quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:48 schreef Apekoek het volgende:
Iemand nog een goede suriname iphone app tip? Volgende maand ga ik er naar toe, heb een app nodig met gps kaart en bezienswaardigheden.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:10 schreef Feeeeble het volgende:
Als ik het financieel ga redden wil ik denk ik begin volgend jaar naar Suriname en anders wordt het later in het jaar. Maar ik wil heel graag een beetje regenseizoen meemaken. Kan dat nog als je begin/half februari gaat of is het dan echt helemaal voorbij?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:15 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet isMaar die zijn er dan dus helemaal niet meer?
Mijn reactie gepost in dat andere topic.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:16 schreef Feeeeble het volgende:
Hallo allemaal,
Zouden jullie mij misschien iets meer duidelijkheid kunnen geven?:
[..]
[..]
Thanks!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:22 schreef krioro het volgende:
[..]
Mijn reactie gepost in dat andere topic.
Een hele dag keiharde regen is wel een beetje te veel van het goede jaquote:Op zondag 16 juni 2013 04:50 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik heb eind maart een hele dag keiharde regen gehad. Het was heerlijk, maar zonde van mn dag. Heb de hele dag niks meer gedaan helaas.
Yep!quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:38 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij is spreker op een vredesbijeenkomst of iets dergelijks in China toch
quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Gewoon alsof Al Qaeda de Nobelprijs voor de vrede krijgt.
Oeh hij kijkt alsof iemand hem echt heeft wakker gemaakt en hij diegene daarna heeft gevierendeeld...quote:
Credits voor die smiley gaan naar jna: ONZ / [Fernandes #216] Suikervadersquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:40 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hey cool, ik ga jouw smiley jatten.
[ afbeelding ]
Ik ga hem in elk geval overal in VBL gebruiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:41 schreef krioro het volgende:
[..]
Credits voor die smiley gaan naar jna: ONZ / [Fernandes #216] Suikervaders
Begin dan dat eten te plannen. Dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:37 schreef AJ1987 het volgende:
[..]
Ai dus niet meer in het topic gekeken![]()
Maar misschien weer eens eten bij Warung Mini?
Eind november is prima.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:29 schreef PeRi het volgende:
[..]
Wordt wat krap.. Eind november? (Ik ga met vakantie begin nov)
lekker naar de zonquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef AJ1987 het volgende:
[..]
Eind november is prima.
Waar ga je op vakantie?
Wordt het weer Rotterdam?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:54 schreef AJ1987 het volgende:
Ik ga nu een lekkere homemade nasi eten.
23 November kan ik niet. Misschien dan maar inderdaad doordeweeks iets plannen
Welke speciale rechten dan?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:45 schreef Ron.Jeremy het volgende:
20 december 2013 - 23:51
Historische aanname PSA-wet
In De Nationale Assemblée (DNA) is vanavond de wet Personen van Surinaamse Afkomst (PSA) aangenomen met algemene dertig stemmen. De ontwerpwet die een initiatief was van de coalitie werd ook gesteund door alle oppositionele partijen in het parlement. Er wordt gesproken van een historisch moment.
DNA-voorzitter Jennifer Geerlings-Simons is zeer ingenomen met de aanname van de PSA-wet. “Wij hebben geschiedenis met elkaar geschreven. Dit is meer dan gewoon een reisdocument. Wij hebben ons volk met Surinamers die over de hele wereld verspreid zijn met elkaar verenigd”, zei de voorzitter vanavond in haar felicitatieboodschap in het parlement.
De wet definieert iemand als PSA als die niet in het bezit is van de Surinaamse nationaliteit, maar die wel in Suriname is geboren of wiens ouders of grootouders van Suriname afstammen. André Misiekaba (Megacombinatie/NDP) zei dat de wet de basis heeft gelegd om meerdere zaken te kunnen regelen zoals de dubbele nationaliteit.
De wet maakt het mogelijk dat mensen met een PSA-status een aantal speciale rechten krijgen in Suriname. Mensen moeten hiervoor dan wel eerst de PSA-status accepteren.
http://www.srherald.com/suriname/historische-aanname-psa-wet/
quote:Grootouders
Mensen van wie de grootouders of ouders in Suriname zijn geboren of die zelf in Suriname zijn geboren, komen in aanmerking voor een PSA-status. Ze mogen niet stemmen, maar wel tijdelijk of voorgoed wonen en werken in het land.
De grootste groep mensen die hiervoor in aanmerking komt, zijn de ongeveer 350.000 Surinaamse Nederlanders die in Nederland wonen.
De Stichting Collectief Overzee Suriname noemt de aanname van de wet een mijlpaal bij het herenigen van het Surinaamse volk en zijn diaspora. "Er is vorm en inhoud gegeven aan het Surinamegevoel dat wij erbij horen en een ondeelbaar volk zijn."
Het is weer koud he, we krijgen even een opleving rond de feestdagen om de menu's te bespreken...quote:
Pom.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is weer koud he, we krijgen even een opleving rond de feestdagen om de menu's te bespreken...
Hier daal bhaat eling vandaagquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is weer koud he, we krijgen even een opleving rond de feestdagen om de menu's te bespreken...
Vandaag bhaat met geitenvlees hier.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik gister bami, vandaag weet ik nog niet.
Ik vrees voor iets met broccoli...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:52 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Vandaag bhaat met geitenvlees hier.
Vandaag kip hier.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:01 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vrees voor iets met broccoli...
Het was gister trouwens ouderwetse, simpele baka bhaat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:28 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Vandaag kip hier.
En spinazie.
Door jou lust ik nu bhoedjal bhaatquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het was gister trouwens ouderwetse, simpele baka bhaat.
Iedere verjaardag vertelt mijn moeder steeds het verhaal dat ik op de kleuterschool baka bhaat wilde trakteren in de klas. En dus zwaar pissed was toen het kaasstokjes bleken te worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Door jou lust ik nu bhoedjal bhaat
Hahahahaha ik zie je voor me, schattig boos kleutertje Donniequote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Iedere verjaardag vertelt mijn moeder steeds het verhaal dat ik op de kleuterschool baka bhaat wilde trakteren in de klas. En dus zwaar pissed was toen het kaasstokjes bleken te worden.
Lol.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Iedere verjaardag vertelt mijn moeder steeds het verhaal dat ik op de kleuterschool baka bhaat wilde trakteren in de klas. En dus zwaar pissed was toen het kaasstokjes bleken te worden.
Kind gekregenquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:59 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Eindelijk leven hier, waar waren jullie mang?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |