abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127475293
Maar eens vraagje van een noobie.
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop af ;( Sindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch :D) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.

Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh.. :{
pi_127476205
Aanloop knop? Decompressie bedoel je?

Aanlopen is nou juist net geen startknopje :+

Ik zou de carb even goed schoonmaken, nieuwe bougie erin, even kijken of die vonkt en zo ja dd handel weer in elkaar.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:35:42 #203
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127563633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan niet je scooter verkopen want die is best handig erbij :Y
Ik denk dat als ik weer werk heb en uiteindelijk mijn motorrijbewijs heb gehaald en een motor heb, dat ik dan uiteindelijk wel de scooter verkoop.
Voor de winterdag en de boodschappen wil ik dan een simpel Suzuki Alto-achtig koekblik kopen, maar voor de rest wil ik dan de motor als dagelijks vervoer gaan gebruiken.
En ik wil ook nog naast mijn mountainbike een racefiets aanschaffen op termijn. En een motor en een auto en een mountainbike en een racefiets en een scooter wordt mij dan wat te gortig 8-)

Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek, dus voorlopig hou ik het bij mij scootertje :Y

Ik zit nu trouwens voor het eerst in 18 jaar tijd zonder auto, en ik mis het eigenlijk helemaal niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:36:41 #204
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127563660
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het?
Aankomend weekend van mij ga ik waarschijnlijk ook een kopen :)
En, geslaagd voor een scooter?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:48:16 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127563958
brommer, motor, twee racefietsen, mountainbike en twee stadsfietsen (plus een extra) past hier dus zolang het past gewoon doen _O_

maar nee, geen auto, nooit nodig.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:49:39 #206
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127563987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop af ;( Sindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch :D) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.

Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh.. :{
e50 blok? zonder kickstart?

je hendel aan stuk, kabel of hendel op het blok is stuk?
pi_127564164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:

Slopen is zonde.
Wat kleine dingetjes doen en hij loppt weer.

Carb schoonmaken, nieuwe pakkingen, ontsteking afstellen, nieuwe bougie, schone mengsmering erin (oude eruit), nieuwe olie en hij loopt weer.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_127564166
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.
Maandagochtend om 07:00 uur heb ik pas weekend. En dan moet ik eerst ff uitbrakken van de nachtdiensten.

Dinsdag ga ik ff kijken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:00:42 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127564315
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.
Maandagochtend om 07:00 uur heb ik pas weekend. En dan moet ik eerst ff uitbrakken van de nachtdiensten.

Dinsdag ga ik ff kijken. :)
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?
A murky, forgotten land.
pi_127564856
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.

Dus die gaat er wel uit ja.

Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.

De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).

Of ik dat vol ga houden geen idee. :D
vosss is de naam,
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:43:45 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127565468
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.

Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.

De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).

Volgens mij kwam jij ook uit 1976 8-) en heb jij ook al heel lang je rijbewijs, correct? Ik iig geval wel. En hoewel ik het niet had verwacht, mis ik mijn auto geen moment eigenlijk, ondanks dat ik in 18 jaar tijd nooit zonder heb gezeten. Dat went verbazingwekkend snel. Ik had mijn auto al veel eerder de deur uit moeten doen vind ik nu. Met dat geld wat je bespaart kun je veel leukere dingen doen ben ik nu eindelijk achter. Het is maar een vervoermiddel en als je die eigenlijk niet nodig hebt is het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
Wat dat betreft ben ik er wel 'blij' om dat ik nu in een mindere financiėle situatie zit: dat heeft me er uiteindelijk toe aangezet om een scooter te kopen ipv een auto, en die scooter heeft mij weer doen besluiten om na jįįįren van uitstellen eindelijk nu écht te gaan voor een motor :Y

Nu alleen nog hopen dat het sollicitatiegesprek maandag goed gaat.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:59:52 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127565982
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:

[..]

25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?
pi_127574618
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).

Buiten dat doet een motor geen 1 op 40 en een scootertje wel.

Die ik op het oog heb past als het goed is net aan op de fietslift naar de kelder.

[ Bericht 1% gewijzigd door vosss op 09-06-2013 08:25:34 ]
vosss is de naam,
pi_127574653
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens mij kwam jij ook uit 1976 8-) en heb jij ook al heel lang je rijbewijs, correct? Ik iig geval wel. En hoewel ik het niet had verwacht, mis ik mijn auto geen moment eigenlijk, ondanks dat ik in 18 jaar tijd nooit zonder heb gezeten. Dat went verbazingwekkend snel. Ik had mijn auto al veel eerder de deur uit moeten doen vind ik nu. Met dat geld wat je bespaart kun je veel leukere dingen doen ben ik nu eindelijk achter. Het is maar een vervoermiddel en als je die eigenlijk niet nodig hebt is het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
Wat dat betreft ben ik er wel 'blij' om dat ik nu in een mindere financiėle situatie zit: dat heeft me er uiteindelijk toe aangezet om een scooter te kopen ipv een auto, en die scooter heeft mij weer doen besluiten om na jįįįren van uitstellen eindelijk nu écht te gaan voor een motor :Y

Nu alleen nog hopen dat het sollicitatiegesprek maandag goed gaat.
Jep 76 hier en ook nooit zonder auto gezeten. Hele tijd zelfs 2 auto's gehad; een Xerxes 2,5L V6 en die Lancia Delta Turbo. Gekkenhuis.

Ik had ook nog nooit uitgerekend wat een auto nou eigenlijk kost op een jaar.
Als ik de auto de deur uit zou doen en geen andere zou nemen dan bespaar ik met aanschaf van die scooter van om en nabij de 1600 euro met sloten en helmen enzo erbij al het eerste jaar 1600 euro. En dan is die scooter dus al gekocht en een heel jaar tanken en verzekering erbij.

Althans moest het zo zijn dat ik vanaf vandaag niet meer kon carpoolen, maar dat speelt pas in januari.

En nou heb ik dus besloten om dan maar in de zomer alvast die scooter te nemen. Beter kan ik eraan wennen als het fijn weer is denk ik dan. Als ik ineens van een warme auto in de winter naar steenkoud op een scooter moet dan gaat me waarschijnlijk de zin over. Dus in de zomer de overstap maken en maar zien hoe het gaat straks als het weer slechter weer wordt.

:)
vosss is de naam,
  zondag 9 juni 2013 @ 15:34:56 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127582672
Net even getankt en ik had een verbruik van 1 op 37,5 (super plus 98) _O- _O_
A murky, forgotten land.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:13:07 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127584095
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 08:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).

Buiten dat doet een motor geen 1 op 40 en een scootertje wel.

Die ik op het oog heb past als het goed is net aan op de fietslift naar de kelder.
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden ja
pi_127585037
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden ja
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.

Hooguit 5 minuten langer denk ik.
vosss is de naam,
pi_127605764
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.

Hooguit 5 minuten langer denk ik.
ik rijd ook regelmatig een stuk, en met de scooter ben ik vaak sneller dan met de auto :)

het verschil tussen overal moeten wachten.. of er tussen door kunnen :P
pi_127608094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
brommer, motor, twee racefietsen, mountainbike en twee stadsfietsen (plus een extra) past hier dus zolang het past gewoon doen _O_

maar nee, geen auto, nooit nodig.
Haha, same :+ Een motor (GSF600), tot vorig jaar een brommer (FDX50) die nu helaas gejat is, een mountainbike, een racefiets en een stadsfiets :+

Vervoer op twee wielen _O_ Zeker in de stad ongeėvenaard door welke auto dan ook. Maar inderdaad, een simpel scootertje is vaak nog sneller omdat je over fietspaden kunt :) Een motor zit binnen een seconde over de top van een scootertje, maar als je anderhalve seconde later weer voor hetzelfde stoplicht staat (vooraan natuurlijk, maar wel naast hetzelfde scootertje) schiet het nog niet echt op. Als je nog geen motorrijbewijs hebt, zou ik voor zoiets inderdaad ook een scooter aanschaffen :)

Of eigenlijk zou ik dan een schakelbrommer aanschaffen, maar goed, idee is hetzelfde.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_127654374
Natuurlijk weer een topic aangemaakt zonder goed te lezen dus ook maar even hier plaatsen.

In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets.

Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan
Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.

Eisen:
- betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb)
- snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit
- omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch.
- budget max 600 euro incl evt helm

Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeėn.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_127672488
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Geslaagd.

Kymco Like uit 2009. Morgen wordt ie geleverd :)
vosss is de naam,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30:27 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127673176
Beter *O*
En stiekem toch best wel leuk he :Y
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:40:14 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_127673543
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:23 schreef RoaRRR het volgende:
Natuurlijk weer een topic aangemaakt zonder goed te lezen dus ook maar even hier plaatsen.

In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets.

Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan
Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.

Eisen:
- betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb)
- snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit
- omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch.
- budget max 600 euro incl evt helm

Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeėn.
hoever moet je gaan rijden?
pi_127673814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
Beter *O*
En stiekem toch best wel leuk he :Y
Stiekem wel ja. 2 puike jethelmen erbij. Ik wilde eik een normale helm, maar daar zat ik te kutten met mn bril.
Jethelm hoef ik mn bril niet voor af te doen met op en af zetten.

Die is het geworden. Mooi ouwe lullenmodel inclusief ouwe lullenkoffer waar mn boterhammen in kunnen :+
vosss is de naam,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:01:21 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127674234
Mooi dingetje :Y

Het liefste had ik ook zo'n retro model gekocht, maar helaas was daar het budget niet toereikend voor.
Maar goed, ik ben mezelf al weer aan het verlekkeren op motoren, voor als ik straks, zodra ik werk heb, mijn motorrijbewijs heb.
Suzuki GSX, Honda CBR, Kawasaki YZF dat soort spul :9
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')