quote:Alle Leidse scholen voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs morgen dicht door dreiging
Laatste update: 21-04-2013 | 23:03
Leiden - De politie heeft zondag 21 april 2013 een melding gekregen over een mogelijke schoolshooting op zeer korte termijn in Leiden. Er is door een nog onbekende persoon een bericht op een internetsite geplaatst. De gemeente, politie en openbaar ministerie nemen de zaak zeer serieus. Er is besloten om alle scholen voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs morgen gesloten te houden.
De politie heeft nog niet kunnen achterhalen wie achter het bericht zit. Ook is nog onbekend om welke school en/of locatie het zou kunnen gaan. Gezien de ernst van de dreiging is besloten om geen enkel risico te nemen en blijven alle voortgezet onderwijs en MBO-scholen maandag 22 april dicht. Daartoe is door de scholen in nauw overleg met de burgemeester, de officier van justitie en de leiding van de politie besloten.
Maandag 22 april 2013 zullen alle betrokkenen weer bijeenkomen om de situatie nader te beoordelen. De politie zet haar onderzoek onverminderd voort. Leerlingen en hun ouders zijn voor zover mogelijk vanavond reeds geinformeerd en zullen via de eigen informatiekanalen op de hoogte worden gehouden.
Bellen met 0900-8844
Mensen die over of naar aanleiding van dit bericht informatie hebben voor de politie kunnen bellen met 0900-8844.
Ik ben even de politie bellen, brb.quote:Op zondag 21 april 2013 23:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Haha, schitterend! Ik heb ze lekker mooi tuk met mijn garpje.
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:34:50DIT GEBEURT NIET MIJN KANKER SCHOOL ZIT IN OEGSTGEEST. DIT GEBEURT NIET! MAAK ME WAKKER!!!!! IK WOON MADEKKFACKER IN LEIDEN reageer retweet
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:19:12waarom bedreigen ze onze school niet komop hee!! #bedrijghetrijnlands reageer retweet
Behalve dat je wel wat meer vrije dagjes mag inleveren als ze je pakkenquote:Op zondag 21 april 2013 23:40 schreef datismijnmening het volgende:
Goed voortaan gaat iedereen die een dagje vrij wil zo'n bericht online plaatsen
Bedrijgquote:Op zondag 21 april 2013 23:36 schreef Doodloper het volgende:
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:34:50DIT GEBEURT NIET MIJN KANKER SCHOOL ZIT IN OEGSTGEEST. DIT GEBEURT NIET! MAAK ME WAKKER!!!!! IK WOON MADEKKFACKER IN LEIDEN reageer retweet
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:19:12waarom bedreigen ze onze school niet komop hee!! #bedrijghetrijnlands reageer retweet
Ja, dit zal vast navolging krijgen.quote:Op zondag 21 april 2013 23:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Toch handig, zo konden wij vroeger nooit een dagje vrij regelen
Politie spreekt over een site. Niet per se een forum of social media dus.quote:Op zondag 21 april 2013 23:53 schreef Pino112 het volgende:
Zal het marokko.nl zijn? Denk niet dat iemand op het Viva-forum zoiets gaat zeggen..
youtube.com?quote:Op zondag 21 april 2013 23:54 schreef Zapato het volgende:
[..]
Politie spreekt over een site. Niet per se een forum of social media dus.
Dat zal hem zijnquote:Op zondag 21 april 2013 23:56 schreef Doodloper het volgende:
[ afbeelding ]
geen idee wat betreft betrouwbaarheid, kan ook geen linkje vinden naar die pagina al is het misschien al verwijderd
Hollow points.quote:Op zondag 21 april 2013 23:59 schreef Doodloper het volgende:
de foto staat iig wel echt op de 4chan servers:
[ afbeelding ]
kan alleen de post zelf niet vinden
Ben jij nu echt zo,n lompe mafkees, of doe je dit als een act?quote:Op zondag 21 april 2013 23:40 schreef datismijnmening het volgende:
Goed voortaan gaat iedereen die een dagje vrij wil zo'n bericht online plaatsen
Is het niet een plaatje van google? (hoewel de politie dit waarschijnlijk al even gecheckt heeft.)quote:Op zondag 21 april 2013 23:59 schreef Doodloper het volgende:
de foto staat iig wel echt op de 4chan servers:
[ afbeelding ]
kan alleen de post zelf niet vinden
jawel, maar het kan ook gewoont er illustratie dienen, het bericht zou in principe dan nog wel echt gemeend kunnen zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 00:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is het niet een plaatje van google? (hoewel de politie dit waarschijnlijk al even gecheckt heeft.)
Als et een zelfgemaakt plaatje is zijn de odds helemaal erg natuurlijkquote:Op maandag 22 april 2013 00:02 schreef Doodloper het volgende:
[..]
jawel, maar het kan ook gewoont er illustratie dienen, het bericht zou in principe dan nog wel echt gemeend kunnen zijn.
Radicale feministen kunnen heel gevaarlijk zijn anders.quote:Op zondag 21 april 2013 23:53 schreef Pino112 het volgende:
Zal het marokko.nl zijn? Denk niet dat iemand op het Viva-forum zoiets gaat zeggen..
Ja vind het ook een beetje triest.quote:Op maandag 22 april 2013 00:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stoer hé?![]()
Totdat een dierbare van hem/haar door zo,n psycho wordt afgeknald.
Ik weet niet, als die persoon echt het bericht via een aantal proxies heeft geplaatst dan kan het nog eens lastig worden de dader te vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 00:03 schreef Strani het volgende:
Een grap lijkt waarschijnlijk, maar de poster zal zelf niet het laatst lachen in dat geval.
het gezeik begint pas echt als koters die denken leuk te zijn dagelijks dit soort berichten gaan plaatsen via kanalen waar ze niet te pakken zijnquote:Op maandag 22 april 2013 00:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
tja dat is de zeik met dit soort acties, grote waarschijnlijkheid dat het nep is, maar je zult maar geen actie ondernemen als autoriteit en het blijkt wel echt te zijn, dus ik snap die sluiting wel.
Ja dat is waar, hopelijk vinden ze hem snel.quote:Op maandag 22 april 2013 00:02 schreef Doodloper het volgende:
[..]
jawel, maar het kan ook gewoont er illustratie dienen, het bericht zou in principe dan nog wel echt gemeend kunnen zijn.
(plaatje komt o.a. hier voor: http://www.xdtalk.com/for(...)der.html#post1511657 )
Die proxies zullen ivm. veiligheid misschien gedwongen worden mee te werken aan een zoektocht?quote:Op maandag 22 april 2013 00:05 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik weet niet, als die persoon echt het bericht via een aantal proxies heeft geplaatst dan kan het nog eens lastig worden de dader te vinden.
ja maar voordat ze die proxies kunnen benaderen voor het delen van de gegeven (wat ook nog veel proxyaanbieders weigeren) is het al 12x maandag geweestquote:Op maandag 22 april 2013 00:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Die proxies zullen ivm. veiligheid misschien gedwongen worden mee te werken aan een zoektocht?
Ik zou er niet al te blij mee zijn. Hopen dat ze de grappenmaker danwel aspirantterrorist snel vinden.quote:
tijdverschil US NL het is op zondag een aantal uur nog zaterdag in USquote:Op maandag 22 april 2013 00:09 schreef Greys het volgende:
Hij schreef op zaterdag dat ie dat 'tomorrow' gaat doen?
Da's waar.quote:Op maandag 22 april 2013 00:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja maar voordat ze die proxies kunnen benaderen voor het delen van de gegeven (wat ook nog veel proxyaanbieders weigeren) is het al 12x maandag geweest
Wat moet ik dan? Beven van angst? Natuurlijk vind ik het een debiele actie van die gozer, maar ik ga me niet druk maken hoor. Er zijn genoeg maatregelen genomen om de dreiging te beperken.quote:Op maandag 22 april 2013 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou er niet al te blij mee zijn. Hopen dat ze de grappenmaker danwel aspirantterrorist snel vinden.
Beven hoeft nou ook weer niet maar blij zijn is het andere uiterste.quote:Op maandag 22 april 2013 00:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat moet ik dan? Beven van angst? Natuurlijk vind ik het een debiele actie van die gozer, maar ik ga me niet druk maken hoor. Er zijn genoeg maatregelen genomen om de dreiging te beperken.
Hoe laat was het dan in NL als het bericht op 17.01 staat?quote:Op maandag 22 april 2013 00:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
tijdverschil US NL het is op zondag een aantal uur nog zaterdag in US
Ligt eraan waar de proxies zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 00:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Die proxies zullen ivm. veiligheid misschien gedwongen worden mee te werken aan een zoektocht?
plus het kan zo gaan:quote:Op maandag 22 april 2013 00:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja maar voordat ze die proxies kunnen benaderen voor het delen van de gegeven (wat ook nog veel proxyaanbieders weigeren) is het al 12x maandag geweest
twitter:rachidfinge twitterde op maandag 22-04-2013 om 00:13:07Burgemeester Lenferink van Leiden: dreigement was gericht tegen een specifieke leraar, maar niet duidelijk op welke school. reageer retweet
Blij dat ik kan uitslapen, pissig dat er mensen dom genoeg zijn om zoiets online te gooien als een grap (want ik ga ervan uit dat het een grap is). Een mens kan gemengde gevoelens hebben toch?quote:Op maandag 22 april 2013 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Beven hoeft nou ook weer niet maar blij zijn is het andere uiterste.
Voor zover ik weet nog niks, maar als er niemand op school is kan er ook niemand worden neergeschoten (op school dan).quote:Wat voor maatregelen zijn er zoal genomen, behalve het sluiten van de scholen?
Dat valt reuze mee hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 00:14 schreef Jojoke het volgende:
Het is trouwens bovengemiddeld Engels voor een middelbaar scholier.
twitter:rachidfinge twitterde op maandag 22-04-2013 om 00:14:26Burgemeester Lenferink van Leiden: bij elke schoollocatie staat morgen een aantal agenten. reageer retweet
ach welnee, de gemiddelde tiener van tegenwoordig spreekt al snel goed engels gezien de multilinguale maatschappij tegenwoordigquote:Op maandag 22 april 2013 00:14 schreef Jojoke het volgende:
Het is trouwens bovengemiddeld Engels voor een middelbaar scholier, dus men kan het al inperken door bij de Engelse leraren te vragen wie van hun leerlingen dit geschreven zou kunnen hebben.
Dan kan je hooguit een paar procent van de leerlingen afschrijven, goed plan.quote:Op maandag 22 april 2013 00:14 schreef Jojoke het volgende:
Het is trouwens bovengemiddeld Engels voor een middelbaar scholier, dus men kan het al inperken door bij de Engelse leraren te vragen wie van hun leerlingen dit geschreven zou kunnen hebben.
Nouja, bovengemiddeld voor MAVO2 ja, maar er zitten nog wel wat spel- en taalfouten in. Het is in ieder geval niet iemand met een >9 voor Engels.quote:Op maandag 22 april 2013 00:14 schreef Jojoke het volgende:
ow dat was me niet opgevallen, maar ik weet ook niet wat voor een tijdszone die website hanteert. 17.00 US zou tussen (afhankelijk van 6,7,8, of 9 uurs tijdsverschil) 23.00zaterdag/00.00zondag/01.00zondag en 02.00 zondag kunnen zijn, waarschijnlijk dus net na middernacht op zondagquote:Op maandag 22 april 2013 00:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe laat was het dan in NL als het bericht op 17.01 staat?
Hoeveel tijdsverschil ook alweer? Ik weet dat nooit
Toch niet al te ver in de nacht? Ik zou het dan alsnog geen tomorrow noemen geloof ik.
Dan zal die gozer als die het echt van plan is toch ook gewoon thuisblijven, en dan bijvoorbeeld volgende maand gaan ofzo?quote:Op maandag 22 april 2013 00:15 schreef Pino112 het volgende:
twitter:rachidfinge twitterde op maandag 22-04-2013 om 00:14:26Burgemeester Lenferink van Leiden: bij elke schoollocatie staat morgen een aantal agenten. reageer retweet
Wel meer denk ik, maar goed alle beetjes helpenquote:Op maandag 22 april 2013 00:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan kan je hooguit een paar procent van de leerlingen afschrijven, goed plan.
Tja ik hoop dat ze ze allemaal pakken. Teveel van dit soort gevallen en ze worden steeds minder serieus genomenquote:Op zondag 21 april 2013 23:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Behalve dat je wel wat meer vrije dagjes mag inleveren als ze je pakken
Google Translate werkt ook behoorlijk goed tegenwoordig, dus je kan helemaal niemand afstrepen.quote:Op maandag 22 april 2013 00:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wel meer denk ik, maar goed alle beetjes helpen
Hou er ook rekening mee dat er veel leerlingen zijn die geen neuk geven om spelling op het internet. Het kan er ook één van hun zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 00:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wel meer denk ik, maar goed alle beetjes helpen
Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat hij snel gevonden wordt, want jullie kunnen moeilijk tot de zomervakantie thuisblijvenquote:Op maandag 22 april 2013 00:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Blij dat ik kan uitslapen, pissig dat er mensen dom genoeg zijn om zoiets online te gooien als een grap (want ik ga ervan uit dat het een grap is). Een mens kan gemengde gevoelens hebben toch?
[..]
Voor zover ik weet nog niks, maar als er niemand op school is kan er ook niemand worden neergeschoten (op school dan).
Als de scholen gesloten zijn? Om de lockertjes te beschermen ofzo?:Dquote:Op maandag 22 april 2013 00:15 schreef Pino112 het volgende:
Omdat je op het wo sowieso geen "Dutch teacher" hebt.quote:Op zondag 21 april 2013 23:35 schreef Doodloper het volgende:
wel raar dat het voor voortgezet onderwijs (vmbo, havo, vwo) en voor mbo geldt, maar niet voor hbo en wo?
Ik hoop ook dat hij snel word gevonden. Examens beginnen over drie weken, en daarvoor heb ik nog wat belangrijke lessen. Kan wel een dagje missen, maar niet hele weken.quote:Op maandag 22 april 2013 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat hij snel gevonden wordt, want jullie kunnen moeilijk tot de zomervakantie thuisblijven
Gemengde gevoelens begrijp ik wel ja.
denk ook niet dat ze de scholen weken zullen dichthoudenquote:Op maandag 22 april 2013 00:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat hij snel word gevonden. Examens beginnen over drie weken, en daarvoor heb ik nog wat belangrijke lessen. Kan wel een dagje missen, maar niet hele weken.
dacht ik eerst ook, maar lijkt inderdaad erop dat hij toch zn nederlands leraar bedoelt ipv nederlandse leraarquote:Op maandag 22 april 2013 00:21 schreef Strani het volgende:
oh nu lees ik 'Dutch teacher' zo..ik dacht dat het gewoon om een Nederlandse leraar ging.
Denk het ook niet, maar als ze niet genoeg mankracht hebben om de veiligheid te garanderen kan het tot rare situatie's leiden.quote:Op maandag 22 april 2013 00:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
denk ook niet dat ze de scholen weken zullen dichthouden
dat was nog niet bekend toen ik het posttequote:Op maandag 22 april 2013 00:19 schreef Fides het volgende:
[..]
Omdat je op het wo sowieso geen "Dutch teacher" hebt.
Nee, pak je kans!quote:Op maandag 22 april 2013 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Heeft er al iemand een grap gemaakt over de LOI?
Daar zijn we weer.quote:Op maandag 22 april 2013 00:21 schreef Strani het volgende:
oh nu lees ik 'Dutch teacher' zo..ik dacht dat het gewoon om een Nederlandse leraar ging.
Nou ik zou inderdaad heel blij zijn als figuren die dit soort dreigementen plaatsen vrij op mijn school rondlopen.quote:
Ja maar dat was ik ook niet, die dat schreefquote:Op maandag 22 april 2013 00:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Daar zijn we weer.
En het is leraar Nederlands, niet andersom.
Opeens veel views en tracks naar dat topicquote:LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.xdtalk.com/forums/m1911/95234-colt-defender.html
Posted By For Type Date
Scholen in leiden dicht vanwege 'dreiging'. : Netherlands This thread Refback Today 05:23 PM
Actualiteit (Page 19) ? Offtopic ? Graz 2.0 This thread Refback Today 05:20 PM
VBL / [VBL Slowchat] #1882 Incest is bad mmkay - forum.fok.nl This thread Refback Today 05:20 PM
GeenStijl : LEIDEN LOCKDOWN! Leerling dreigt met shooting This thread Refback Today 05:17 PM
Leidse scholen dicht vanwege dreigement - BrandLos This thread Refback Today 05:15 PM
Leidse scholen dicht na dreiging schietpartij | Algemeen - NUjij.nl | Reacties (pagina 5) This thread Refback Today 05:14 PM
Colt Defender - XDTalk Forums - Your XD/XD(m) Information Source! This thread Refback Today 05:14 PM
Leidse scholen dicht na dreiging schietpartij | Algemeen - NUjij.nl This thread Refback Today 05:14 PM
NWS / Veel scholen in Leiden morgen dicht vanwege dreiging - forum.fok.nl This thread Refback Today 05:05 PM
Colt Defender - XDTalk Forums - Your XD/XD(m) Information Source! This thread Refback Today 05:03 PM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |