abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125689239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja dat is een probleem want hier moet de ketel ook aan bepaalde eisen voldoen.
Weet je die eisen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 24 april 2013 @ 20:25:08 #27
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_125692528
Waarschijnlijk zal je warmtewisselaar en overige drukdelen aan ASME moeten voldoen. Welk boek van ASME precies weet ik niet. Misschien boiler & pressure vessel code, maar ik weet eerlijk gezegd niet of deze zich wel uit laten over dit soort klein spul.

Daarbij zijn de eisen aan je brander waarschijnlijk anders, net als de eisen aan je emissies, met name NOx en CO. Ook zal Canada andere richtlijnen dan de EU hebben op gebied van beveiligingen in het toestel tegen o.a. kortsluiting, brand en droogkoken.

Als je de ketel goedgekeurd wilt krijgen is het ook slim om niet meteen te verkondigen dat je duizenden stuks denkt te gaan verkopen. Je concurrenten zullen ook deels in de regel voorschrijvende instanties vertegenwoordigd zijn.

Kortom: Denk niet dat je "even" importeur kunt worden van een nieuw type ketel.
pi_125695292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gewoon natuurlijk gas. Propaan meer in de afgelegen gebieden.
Gas of gas zit een groot verschil in.
Zo zijn er bijvoorbeeld verschillende G en H gassen met ieder zijn eigen specificatie.
Een ketel geschikt voor een bepaalde G categorie is niet zonder meer geschikt voor een ander gas uit een andere G categorie.

Je kan dus ook niet zondermeer zomaar een ketel voor de nederlandse markt ophangen in Canada.
Sterker nog, Nederland is zelfs een buitenbeentje wat de gascategorie betreft, omringende landen hebben een andere en hogere kwaliteit.
Er zullen dus altijd instellingen veranderd moeten worden, dit houd niet alleen gas/lucht verhouding in, maar bijvoorbeeld ook ventilatorsnelheden.

Overigens moet je matuurlijk gewoon een letel verkrijgen welke direct geschikt is voor het spanningsnet van Canada en niet een ketel die eerst nog omgebouwd moet worden, sterker nog de typegoedkeuring zal vervallen, het is niet zonder meer gezegd dat een branderautomaat nog goed zal functioneren.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:50:15 #29
14320 TR08
pi_125697393
De hogere gaskwaliteit geeft met name een hogere vlamsnelheid waardoor je brander iets anders uitgelegd moet zijn. De temperatuur neemt ook toe.

Hoe de vlamsnelheid van standaard aardgas zich verhoudt tot propaan en slochteren gas weet ik niet.

Maar als je Remeha overweegt te importeren kun je allicht gewoon de vraag stellen of ze dat niet in Apeldoorn al getest hebben. Je kunt er donder op zeggen dat ze een eigen test stand hebben waarin ze met verschillende gassen testen.

[ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 24-04-2013 21:56:13 ]
  woensdag 24 april 2013 @ 22:05:18 #30
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125698538
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:50 schreef TR08 het volgende:
De hogere gaskwaliteit geeft met name een hogere vlamsnelheid waardoor je brander iets anders uitgelegd moet zijn. De temperatuur neemt ook toe.

Hoe de vlamsnelheid van standaard aardgas zich verhoudt tot propaan en slochteren gas weet ik niet.

Maar als je Remeha overweegt te importeren kun je allicht gewoon de vraag stellen of ze dat niet in Apeldoorn al getest hebben. Je kunt er donder op zeggen dat ze een eigen test stand hebben waarin ze met verschillende gassen testen.
Het enige wat ik weet dat ze hier hoog kwaliteit gas hebben.
Ik meen te weten dat men onderscheid maakt tussen hoog en laag kwaliteit.
Vandaar dat de ketels hier zware kwaliteit zijn. Hoge verbrandingstemperaturen.
pi_125703464
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:50 schreef TR08 het volgende:

Remeha heeft dat inderdaad gedaan, heb ook verschillende grote en kleine ketels in de botlek welke dus hoog calorisch is.
In de lage G band heb je trouwens ook verschillende kwaliteiten.

Standaard aardgas bestaat niet, je heb niet voor niets de wobbe index om verschillende gassoorten met elkaar te vergelijken en of aan te passen.
pi_125830114
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja dat is een probleem want hier moet de ketel ook aan bepaalde eisen voldoen.
Ik denk dat daar ook de bottle neck zit. Of het in Canada eenvoudiger is dan in de VS weet jij beter dan ik. Daanaast heb je denk ik ook nog een ander aspect wat het niet eenvoudig zal maken... De aansprakelijkheid die je als fabrikant hebt in de VS. Is die net zo erg als in Canada? Ben je als importeur net zo aansprakelijk als de fabrikant ?

Je opmerking om 10 van die dingen importeren zal qua kosten een mindere drempel zijn dan de risico's die je loopt als je ze verkoopt en ergens gaat om welke reden dan ook iets mis.

De markt in de VS is juist door de vergaande aansprakelijkheid een erg lastige markt waar je echt aan ALLES moet denken om niet kapot geprocedeerd te worden. Ik herinner me een kwestie waarin een dame een kat in de magnetron deed omdat die helemaal nat was.... Tsja, het stond nergens dat dat niet kon of mocht dus.... rechtzaak...

Is dat in Canada net zo erg ? Het lijkt mij dat Canada wat europeser georiënteerd is dan de VS en dat men daar ook meer verstand heeft dan hun zuidelijke buren.

qua idee...
Absoluut een mooi idee! en hoop ook dat het je gaat lukken.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 28 april 2013 @ 16:40:00 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125831293
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:46 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Ik denk dat daar ook de bottle neck zit. Of het in Canada eenvoudiger is dan in de VS weet jij beter dan ik. Daanaast heb je denk ik ook nog een ander aspect wat het niet eenvoudig zal maken... De aansprakelijkheid die je als fabrikant hebt in de VS. Is die net zo erg als in Canada? Ben je als importeur net zo aansprakelijk als de fabrikant ?

Je opmerking om 10 van die dingen importeren zal qua kosten een mindere drempel zijn dan de risico's die je loopt als je ze verkoopt en ergens gaat om welke reden dan ook iets mis.

De markt in de VS is juist door de vergaande aansprakelijkheid een erg lastige markt waar je echt aan ALLES moet denken om niet kapot geprocedeerd te worden. Ik herinner me een kwestie waarin een dame een kat in de magnetron deed omdat die helemaal nat was.... Tsja, het stond nergens dat dat niet kon of mocht dus.... rechtzaak...

Is dat in Canada net zo erg ? Het lijkt mij dat Canada wat europeser georiënteerd is dan de VS en dat men daar ook meer verstand heeft dan hun zuidelijke buren.

qua idee...
Absoluut een mooi idee! en hoop ook dat het je gaat lukken.
Canada is vele malen Europeser dan de USA.

De aansprakelijkheid weet ik niet precies maar als het Canadese keurmerk op de ketel zit dan heb jij aan al de voorwaarden voldaan.
De installateur is degene met de meeste verantwoordelijkheid omdat die precies volgens de gegeven instalatievoorschriften de ketel moet installeren.

De slimste manier om op de markt te komen is om een partnership met een Canadese fabrikant te beginnen. Ik weet er een paar en een grote jongen als REHEMA zou dit makkelijk kunnen doen.
Helaas zijn de tijden voor "gewaagde" investeringen nogal slecht en ik denk niet dat men dit snel zal doen.

De grootste factor is: je moet het publiek overtuigen dat deze ketels de beste zijn.
Dat betekent dat je minimaal een paar huizen moet uitrusten met ketels en radiatoren en ze een jaartje test laten draaien en dan met de cijfers op de proppen komt.

De ketels die je hier nodig hebt zijn minimaal 28KW tot 42 KW want de huizen zijn hier vele malen groter dan in NL. De meeste zijn ook alleenstaand.

Ik denk er zelf aan om een ketel prive te importeren en een jaartje test te gaan draaien.
pi_125832881
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

Ik denk er zelf aan om een ketel prive te importeren en een jaartje test te gaan draaien.
Toch denk je hier veel te gemakkelijk over.
Stel dat dit je lukt, dan schiet je er verder nog niets mee op.
Ook Canada zal eisen dat het toestel aan bepaalde eigenschappen voldoet welke juist voor dat land van belang zijn, zodoende zal het toestel altijd gekeurd moeten zijn voor dat land, een jaar of laten we zelfs 5 jaar thuis testen van maken maakt hier geen verschil voor.
Sterker nog hoe zal er gereageerd worden als blijkt dat het mis gaat???, er zullen vele fabrikanten van de andere apparaten zijn die je graag zien wegrotten dan.

Zoals het er nu naar uit ziet ben je wakker geworden heb je een ideetje bedacht, maar over de uitvoering ervan heb je totaal nog niet nagedacht.

In Duitsland zou ik bijvoorbeeld ook een remeha ketel kunnen kopen, maar het is verboden om die hier op te hangen, natuurlijk zou ik het typeplaatje kunnen demonteren en weg kunnen gooien, maar als het misgaat dan nog kan ik niet bewijzen dat deze uit Nederland komt, moeilijker wordt het om te verklaren waarom die extra beveiliging welke niet in Nederlandse ketels zit maar wel in de Duitse versie te verklaren......
pi_125853879
Is het verboden om een Duitse ketel hier te plaatsen? Zijn die dingen daar goedkoper?

Er zijn een hoop mensen die zelf hun ketel ophangen. Ik vraag me af of die dat soort dingen weten.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_125854041
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:54 schreef Gompy58 het volgende:
Is het verboden om een Duitse ketel hier te plaatsen? Zijn die dingen daar goedkoper?

Er zijn een hoop mensen die zelf hun ketel ophangen. Ik vraag me af of die dat soort dingen weten.
Als jezelf iets doet, ben je ook verantwoordelijk voor hetgeen.
Als je het niet weet wordt je geacht de regelgeving uit te zoeken cq iemand in dienst te nemen die het voor ue uitzoekt.

Overigens hoef je wat prijs betreft niet bang te zijn.
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:33:40 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125945637
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:39 schreef klipper het volgende:

[..]

Toch denk je hier veel te gemakkelijk over.
Stel dat dit je lukt, dan schiet je er verder nog niets mee op.
Ook Canada zal eisen dat het toestel aan bepaalde eigenschappen voldoet welke juist voor dat land van belang zijn, zodoende zal het toestel altijd gekeurd moeten zijn voor dat land, een jaar of laten we zelfs 5 jaar thuis testen van maken maakt hier geen verschil voor.
Sterker nog hoe zal er gereageerd worden als blijkt dat het mis gaat???, er zullen vele fabrikanten van de andere apparaten zijn die je graag zien wegrotten dan.

Zoals het er nu naar uit ziet ben je wakker geworden heb je een ideetje bedacht, maar over de uitvoering ervan heb je totaal nog niet nagedacht.

In Duitsland zou ik bijvoorbeeld ook een remeha ketel kunnen kopen, maar het is verboden om die hier op te hangen, natuurlijk zou ik het typeplaatje kunnen demonteren en weg kunnen gooien, maar als het misgaat dan nog kan ik niet bewijzen dat deze uit Nederland komt, moeilijker wordt het om te verklaren waarom die extra beveiliging welke niet in Nederlandse ketels zit maar wel in de Duitse versie te verklaren......
Ik denk hier helemaal niet gemakkelijk over.
Hier kan je absoluut geen ketel zelf plaatsen want je verzekering vervalt direkt.
Dat zal door een gediplomeerd vakman moeten worden gedaan.

Wat het testdraaien betreft: jazeker schiet ik daar mee op.
Ik zal Canadezen moeten overtuigen op basis van CIJFERS en ONDERZOEK dat zij goedkoper uit zijn met een HR boiler ketel (europees) dan met een HR furnace (USA).
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:39:34 #39
14320 TR08
pi_125945866
Mooie ambitie om dat te willen, maar als er al HR furnaces zijn, wat voor rendementswinst biedt een CV ketel dan nog? Er zijn al condenserende HR furnaces op de markt dus op gasverbruik wordt de besparing erg klein.
pi_125950873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk hier helemaal niet gemakkelijk over.
Hier kan je absoluut geen ketel zelf plaatsen want je verzekering vervalt direkt.
Dat zal door een gediplomeerd vakman moeten worden gedaan.

Wat het testdraaien betreft: jazeker schiet ik daar mee op.
Ik zal Canadezen moeten overtuigen op basis van CIJFERS en ONDERZOEK dat zij goedkoper uit zijn met een HR boiler ketel (europees) dan met een HR furnace (USA).
Maar ook voor het testen zal je toestemming moeten vragen, sterker nog lijkt me dat je dat eerder aan een NOBO moet uitbesteden.

Weet niet of in Canada 1 gassoort is, of dat ieder district zijn eigen gas heeft, dat zou het nog moeilijker cq veel duurder maken.

Hoe dan ook als je zelf gaat testen heeft dit in feite helemaal geen nut, dit zal echt via een NOBO moeten gebeuren.
Je zal aan moeten tonen dat de veiligheid niet in geding komt.
Een ketel die in Nederland prima werkt, wil nog niet zeggen dat deze in een ander land ook prima werkt.

Zoals eerder aangehaald, een remeha ketel uit Duitsland is fabriek af anders ingesteld dan een remeha ketel uit Nederland, wat gas betreft is Nederland een buitenbeentje.
Een remeha ketel uit Duitsland kun je hier dus niet klakeloos ophangen, buiten het feit dat het niet mag.
  donderdag 2 mei 2013 @ 05:07:02 #41
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125968823
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:39 schreef TR08 het volgende:
Mooie ambitie om dat te willen, maar als er al HR furnaces zijn, wat voor rendementswinst biedt een CV ketel dan nog? Er zijn al condenserende HR furnaces op de markt dus op gasverbruik wordt de besparing erg klein.
Hetis niet alleen het verbruik maar ook de ruimte winst EN de winst op warm water levering voor badkamer en keuken want een huis met een USA furnace moet nog steeds een mamoet boiler hebben om warm water te leveren. Dus extra winst is het electraverbruik. ;)
pi_125969692
Heb je al bedacht waarom Europese CV producenten nog niet op de Canadese markt zitten? Hebben ze nooit de moeite genomen om een business case te maken omdat het ze Canada geen leuk land vinden of hebben ze dat we gedaan en zijn ze tot de conclusie gekomen dat er eisen zijn die het niet rendabel maken of is dat de markt te klein is of... vul maar in
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:40:11 #43
14320 TR08
pi_125992017
Ik kan me voorstellen dat de markt in de VS in eerste instantie aantrekkelijker is. Een merk dat daar 1x zit kan waarschijnlijk makkelijker door de regelgeving van Canada komen dan vanuit een Europese basis.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:06:43 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126028053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heb je al bedacht waarom Europese CV producenten nog niet op de Canadese markt zitten? Hebben ze nooit de moeite genomen om een business case te maken omdat het ze Canada geen leuk land vinden of hebben ze dat we gedaan en zijn ze tot de conclusie gekomen dat er eisen zijn die het niet rendabel maken of is dat de markt te klein is of... vul maar in
Er zitten wel degelijk Eu producenten op de Canadese markt.
Vriessman is een van de bekendste maar de ketels zijn loeiduur. (en ook erg betrouwbaar)

Waar je tegen aan knokt is de USA furnaces.
NIEMAND zal zijn furnace system om ruilen als daar geen goed, goedkoper systeem tegenover staat.
En ik kan je duizenden redenen geven WAAROM EU ketel systemen beter zijn dan de USA furnaces.
Zelfs Amerikaanse ketel installateurs weten en zeggen dat de Hydro systemen vele malen beter en betrouwbaarder zijn dan hun eigen ketels.

Overigens, even een voorbeeld, word Volkswagen hier bijvoorbeeld enorm populair omdat ze in "oorlog" zijn met de Japanners.
Duitse betrouwbaarheid voor lage prijzen. <---- Investeren in een marktaandeel heet dit.
De Duitsers doen het wel, de Nederlanders (uiteraard) weer eens niet.
Mentaliteitsprobleem??

Overigens: REHEMA word "vertegenwoordigd" door DDR AMERICA's.
http://www.dedietrichboilers.com/DeDietrichWeb/Default.aspx
http://www.dedietrichboil(...)efault.aspx?PageID=5
Geen normale moderne ketel te zien op hun site, alleen industrieel, terwijl de deur open is.

Tja ik had toch wel wat meer verwacht van de NL producenten.
pi_126030245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er zitten wel degelijk Eu producenten op de Canadese markt.
Vriessman is een van de bekendste maar de ketels zijn loeiduur. (en ook erg betrouwbaar)

Waar je tegen aan knokt is de USA furnaces.
NIEMAND zal zijn furnace system om ruilen als daar geen goed, goedkoper systeem tegenover staat.
En ik kan je duizenden redenen geven WAAROM EU ketel systemen beter zijn dan de USA furnaces.
Zelfs Amerikaanse ketel installateurs weten en zeggen dat de Hydro systemen vele malen beter en betrouwbaarder zijn dan hun eigen ketels.

Overigens, even een voorbeeld, word Volkswagen hier bijvoorbeeld enorm populair omdat ze in "oorlog" zijn met de Japanners.
Duitse betrouwbaarheid voor lage prijzen. <---- Investeren in een marktaandeel heet dit.
De Duitsers doen het wel, de Nederlanders (uiteraard) weer eens niet.
Mentaliteitsprobleem??

Overigens: REHEMA word "vertegenwoordigd" door DDR AMERICA's.
http://www.dedietrichboilers.com/DeDietrichWeb/Default.aspx
http://www.dedietrichboil(...)efault.aspx?PageID=5
Geen normale moderne ketel te zien op hun site, alleen industrieel, terwijl de deur open is.

Tja ik had toch wel wat meer verwacht van de NL producenten.
Dat gebeurt pas als het aantrekkelijk wordt.
Kleine auto's zijn in Europa ook veel aantrekkelijker dan in America, mede door de enorme prijsverschillen voor brandstoffen.

En zoals eerder aangehaald hoe zit het met het leidingnet.....als iedere plaats zijn eigen calorische waarde heeft dan duurt het nog wel vele jaren voordat het een aantrekkelijke markt wordt.
Grote installaties is een heel ander verhaal, dat wordt al snel veel aantrekkelijker.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 04:50:33 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126049561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:12 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat gebeurt pas als het aantrekkelijk wordt.
Kleine auto's zijn in Europa ook veel aantrekkelijker dan in America, mede door de enorme prijsverschillen voor brandstoffen.

En zoals eerder aangehaald hoe zit het met het leidingnet.....als iedere plaats zijn eigen calorische waarde heeft dan duurt het nog wel vele jaren voordat het een aantrekkelijke markt wordt.
Grote installaties is een heel ander verhaal, dat wordt al snel veel aantrekkelijker.
Je redenering klopt niet helemaal.
Waarom zijn de Volkswagens dan een hit hier?
Absoluut GEEN grote auto's maar kleine auto's.
Het antwoord is: de betrouwbaarheid en het product komt uit Europa, een status symbool hier.
Calorische waardes weet ik niet. De meeste provincies zijn gekoppeld aan elkaar dus ik vermoed dat de calorische waarde overal hetzelfde is.
pi_126050007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 04:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je redenering klopt niet helemaal.
Waarom zijn de Volkswagens dan een hit hier?
Absoluut GEEN grote auto's maar kleine auto's.
Het antwoord is: de betrouwbaarheid en het product komt uit Europa, een status symbool hier.
Calorische waardes weet ik niet. De meeste provincies zijn gekoppeld aan elkaar dus ik vermoed dat de calorische waarde overal hetzelfde is.
Waarom zijn de kleine auto's aan een opmars bezig......
Juist omdat de brandstofprijzen stijgen, ondanks dat het nog een schijntje is vergeleken met Europa.
Aan de ene kant zeg je dat je hier niet makkelijk over denkt, maar aande andere kant weet je nog geeneens hoe het met het gasnet gesteld is, of de calorische waarde constant is of dat hier een vrij grote bandbreedte inzit.

Wat dat betreft zou viessmann momenteel weleens de enige ketel zijn die nu zonder moeite kan functioneren.

Lambda Pro Control
De verbrandingsregeling Lambda Pro Control garandeerd ook bij een wisselende gaskwaliteiten een stabile en een "schone" verbranding en een gelijk blijvend hoogrendement en een hoge bedijfszekerheid.

Functiebeschrijving Lambda Pro Control
Lambda Pro Control herkend het te verstoken gassoort automatisch.
Hierdoor vervallen alle handmatige instelling- en metingswerkzaamheden bij het inbedrijfstellen. Bovendien regelt de Lambda Pro Control continu de gas-lucht verhouding, om een "schone" en optimale verbranding, ook bij schommelende gaskwaliteiten,
De meetgegevens daarvoor worden geleverd door de ionisatieelectrode, direct en onvervalst uit de vlammen.

Heb je trouwens al contact gehad met een NOBO? ( kan in Canada anders heten natuurlijk)
Want hoe dan ook, daar zal je echt niet aan ontkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door klipper op 04-05-2013 12:08:22 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 16:07:06 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126059997
Note that there is no guarantee of the following composition at your location or as an overall system average. Since the different gas supplies enter the Union Gas system at different locations, the exact composition at any site will vary among the different regions. The system average heating value will depend on the mix of gas supplies (which is increasingly controlled by our customers), and therefore can vary from the typical value listed below.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:13:40 #50
14320 TR08
pi_126060709
Garanderen ze ook geen maximale bandbreedte op de gaskwaliteit? Vaak wordt het gas wel gemengd op een min of meer constante wobbe index.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')