Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....quote:Op zondag 21 april 2013 10:03 schreef Loj het volgende:
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?quote:Op zondag 21 april 2013 09:06 schreef Kyara het volgende:
mjah, en daarom ben ik dus niet voor met 4 maanden al beginnen met bijvoeden. Bij M zijn we met 6 maanden begonnen en dat ging meteen goed. Tuurlijk even wennen aan nieuwe smaken en vieze gezichten trekken maar hij at wel vrij snel goed. Dus met 4 maanden "ze moet het toch leren" ben ik niet met je eens.
Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denkquote:Op zondag 21 april 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.quote:Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?
En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja.
Tja, vies gezicht vind ik tegen heug en meug. Als ik een vies gezicht trek als ik iets te eten krijg en ik moet het tóch opeten dan doe ik dat ook tegen heug en meug.quote:Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
Ik geef alleen mijn eigen ervaring & mening aan.quote:Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?
En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja.
Dat is inderdaad ook mijn planningquote:Op zondag 21 april 2013 11:40 schreef Loj het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denk)
Ik ben trouwens wel benieuwd of je meisjes stiekem al beginnen met lachen
dit inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies.quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
ik heb gewoon die van de Hema. Maar de vitamine D ruikt een beetje naar anijs. De K is volgens mij wel minder lekker.quote:Op zondag 21 april 2013 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies.
Of ze het lekker vindt weet ik niet, maar ze vindt het wel erg tof om het van een lepeltje af te likken. Wij hadden eerst ook eentje met anijssmaak, nu een neutrale.quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
Oh lekker!! Ff samen weg. Geniet ervan.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef Loj het volgende:
Vitamines heeft m'n ventje niet eens door![]()
Oh wat schattig Kyara, lijkt me helemaal fantastisch om dan twee lachende meisjes naast elkaar te hebben
Hier hebben we Ow net afgeleverd bij opa en oma en gaan papa en mama op stap met vrienden. Dat is soms ook belangrijk(al is het stom om hem achter te laten
)
Ja!quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
Genieten jullie ook zo van dit weer?
Hier gister ook de hele dag met de kinderen in de speeltuin gehangen. Vandaag is het helaas enorm bewolkt maar Lisa is nog steeds gigantisch moe. dus naar een uurtje maar weer naar huis gegaan maatr gister dus wel van 1 tot 6 in de speeltuin ze lagen beide pas om half 9 op bed.quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
Genieten jullie ook zo van dit weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Die hebben wij ook!quote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Vitamine D van de Davitamon? Volgens mij is dat niet van die zoete meuk.
Maar hier krijgen de meiden het ook, dus ik heb gewoon 1 flesje voor allen.
Die hebben wij inderdaad. Ingrediënten: Arachideolie, vitamine D en anti-oxidant. Jammer van de pindaolie maar verder kan ik ermee leven.quote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Vitamine D van de Davitamon? Volgens mij is dat niet van die zoete meuk.
Die van ons had het juist over de veel grotere hoeveelheid hulpstoffen in die op waterbasis.quote:Op zondag 21 april 2013 16:26 schreef Suikertante het volgende:
Onze kraam heeft ook voorkeur voor de Davitamon druppels; ook omdat er niet zo'n sterke smaak aan zit. En natuurlijk omdat ze op waterbasis zijn. Die wij hebben in elk geval wel! Ze zei dat de kleinsten olie nog niet zo goed afbreken. (Ik ben nog in het stadium: "vertrouw blind op je kraam", morgen is haar laatste ochtend bij ons)
+ 1quote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Tinuviel het volgende:
Sam, dat was me ontgaan idd. Vond ze kwa kleuren wel lijken.
Marjo, ook prachtige foto's zeg!
Wennen! De draaicirkel van zo'n moederfiets is echt enorm, dus je kan niet zomaar elke bocht door. En natuurlijk gek dat er een bewegend kind aan je stuur hangt. Maar het lukte wel aardig, voor de eerste keerquote:Op zondag 21 april 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Hoe bevalt de fiets Phaidra?
Ik heb die ene keer dat we met M zijn gaan zwemmen ook zwemluiers + zwembroek gebruikt.
Volgens mij ging M rond die tijd ook naar 2 slaapjes. Iets eerder al geloof ik maar toen was ie er eigenlijk niet aan toe.
Mijn oudste dochter krijgt spekkies
Moet er niet aan denken eerlijk gezegd.....quote:Op zondag 21 april 2013 21:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is een bakfiets niet praktischer in jouw geval Kyara? (mits ruimte natuurlijk)
Dat iddquote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik doe altijd een zwemluier en dan een zwembroek. Vind ik leuker staan.
Leyla heeft een badpak waar de poep niet uit kan. Dus die draagt alleen zwemkleding. Voor Bram komt er tzt ook een wasbare zwemluier.
Wat voor moeder fiets heb je dan?, ik vind helemaal niet dat mijn draaicirkel nnounzoveel groter is. Wel gezellig, een kindje voor op hequote:Op zondag 21 april 2013 21:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wennen! De draaicirkel van zo'n moederfiets is echt enorm, dus je kan niet zomaar elke bocht door. En natuurlijk gek dat er een bewegend kind aan je stuur hangt. Maar het lukte wel aardig, voor de eerste keer. Meer een kwestie van durven en routine krijgen erin.
Spekkies
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?quote:Op zondag 21 april 2013 10:03 schreef Loj het volgende:
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven
Na twee maanden een baby helemaal overstuur als hij werd aangelegd en na twee maanden zeven keer per dag kolven en dan bij elkaar net een maaltijd bij elkaar sprokkelen ben ik met bv gestoptquote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?
Zou je daarbij moeten corrigeren? Het gaat toch om bacteriën die zich moeten vestigen in de darm? Het zou me niets verbazen als dat in een normale omgeving altijd met een maand of drie in orde is.quote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?
Ja het kan ook tijdelijk zijn. Net als dat ze een paar dagen minder dronk.. wat nu niet meer is. Vind het ook verrekte lang. Zeker omdat het eerst echt een slaapkop was. Ach we zien wel wat ze nodig heeft.quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:
Heftig twinkle.
Wat is. Jouw meisje s ochtends lang wakker zeg, als ze pas om 11.30 uur gaat slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een oud model van Sparta. Ik heb hem via marktplaats, ik denk dat hij zeker een jaar of 6 oud is... Wellicht dat nieuwere modellen beter gaan. Het stuur is heel breed en als ik een scherpe bocht neem, prik ik het stuur in m'n zij. Het scheelt wel echt veel tijd, ik had vanochtend een trein eerder terwijl ik niet vroeger dan anders van huis gingquote:Op zondag 21 april 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat voor moeder fiets heb je dan?, ik vind helemaal niet dat mijn draaicirkel nnounzoveel groter is. Wel gezellig, een kindje voor op he![]()
Ik heb. Hele leuke voor jaars foto's gezien. Heerlijk weer vandaag.
Dat dusquote:Op maandag 22 april 2013 08:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
In die omschrijving herken ik veel van mijn baby van bijna 9 maanden Kwis. Dit kon ze met 7 maanden echt allemaal nog niet
Suiker, pittig, zo'n nacht! Misschien krampjes? Ik heb ook zo'n respect voor ouders van huilbaby's... Hopelijk kunnen jullie vandaag een beetje bijslapen.
Danic, fijn dat omneo beter voor R lijkt te zijn!
Ophelia, ik heb ook zo'n earlybird... Gister lag ze er pas om half 8 in (echt laat voor haar doen) en alsnog was ze om half 6 wakker
Eerst ging ik altijd lopend (met I. in de draagdoek en mijn fiets aan de hand), dus op zich niet zo gek dat het sneller gingquote:Op maandag 22 april 2013 09:28 schreef pessie het volgende:
Phaidra ik vind idd ook MN moeder fiets geweldig fietsen! En het fiets sneller idd. Ik heb de batavus mambo. Is onze 2de auto![]()
Suiker, pittig![]()
Tinu, als je zo vroeg moet is DE wel echt een van de betere plaatsen om naartoe te moeten![]()
Twinkle, een baby begrafenis is heftig. We hebben beide kindjes van MN broer begraven, blijft me altijd bij. Maar in september wordt ik weer tante en deze zwangerschap gaat tot nu toe heel goed en de baby lijkt tot zover helemaal gezond
Met een voorrek dus ?quote:Op maandag 22 april 2013 10:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb op mijn moederfiets zo'n krat. Maar als ik Sofie voorop had, kon er niet iets zwaars in de krat.
stttttttttttttttttttt..... niet te hardquote:Op maandag 22 april 2013 11:35 schreef Zoë23 het volgende:
Handige man kz!
S was om 8u wakker en 9:30 gaf ze aan te willen slapen..ze slaapt nu alweer 2uren
Zou zo maar kunnen jaquote:Op maandag 22 april 2013 14:56 schreef kleinzusje het volgende:
Ja Soesa, heerlijk dat lange slapen. Na een week bijna niet, nu opeens weer veel en lang.
Prima !
Heb wel het idee dat ze aan het springen is
doe maar, ik vroeg het me laatst ook al af hoe het met haar ging.quote:Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef pessie het volgende:
Freecell gaat het wel goed mee meen ik. Ze is behoorlijk druk met 3 kids. Zal haar er even bijroepen
Jawel, ze krijgt hem a.s. woensdag. Het is een lichte vorm van heupdiasplasie (of zoiets). Hoewel de orthopeed aangaf dat het meer een soort groeiachterstand is. De kans is groot dat ze dat zelf inloopt maar omdat de gevolgen wat groter zijn als dat niet het geval is (slijtage van de heupen) gaan ze wel actie ondernemen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:53 schreef kleinzusje het volgende:
Idd heel erg fijn Zoe dat het beter gaat !
Gelukkig bij jou ook clauwhee.
Poeh Kyara, das even slikken. Maar zeker is het nog niet toch ?
Sorry, helemaal overheen gelezen.quote:Op maandag 22 april 2013 07:51 schreef Suikertante het volgende:
Gefeliciteerd, zeven maanden, wauw!
Hier heeft F van 22 tot 4 af en aan gehuild. Voor het eerst. Ik heb de helft van de tijd meegehuild
Geen flauw idee wat ik moest doen dus maar veel geknuffeld en vaak verschoond en de fles aangeboden. Van 4 tot nu heeft hij doorgeslapen; sterker nog, hij slaapt nu nog. Ik vermoed dat hij niet is aangekomen als we hem straks wegen..
Ik kan me nu pas voorstellen dat je gek kunt worden van een huilbaby!
quote:Op maandag 22 april 2013 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Zie mij hier heel volwassen meeposten, alsof ik al moeder.. oh!
quote:Op maandag 22 april 2013 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Zie mij hier heel volwassen meeposten, alsof ik al moeder.. oh!
Klopt. Wakker houden bijv maakt het slapen ook niet beter. Een baby die (te) moe is kan slechter slapen.quote:Op maandag 22 april 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]!
Als een baby overdag veel slaapt hoeft dat trouwens niets te zeggen over de nacht hoorSterker nog, een baby die slecht overdag slaapt kan daardoor juist slechte nachten hebben.
Ohja, dat wilde ik ook nog zeggenquote:Op maandag 22 april 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]!
Als een baby overdag veel slaapt hoeft dat trouwens niets te zeggen over de nacht hoorSterker nog, een baby die slecht overdag slaapt kan daardoor juist slechte nachten hebben.
Zo zoet! Dat had ze eerst nooit, een 'band' met een knuffel. Sinds een paar dagen is ze gek op de door mijn moeder gebreide nijntje knuffel! Die houdt ze in haar armen als ze gaat slapen. Standaard ligt ze op haar linker zij, handje met nijn tegen haar speen aan gedruktquote:Op maandag 22 april 2013 16:31 schreef Zoë23 het volgende:
Schattig tante soesa
S ligt knus met dikkiedik(als ze snachts wakker is en ik ga bij dr kijken, zit ze rechtop in bed met dikkedik in haar armen. Zo lief)
quote:Op maandag 22 april 2013 17:19 schreef Mineola het volgende:
Jaaaah, zo schattig met die knuffels. Mini heeft een aapje, gekregen van mijn vader toen hij een paar uur oud was. Ik ben heel blij dat hij nou net die knuffel als favo uitkoos!
Ben net met kind naar de bibliotheek geweest. Ben zelf dol op lezen (maar sinds zijn geboorte helaas geen boek meer aangeraakt) en dat wil ik hem graag mee geven. Dus meteen lid gemaakt en boekjes meegenomen. Bij ons heb je het project Boekstart (http://www.boekstart.nl/wat-is-boekstart/over-boekstart/)!
Misschien een aanrader voor andere ouders?
Jaaaa, koffertje is heel leuk (had post later aangevuld)! Ik vond dat ze hier al behoorlijk wat hadden. Ik was al in geen eeuwen in een bieb geweest trouwens, de afgelopen tien jaar kocht ik altijd boeken. Ik ga er zeker vaak terugkomen in elk geval.quote:Op maandag 22 april 2013 17:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]ben jij mij? E'tje is ook al lid sinds een maand of 2
, hier idd ook Boekstart. Heb je ook dat koffertje? Hier in de bieb zijn ze het assortiment voor baby's nog aan het uitbreiden dus af en toe gaan we ff snuffelen. Heerlijk, lezen!
Ik ben weer thuis
Ik heb met de knuffels waarvan ik wilde dat ze favoriet werden geslapen zodat ze mijn geur hadden en dat werkte ook goed. Helaas was dat nou net een knuffel die nergens meer te koop zijn dus we hebben er maar 1quote:Op maandag 22 april 2013 17:29 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk kreeg alleen de knuffel waarvan ik wilde dat het de favoriete werd. Werkte bij Sofie ook.
Wat een gelukquote:Op maandag 22 april 2013 19:06 schreef Suikertante het volgende:
Toevallig heeft hij allebei gekocht! De ui hadden we nog. Ik ga het nu proberen met de zuiger.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef Kyara het volgende:
psssst, dat boekstart is volgens mij landelijk.
Het liefst nu alquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:09 schreef Kwisted het volgende:
Vanaf hoeveel maanden willen jullie gaan proberen voor nog n kindje trouwens?
Hier zit tussen alledrie steeds 2,5 jaar. Dat is al aardig heftig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:09 schreef Kwisted het volgende:
Kyara, balen van de spreidbroek voor D. Hopelijk heeft ze er straks geen last van!
De tijd zal vast vliegen hoor!
Twink, wat een mooie foto's! Vooral de zwartwit foto is prachtig!!
F is ziek (tandjes?) en wil continue vastgehouden worden. Arm ding.
Voor Boekstart krijg je volgens mij een uitnodiging vanuit de gemeente wanneer je baby 3 maanden is als het er bij jullie is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:43 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil ook dat boekstart doen. Alleen onze bieb is tot juni dicht in verband met verbouwing. Misschien eens kijken bij het andere filiaal. Ik neem zo een vroege trein, omdat het makkelijk 5 uur reistijd is alles bij elkaar en vanmiddag reis ik weer naar huis. anders heb ik bijna geen tijd bij de klant. dus dan maar liever vroeg opstaan en mijn baby maar 1 nacht missen, vind ik. Hier heerlijk geslapen, hoop dat het thuis ook goed ging.
Nee, niet gehad Ophelia, mijn baby is alweer bijna 1 jaar en bijna geen baby meer. Ik vraag het gewoon bij de bieb na. Misschien is er een maximum leeftijd, die je baby mocht zijn, bij de start van het project en vallen wij daarbuiten?quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Voor Boekstart krijg je volgens mij een uitnodiging vanuit de gemeente wanneer je baby 3 maanden is als het er bij jullie is.
Soemp had hem ook toen M. drie maanden was, ik denk dat je beter even op de boekstart-site kunt kijken. Ik geloof dat je daar kunt zien of het er ook in jouw gemeente is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nee, niet gehad Ophelia, mijn baby is alweer bijna 1 jaar en bijna geen baby meer. Ik vraag het gewoon bij de bieb na. Misschien is er een maximum leeftijd, die je baby mocht zijn, bij de start van het project en vallen wij daarbuiten?
'Allo!quote:Op maandag 22 april 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
doe maar, ik vroeg het me laatst ook al af hoe het met haar ging.
Voorlopig nog niet. We zijn er eigenlijk uberhaupt nog niet uit of er een tweede komt. Maar zolang de mini nog zo onrustig slaapt, sowieso niet. Ik heb geen energie voor een zwangerschap momenteel. En ik start volgende maand met mijn nieuwe baan. Dus áls we al plannen hadden, zou ik er ook nog even mee wachten...quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:09 schreef Kwisted het volgende:
Hier niet, ik zag een foldertje op het CB.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Voor Boekstart krijg je volgens mij een uitnodiging vanuit de gemeente wanneer je baby 3 maanden is als het er bij jullie is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free goed om te horen dat het best goed gaat met jullie.. Succes met middelste!
Via groeigids.nlquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:00 schreef Suikertante het volgende:
Hee wat leuk Twinkle, hoe krijg je dat mee? Ik moet de vuurdoop nog krijgen, maar dit zit er digitaal uit!
Oh wacht, je vult het ergens in..![]()
![]()
Dit hoeft tegenwoordig op de groeigids ook niet meer. Je kunt de lengte leeg laten, dan vult die niets in, dus ook geen vreemd puntje op de 0 ofzo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voordeel van de grafiek van bv.com vind ik dat je ook alleen het gewicht in kan vullen, soms ging ik tussendoor even wegen, lengte meten ze dan niet en op groeigids moet je dan maar iets invullen bij lengte.
Leuke stats!quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn dametje heeft er weer een stempeltje bij van het CB, groei en gewicht precies zoals ik verwacht had Onder de spoiler stats voor degene die dat boeiend vindt
Hier komt er nooit meer 1 bij! En hoewel ik dat ook niet wilde is het nu het niet meer kan toch wel eng.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:03 schreef papillion het volgende:
[..]
Leuke stats!
---
Over 'n tweede willen. Ooit heel graag, maar nu nog niet. Ik rammel ook echt nog niet, terwijl ik diep van binnen echt wel graag nog een tweede en zelfs 3e wil.
Hoe bedoel je MeNicole? Dat het zo definitief is?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:32 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hier komt er nooit meer 1 bij! En hoewel ik dat ook niet wilde is het nu het niet meer kan toch wel eng.
Mijn lief is vorige week geholpenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je MeNicole? Dat het zo definitief is?
Hier zijn we ook helemaal klaarrr. Dacht ik na de komst vd 2e ook een tijdje, maar toen kwam toch weer dat verlangen. Maar nu weet ik het gewoon zeker.
Aha, zo. Snap ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:43 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Mijn lief is vorige week geholpenMaar nu het niet meer kan wil ik juist weer.
Svonds en weekend. Ik werk in de zorg en mijn vriend is veel weg door zn werk (in mei/ juni 3wk achter elkaar weg bijv)quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Is een KDV geen idee, Zoë? Of zoeken jullie specifiek opvang in de avonduren?
Hier was het tot 1,5 ook echt niet te doen. Noortje is veel ziek geweest en was een nachtbraker. Ik denk dat ze met 1,5 voor het eerst een nacht doorsliep. Daarna waren we er vrij snel uit dat we een tweede wilden en was ik ook na drie maanden al zwanger.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:48 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier voorlopig ook echtecht geen tweede. Ik heb altijd geroepen dat ik twee of drie kindjes wil, maar ik moet er niet aan denken. Echt niet. Ik weet ook niet of dat ooit nog gaat veranderen. Ik vind eentje echt heel erg zwaar en ik denk dat ik een tweede gewoon echt niet trek.
En een oppas aan huis?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef Zoë23 het volgende:
Keshet
I know! Zit al een tijd in de stress omdat ik niet weet hoe ik t moet regelen en ik op die bemiddelaar moet wachten, kon zelf weinig doen (behalve bellen en mailen natuurlijk) sinds eind mrt is S niet meer bij de gastouder en toen gelijk wensen aangegeven voor nieuwe gastouder. Vorige week kon ik haar niet bereiken en ze werkt op di wo en do.. Dus kon vandaag pas weer contact opnemen. Super irritant.
Als het zo uitkomt moet S er ook slapen idd. Voorkeur gaat uit dat S bij mijn ouders slaapt maar als mijn moeder smorgens moet werken kan dat niet. Gelukkig werkt ze niet elke dag
Volgens de website van kinderopvang kan dat maar 2dgn pw ivm belasting. Dus dat is niet handig. Op di en do kan mijn moeder oppassen, maar ma wo vrijd is net 1 dag teveel voor oppas aan huis.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:21 schreef Cathmar het volgende:
[..]
En een oppas aan huis?
En een andere bemiddelaar.
O, echt? Wist ik niet. Zou ze wel lekker in haar eigen bedje kunnen liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Volgens de website van kinderopvang kan dat maar 2dgn pw ivm belasting. Dus dat is niet handig. Op di en do kan mijn moeder oppassen, maar ma wo vrijd is net 1 dag teveel voor oppas aan huis.
Andere bemiddelaar gaat me morgen bellen
Ja dat zou ik het liefst ook willen, al vind ze spelen met andere kindjes superleuk. Die dagen bij m'n moeder is ze gezellig samen met mijn nichtje. Superlief.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef Cathmar het volgende:
[..]
O, echt? Wist ik niet. Zou ze wel lekker in haar eigen bedje kunnen liggen.
Heb je een flex-kdv in de buurt? Dat zou een optie zijn. Zelf zou ik eerder voor kdv dan gastouder kiezen (puur afgaande op mijn eigen gevoel en super positieve kdv ervaringen)
Nee hebben we niet. Opzich wel goede mogelijkheden om bepaalde diensten wel of niet te draaien. De reïntegratie periode mag/mocht ik ook mijn eigen diensten plannen omdat het niet zo lekker ging met S, de med en Reflux enzo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Geen opvang vanuit je werkgever? Vaak hebben zorginstellingen een eigen kdv vanwege de onregelmatigheid. Maar of ze daar ook kunnen slapen 's nachts betwijfel ik bedenk ik net.
Snap waar je angst vandaan komt. Dat kun je natuurlijk aangeven bij een kdv. Ik heb er echt alleen maar positieve ervaringen mee. Vooral het strakke ritme deed mijn kids altijd heel goed.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:33 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik het liefst ook willen, al vind ze spelen met andere kindjes superleuk. Die dagen bij m'n moeder is ze gezellig samen met mijn nichtje. Superlief.
Ik ken iemand met een eigen kdv, kan haar wel vragen. Ben zo bang dat ze er niet wil slapenmaar dat is m'n eigen angst. Maar dat kan bij de gastouder natuurlijk ook
Die angst had ik ook Zoëquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:33 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik het liefst ook willen, al vind ze spelen met andere kindjes superleuk. Die dagen bij m'n moeder is ze gezellig samen met mijn nichtje. Superlief.
Ik ken iemand met een eigen kdv, kan haar wel vragen. Ben zo bang dat ze er niet wil slapenmaar dat is m'n eigen angst. Maar dat kan bij de gastouder natuurlijk ook
Huh? Wat?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Volgens de website van kinderopvang kan dat maar 2dgn pw ivm belasting. Dus dat is niet handig. Op di en do kan mijn moeder oppassen, maar ma wo vrijd is net 1 dag teveel voor oppas aan huis.
Andere bemiddelaar gaat me morgen bellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rollen is echt z'n hobby momenteel. Je legt hem neer en *flop* hij ligt op z'n buik. En dan maar kwijlen.
A grand adventure has begun.
Zwemmen! Moeten wij ook nog altijd met Saartje gaan. doen. Misschien dit weekend wel. Lijkt me ook echt ontzettend leukquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vanochtend gezwommen, wat vond ze het leukzo leuk om te zien. Hele tijd spetteren
Aye, bij ons ivm niet te lang wachtenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik rammelde al direct na de bevalling geloof ik. Ivm mijn gezondheid gaan wij niet lang wachten, hoe eerder hoe beter! Zelf denk ik ook dat 2 kleine kinderen sowieso zwaar zijn, of er nu 2,5 of 1,5 jaar tussen zit. En daarnaast, als je er eenmaal in zit weet je niet beter
. Wij gaan rond E'tjes 1e verjaardag overleggen met de arts of we ervoor 'mogen' gaan. E.e.a. hangt af van mijn bloeduitslagen maar ik ga er van uit dat het dan ook wel kan. Hopelijk gaat het dan weer net zo snel als bij E (met 3 maanden). Dan is E. ongeveer 2 als de baby geboren wordt. Vind ik wel prima
. ik heb er zin in!
Zo te zien van de H&M. Maar heeft ze gekregen, en weet niet wanneer het gekocht was...quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:24 schreef L0t.. het volgende:
Tof Cocoen wat een superleuk broekje, waar vandaan?
Via de kinderopvang kan ik t dan niet regelen, hoe dan wel?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:50 schreef laziness het volgende:
Zoë, jij dacht dat de belastingdienst vanaf hun kantoor ruikt dat jij oppas aan huis hebt?
De officiële regels zeggen max twee dagen ja maar niemand die controleert of dat echt zo is hoor.
Dat is fijn om te horenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef becky27 het volgende:
[..]
Hier was het tot 1,5 ook echt niet te doen. Noortje is veel ziek geweest en was een nachtbraker. Ik denk dat ze met 1,5 voor het eerst een nacht doorsliep. Daarna waren we er vrij snel uit dat we een tweede wilden en was ik ook na drie maanden al zwanger.
Wel een beetje herkenbaarquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:51 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horenGeeft weer wat hoop
Ik gun Faye zo enorm een brusje omdat ik gewoon weet dat zij het geweldig zou vinden. Maar ik weet echt niet of ik het allemaal nog een keer aan kan..
Oppas aan huis met kinderopvangtoeslag is sowieso alleen mogelijk met een gastouder toch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Via de kinderopvang kan ik t dan niet regelen, hoe dan wel?
Ik ben morgen vrij, ga me dan goed verdiepen in wat handig is.
Ik heb een oppas aan huis, wit. Meisje heeft de gevraagde diploma's, we hebben een bemiddelaar die de betalingen en papieren regelt. Mijn huis krijgt een GGD inspectie omdat het fungeert als oppasplek. En dan krijg ik gewoon kinderopvangtoeslag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Oppas aan huis met kinderopvangtoeslag is sowieso alleen mogelijk met een gastouder toch?
Gewoon een studente die het zwart wil doen bijvoorbeeld.
Denk niet dat het handiger is dan via een gastouder hoor maar ik gaf enkel aan dat die max twee dagen van de belastingdienst verre van heilig zijn.
Ik betaalde mijn kamer in mijn studententijd van mijn oppasbaantjes er naast. Toen gold die max twee dagen per week ook al maar ik werkte wel meer bij gezinnen![]()
Dan ben je de sjaak. Niet verzekerd en de belasting komt ook nog even om de hoek kijken als je wel toeslag hebt ontvangen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:11 schreef -Spring het volgende:
Hoe zit dat juridisch met een 'zwarte oppas'? Wat als er iets gebeurt?
In de tijd dat ik dat deed bestond dat allemaal nog niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:11 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik heb een oppas aan huis, wit. Meisje heeft de gevraagde diploma's, we hebben een bemiddelaar die de betalingen en papieren regelt. Mijn huis krijgt een GGD inspectie omdat het fungeert als oppasplek. En dan krijg ik gewoon kinderopvangtoeslag.
Waren ouders toen jij en ik studeerden dan zoveel makkelijker dan wij nu?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:14 schreef -Spring het volgende:
Zou ik nooit durven.
Heb het zelf wel gedaan trouwens, toen in studeerde.
Ik paste wel op in de avonduren. Kinderen op bed, bij de buren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:14 schreef -Spring het volgende:
Zou ik nooit durven.
Gastouder is toch max 3 dagen?? Toch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:15 schreef laziness het volgende:
[..]
In de tijd dat ik dat deed bestond dat allemaal nog niet.
Maar dit meisje heeft dus gewoon gastouderpapieren?
Maar zoals gezegd, zonder opgaaf aan de belasting mag het max twee dagen maar niemand die dat controleert.
Zodra zo'n meisje papieren heeft en je recht op toeslag hebt is er geen max meer aan dagen per week lijkt me.
Dat doet iedere tiener toch? 50 franc op een avond, dat was zxo'n 17 gulden. Leuk bedrag in die tijdquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik paste wel op in de avonduren. Kinderen op bed, bij de buren.
Ik zou het alleen niet durven met mijn guppen. Ik paste al op toen de 3e daar gewoon een baby was. Iets ouder dan Bram.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat doet iedere tiener toch? 50 franc op een avond, dat was zxo'n 17 gulden. Leuk bedrag in die tijd
Ik heb niemand die ik er genoeg voor vertrouw. Wel jammer, want zou t makkelijker maken om een avondje weg te gaan zonder dat ik mn ouders hoef te regelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:14 schreef -Spring het volgende:
Zou ik nooit durven.
Echt?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie en Luuk gaan meer dagen in de week hoor. Er is wel een max aan uren, maar dat heeft met die 140 % te maken..
Wat ik kan vinden is dat gastouder aan huis max 3 dagen is, bij de gastouder thuis lijkt me dat et gewoon ook 5 kan zijn...quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gastouder is toch max 3 dagen?? Toch?
Anders ga ik nog een keer rondkijken.
Bij je thuis geldt die max drie dagen dus welquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt?
Ik zit er toch een soort aan te denken om dan maar een ouder aan huis te nemen. Met 3 kinderen, 1 die na school opgevangen wordt, 1 die 3 dagen nodig heeft en 1 die 4 dagen bij de opvang is.
Betaal je dan alsnog per kind? Of gewoon een uurtarief??
Ik heb tot mijn 25e opgepastquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat doet iedere tiener toch? 50 franc op een avond, dat was zxo'n 17 gulden. Leuk bedrag in die tijd
Wij hebben voor Nathan een meisje dat af en toe oppast als hij in bed ligt. Ze is doof btw. Kan ook. Lauren doe ik echt nog lang niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou het alleen niet durven met mijn guppen. Ik paste al op toen de 3e daar gewoon een baby was. Iets ouder dan Bram.
ik geef je nu 7,5 als je ook op komt oppassenquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:29 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 25e opgepastvoor vijf euro per uur.
En krijg je dan ook toeslag?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:29 schreef Cathmar het volgende:
Ik betaal 15 euro per uur. Dat is voor 3 kinderen thuis. En 1 die ze dan ook naar school brengt, en ophaalt. Buitenschool dus 4 kids.
Als student kreeg ik 7.50, voor 3 jongens. Maar dan kookte ik ook voor ve, zorgde dat ze gingen badderen en bracht ze naar bed.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:29 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 25e opgepastvoor vijf euro per uur.
Ik heb de berekeningen nu even niet bij de hand, maar het scheelt mij meer dan 300 euro p.mnd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En krijg je dan ook toeslag?
Wat ben jij netto kwijt? ( ik weet dat dat nogal kan verschillen met inkomen. ) is het veel goedkoper dan kdv?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Dat is behoorlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik heb de berekeningen nu even niet bij de hand, maar het scheelt mij meer dan 300 euro p.mnd.
6,65 voor leyla en 6,25 voor Bram en 6,45 voor jen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:35 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zeker. Kdv kost hier 6,75 per uur, per kind. En dan 11 uur per dag.
Dat is groot zat dus daar kan je wel wat bewarenquote:
Hou je bek dikke!quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is groot zat dus daar kan je wel wat bewaren
Sterkte KJ.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben nu op zoek naar een oppas voor de avonduren. Zaten gister enorm in de knel en dan is het zo naar. Nu kon er een vriend van ons op een slapende Sofie passen, maar ideaal is anders. Ik heb nu via een kennis een telefoon nummer van een oppas van haar. Die moet ik nog bellen, maar het hoofd staat er even niet naar. Komt wel
Ah ja! Dat is natuurlijk ook zo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Ik had, zonder veel moeite, 3 dames die het wilde doen. Zoveel ontslagen in de kinderopvang nu.
Nou ja, hier in het dorrup gaat dat via de kapperquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ah ja! Dat is natuurlijk ook zo.
Mehn, waarvindikdie. Heb morgen een mooi project haha
Haha moet ik misschien maar eens naar een andere kapper ipv de Turkquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:42 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou ja, hier in het dorrup gaat dat via de kapper
Bij mij niet. Maar dat kan wel volgens mij. Ze werkt bv twee dagen per week bij een ander gezin en dan ook tot 8 uur 's avonds. Incl koken en kinderen op bed leggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Maar zo'n oppas aan huis, werkt die ook 11 uur op een dag?
Peuterspeelzaal?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:57 schreef Kyara het volgende:
Hmmmm, kan wel interessant zijn. Hoewel ik het contact met andere kindjes ook wl belangrijk vind. Zeker voor M.
Dat is ook ideaalquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:09 schreef Solagratia het volgende:
Oppas aan huis lijkt me heerlijk. Dat je niet hoeft te slepen in de ochtend met kinderen. Niet haasten om iedereen netjes aangekleed te krijgen en thuiskomen terwijl ze al thuis zijn. Maar ik werk ook veel thuis dus dat is dan niet handig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |