Het zit niet altijd mee in het leven van een klusser; zo hadden wij een vaatwasser die lekte, en toen de monteur langskwam toen lekte hij niet meerquote:Op zondag 7 juli 2013 22:08 schreef Gieliovd het volgende:
Niemand, niemand liked mijn nieuwe achterpui![]()
En ik ben er zo blij mee....
[quote]
Dat zo zomaar met het mooie weer te maken kunnen hebben !
Maar het is toch hartstikke mooi geworden zo ? Een hele verbetering met dat de pui die er inzat !![]()
Fijn gevoel ook he ? Om af en toe zaken gewoon te laten doen door anderen![]()
[quote]
Vandaag de douchedeur profielen aan de muur gemonteerd. Helaas moest ik 3 keer naar de bouwmarkt om kleine schroefjes en kit enzo te halen, moet toch netjes. Helaas sloeg ook in de middag knallende koppijn toe dus het ging niet lekker meer. Dus weer gedouched achter plexi en een handdoek op de grond![]()
Week nummer 2 bij de nieuwe baas, dus zal wel weinig avonduurtjes hebben.
Thanksquote:
Aha, ik vroeg me al af hoe het met je vaatwasser afgelopen was. Rubbernieuwigheid dus zullen we maar zeggen, moest zich nog een beetje zetten. Houd het in de gaten zou ik zeggen... ken nog wel iemand, dus gebruikt hem gewoon maar niet meer omdat hij lekt.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het zit niet altijd mee in het leven van een klusser; zo hadden wij een vaatwasser die lekte, en toen de monteur langskwam toen lekte hij niet meer![]()
Hij zal wel geschrokken zijn ofzo![]()
Suc6 trouwens nog met je nieuwe baan !
Op het moment is het soms net een soap serie; o.a. met een tegelzetter die niet kwamquote:Op zondag 7 juli 2013 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Thanks
Spanband deuk getrokken in het hout wat best opvalt, diverse deukjes en putjes en krassen in de nieuwe aflak, met verplaatsen van de kar naar achter 't huis ook schade... etc.
[..]
Aha, ik vroeg me al af hoe het met je vaatwasser afgelopen was. Rubbernieuwigheid dus zullen we maar zeggen, moest zich nog een beetje zetten. Houd het in de gaten zou ik zeggen... ken nog wel iemand, dus gebruikt hem gewoon maar niet meer omdat hij lekt.
Thanks voor de succeswens, het is pittig!
Het maakt volgens mij niet uit of je dure of goedkope spullen mag monteren. Bijgeleverde schroeven en pluggen gaan hier in een emmer. Deze schroeven en pluggen bracht ik daarna naar mijn zager die ze inmiddels ook al niet meer wil hebben. Laatste keer een douchewand gemonteerd met bijgeleverde RVS schroeven van 7 cm. Ze zijn werkelijk allemaal afgebroken. Profiel op de kop gezet en ik kon, gelukkig, keurig nieuwe gaten boren. Alle Heco RVS schroeven 5x80 zaten muurvast, vijf per glas wand in een bagger muurtje.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:33 schreef 4wood het volgende:
Hier een recht model opgehangen vorige week, God****** wat een geneuzel was dat. Scheurden van 2/5 RVS pisbakschroeven de kop eraf bij het aandraaien. De andere 3 durfde ik niet meer aan te draaien. Netjes voorgeboord, maar die KUT-goedkope zooi mocht fabrieks-af weer niets kosten natuurlijk.
Braampjes in en buiten het PVC pijpje glad maken. Even een potje met zeepsop er bij. PVC pijpje er goed in dopen en dan door het hoekje strijken. Daarna kan je de overgebleven kit zo uit het PVC pijpje tikken in de zeepsop. Daarna pijpje weer insoppen en de rest doen. Met een klein kwastje, nat gemaakt met zeepsop, lichtjes nastrijken en je hebt een prachtige kit naad.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:43 schreef 4wood het volgende:
Je kan het nog met een schuin gezaagd PVC pijpje proberen?
Wat voor merk gebruik je ??? Toch wel een beetje merk en niet van die huis shit zooi van een bouwmarkt of de action.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:20 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb dat stukje gereedschap aan de kant gemieterd en heb een stuk PVC gepakt, ontbraamd... gedoopt in mijn potje.. werkt ook niet. Radius was te groot.
Als het morgen lelijk is dan trek ik het eruit en dan maar een grotere kitrand die wel netjes te maken is. Toch maar zo'n kitlepel kopen.
Transparante kit helpt trouwens ook niet echt mee, zag geen f*ck haha
En hoe gaat het in de werkplaats in Gouda ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:32 schreef Gieliovd het volgende:
ThanksIk doe m'n best haha.
@jpajs: ik gebruik meestal een van de duurdere.
Hoe heb je dat nou uiteindelijk gedaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:38 schreef Gieliovd het volgende:
- De douchedeuren zijn gekit, was prima gelukt met een mooi smal randje.
Hoewel ik veel minder lang bezig ben dan de gemiddelde KW'er met een verbouwingstopic begrijp ik je volkomen hoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:54 schreef Gieliovd het volgende:
Haast is een groot woord - ik wil dat het af komt want ik wil door met m'n "leven".
Dat denk je maar ! Tot dat je net daar in een hoek een bepaalde leiding toch achteraf anders wilt leggen of net dat ene wandcontactdoosje er nog even bij wilt maken.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef 4wood het volgende:
[..]
Hoe heb je dat nou uiteindelijk gedaan?![]()
Succes met het boren/frezen/hakken. Daarna heb je de meeste stofbende wel gehad hoor! Ik had er best een hekel aan, maar na het aftekenen heb ik alles in 1 dag geboord en gehakt, toen zat het erop.Kun je daarna lekker met je buigveer spelen.
De mensen bij de plaatselijke bouwmarkt kennen mij onderhand al bij voor en achternaamquote:Hoewel ik veel minder lang bezig ben dan de gemiddelde KW'er met een verbouwingstopic begrijp ik je volkomen hoor.Ben zelf al in geen maanden meer op stap geweest, en zie niet veel meer mensen dan wat vrienden, m'n collega's, ouders en wat volk bij de bouwmarkt.
Dat kitten? Gewoon, kit in het randje gespoten.. plantenspuit met zeepsop erop, vinger in het potje met zeepsop en gewoon afgestreken met m'n vinger. Het is maar een klein randje transparant siliconenkit tussen het muurprofiel en de tegel.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef 4wood het volgende:
Hoe heb je dat nou uiteindelijk gedaan?![]()
Succes met het boren/frezen/hakken. Daarna heb je de meeste stofbende wel gehad hoor! Ik had er best een hekel aan, maar na het aftekenen heb ik alles in 1 dag geboord en gehakt, toen zat het erop.Kun je daarna lekker met je buigveer spelen.
Welk merk verf gebruikt ie?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:38 schreef Gieliovd het volgende:
Verders overleg met de buurtjes welke kleur ze hebben gebruikt, blijkt G0-05-85 te zijn, mergelwit. Dus die ga ik ook maar aan de schilder verzoeken. Is ons portaaltje ook gelijk gekleurd, boeiboorden etc. Schilder begint eind deze week of begin volgende week, die gaat het hele huis buitenom in de lak zetten. Hoef ik het niet te doen!
Perfect spul. Het vloeit heel erg, dus dunne laagjes aanbrengen, anders krijg je druipers.quote:
Vraag om XD gloss, dat spul gaat het langst mee van de rubbol serie volgensmij. Werkt inderdaad zeer prettig, vloeit mooi uit ook. Ben zelf ook lekker met de buitenboel bezig, helaas wat meer werk dan verwacht door achterstallig onderhoud...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Perfect spul. Het vloeit heel erg, dus dunne laagjes aanbrengen, anders krijg je druipers.
Hangt ook van de toepassing af. Ik geruik een Sikkens verf die siliconen bevat. Er is ook een Sikkens Cetal, voor enigszins vochtig hout.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
Vraag om XD gloss, dat spul gaat het langst mee van de rubbol serie volgensmij. Werkt inderdaad zeer prettig, vloeit mooi uit ook. Ben zelf ook lekker met de buitenboel bezig, helaas wat meer werk dan verwacht door achterstallig onderhoud...
Wat een mazzel dan dat het minder weer gaat worden aankomend weekendquote:Op zondag 21 juli 2013 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Zo was me weer een dagje. Wat een HITTE om te klussen, kanonnen. 29 graden op de overloop/huiskamer. Lekker eigenwijs alles tegen elkaar open overdag.
[........]
Als het volgend weekend weer zo warm is ga ik denk ik een stuk minder doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje jammer. Hij werkt een beetje gemakzuchtig, maar ik zit hem gewoon achter de broek aan. Hij zal wel schijtziek van me worden na verloop van tijd, maar kom op, een schilder die van alles half doet.
Het komt verder in de lak en een hoop ziet er ook wel goed uit. Dan zie ik over een paar jaar wel om het zelf lekker opnieuw te doen, nu staat het maar lekker in de lak.
Verders.... hele hectische week. Het is echt een pestbende in huis boven en beneden. Overal zaagsel, gereedschap, troep, zakken, materiaal...
Deur ingekort en geschaafd, raam idem. Schuurwerk. Dozen boren, leidingen plaatsen, meetwerk... zo blijven we wel bezig.
Al met al de conclusies van deze week:
- Uitbesteden voldoet nooit aan mijn (reeds zeer sterk verlaagde) lat van eisen
- Werk + klussen + sociaal leven + leven -+
= tijdje lang
en daarna
![]()
![]()
- Simpele klussen duren soms heel lang
Laat die handjes wapperen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die handjes wapperen!
Als cvboer heb daar weer geen moeite mee.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:52 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat kitten? Gewoon, kit in het randje gespoten.. plantenspuit met zeepsop erop, vinger in het potje met zeepsop en gewoon afgestreken met m'n vinger. Het is maar een klein randje transparant siliconenkit tussen het muurprofiel en de tegel.
Dat komt goed, het is boven een grote bende dus dat is niet zo erg.
Waar ik tegenop zie is het aanleggen van de CV voor de woonkamer. Dan moet ik gaan breken vanaf het souterrain en daar is mijn "propere" paleis nu. Das nie leuk!
Geen idee. In of tegen het plafond wellicht?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Nu ik dit zo tik trouwens, ik wil altijd al 7.1 surround hebben bij m'n TV maar ik heb nu voorbereidingen voor 5.1 dus 2 speakers voor en achter en een center. Als ik er nog 2 in het midden wil... hmm waar laat je die in een open kamer?
Neem je toch zoiets: http://link.marktplaats.nl/670091997 en doe je er wit speakerdoek op. Klinken goed, ik heb ze zelf ook hangen als surroundspeakersquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:16 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, die optie ligt voor de hand, maar dan heb je zo'n zwart kastje aan je stuc plafond hangen of van die afzichtelijke ronde speakers in je plafond.....
Je wil, lijkt mij, al je spreakers ongeveer even hoog (oor-hoogte) ophangen... 2 van je 7 speakers een paar meter hoger ophangen geeft denk ik een heel rare ruimtelijke ervaring?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen idee. In of tegen het plafond wellicht?
In de bioscoop zitten ze toch ook in het plafond? Gewoon proberen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:09 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Je wil, lijkt mij, al je spreakers ongeveer even hoog (oor-hoogte) ophangen... 2 van je 7 speakers een paar meter hoger ophangen geeft denk ik een heel rare ruimtelijke ervaring?
Ze zijn circa 2,5 cm dik, en wegen 5 Kg per stuk. Het frame is compleet van metaal, ongeveer formaat A3. Als je wilt meet ik ze exact op als ik thuis ben.quote:
Ik meet ze net even op, maar ze zijn zelfs 520 x 370 mm.quote:
Ach, een bosje 100m 5/8 gele pvc buis hoogstens een euro of ¤ 20,-quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:01 schreef Gieliovd het volgende:
Wut? PVC pijp? Iets van 16 cent ofzo. En bij de Hornbach dacht ik 11 cent ofzo.
Straks ff tellen anders rij ik uit werk ff langs de Hornbach v.d. week.
Er gaat toch best wel wat PVC in dat huis haha.
Yup, maar ja alles gaat gefaseerd en we zien wel waar we tegenaan lopen. Mijn ervaring is dat ik bij de prof bouwmarkt niet veel goedkoper uit ben. Tja, misschien als ik bij de TU meteen 400 meter pvc bestel ofzo maar verder. Bouwmaat is echt duuuuur met een aantal dingen die ik heb bekeken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:47 schreef Erasmo het volgende:
Valt mee qua prijs, maar ik blijf het frappant vinden dat je niet langs de prof. bouwmarkt gaat gezien de hoeveelheid spullen die je koopt
Klopt, klopt. Achteraf wederom. Ik dacht, ach stoffig is het toch en die slijptol heb ik al. Een cheap pakkie schijven en gaan met die banaan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:16 schreef 4wood het volgende:
Jeetje Gieliovd, sleuf je die vrezen met een haakse slijper?Zo'n muurfreesje van Ferm koop je voor ¤100,- en dan ben je ook direct 95% van je stof kwijt als je je stofzuiger erop zet.
![]()
Nog ff en dan kan het plafond er weer tegenaan, dan lijkt het er al heel snel weer op iets bewoonbaars. Succes!
Housewarming partyquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:25 schreef Gieliovd het volgende:
..............
Jaaaa dat is het doel!! Binnenkort plafond, stuken en hoppaaaaa.... Dan ga ik er wonen, ben er klaar mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de specs 2 mm dik, mooi met anti kalk nopjes etc.. 30 cm in doorsnede, dus mijn CW5 kan lekker werken. Daar heb ik hem uiteindelijk voor.
Verder:
- Weer 70 meter rachels verder aan de plafondbalken
- Weer 80 meter PVC verder tegen het plafond
- 2 kuub puin uit de voortuin armer
- Keuken leeggeruimd
- Afspraak gemaakt voor ketelkeuring voor de garantie
- Keuken apparatuur in een webshoppie aangeklikt en vervolgens de bank maar gebeld voor een hypotheekverhoging
- De schilder is voor 80% klaar en nu weer bonje
Voor de liefhebbers:
Isolatie, rachels, PVC, CV... wordt druk boven dat plafond. FF lampie ophangen psssssst![]()
Daar komt ooit de keuken te staan, maar dan....
- Gas
- Elektra (4 groepen denk ik maar + loze pijp, verlichting)
- Water
- Afvoer
En voordat ik elektra kan aanleggen, en de rest, is het wel handig te weten waar wat komt te zitten... dus een keuken uitkiezen
[ Bericht 7% gewijzigd door Gieliovd op 20-08-2013 19:38:32 ]Laat die handjes wapperen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |