abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 15:22:08 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_125763166
quote:
Bij JFK krijg ik ook een complotvermoeden. Teveel dingen die niet kloppen.
pi_125766816
Ik raad van harte Reclaimed History van Vincent Bugliosi toe,
Tis een geweldig boek om te lezen wat alles toelicht inclusief een gigantische berg voetnoten en bronvermeldingen.

Op de torrent is vast ook de audioversie te vinden maar deze heeft niet alle voetnoten
Doe is normaal man...
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:14:04 #28
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_125767433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij JFK krijg ik ook een complotvermoeden. Teveel dingen die niet kloppen.
Het is dan ook te absurd om de magic bullit theorie te geloven. Eigenlijk is het sowieso ongelooflijk dat men dit pikt als zijn de waarheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_125771457
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is dan ook te absurd om de magic bullit theorie te geloven. Eigenlijk is het sowieso ongelooflijk dat men dit pikt als zijn de waarheid.
de 'magic bullet theory' is dan ook een complot-gelovers verzinsel, die bv ook een belangrijke rol speelt in de hollywood fantasie, romd de blockbuster JFK..

Ook is het helemaal niet belangrijk of je ergens in 'gelooft' of niet...
bij een feitelijk egbeurtenis gaat het erom of de feiten iets bewijzen of juist ontkrachten...

in geval van de single bullet theory, zoals voorgesteld door Arlen Specter, lid van de Warren Commssie blijkt het gewoon dat alle moderne simulaties te wijzen erop dat de de meest waarschijnlijke kogelbaan is, al is het goed mogelijk dat de timeframe mbt tot de Zapruder film welke de Warren Commissie voorstelde niet klopt.
en ook recente materiaalonderzoeken (de laatsten in 2004 en 2006) lijken erop te wijzen dat de wonden in de auto door twee kogels hooguit veroorzaakt werden en er geen enkel spoor is van een derde of vierde kogel in de auto
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125796010
Vind dat de film JFK met Kevin Costner wel een aardig beeld geeft van een mogelijke reden en alles wat in ieder geval niet klopt, vrij veel op echte feiten gebaseerd.
pi_125796478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:19 schreef illusions het volgende:
Vind dat de film JFK met Kevin Costner wel een aardig beeld geeft van een mogelijke reden en alles wat in ieder geval niet klopt, vrij veel op echte feiten gebaseerd.
als je gelooft dat die film geen grove fouten bevat en onwaarheden bevat, kan ik je sterk dhet doorlezen van deze website aanraden...

gemaakt door een oorspronkelijke fan, die enorm onder de indruk was van de film JFK en vervolgens veel eigen onderzoek is gaan doen, maar ook tot de ontdekking kwam hoe groot de mate waas waarbij de waarheid bij Oliverßs Stone Hollywood-blockbuster moest wijken om maar een leuke en onderhoudzame film te maken voor een mijoenenpubliek

http://www.jfk-online.com/jfk100preface.html

quote:
I first saw Oliver Stone's JFK during its theatrical release in December 1991. I was 22 years old, and, prior to that evening, I knew next to nothing about the assassination of John F. Kennedy.
It is no exaggeration to state that seeing the movie changed my life. Since that evening, I have devoted thousands of hours to the study of what it was that happened that tragic day in Dallas, why it happened, and why there is such persistent confusion surrounding it.

While it took very little research to learn that some of JFK's claims about the assassination and the ensuing investigations were in error, sometimes grossly so, I believed for some time that the film was essentially credible in its key arguments. It was only after some eight or nine years that it began to dawn on me that I was wrong; that I had begun with a conclusion and given credence only to facts that supported my preconceptions; and that Oliver Stone had done the same thing, even to a larger extent than I had.

And, while a movie is of minuscule significance compared to the realities of history and the tragedy of a slain President, I began to understand that, when it comes to the seemingly endless bewilderment that surrounds John F. Kennedy's death, Oliver Stone's JFK, the original instigator of my quest for the truth, is actually part of the problem, not part of the solution.

This realization has led me to write The JFK 100, detailing one hundred discrete errors of fact and judgment in Oliver Stone's movie. Some are more complicated than others; some matters are purely factual, while others call into question more subjective decisions made by the filmmaker; all, however, are relevant to the substance of Oliver Stone's arguments and the validity of his conclusions.

The JFK 100 is not a rant about Hollywood. It does not attack Oliver Stone for taking liberties with the facts for purely dramatic purposes. For example, the reader will not find criticisms of Stone for crediting his fictional Jim Garrison with information developed by other investigators, or for fictionalizing Garrison's closing summation to the jury in order to economically incorporate a greater amount of material than was contained in the DA's authentic statement.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125842116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je gelooft dat die film geen grove fouten bevat en onwaarheden bevat, kan ik je sterk dhet doorlezen van deze website aanraden...

gemaakt door een oorspronkelijke fan, die enorm onder de indruk was van de film JFK en vervolgens veel eigen onderzoek is gaan doen, maar ook tot de ontdekking kwam hoe groot de mate waas waarbij de waarheid bij Oliverßs Stone Hollywood-blockbuster moest wijken om maar een leuke en onderhoudzame film te maken voor een mijoenenpubliek

[..]

Thanks, interessante link. Ga het eens doornemen.
  maandag 29 april 2013 @ 10:35:24 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125857338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

RM-rf moet zeggen aantal standpunten die je aangeeft heb ik nog niet eerder gezien thnx ^O^
heb je er toevallig in verleden veel in verdiept?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125860747
ik behoor ook tot die mensen die in 1991 helemaal weg waren van JFK.. en toen ik de eerste toegang tot het internet en voroal nieuwsgroepen kreeg ben ik fanatiek de discussies dar gaan volgen en heb later ook enige boeken over die zaak gelezen en me enorm ervoor geinteresseerd..

wel ben ik, des te meer gelezen heb, veraf geraakt van de 'bekende' complottheorieen.
Nog altijd vermoed ik wel dat er zeker een grote doofpot plaatsgevonden heeft en de WC ook zeker niet als hoogste doel de waarheid had, maar vooral politiek bezig was.
  maandag 29 april 2013 @ 12:28:53 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125861158
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:18 schreef RM-rf het volgende:
ik behoor ook tot die mensen die in 1991 helemaal weg waren van JFK.. en toen ik de eerste toegang tot het internet en voroal nieuwsgroepen kreeg ben ik fanatiek de discussies dar gaan volgen en heb later ook enige boeken over die zaak gelezen en me enorm ervoor geinteresseerd..

wel ben ik, des te meer gelezen heb, veraf geraakt van de 'bekende' complottheorieen.
Nog altijd vermoed ik wel dat er zeker een grote doofpot plaatsgevonden heeft en de WC ook zeker niet als hoogste doel de waarheid had, maar vooral politiek bezig was.
Probleem is de gene die als dader werd gezien, kwam al snel aan zijn eind.

En anderen die toegeven dat ze gedaan hebben... maar worden door nauwelijks wat mensen geloofd.

James Earl Files (24 januari 1942) is een ex-CIA/maffia huurmoordenaar die heeft verklaard de schutter te zijn geweest die op Dealey Plaza in de middag van 22 november 1963 het fatale (hoofd-)schot loste op President John F. Kennedy. Daarmee zou de onschuld van Lee Harvey Oswald bewezen zijn.

James Files stond, volgens zijn verklaring op video, verscholen achter het hek op de grasheuvel naast het monument als backup-schutter voor Chuck Nicoletti en Johnny Roselli.

Files zit op dit moment een gevangenisstraf uit voor poging tot moord op een politieagent.

ook moeten we nog een kleine16 jaar wachten op de documenten waaruit zou kunnen blijken of Oswald inderdaad een geheim agent was, deze zijn echter tot het jaar 2029 officieel staatsgeheim.
  maandag 29 april 2013 @ 14:05:35 #36
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_125864408
Gisteren een documentaire op Discovery gezien over JFK's moord, onderzocht door een ene Max Holland. Zeker de moeite waard om te kijken:

JFK: The Lost Bullet.
http://natgeotv.com/nl/jfk-assassination-declassified

Hij heeft het tot op de puntjes uitgewerkt en er is geen complot meer aan te duiden. Hij laat o.a. de echte 8mm tapes qua resolutie verhogen naar HD, werkt met de oorspronkelijke getuigen die hetvanuit de diverse hoeken hebben meegemaakt, werkt met een mariniersscherpschutter en laser apparatuur op de plaats van delict om met precisie de kogelroutes te veklaren.

Ik was zelf ook erg sceptisch over de meerdere schoten/daders e.d., maar na het zien van deze documentaire is alles goed te verklaren. Voor mij kan deze zaak grootendeels rusten, alleen twijfel ik nog over de dader zelf (Lee Harvey Oswald) of hij het wel heeft gedaan.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 29 april 2013 @ 15:00:05 #37
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_125866019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
JFK wilde zilver weer aan de dollar koppelen.

Dat was het probleem.
Kennedy ging weer tegen de banken strijden ja.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  maandag 29 april 2013 @ 15:08:10 #38
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_125866279
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:05 schreef Killaht het volgende:
Gisteren een documentaire op Discovery gezien over JFK's moord, onderzocht door een ene Max Holland. Zeker de moeite waard om te kijken:

JFK: The Lost Bullet.
http://natgeotv.com/nl/jfk-assassination-declassified

Hij heeft het tot op de puntjes uitgewerkt en er is geen complot meer aan te duiden. Hij laat o.a. de echte 8mm tapes qua resolutie verhogen naar HD, werkt met de oorspronkelijke getuigen die hetvanuit de diverse hoeken hebben meegemaakt, werkt met een mariniersscherpschutter en laser apparatuur op de plaats van delict om met precisie de kogelroutes te veklaren.

Ik was zelf ook erg sceptisch over de meerdere schoten/daders e.d., maar na het zien van deze documentaire is alles goed te verklaren. Voor mij kan deze zaak grootendeels rusten, alleen twijfel ik nog over de dader zelf (Lee Harvey Oswald) of hij het wel heeft gedaan.
Het gaat niet om wie het gedaan heeft, maar waarom.
Een pion naar voren sturen, dat is wat er gebeurt.
Die 'pion' krijgt of heeft een passende achtergrond en kan daardoor worden ingezet.

Kijk deze maar eens, btw JFK komt er in voor na 23:58.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  maandag 29 april 2013 @ 15:16:30 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125866563
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:08 schreef 95Fhetsysteem het volgende:

[..]

Die 'pion' krijgt of heeft een passende achtergrond en kan daardoor worden ingezet.

oeh dat ziet er boeiend uit, helaas komende dagen best druk.
dus probeer ff tijd hier voor vrij te maken.
:)
  maandag 29 april 2013 @ 15:18:23 #40
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_125866613
Het is maar een half uurtje, zeer leuk vorm gegeven maar met een serieuze ondertoon/boodschap.
  maandag 29 april 2013 @ 15:35:05 #41
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_125867102
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:08 schreef 95Fhetsysteem het volgende:

[..]

Uiteraard gaat het ook om wie het heeft gedaan om erachter te komen waarom. Het is in ieder geval nu duidelijk dat er maar 1 schutter was.

Wat het motief was weet ik niet, maar daar kom je waarschijnlijk nooit achter. Tijdens zijn ambt was het erg rumoerig en er zijn vele mogelijke partijen, die een dergelijke moord op zich zouden kunnen nemen.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 29 april 2013 @ 16:09:25 #42
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_125868396
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:35 schreef Killaht het volgende:

[..]

Uiteraard gaat het ook om wie het heeft gedaan om erachter te komen waarom. Het is in ieder geval nu duidelijk dat er maar 1 schutter was.

Wat het motief was weet ik niet, maar daar kom je waarschijnlijk nooit achter. Tijdens zijn ambt was het erg rumoerig en er zijn vele mogelijke partijen, die een dergelijke moord op zich zouden kunnen nemen.
De Russen werden vast als eerste aangewezen. (koude oorlog)
pi_125872119
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:35 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ik heb alles van dit topic nog niet helemaal doorgespit, maar hoezo is het duidelijk dat er maar 1 schutter was? Kwamen alle schoten dan van de voorkant? Zo ja, dan is het sowieso Oswald niet geweest, en dus bijna met zekerheid te zeggen dat het een conspiracy is.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:09 schreef 95Fhetsysteem het volgende:

[..]

De Russen werden vast als eerste aangewezen. (koude oorlog)
Nee, Lee Harvey Oswald werd als eerste aangewezen en er heeft verder nooit iemand de moord-aanklacht gekregen. Oswald werd wel bestempeld als communist, onder het mom van koude oorlog inderdaad.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:32:48 #44
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_125908586
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik heb alles van dit topic nog niet helemaal doorgespit, maar hoezo is het duidelijk dat er maar 1 schutter was? Kwamen alle schoten dan van de voorkant? Zo ja, dan is het sowieso Oswald niet geweest, en dus bijna met zekerheid te zeggen dat het een conspiracy is.

[..]

Nee, Lee Harvey Oswald werd als eerste aangewezen en er heeft verder nooit iemand de moord-aanklacht gekregen. Oswald werd wel bestempeld als communist, onder het mom van koude oorlog inderdaad.
Als men gewoon al kijkt waar JFK mee bezig was en wie dat niet zo leuk zouden vinden. Dan kom je al achter enkele motieven etc.
pi_125938159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Ik ken de neef van de broer van de buurman van de oom van een van de mannen die op de heuvel stonden, en die verklaarde dat de man naast hem, en daar de oom van de neef van zijn tante het fatale schot heeft gelost!
Doet mij denken aan: ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 12:44:46 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:09:00 #46
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_125942757
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik zou je willen vragen eerst de documentaire over het onderzoek van Max holland te gaan kijken. Verklaard een hoop onopgeloste dingen met de laatste technologiën. O.a. over het schutters verhaal en de ontbrekende kogel.

JFK: The lost bullet. - via national geographic.
pi_126476386
Ex-medewerker Nixon: "LBJ zat achter de moord op JFK"

Lyndon B. Johnson was de organisator van de moord, op 22 november 1963 in Dallas, op president
John F. Kennedy. Dat beweert een voormalig medewerker van president Richard Nixon in het later dit jaar te verschijnen boek 'The man who killed Kennedy - the case against LBJ'.

De nu 61-jarige Roger Stone beweert ook dat Johnson, die zijn Democratische partijgenoot JFK in het Witte Huis opvolgde, de Republikein Nixon, die op zijn beurt LBJ opvolgde als president, de opdracht gaf Jack Ruby in te huren, jaren voordat die op 23 november 1963 de veronderstelde moordenaar van JFK, Lee Harvey Oswald, doodschoot. Johnson was toen nog een "gewoon" Congreslid uit Texas.

Stone, een vermaard Republikeins strateeg en lobbyist, maakte deel uit van de regering-Nixon na diens herverkiezing in 1972. Volgens hem werd Ruby al ingehuurd in 1947. Johnson zorgde er, samen met gouverneur van Texas John Connally, voor dat de presidentiële autocolonne de Dealy Plaza aandeed, waar de colonne tot stilstand kwam en JFK vanop afstand werd doodgeschoten. Stone, momenteel lid van de Libertijnse Partij, schreef het boek samen met een partijgenoot Mike Colapietro. Hij baseert zijn bewijsvoering op "recentelijk vrijgegeven documenten".

Over de moord op JFK bestaan, naast de officiële versie van de "eenzame moordenaar" Oswald, talrijke theorieën, waarbij onder andere de maffia, de CIA, het industrieel-militair complex of Cuba de schuld in de schoenen wordt geschoven. Die complottheorieën zullen dit jaar weer duchtig de kop opsteken in het vooruitzicht van de vijftigste verjaardag van een van de beroemdste moorden uit de geschiedenis. Voor de waarheid is het allicht nog wachten tot 2017. De geheime gegevens over de moord werden verzegeld.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-moord-op-JFK.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:25:39 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_126476702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef UncleScorp het volgende:
Ex-medewerker Nixon: "LBJ zat achter de moord op JFK"

[ afbeelding ]

Lyndon B. Johnson was de organisator van de moord, op 22 november 1963 in Dallas, op president
John F. Kennedy. Dat beweert een voormalig medewerker van president Richard Nixon in het later dit jaar te verschijnen boek 'The man who killed Kennedy - the case against LBJ'.

De nu 61-jarige Roger Stone beweert ook dat Johnson, die zijn Democratische partijgenoot JFK in het Witte Huis opvolgde, de Republikein Nixon, die op zijn beurt LBJ opvolgde als president, de opdracht gaf Jack Ruby in te huren, jaren voordat die op 23 november 1963 de veronderstelde moordenaar van JFK, Lee Harvey Oswald, doodschoot. Johnson was toen nog een "gewoon" Congreslid uit Texas.

Stone, een vermaard Republikeins strateeg en lobbyist, maakte deel uit van de regering-Nixon na diens herverkiezing in 1972. Volgens hem werd Ruby al ingehuurd in 1947. Johnson zorgde er, samen met gouverneur van Texas John Connally, voor dat de presidentiële autocolonne de Dealy Plaza aandeed, waar de colonne tot stilstand kwam en JFK vanop afstand werd doodgeschoten. Stone, momenteel lid van de Libertijnse Partij, schreef het boek samen met een partijgenoot Mike Colapietro. Hij baseert zijn bewijsvoering op "recentelijk vrijgegeven documenten".

Over de moord op JFK bestaan, naast de officiële versie van de "eenzame moordenaar" Oswald, talrijke theorieën, waarbij onder andere de maffia, de CIA, het industrieel-militair complex of Cuba de schuld in de schoenen wordt geschoven. Die complottheorieën zullen dit jaar weer duchtig de kop opsteken in het vooruitzicht van de vijftigste verjaardag van een van de beroemdste moorden uit de geschiedenis. Voor de waarheid is het allicht nog wachten tot 2017. De geheime gegevens over de moord werden verzegeld.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-moord-op-JFK.dhtml
Ik meen dat deze documentatie tot het jaar 2029 officieel staatsgeheim is?
hoe kom je bij die andere datum?
pi_126622925
Weet je wat ik nu (ondanks dat we in BNW zitten) zo apart blijf vinden?

Dat iedereen elke keer probeert het wiel opnieuw uit te vinden zodat de ware toedracht van de moord op Kennedy bekend wordt. Als de beste onderzoekers van de wereld het nog steeds niet gelukt is dit op te lossen, staat het dan niet een beetje raar dat een paar willekeurige users op FOK! denken dit wel te kunnen, door alles wat los en vast zit bij elkaar te brengen en vervolgens er een theorie erop los te laten en dit voor echt aan te nemen? |:(

Ik vind filosoferen over iets best leuk maar ik wil dan wel dat er een uitkomst is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 10:11:59 ]
pi_126623748
[...]

The day after Kennedy was killed, the decision to stop America’s involvement in Vietnam was reversed and the Vatican’s program continued.

Morrow’s statement also revealed another reason for the Jesuits wanting to continue the war; they would make billions of dollars in the international drug trade. For the last four centuries, the Jesuits had been involved in the Far East drug trade and they certainly did not want to lose this opportunity, even if it meant the lives of millions of people!

Since the original Jesuit mission had established itself in Beijing in 1601, the Society of Jesus [the Jesuits] had held the key to the Far East Trade — including the drug trade. — assorted authors, Dope, Inc.: The Book that Drove Kissenger Crazy, Executive Intelligence Review, p. 117, (emphasis added).

The Jesuit controlled politicians in Washington wanted to continue the war in Vietnam. They wanted to create a Catholic power in Southeast Asia. They wanted to maintain their control of the international drug market that they had held for 400 years in the Far East. When President Kennedy stood in their way, he had to be removed. The Jesuits had John Kennedy assassinated.

The second reason for Kennedy’s assassination was his intention to eliminate the Federal Reserve. Colonel James Gritz explains,

When Kennedy called for a return of America’s currency to the gold standard, and the dismantling of the Federal Reserve System — he actually minted non-debt money that does not bear the mark of the Federal Reserve; when he dared to actually exercise the leadership authority granted to him by the U.S. Constitution…Kennedy prepared his own death warrant. It was time for him to go. — Colonel James Gritz, Called to Serve: Profiles in Conspiracy from John F. Kennedy to George Bush, Lazarus Publishing, pp 511, 512.

President Kennedy was attempting to dismantle the Federal Reserve System, which is the central bank of the United States, a creation of the Jesuits.

The Constitution of the United States gives to Congress the power to coin money. If the U. S. Congress coined its own money as the Constitution directs, it would not have to pay the hundreds of billions of dollars of interest that it now pays each year to the bankers for the national debt, for money that came out of nothing This is why Kennedy began to issue U.S. government money that was free of debt to replace the Federal Reserve dollars we have been using.

http://www.pacinst.com/terrorists/chapter8/kennedy.html
http://www.pacinst.com/terrorists/preamble.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')