quote:
Op woensdag 24 april 2013 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Altijd mooi. Mekkeren over de bekende Nederlanders, maar bij Liza dan weer 'wie is zij eigenlijk' neerzetten. Liza is dus een onbekende Nederlander die hier aan mee doet. En is daar dus zichzelf.
Qua kandidaten vind ik het allemaal best meevallen. Inderdaad, zo'n Hero die als een malle naar dat scherm rent, vind ik grappig. Een voice over die zegt 'de kandidaten krijgen 1 minuut, maar als ze dit en dit en dat doen dan krijgen ze
liefst twee minuten om het raadsel op te lossen', dan krommen m'n tenen. Ik begrijp ook niet zo heel goed waarom dat zou moeten. Dat heeft niets met commerciële televisie te maken.
Verder vond ik het best een aardige aflevering. Met het tettenshot van Sylvia als hoogtepunt. Want dat begrijp ik dan weer wel

.
Het gaat er niet om of ik Liza ken, maar Liza vindt van zichzelf dat ze een BN'ner is en heel erg interessant is. Ik ben dat niet met haar eens. Bij WIDM doen ook 'bekende' Nederlanders mee, waar ik dit jaar de helft niet van kende. Prima, maar die vind ik toch een stuk minder 'flaneren' door het beeld.
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 20:18 schreef ditisHuub het volgende:[..]
Terechte kritiek, over de BN-ers ben ik het niet met je eens, vindt Rosalie, Hero, LIza en Manuel veel toevoegen, ze hebben hun eigen karakter en ze schuren wel in de groep,
de opdrachten, zeker in het begin, zijn ook wel te makkelijk en soms leveren ze gewoon niet genoeg spanning op. Heeft ook met de onervarenheid van de makers te maken, je bent vooral bezig met het " voorkomen dat de saboteur ontdekt wordt anders loopt je programma in de soep " Dus durf je ook minder risico te nemen. In het onwaarschijnlijke geval van een tweede seizoen, zou ik dat als eerste aanpassen.
Daarnaast blijft het lastig dat de kijker zich niet kan inleven in de saboteur WAAROM er iemand wordt uitgegooid, dat blijft iets voor de finale aflevering. Maar goed, dat is een format ding wat het dan wel weer anders maakt van WIDM
Ik begrijp dat je als programma-maker in het begin veilig wilt spelen, want je weet nog niet hoe het gaat. Het is jammer dat het te zien is. Wat dat betreft is een opdracht eigenlijk altijd goed, want de saboteur moet maar kijken hoe hij/zij de opdracht verpest. Het enige wat een voorwaarde zou moeten zijn, is dat de opdracht zo'n 75% slagingskans heeft. Met een saboteur erbij is dat dan 50% en dat is mooi. En dat kan met veel opdrachten.
Het is lastig dat het zo random lijkt dat mensen afvallen. Wat mij betreft had een anoniem briefje van de saboteur leuk geleken: "Ik elimineer Lange Frans omdat hij teveel weet" en "Ik elimineer Inge omdat ze zo vervelend uit de hoek kan komen". Dan hoeft de reden nog niet eens waar te zijn (het blijft een saboteur natuurlijk), maar het is net iets minder random. Bij WIDM weet je wanneer er een eliminatie komt (soms is er een verrassing en is er toch geen rood scherm), het is voorspelbaar en daar leef ik als kijker toch een beetje naartoe. Nu gingen er ineens, midden in de aflevering, twee mensen weg. Het was de eerste aflevering die ik zag en ik snapte het nog niet helemaal.
Maar goed, het is natuurlijk altijd makkelijk om vanaf de bank commentaar te geven. Jullie moeten het daar doen met een bepaald budget en ik kan alles fantaseren