Goed alleen zijn wanneer je samen bent? Of wanneer je al alleen bent en dan specifiek alleen zijn? Ik richt een beetje op het punt van, stel je hebt niks, je krijgt een auto, en die wordt dan weer afgepakt. Dan mis je de auto, maar had je die auto niet gehad, had je niks gemist.quote:
als je 7-8 jaar ouder ben dan je studiegenoten, hoe ga je ermee om? hoe kan het dat het niemand wat kan schelen?quote:Op maandag 22 april 2013 12:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Een Bachelor heb ik ook wel, maar ik zit nu ook aan het eind van de Master. Ik wil heel graag mijn Master nog halen, maar ik heb daar wel nu heel erg veel hulp bij nodig. Ik heb de hulp nodig welk ik vroeger niet gekregen heb. Ik ga nu niet meer stoppen.
Voor het oplossen van die oneerlijkheid ben ik nu een systeem aan het bouwen en daar wil ik graag op afstuderen.
Hoi,quote:Op maandag 22 april 2013 17:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoi zomertweevogel. Hoe gaat het met je?
Zeer herkenbaar.quote:Op maandag 22 april 2013 18:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goed alleen zijn wanneer je samen bent? Of wanneer je al alleen bent en dan specifiek alleen zijn? Ik richt een beetje op het punt van, stel je hebt niks, je krijgt een auto, en die wordt dan weer afgepakt. Dan mis je de auto, maar had je die auto niet gehad, had je niks gemist.
Sommige depressies liggen toch ook wel in het gegeven dat mensen te weinig sociaal contact hebben en zich niet goed genoeg voelen voor anderen. Iets waar ik zelf toch ook wel vaak mee sukkelde.
Het kan me niet veel boeien eigenlijk. Ik moet op mijn eigen zaken letten en mijn eigen werk afronden. Het is bij ons ook niet zo dat je moet komen voor een gesprek als je wat langer bezig bent dan normaal. Ze hadden gewoon een oproep naar me moeten sturen, want vanuit mezelf deed ik dat niet. Ik heb dat ook tegen ze gezegd. Dat vonden ze wel een goed punt, maar ze moeten wel van tevoren weten of je hulp accepteert en dat kunnen ze niet checken.quote:Op maandag 22 april 2013 20:34 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
als je 7-8 jaar ouder ben dan je studiegenoten, hoe ga je ermee om? hoe kan het dat het niemand wat kan schelen?
Nee, ik ben niet verhuisd, maar qua sociaal leven lijkt het alsof ik elke week naar een andere plek verhuisde. Dan heb je geen tijd om iets op te bouwen en zit je met niks.quote:Op maandag 22 april 2013 18:25 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ben jij hiervoor verhuisd? Ik ben heel benieuwd, ik wil mijn leven ook wel wat veranderen namelijk.
Baas! En nu ook gaan ook!quote:
Die singles zullen niet allemaal zoals ik zijn denk ik, dus dan is de kans aanzienlijk dat ik voor de rest van mijn leven alleen blijf.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! En nu ook gaan ook!
Las overigens dat het aantal single huishoudens in NL weer groter aan het worden is. Best jammer, samen is vaak toch net ff wat gezellig ivg met alleen zijn.
Mooie zin, dat alles passeren zal. Maar zijn er nooit momenten dat jij niet toch blijft vasthangen in de ervaring als het even niet goed of minder goed gaat?quote:Op maandag 22 april 2013 13:49 schreef Gray het volgende:
Voel ik me slecht, dan voel ik me slecht, maar ik weet dat het passeren zal. Voel ik me goed, dan voel ik me goed, maar ik weet dat het passeren zal. Passeert niets, dan passeert niets, maar ik weet dat het passeren zal. Passeert iets, dan passeert iets, maar ik weet dat het passeren zal.
Dit is een levensfilosofie, of beter gezegd een manier van leven, dat mij doorgaans een heel vredige ervaring geeft, een soort flow.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:44 schreef Detroit het volgende:
[..]
Mooie zin, dat alles passeren zal. Maar zijn er nooit momenten dat jij niet toch blijft vasthangen in de ervaring als het even niet goed of minder goed gaat?
Stress in betere tijden dus eigenlijk?quote:Op het moment gaan er namelijk gigantisch rotgevoelens door mij heen van tijd tot tijd. En ja, ik kijk ernaar en ze gaan uiteindelijk weer weg, maar ik heb wat minder die vredige ervaring die jij beschrijft.
Wat er bij mij meer op komt zetten is het gevoel dat ik me dalijk weer schrap moet zetten als er zo'n golf van mindere gevoelens om de hoek komt kijken. Ik ben meer bezig met het feit dat dit gevoel weer terugkomt zogezegd dan dat het passeert.
Ik snap wel dat dat niet de juiste manier is om te benaderen, maar zo gaat het desondank wel. Ik probeer mijn mindset ook wat te veranderen, maar dat gaat nog niet zo snel..
Ik zit een beetje tussen jullie in in die zin. Ook twijfel dat het blijft vasthangen maar wel de woorden van Gray in mn hoofd kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:44 schreef Detroit het volgende:
[..]
Mooie zin, dat alles passeren zal. Maar zijn er nooit momenten dat jij niet toch blijft vasthangen in de ervaring als het even niet goed of minder goed gaat?
Op het moment gaan er namelijk gigantisch rotgevoelens door mij heen van tijd tot tijd. En ja, ik kijk ernaar en ze gaan uiteindelijk weer weg, maar ik heb wat minder die vredige ervaring die jij beschrijft.
Wat er bij mij meer op komt zetten is het gevoel dat ik me dalijk weer schrap moet zetten als er zo'n golf van mindere gevoelens om de hoek komt kijken. Ik ben meer bezig met het feit dat dit gevoel weer terugkomt zogezegd dan dat het passeert.
Ik snap wel dat dat niet de juiste manier is om te benaderen, maar zo gaat het desondank wel. Ik probeer mijn mindset ook wat te veranderen, maar dat gaat nog niet zo snel..
Nee, meer een beeld wat ik krijg door het lezen van heel veel stukken tekst.quote:
Ik denk aantal uren slapen beter is ivg met vroeg slapenquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:45 schreef FAUSTI het volgende:
En op tijd naar bed wil ook helpen als je slecht in je vel voelt.
Dat merk ik hier ook; een aantal goede nachten met veel slaap en ik kabbel weer aardig rustig de dag doorquote:Op woensdag 24 april 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk aantal uren slapen beter is ivg met vroeg slapen
Daar ben ik eigenlijk niet mee eens. Bij mij is het meer van: 23:00 uur naar bed, 02:00 uur slapen en 01:00 uur naar bed 02:00 uur slapen. Ik denk dat ik een avondmens ben.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je ook genoeg slapen. Feit is dat in de ochtend iedereen begint te leven en als je pas rond 2/4 uur in de nacht gaat slapen... Daar door slaap je een stuk onrustiger. Maar dit is FOK! dus mijn one-liner zal wel weer uitlopen tot een grote discussie... Word je ook onrustig van oeverloos discussies voeren over onbelangrijke dingen.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, slaap zelden voor 2u tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk niet mee eens. Bij mij is het meer van: 23:00 uur naar bed, 02:00 uur slapen en 01:00 uur naar bed 02:00 uur slapen. Ik denk dat ik een avondmens ben.
Het steeds mindere aantal uren zorgde onder andere voor mijn burnout destijds.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, slaap zelden voor 2u tegenwoordig.
Het aantal uren dat je slaapt kan echter wel een positieve uitwerking hebben op je stemming, ik gok dat dat bedoeld wordt.
Dat merkte ik ook in de weken voordat ik uitviel, soms maar een uurtje slaap. Daar word je na een paar dagen behoorlijk min vanquote:Op woensdag 24 april 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het steeds mindere aantal uren zorgde onder andere voor mijn burnout destijds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |