quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:21 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb inderdaad een aparte werkkamer, maar ik denk dat Amy dan heel de tijd boven komt. Of dat ik afgeleid wordMaar misschien is het wel iets om over na te denken. Zou veel stress schelen
![]()
Hoe vind je oppas aan huis? Behalve dan bij de kapper op het dorp
Ik heb je echt een beetje gemist, weet je dat?quote:
Wat ook wel eens kan helpen is het midden van het ventiel doorprikken met bijv een aardappelmesje (autocorrect maakte er aardappelkroket vanquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:29 schreef Suikertante het volgende:
Oh, zou dat het zijn?Ik ga het zo meteen testen! Zal toch niet waar zijn dat ik hem dan te sierlijk ondersteboven zwiep en mijn eigen baby meteen vol laat lopen
![]()
Je moet de doek zien als extra laag kleding. Het is niet koud buiten dus ik denk romper, broekje+shirtje/jumpsuit en dan in de doek? Ik heb zelf nooit in een doek gedragen dus misschien kunnen anderen beter antwoord geven. Ohja, jouw lichaam geeft ook warmte af natuurlijkquote:Op woensdag 24 april 2013 09:37 schreef Suikertante het volgende:
Nog een postje, over dat uitstapje naar de brievenbus. F is nu 9 dagen oud en ik hoop weer op zijn geboortegewicht.
Is het in dat geval een leuk moment om hem in de draagdoek mee te nemen naar de brievenbus? En zoja, wat moet ik hem dan aan doen?
(Oh my wat spannend!!!)
Ik heb nog iets toegevoegd. Jouw lichaamswarmte niet vergeten. En uiteraard sokken en mutsje.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:49 schreef Suikertante het volgende:
Mm, van de kraamhulp moet ik hem binnen al in iets extra's wikkelen tijdens het flesje, dan heeft hij romper, pakje en wikkeldoek aan. Met name omdat hij niet echt snel aan lijkt te komen. En mjjn draagdoek is dun. Dus alleen pakje en dan meteen doek lijkt me zo koud?of stel ik me aan?
Ik heb geen idee.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Suikertante het volgende:
Oke ik stel me dus aan
Ik krijg nu al hartkloppingen, heb er zin in!!!
Free wat een gedoe zeg, dit is inderdaad een van de hogere levels allergieën als ik het zo lees! Is er wel iets tegen te doen nu? Niet gevaarlijk?
Nog even een vraag over die laatste tip: dan heb je dus helemaal geen ventiel meer, of wel?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:47 schreef Sam1993 het volgende:
Suiker bij ons spoot de mellk uit de fles als hij net iets warmer dan 38 graden was. Maar als het ook gewoon bij op zijn kop houden is zonder schudden misschien een andere speen erop kopen? De spenen van difrax voor de brede flessen passen trouwens ook op avent flessen :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is de theorie van mijn vriend dat hij nu nog harder melk gaat spuiten, maar ik denk dat het ventiel de overdruk net zo goed vermindert als de onderdruk. We gaan het binnen een uur ontdekken.
Wij hadden gewoon de ringvan de avent flessen er dan bij op maar geen ventieldop zoals bij difrax gewoon i.p.v een avent speen een difrax speen lisa deed hethier goed op de M speen maar je hebt ook nog S de spenen van avent zelf gingen te snelquote:Op woensdag 24 april 2013 10:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nog even een vraag over die laatste tip: dan heb je dus helemaal geen ventiel meer, of wel?
quote:Op woensdag 24 april 2013 10:10 schreef Suikertante het volgende:
Haha tante S, ik kan het me helemaal voorstellen hoor! Ik lig zelf trouwens ook liever onder een laken dan helemaal bloot in de zomer![]()
En die tip van het doorprikken met het aardappelkroketjewas een goede denk ik! Want dit spleetje was helemaal niet aanwezig in het ventiel
Als dat spleetje (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is de theorie van mijn vriend dat hij nu nog harder melk gaat spuiten, maar ik denk dat het ventiel de overdruk net zo goed vermindert als de onderdruk. We gaan het binnen een uur ontdekken.) er nu is gaat het beter denk ik
. Dat zorgt ervoor dat de fles werkt zoals ie hoort te werken zeg maar! Hopelijk gaat t nu beter.
Ik lig zelf ook altijd minimaal onder een laken ja![]()
Kan ik me goed voorstellen! Als ik eens een avond alleen ben (dan moet ik de mini dus zelf van het kdv halen, koken, eten samen en naar bed brengen) merk ik pas hoe relaxed het is als je dat soort dingen met z'n tweeën kan doen!quote:Op woensdag 24 april 2013 07:08 schreef Skoap het volgende:
Beterschap voor jullie meisjes Sam en Kwisted
Kj sterkte met je schoonvader
Ik zit weer 3 dagen in het buitenland voor werk, vandaag vlieg ik al weer naar huis. Mijn man was voor het eerst 3 dagen alleen met Luc. Mijn man doet normaal al heel veel in huis/huishouding en helpt overal mee, maar 3 dagen zo alleen was toch wel ff anders...
Wow, heftig dat hij al zo reageert op ieniemini beetjesquote:Op woensdag 24 april 2013 09:50 schreef freecell het volgende:
Oeh lekker Suiker
Met dit weer doe ik bij uk gewoon kleertjes en als extra een mutsje tot hij een beetje fatsoenlijk haar heeft
Hier een ukkie met galbulten en jeukzo even naar de huisarts. Zijn eczeem zit er ook meteen weer allemaal.
Verdachte actie: Mijn man heeft me gezoend toen hij net roomijs op had...
De vorige flinke allergische aanval was nadat ik wat koffie met melk op mijn mouw morste en het er daarna even uit zoog.
Ik dacht dat ik wel wat gewend was met allergieën hier in huis, maar dit is wel weer even een nieuw level.
Ik eet nu geen melk, ei, soja, noten (wel amandel, dat is niet erg allergeen) en appel.
En dan gaat het vrij ok. Tot ik dus zoiets doms doe.
Daar betaal je hier een inkomensafhankelijke bijdrage voor en daar wordt je echt niet blij van. Zeker niet als er 2 tegelijk heen moetenquote:
Volgens mij kan je dit vrij snel leren aan een kind dat ze niet in jouw kamer mag komen tijdens werktijd. Bijvoorbeeld door de deur open of dicht te doen en haar te vertellen dat ze niet binnen mag komen als de deur dicht is. Hebben ze volgens mij vrij snel door. (ligt uiteraard ook aan de eigenwijsheid van je kindje) Wat betreft het snel afleiden. Dat zal in het begin inderdaad even wennen zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:21 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb inderdaad een aparte werkkamer, maar ik denk dat Amy dan heel de tijd boven komt. Of dat ik afgeleid word![]()
KZ, volgens mij praat je over mijn babyquote:Op woensdag 24 april 2013 13:03 schreef kleinzusje het volgende:
die zocht ik
![]()
Wat een prachtig weer.
Mm meisje wil de hele dag staan. Pffffft.
Maar ze slaapt en eet en is geweldig lief.
Marjo: jij had een tijd geleden zo'n filmpje
gepost Fayed maakte toen de hele tijd geluid: zo van; wheee, pauze, wheeeeee enz. Hier nu ook, haha.
Lot: vervelend! Goed in de gaten houden.
Free: klinkt lastig.
We zitten samen in de sprongquote:Op woensdag 24 april 2013 13:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
KZ, volgens mij praat je over mijn babygaat hier net zo! Alleen maar staan en Jantje huilt Jantje lacht...
Wat lief! Het lijkt me stiekem wel heel leuk om jouw meisje eens naast mijn meisje te zienquote:Op woensdag 24 april 2013 14:15 schreef kleinzusje het volgende:
Wat grappig Soesa, hier ook geen minuut stil zitten. Maar in bad dus wel
Fijn dat het goed gaat ! Bijna lekker op vakantie.![]()
En Bram is nog niet eens vier maanden. Ik snap dat dus echt niet dat je een kindje van jonger dan vier maanden al fruithapjes gaat geven.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Omg. Het eerste fruithapje komt al voorbij op Facebook. Kindje dat jonger is dan bram.
Bram is 3,5 maand idd...quote:Op woensdag 24 april 2013 16:06 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
En Bram is nog niet eens vier maanden. Ik snap dat dus echt niet dat je een kindje van jonger dan vier maanden al fruithapjes gaat geven.
Oh Zoë ze is echt mooi. En de foto's zijn ook al zo mooi
Lot, ik werk alweer bijna twee weken. Maar ik ben vrijdag t/m koninginnedag wel weer vrij. Dus dat is dan wel weer lekker. En mooie stats heeft jouw baby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten asje !
Leuk Soesa, onze meiden naast elkaarWie weet ooit !
[ Bericht 4% gewijzigd door kleinzusje op 24-04-2013 19:47:25 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ik persoonlijk zou haar gewoon nog een flesje geven als ze honger heeft. Compenseert zich dan misschien morgen vanzelf wel.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:32 schreef becky27 het volgende:
Mag ik even wat vragen.
Isabel krijgt de fles, in het begin dronk ze aardig moeizaam. 7 flesjes van amper 100 ml. Nu drink ze flesjes van 150 ml maar ze lijkt wel onverzadigbaar. Voorheen hoefde ze geen nachtvoeding en sliep ze van 00.00 tot ongeveer 06.00.
Nu heeft ze net om 20.00 uur voeding nummer zes gehad en zit ze op 795 ml dit etmaal. Is het verstandig om haar, zoals we altijd doen, om 23.00 uur nog een fles van 150 ml te geven. Dan zit ze ruim boven het gemiddelde wat ze vandaag mag krijgen.
Volgens mij zijn er nog heftigere varianten. Dit was ook een wat ouder kindje. Maand of 9 geloof ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Kyara ik denk die brefe die jij bedoelt dat wij die hebben. Djen past daardoir ook haast niet meer in de mc maar met boerenverstand valt dat wel op te lossen. Kan wel een hele nieuwe babyuitzet aanschaffen maar das mijnziens niet nodig. Wij hebben bv de mc opgehoogd met een paar handdoeken waardoor haar knietjes nu buiten de mc komen. anders zat ze helemaal klem door die spreidbroek.
In principe 23 uur per dag, net als een normale spreidbroek (toch Twinkle?). Het is waarschijnlijk maar voor 6 weken.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:09 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, het lijkt me wel een stuk meer werk zeg, is er een indicatie van hoe lang ze hem aan moet? En moet dat eigenlijk 24 uur per dag?
Wat voor leuke/mooie dingen heb je gedaan/zijn er gebeurd dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Pfieuw een lange, maar mooie dag gehad vol onverwachte dingen.
Suiker, dit (zie hierboven) en ook: probeer het niet te goed te doen. Dat klinkt maf, maar ik bedoel gewoon dat je op jezelf moet vertrouwen. En vraag je af wat er nou het ergste is wat er kan gebeuren als je je kind even niet op tijd in bed legt, of niet meteen door hebt dat 'ie een natte luier heeft, of als je niet meteen snapt dat het gewoon honger is. Je kunt bizar weinig echt 'fout' doenquote:Op woensdag 24 april 2013 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Gun jezelf het proces van leren hoe een baby 'werkt'
Lekker he, zo'n dagquote:Op woensdag 24 april 2013 21:41 schreef covie het volgende:
Wat een dag zeg, heerlijk! Vanaf 11 tot 19.00 buiten geweest. Alleen binnen geslapen en avondeten gehad en verder lekker in de tuin.
Herkenbaarquote:Op woensdag 24 april 2013 21:41 schreef covie het volgende:
KZM wil ook de hele tijd staan, alleen ze kan nog niet zelf staan/zelf optrekken
![]()
Steeds als ik haar neerzet (om te gaan zitten!) houdt ze die beentjes strak naar beneden zodat ze staat en dan maar lachen.
Wow, ik kan me echt zo nog niet voorstellen dat mijn baby dat ook allemaal kan en mag eten, en het scheelt maar een weekjequote:Op woensdag 24 april 2013 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag over gegaan op het nieuwe (eet) schema. Ook eerste dag opvolgmelk en hoppaaaa. Ik dacht ik zie wel hoe het loopt. Verbazingwekkend goed! Nu nog maar 3 fv per dag om 7/12/19. Tussendoor 10 fruit, 12, boterham, 14 rijstwafel, 16 liga, 17.30 groente/aardappel of rijst. Eerst deed ik het nog helemaal pureren met staafmixer. Nu alleen prakken. Dikke prima! Ging er allemaal goed in. Een dingetje... ik was de tuitbeker met water vergeten tijdens de tussendoortjes.. beetje heel erg dom, zeker met dit weer. Hoop dat ze er niet heel veel mee geleden heeft.
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Suiker, dit (zie hierboven) en ook: probeer het niet te goed te doen. Dat klinkt maf, maar ik bedoel gewoon dat je op jezelf moet vertrouwen. En vraag je af wat er nou het ergste is wat er kan gebeuren als je je kind even niet op tijd in bed legt, of niet meteen door hebt dat 'ie een natte luier heeft, of als je niet meteen snapt dat het gewoon honger is. Je kunt bizar weinig echt 'fout' doenOnzekerheden horen erbij, maar uiteindelijk is vooral je eigen gevoel en hoe je kindje reageert het belangrijkst. Niet alles hoeft precies volgens het boekje, zeg maar.
Hoef geen gelijk te hebbenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, echt helemaal. Dit ging tot nu toe ook heel soepel, maar vandaag slaat mijn hoofd ineens op hol!
Pfff, dat was het énige waar ik heel erg aan moest wennen. 's Nachts slapen. Overdag nooit zorgen. Maar 's nachts!?!? Was ik altijd bang dat ze idd zou stikken ofzo. Ik wíst wel dat die kans echt extreem klein is, maar toch.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:18 schreef Suikertante het volgende:
Behalve dat ik een paar dagen geleden bang was dat hij zou stikken 's nachts denk ik ook dat we hem best wel gelukkig maken tot nu
Maar de bevestiging van vandaag is best fijn eigenlijk
O meid dat heb ik de eerste paar maanden ook gehad dus je bent niet de enige! Ligt je mini bij jullie op de kamer of op eigen kamertje? Hier vanaf dag 1 op eigen kamertje maar ik zat ieder zuchtje/steuntje recht overeind in bed (maar heb dan ook twee stikincidenten meegemaakt.. 1 was ze een dag oud.. andere keer bij 8 weken). Vertrouw vooral op. je eigen gevoel!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:18 schreef Suikertante het volgende:
Behalve dat ik een paar dagen geleden bang was dat hij zou stikken 's nachts denk ik ook dat we hem best wel gelukkig maken tot nu
Maar de bevestiging van vandaag is best fijn eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook wel een hele grote omslag voor een baby van zeven maanden om van fv en wat fruit en groente in 1x naar dit schema te gaan.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Wow, ik kan me echt zo nog niet voorstellen dat mijn baby dat ook allemaal kan en mag eten, en het scheelt maar een weekjeHier nog steeds gewoon borstvoeding en dagelijks wat fruit of groente. Ben benieuwd wat het cb vrijdag gaat zeggen.
Bedoel je 180 + 6 schepjes? Dan kom je uit op 200 ml per fles, en bij 6 flessen is dat 1,2 liter per dag. Dat is voor zo'n kleintje toch ruim teveel voor de nieren? Heeft het cb niet een betere oplossing? Of hebben zij dat juist geadviseerd?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:42 schreef MeNicole2 het volgende:
@Tante Soesa. Ja Liné drinkt goed. Ze krijgt 5/6 flessen van 180cc. Is al meer dan ze hebben mag eigenlijk. Ze drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar dat wat ze laat staan is de moeite niet waard. Ze is gewoon klein, der broers zijn ook niet zo heel groot. En mijn vriend en ik zelf ook niet.
Alles goed gegaan met je mannetje? Is toch weer wennen he, weer aan het werk?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:02 schreef As1981 het volgende:
Niet echt bijgelezen. Zag wel een paar rotnachten.
Kyara geen goed excuus om mooie jurkjes te kopen dan?
Hier zit mijn eerste dienst er bijna op. Een slaapdienst. Dus zo snel naar huis. Mijn mannetje knuffelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is van 9 januari. 3,5 maand dus.quote:
Gekukkig heeft ze nog een zus die ze kan dragenquote:Op donderdag 25 april 2013 08:44 schreef Kyara het volgende:
Heftig kwisted. Kun je vandaag nog een beetje bijslapen? Beterschap voor F.
Vannacht ook wat rommelige nacht. Wat klaaglijk gehuil van D en soms ronduit boos. En als ze boos is dan gaat ze met haar benen trappelen en als dat ook niet helemaal kan dan wordt ze nog bozer. Daar kon het klittenband ook niet tegenop....
Iemand wilde een foto zien geloof ik. Zal vandaag of morgen even een foto maken. Beste kleding is een maillot met romper, dan de bandage en dan een jurkje of zo erover heen. Moet straks dus nog wat extra maillots kopen. Wel jammer van al die mooie kleertjes
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:09 schreef freecell het volgende:
Zoë, je kan het sowieso niet bloedtesten oid op babyleeftijd. Provocatietest kan wel, kan je ook zelf doen.
Klein stukje geven, kijken wat er gebeurt, als er niks gebeurt een uurtje later een iets groter stukje geven.
Als ze dan reageert merk je het snel genoeg
En 's morgens vroeg beginnen, door de weekMocht ze wel benauwd worden oid, dan is het handig als je gewoon je huisarts kan bellen.
En dat dingen 'bijna niet voorkomen' is een mooi statistisch gegeven, maar zegt niet alles over jouw ukkie natuurlijk
En mijn middelste reageerde ook op appel toen hij nog mini was (meteen uitslag en huilen) toen hij een jaar was geweest niet meer.
Ze dragen elkaar kleding. Hoewel ik bij setjes die net een andere kleur hebben wel vaak steeds dezelfde kleur aantrek (J paars en D roze). En sommige setjes vallen wat smaller en dat kan D dan weer beter hebben omdat zij ook wat smaller is.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:06 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara voor de drie maanden en voor D. Ik heb er ook eentje die trappelt met haar beentjes als het niet gaat volgens haar planning. En wat ik me nou afvraag. Hebben jouw meiden allebei apart kleding of dragen ze elkaars kleding?
Goed plan Tinu ! Beter nu dan te laat.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:22 schreef Tinuviel het volgende:
Kz, zitten jullie elke dag in Artis?
Oor loopt sinds woensdag, leek vandaag wel minder te zijn dan gisteren. Denk dat ik toch morgen uit voorzorg al naar de ha ga. Ben bang dat het anders eventueel van het weekend naar de hap wordt. Hoewel er weinig uitkomt en mijn baby er geen last van lijkt te hebben.
nee, D is niet feller. Ze doen wat dat betreft niet echt voor elkaar onder. Hoewel ik J soms toch iets meer zie als grote zus dus kleine zus wel even mee op sleeptouw neemt.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:03 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: 3 maanden Hoera ! Is D “feller” dan J ? En kan de drager ook over blote beentjes ? Oef wat een super foto. Heftige stellage/harnas, maar mooi gedaan zo.
Ze heeft een lichte vorm van heupdysplasie. Maar omdat het een milde vorm is en ze zelf nog zo jong en klein is, mag ze in zo'n flexibel ding ipv in een echt spreidbroekje. (dit ding is voor ouders lastiger maar voor baby's veel prettiger.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:08 schreef Enfermera het volgende:
Kyara wat een schatjes! Waarom heeft ze een tuigje om als ik vragen mag, heb ik even gemist denk ik?
Ah oke! Duidelijk.. Fijn dat het voor haar iig prettiger is en hoop dat het werkt! ^^quote:Op donderdag 25 april 2013 21:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
nee, D is niet feller. Ze doen wat dat betreft niet echt voor elkaar onder. Hoewel ik J soms toch iets meer zie als grote zus dus kleine zus wel even mee op sleeptouw neemt.
[..]
Ze heeft een lichte vorm van heupdysplasie. Maar omdat het een milde vorm is en ze zelf nog zo jong en klein is, mag ze in zo'n flexibel ding ipv in een echt spreidbroekje. (dit ding is voor ouders lastiger maar voor baby's veel prettiger.
Zoe, wat naar dat ze weer zo sterk reageert op appel. Reageert ze ook als jij appel hebt gegeten?
Tinu, wat balen zeg.
Maar je zieke baby wil vast ook het liefst bi.j mama zijn lijkt me. Succes bij de HAquote:Op vrijdag 26 april 2013 07:43 schreef Sam1993 het volgende:
Ze sliep om kwart voor 4 half 6 was ze wakker sindsdien non stop krijse... altijd bied iedereen aan haar over te neme als t nodig is kunnen ze spontaan geen van alle
En bedankt, ik proest bijna m'n kind wakker.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Klinkt relaxt, Gulara! Ik stel me dat voor in een prachtige Australische setting met een zonnetje, eindeloos uitzicht (en op de achtergrond een kangoeroe en mega spin op de loer)
quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:29 schreef Gulara het volgende:
[..]
En bedankt, ik proest bijna m'n kind wakker.Grote spinnen inderdaad! Ze kunnen ook heel hard lopen.
Ah, die possum en die bushturkey (toegegeven, die moest ik even Googlen)quote:En hij had laatst z'n eerste ontmoeting met een possum (door de hordeur heen).En er loopt al een hele week een babybushturkey door onze minituin te scharrelen.
En het is fijn wonen hier en best idyllisch. Maar eindeloos uitzicht valt tegen in de grote stad en voor kangoeroes moeten we wel een stukje rijden. We hebben 's nachts wel Heule grote laagvliegende vleermuizen.
Oooohquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:29 schreef Gulara het volgende:
[..]
En bedankt, ik proest bijna m'n kind wakker.Grote spinnen inderdaad! Ze kunnen ook heel hard lopen. En hij had laatst z'n eerste ontmoeting met een possum (door de hordeur heen).
En er loopt al een hele week een babybushturkey door onze minituin te scharrelen.
En het is fijn wonen hier en best idyllisch. Maar eindeloos uitzicht valt tegen in de grote stad en voor kangoeroes moeten we wel een stukje rijden. We hebben 's nachts wel Heule grote laagvliegende vleermuizen.
Ja sommige exemplaren zijn echt heel groot. Maar vaak ook erg mooi. Maar ik ben dan ook niet bang voor spinnen. Hoewel ik ze hier wel meer uit te weg ga, je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
OooohWij moeten het doen met buurtkatten en merels
. Ja oke, grote spinnen komen hier ook wel voorbij (al is groot vast heel relatief vergeleken met Australische spinnen
). Ik wil mijn spinnenfobie niet overdragen op de mini, dus ik moet ze dapper en lachend het huis uitzetten deze zomer/herfst...
Maar die drempel is dus heel laag wanneer je weet dat je ergens rustig kunt voeden en in geval van nood de poep van je kind kunt afsproeien.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:35 schreef Mineola het volgende:
(blijkbaar ben ik de afgelopen zes maanden amper ergens geweest...).
Wow! Hier mag je blij zijn als er een ruimte is met verschoningskussen. Meestal als extraatje in de dameswc (handig als papa eens een keer met hem weg is...).quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:31 schreef Gulara het volgende:
En ontopic:
Hoe zijn de voorzieningen in NL om je kind te voeden/verschonen in winkelcentra e.d.?
Ik verbaas me dus echt over de faciliteiten hier. Een grote ruimte met daarin verschillende verschoonplekken. Diepe schuin aflopende wasbakken met sproeikraan om je kind te badderen. Een speciale kinderwc met alles op kinderhoogte. Een leren bank voor een flesje. Een magnetron om eten op te warmen. Met een gordijn afgesloten ruimtes met makkelijke fauteuil om te borstvoeden.
Ik was echt verbaasd.
Dat ook wel idd. Maar niet overal zijn rolstoeltoiletten en dan vaak in de dameswc. Maar ik moet zeggen dat ik het ook nooit zo nodig heb gehad. Mijn mini poept best regelmatig (bijvoorbeeld tijdens het ontbijt en tijdens avondeten) en plasluiers verschoon ik niet zo heel vaak. Kan best 4 uur mee en zolang zijn we meestal toch niet van huis.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, mijn ervaring is dat ze meestal in de rolstoeltoiletten te vinden zijn
Nou inderdaad. Ik zat al te bedenken hoe ik dat met Koninginnedag ga doen... De hele dag weg zoals we normaal deden zal het sowieso niet worden, maar meer dan een paar uur hoopte ik toch wel. Alleen al omdat het best ver lopen is naar het centrum en ik niet meteen weer terug wil, hahaha.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:52 schreef Gulara het volgende:
[..]
Maar die drempel is dus heel laag wanneer je weet dat je ergens rustig kunt voeden en in geval van nood de poep van je kind kunt afsproeien.![]()
Het zorgt ervoor dat ik het veel makkelijker vind om met hem weg te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mango waar hang jij uit??
S-E haha dat plaatje van Australië![]()
Ja dat is het inderdaad! Meer dan een uur of vier ben ik nog niet weggeweest met hem, behalve naar familie/vrienden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat ook wel idd. Maar niet overal zijn rolstoeltoiletten en dan vaak in de dameswc. Maar ik moet zeggen dat ik het ook nooit zo nodig heb gehad. Mijn mini poept best regelmatig (bijvoorbeeld tijdens het ontbijt en tijdens avondeten) en plasluiers verschoon ik niet zo heel vaak. Kan best 4 uur mee en zolang zijn we meestal toch niet van huis.
Dat ja, onhandig! Klinkt super Gulara, dat had voor mij, toen E kleiner was, echt wel gescheeld om makkelijker weg te gaan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow! Hier mag je blij zijn als er een ruimte is met verschoningskussen. Meestal als extraatje in de dameswc (handig als papa eens een keer met hem weg is...).
De enige keer dat ik elders een poepluier moest verschonen was het wel meteen feestquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja dat is het inderdaad! Meer dan een uur of vier ben ik nog niet weggeweest met hem, behalve naar familie/vrienden.
Kofferbak ook regelmatig gebruikt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:49 schreef Kyara het volgende:
Ik verschoonde M onderweg gewoon op de hoedenplank
Liefquote:Op vrijdag 26 april 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
Dus op haar eerste verjaardag heeft ze drie tanden Xanteh?Ik had er even overheen gelezen, maar het gaat ook wel erg hard hoor soms hier!
Tante dat is echt naar zeg, maar je weet natuurlijk wel dat het de beste kan overkomen
Heeft ze er nog last van?
Whaha idd werkt super zeker bij een station!!quote:
Dan quoten we haar hier toch even?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik reageer straks even op iedereen want druk drik druk. Maar wat me ineens te binnen schoot ... iemand iets gehoord van Logi? Hoe zou het met kleine Noa zijn?
Met een beetje mazzel heeft ze haar quotemeldingen aan staan.quote:
Hoe lang moeten jullie reizen en doen jullie het in 1x? Wij gaan in juni naar Disney en in juli/augustus naar zuid-Frankrijk. Dat laatste doen we in 2 dagen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:51 schreef pessie het volgende:
Als we op reis zijn ligt onze station doorgaans tot de nok toe vol. We hebben Nathan een keer verschoont op de achterbank, dat was best een uitdaging. Ach, gewoon hopen dat ze het droog houden tot we in Frankrijk zijn
850 km, normaal gesproken gingen we altijd om een uur of 2 s middags weg en kwamen we tegen 11 a 11.30 aan. Nadeel daarvan is dat Nathan dan de eerste nacht hysterisch was en alleen op mij wilde slapen. Omdat we hem dit keer op de kinderkamer willen laten slapen ivm baby willen we voor 8 uur vertrekken en hopen we tussen 5 en 6 aan te komen. Alles afhankelijk van kindjes die prima reizen of continu gevoed willen worden. Sowieso moet Lauren elke 2 uur uit de MC, dus daar kost veel tijd.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:01 schreef As1981 het volgende:
[..]
Hoe lang moeten jullie reizen en doen jullie het in 1x? Wij gaan in juni naar Disney en in juli/augustus naar zuid-Frankrijk. Dat laatste doen we in 2 dagen.
Manlief moest aangeven wanneer hij weg wilde op z'n werk. Tussen half augustus en half september 3 weken aaneengeslotenquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vakantie moet ik ook nog steeds regelen
Daar hebben wij geen last vanquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:02 schreef pessie het volgende:
[..]
Manlief moest aangeven wanneer hij weg wilde op z'n werk. Tussen half augustus en half september 3 weken aaneengesloten. verder leggen we ons niet te veel vast, hoop op weer zon super deal als vorig jaar. Ingerichte tent lijkt me met 2 kleintjes heel handig. Gaan we het jaar erop wel weer met onze eigen tent weg.
vs.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:42 schreef As1981 het volgende:
Negen jaar pas Son, maar jij bent ook een broekkie.
Moest ik om grinniken, die tegenstellingquote:
Schoonzusje en man zijn ook 13/14 jaar samen, maar ik ben 3 jaar ouder dan zij ;pquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:37 schreef Kyara het volgende:
Wij wonen bijna 13 jaar samen en in juni ook alweer 7 jaar getrouwd * Kyara voelt zich heel oud
Ah, dan schelen we een jaartje, en ik was 22 toen Vriend en ik een relatie kregen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:59 schreef Kyara het volgende:
Ik ben net 34 geworden. Was 20 toen ik mijn man leerde kennen.
Voor één keertje is wat langer achter elkaar in de MC toch niet een ramp? Zeker als ze slaapt lekker laten slapen. Wij deden 3/4 uur aanhouden zo lang O. het zelf trok toen we met 7 maanden naar zuid-frankrijk gingen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
[..]
850 km, normaal gesproken gingen we altijd om een uur of 2 s middags weg en kwamen we tegen 11 a 11.30 aan. Nadeel daarvan is dat Nathan dan de eerste nacht hysterisch was en alleen op mij wilde slapen. Omdat we hem dit keer op de kinderkamer willen laten slapen ivm baby willen we voor 8 uur vertrekken en hopen we tussen 5 en 6 aan te komen. Alles afhankelijk van kindjes die prima reizen of continu gevoed willen worden. Sowieso moet Lauren elke 2 uur uit de MC, dus daar kost veel tijd.
Afgelopen zomer met Nathan naar de Ardeche geweest, 1200 km in 1 dag. Ging prima. Eind augustus willen weij ook op vakantie. Plan is om viua MN ouders te gaan.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
En zo doen ze dat in China:
[ afbeelding ]
Ohhh, zie je wel! Dan ben je helemaal niet oud. Als M. en ik straks 13 jaar bij elkaar zijn, dan ben word ik bijna 38 jaar. En da's nog niet eens oudquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:59 schreef Kyara het volgende:
Van die zitwagentjes zeggen de meesteinderdaad da thet funest is maar een gewone loopauto waar ze op kunnen (i.p.v in) daar is niks mis mee volgens mij hoor. En dat kan zogauw ze hun balans kunnen houden met zitten. Onze kindefysio die was trouwens van mening dat af en toe een paar minuutjes geen kwaad kon maja ik had de keus toch voor mezelf al gemaakt dat ik het risico wel nam ongeacht wat anderen ervan zeiddequote:Op zaterdag 27 april 2013 13:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens onze arts: stimuleren om te staan op schoot is prima, kijken wat de baby wil. Niet gaan proberen om stapjes te zetten op de grond (was ik ook niet van plan) en loopwagentjes zijn funest voor de heupen. Not done.
Een loopkar, waar ze zich aan op kan trekken en achter kan stappen is zeer nuttig.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:51 schreef kleinzusje het volgende:
Moet je dat "willen staan en lopen" stimuleren met speelgoed ? Loopding/kar ? Of gaat het vanzelf ?
Oh, ja die bedoelde ik, loopstoel.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:20 schreef laziness het volgende:
[..]
Een loopkar, waar ze zich aan op kan trekken en achter kan stappen is zeer nuttig.
Een loopstoel wordt afgeraden. Zo eentje waar ze helemaal in zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asje !
[ Bericht 13% gewijzigd door kleinzusje op 27-04-2013 13:55:42 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Thx !quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:43 schreef Kyara het volgende:
Knap hoor!
ps. maillotjes zijn net aangekomen. Bedankt!
Leuk !quote:
Wij zijn ook bijna 13 jaar samen, ik was destijds 16quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:59 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen werd ik véél fijner wakker, we hebben F in de kinderwagen gehesen, niet teveel kleding aan gedaan want ik kreeg het de vorige keer al benauwd als ik naar hem keek, en zijn lekker naar buiten gegaan. Het was echt zoals je je voorstelt tijdens je zwangerschap: flaneren door de stad met je vrolijke rustige modelbaby terwijl je een berg vrienden, bekenden en onbekenden tegenkomt die allemaal in de wagen kijken en oh en ah roepenKwam zelfs de zwangerschapsyogajuf tegen op de lapjesmarkt, erg leuk! Even langs de winkel waar ik werk gegaan, nog iets kleins gekocht in een leuk winkeltje, zonnetje, briesje, oh wat heerlijk. Hier heb ik zo naar uitgekeken!
![]()
quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef Loj het volgende:
Hier net 28 geworden hoor! En manlief ook.. Dus zo jong ben je niet hoor Enf
quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:27 schreef Gulara het volgende:
Mijn baby oefent 's nachts z'n allerleukste glimlachjes!![]()
![]()
Wat ben je nog jongquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Voor de stats (welke stats) bijna 11 jaar samen met P. waarvan 1 jaar getrouwd. Ik ben bijna 27 en P. 29.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat ben je nog jongDacht dat je toch minimaal een paar jaar ouder was dan ik. Komt volgens mij door je naam. "Tante" --> al mijn tantes zijn een stuk ouder dan ik
Mijn tante Truus is zelfs eind 80
L0t & Zoë, jullie waren gewoon voor jullie 25ste al moeder, dat is voor mijn gevoel nog zó jong!Maar dat komt vooral doordat ik er zelf op die leeftijd absoluut nog niet klaar voor was. En ik mezelf zelfs nu -boven de 30 én moeder- nog steeds een groot klein kind vind
Leeftijd boeit me verder overigens weinig. Maar vind het wel grappig om zo de leeftijden te lezen enzo
Ik heb heel lang geroepen dat ik geen kinderen wilde (of nou ja, zeg middelbare schooltijd, hbo en mijn jaartje aan de uni, dus tot mijn 25ste ongeveer). Daarna begon ik te twijfelen. Toen ontmoette ik M. en na een tijdje wist ik wel dat ik kinderen zou willenquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]![]()
Nee, ik ben tante van een lief jongetje van 2 en een meisje van 2 weken! En Soesa was mijn bijnaam op de basisschool
Ik wilde vroeger altijd op m'n 26e moeder worden en dat is gelukt. Wij waren er ook wel echt klaar voor, het was echt de volgende stap waar we aan toe waren.
Gefeliciteerd! Een heel half jaar alweerquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna is vandaag een half jaar! En dat hebben we een beetje gevierd
Mijn man en ik zijn 6 jaar samen.. een week nadat we elkaar lgeerden kennen al gaan samen wonen. Half jaar later huis gekocht. In september zijn we 4 jaar getrouwd.
Dat is zo grappig idd, iedereen is er op andere momenten klaar voorquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:17 schreef Zoë23 het volgende:
Coco
Wilde voor mijn 20e al kinderen. Blij dat ik gewacht heb tot ik huisje boompje beestje (en diploma) met vriend. Was op mijn 21e al klaar met HBO en daarna aan t werk. Was er ook helemaal klaar voor om moeder te worden
Om de leeftijden te zien is idd leuk!
Twinkle
Schandalig!voor de 6mnd! Beterschap voor je meisje
S was vandaag wakker van 11:30 tot 19:00 .. Tijdens het wandelen is ze even in slaap gevallen maar daarna weer wakker. Sinds 22uur slaapt ze pas
De hele dag vrolijk en gezellig maar slapen wilde ze niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |