgeluk nog belangrijker. Ook wel: patatgeneratie:...
:7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:25:48 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125695792
Tis met een T ofnie?

Nou ja, weltrusten :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125696418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:7
quote:
Patatgeneratie was in de jaren tachtig een uitdrukking die werd gebruikt om te suggereren dat de toenmalige jongeren lui en verwend zouden zijn. De associatie met patat houdt verband met de suggestie dat deze jongeren voortdurend in snackbars zouden rondhangen.
Het woord werd in de jaren tachtig gelanceerd door voetbalcoach Leo Beenhakker. Hij was van mening dat het voetballers als Richard Witschge en Brian Roy aan voldoende vechtlust ontbrak. Deze generatie was de eerste die opgroeide in een welvarend en modern Nederland. De jeugd hoefde geen strijd te leveren om haar vrijheid te veroveren.
Altijd fijn als iedereen gelijk heeft.
pi_125696422
Generatie Y? Watsdat?
pi_125696466
Dat plaatje O+

Weet iemand of je facebook ook kan onderverdelen in groepen? Dat sommige mensen maar een deel zien? Ik heb steeds meer collega's die vriendverzoeken doen namelijk...
Be someone that makes you happy
pi_125696498
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Tis met een T ofnie?

Nou ja, weltrusten :D
Nee hoor! Welterusten!
pi_125696587
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:34 schreef anna82 het volgende:

[..]

[..]

Altijd fijn als iedereen gelijk heeft.
:D was net aan het typen dat ik verder had gelezen.

Ja, Nallie, dat kan :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_125696930
quote:
Grappig. Klopt grotendeels wel, al ben ik niet zo'n enorm groepsmens als daar wordt beschreven. Nooit zo over 'mijn' generatie nagedacht.

Edit: doe de balkondeur dicht, heeft verdomme een vogel mijn gordijnen dr onder gescheten..

[ Bericht 6% gewijzigd door the85mc op 24-04-2013 21:50:12 ]
pi_125697475
Chicks die je de bende onderschijten, gebeurt weer typisch bij Mc :P
pi_125697477
Mijn generatie :r.

:')

goedemorgen *O* ik heb avondeten gehad en ga zo weer slapen :D
pi_125697804
Oh ik mag van mezelf een nieuwe tas gaan uitzoeken in de komende maanden O+
  woensdag 24 april 2013 @ 22:00:10 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125698140
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Grappig. Klopt grotendeels wel, al ben ik niet zo'n enorm groepsmens als daar wordt beschreven. Nooit zo over 'mijn' generatie nagedacht.

Edit: doe de balkondeur dicht, heeft verdomme een vogel mijn gordijnen dr onder gescheten..
De generatiex beschrijving klopt bij mij ook grotendeels.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_125699244
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk Puff, een echte HA-tas. Fred de la B heeft suède dokterstassen (gehad?), vond ik erg mooi!
pi_125699296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:51 schreef Perruche het volgende:
Mijn generatie :r.

:')

goedemorgen *O* ik heb avondeten gehad en ga zo weer slapen :D
Ben je serieus ziekjes? Beterschap en slaap lekker!
  woensdag 24 april 2013 @ 22:59:07 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125702227
O hai, was gezellig met collega en mangotoetje was nom! Gewoon mango met volle yoghurt uit de blender, wat kaneel en gegarneerd met munt. Die houden we erin :Y
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 24 april 2013 @ 23:06:19 #20
70532 loveli
N
pi_125702663
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ken irl niemand die overuren betaald krijgt.
:W Denk Uniekje ook wel. Maar andere tak van sport.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 april 2013 @ 23:07:43 #21
70532 loveli
N
pi_125702743
quote:
[ afbeelding ]
Leuk!
crap in = crap out
pi_125702839
quote:
[ afbeelding ]
Erg mooi O+
  woensdag 24 april 2013 @ 23:15:21 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125703237
teruggelezen! lol om "paling by numbers" :D

mn bips is weer wat veren rijker ook :7 <goeie werknemer is>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_125703263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:06 schreef loveli het volgende:

[..]

:W Denk Uniekje ook wel. Maar andere tak van sport.
Hangt ook wel van je functie af, bij sommige beroepen en/of vanaf bepaalde salarissen is het part of the job. Ik krijg eventuele overuren ook uitbetaald, maar dat komt amper voor.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_125707569
Mogge!
heb gedroomd dat ik kon uitslapen, maar eigenlijk moest werken :')
Gelukkig heb ik de wekker niet uitgedrukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')