quote:
Op woensdag 15 april 2020 19:35 schreef V. het volgende:[..]
Waar ik het over heb, staat in deze boeken.
But do tell, welke boeken heb JIJ hierop nageslagen, o oppermachtige?
Oppermachtig? Omdat ik niet als een kip zonder kop aan heldenverering doe en mezelf niet laat meeslepen door goedkope research?
Maar goed, wat Johnson betreft zou de bio van Robert Dallek, Flawed Giant (Vol. 1 Lone Star Rising is voor de Kennedy jaren niet zo interessant) en Vol. 2) al een mooi begin zijn. Over diens buitenlandpolitiek o.m. Carl Solberg's Hubert Humphrey: A Biography. Voorts kun je online de LBJ Library raadplegen.
Daarin vindt je o.m. het zogenaamde VIETNAMOORLOG-DOCUMENT!!%!%^&!&!& NSAM273...
... wat dus helemaal geen Vietnamoorlog-document is.
Overigens heb ik al eerder in deze reeks tot tweemaal toe naar Kennedy zelf verwezen en zijn opmerkingen over wel of niet terugtrekken uit Vietnam. Dat sluit ook aan op diens buitenlandpolitiek; nergens vinden we iets terug van plannen tot grootschalige terugtrekking uit Vietnam, noch uit Berlijn, noch uit Zuid-Amerika... hetgeen ook meteen de angel uit 2 van je 3 boeken haalt, die niet met documentatie komen maar met speculatie.
Dat McNamara, of all people, Kennedy zou vrijpleiten van Vietnam is helemaal een gotspe.
[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-04-2020 19:45:13 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam