Succes Gesinkquote:Op zondag 21 april 2013 22:25 schreef BlaZ het volgende:
Een aantal profielen
Aankomst Jafferau 5,4km - 11,5%
[ afbeelding ]
Aankomst Galibier 18.1 km - 6.9%
[ afbeelding ]
Aankomst Monte Martello 22.7 km - 6.1%
[ afbeelding ]
Aankomst Tre Cime di Lavaredo Laatste 4km - 12% met stukken tot 18%
[ afbeelding ]
Gefixtquote:Op zondag 21 april 2013 22:37 schreef 99.999 het volgende:
Direct linken naar die profielen werkt grotendeels niet blijkbaar.
Brajkovic, Kessiakoff en Aru kunnen hem bergop prima ondersteunen. Dan heb je ook nog Kangert, Tiralongo en Agnoli. Best aardig teampje hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Nibali nog een beetje een sterk blok om zich heen krijgt bij Astana.
Het risico van een heel sterk blok hebben is misschien wel een beetje dat (te lang) op het verkeerde paard gewed wordt. Zie ook de Vuelta 2011.quote:Op zondag 21 april 2013 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het deelnemersveld nogal onevenwichtig. Met (vermoedelijk) Evans, Menchov, Sanchez, Basso, Cunego, Garzelli, Pellizotti en Di Luca staan er nogal veel renners aan de start bij wie ik vermoed dat hun beste ronde-dagen wel gepasseerd zijn. Dan heb je nog Cobo en Rujano, 2 extreem onvoorspelbare renners en Pozzovivo met zijn gebroken ribben.
Dan blijven Nibali, Hesjedal, Gesink, Scarponi en het Sky-blok over. Ik denk dat Sky, mits op hetzelfde niveau als de vorige koersen, dus vrij eenvoudig kan gaan domineren, 3 of 4 Sky-renners in de top 10 lijkt bijna een evidentie.
Desalniettemin zie ik Wiggins toch niet winnen en denk ik dat ze Nibali tactisch moeten afmaken, waarbij ik eerder Henao als afwerker verwacht (als het lukt).
Haha en in 2012 Froome pakte ook verkeerd uitquote:Op maandag 22 april 2013 11:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het risico van een heel sterk blok hebben is misschien wel een beetje dat (te lang) op het verkeerde paard gewed wordt. Zie ook de Vuelta 2011.
Ik vind Wiggins veel beter dan Froome zijn tijdritten wauwquote:Op maandag 22 april 2013 21:36 schreef Marcoss het volgende:
Dat was anders, daar hadden ze een hele duidelijke kopman, maar die bleek niet goed genoeg (meer) te zijn, maar was alsnog veruit de beste Sky. In 2011 hadden ze 1 duidelijke kopman, maar bleek iemand anders sterker te zijn en hebben ze veel te lang op die ene kopman gegokt.
Dat verwacht ik nu niet eigenlijk, die Colombianen (vooral Henao) rijden heel sterk de laatste jaren, maar qua klassement in een grote ronde komen ze nog niet in de buurt van Wiggo, zeker als hij 100% voorbereid kan starten (wat in de Vuelta 2011 niet zo was).
Denk niet dat hij start in de Giro eigenlijk (ook al staat hij wel op de voorlopige startlijst). Porte zal wel de belangrijkste knecht worden van Froome (en eventueel Wiggins) in de Tour.quote:Op dinsdag 23 april 2013 03:52 schreef BlaZ het volgende:
Richie Porte ? Als die nog de vorm heeft van Baskenland zie ik hem eigenlijk wel hoog eindigen.
Was toch gestopt? Kost ook best veel tijd natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:09 schreef Szura het volgende:
Waar is DutchSL met z'n geniale voorbeschouwingen?
Porte zal de Giro niet rijden (was wel lang het plan overigens).quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat hij start in de Giro eigenlijk (ook al staat hij wel op de voorlopige startlijst). Porte zal wel de belangrijkste knecht worden van Froome (en eventueel Wiggins) in de Tour.
Ligt eraan. Er waren een paar heel mooie edities bij, maar ook uitgaves met te weinig spanning.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mooiste grote ronde van het jaar, by far
Alleen al het parcours, de sfeer en de omgeving is niet te overtreffen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ligt eraan. Er waren een paar heel mooie edities bij, maar ook uitgaves met te weinig spanning.
Spannend was het vorig jaar in ieder geval wel, tot in de laatste tijdrit.
Dat is inderdaad wél zo, maar qua beleving hangt het van mij vaak ook af van het koersverloop.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen al het parcours, de sfeer en de omgeving is niet te overtreffen.
Ik zie dit jaar niemand die er op voorhand bovenuit steekt, dus dat komt wel goed deze editie.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wél zo, maar qua beleving hangt het van mij vaak ook af van het koersverloop.
Geen Kiryienka en Portequote:Op woensdag 24 april 2013 17:59 schreef Lunice het volgende:
Team Sky voor de Giro :
Wiggins, Henao, Uran, Cataldo, Puccio, Pate, Knees, Siutsou, Zandio
http://www1.skysports.com(...)-May-s-Giro-d-Italia
Lijkt mij ook. Er zit maar één extreem steile slotklim in dit keer en dat lijkt me voor Nibali niet voldoende om het verlies uit te tijdrit goed te maken.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:35 schreef Jessedoesburg het volgende:
Nah denk toch echt dat Wiggins hem weer wint, blijft toch een complete renner met een sterk team
Wiggins gaat hem mijns inziens nooit winnen. Veel te veel klimkilometers en te weinig vlakke tijdritkilometers.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:35 schreef Jessedoesburg het volgende:
Nah denk toch echt dat Wiggins hem weer wint, blijft toch een complete renner met een sterk team
1 extreem steile slotklim? Er zitten zoveel klimmen in en Wiggo heeft maar 1 moment om echt veel voorsprong te pakken: die vlakke tijdrit van 50+ kilometers. Voor de rest is het allemaal in zijn nadeel.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Er zit maar één extreem steile slotklim in dit keer en dat lijkt me voor Nibali niet voldoende om het verlies uit te tijdrit goed te maken.
Interessant, Porte doet dus toch niet mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:23 schreef Marcoss het volgende:
Kiryienka en Porte worden dus gespaard voor de Tour, maar met Pate, Knees, Zandio voor het vlakke, Cataldo en Siutsou voor het meer heuvelachtige werk en Uran en Henao voor het echte klimwerk toch gewoon een fantastisch team. Puccio is vooral een klassiekerrenner, volgens mij, maar die zal z'n rol ook wel vervullen.
Niet echt een ploeg voor de ploegentijdrit trouwens.
Het is maar net wat je onder extreem steil verstaat.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Er zit maar één extreem steile slotklim in dit keer en dat lijkt me voor Nibali niet voldoende om het verlies uit te tijdrit goed te maken.
De klimtijdrit is een loper. Ik denk dat zo'n wattagebeest als Wiggins daar in het voordeel zal zijn ten opzichte van Nibali, ik denk dat hij daar wel een seconde of 30 kan pakken. Die steile aankomsten zijn echt in het voordeel van Nibali, en er zijn ook nog wel wat interessante aankomsten waar hij wat kan proberen. De Galibier lijkt me niet echt meer geschikt voor één van beide.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wiggins gaat hem mijns inziens nooit winnen. Veel te veel klimkilometers en te weinig vlakke tijdritkilometers.
[..]
1 extreem steile slotklim? Er zitten zoveel klimmen in en Wiggo heeft maar 1 moment om echt veel voorsprong te pakken: die vlakke tijdrit van 50+ kilometers. Voor de rest is het allemaal in zijn nadeel.
Ik gok op Nibs.
Het was gunstiger geweest voor Nibali als er een paar aankomsten na een afdaling lagen.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is maar net wat je onder extreem steil verstaat.
Met aankomsten op Tre Cime, Galibier, Montasio en de Jafferau heb je toch 4 HC aankomsten.
Eerst maar eens afwachten of Wiggins net zo goed is als in de tour vorig jaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was gunstiger geweest voor Nibali als er een paar aankomsten na een afdaling lagen.
Jaquote:Op donderdag 25 april 2013 15:26 schreef Kun-Aguero het volgende:
Froome gaat dus deze tour de kopman van sky worden ?
Dat had Bertje met 10 vingers in zijn neus gewonnen, daar kan je zeker van zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:56 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Sky wint m niet
Jammer ik had schleck contador wiggins wel tegen elkaar willen zien
Andy Schleck.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:56 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Sky wint m niet
Jammer ik had schleck contador wiggins wel tegen elkaar willen zien
Met 10 biefstukken als ontbijt, bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat had Bertje met 10 vingers in zijn neus gewonnen, daar kan je zeker van zijn.
Hij heeft inderdaad een bijzonder talent om miljoenen te verdienen door koersen niet eens uit te rijden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:57 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hele talentvolle jongen hoor
Hij zal die miljoenen niet voor niets krijgenquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:33 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad een bijzonder talent om miljoenen te verdienen door koersen niet eens uit te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar kreeg hij ze voor een 32e plaats in de Ronde van Oman. Niet helemaal voor niets, maar 't komt toch in de buurt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Hij zal die miljoenen niet voor niets krijgen
Hij zit gewoon in een lastige fase ook omdat zn broer ook zon vieze viel hem ook zwaar en die blessuresquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg hij ze voor een 32e plaats in de Ronde van Oman. Niet helemaal voor niets, maar 't komt toch in de buurt.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:34 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Hij zit gewoon in een lastige fase ook omdat zn broer ook zon vieze viel hem ook zwaar en die blessures
Wat zeg jij hier nou gozer.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:34 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Hij zit gewoon in een lastige fase ook omdat zn broer ook zon vieze viel hem ook zwaar en die blessures
Nibali is er ook wie nog meer is Ryder er ook bij ?quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Best een sterk bezette Giro. Ik denk niet dat Gesink hem kan winnen maar stiekem houd ik toch een sprankje hoop, zeker omdat er net iets minder van die idiote postapocalyptische klimmen inzitten dan afgelopen jaren.Topfavoriet is vanzelfsprekend Wiggins, maar ik zou het ook leuk vinden als Evans de criticasters een flinke klap op de bek kan geven (figuurlijk dan).
Ja! Maar ik denk niet dat hij zijn titel prolongeert eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:49 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nibali is er ook wie nog meer is Ryder er ook bij ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |