Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....quote:Op zondag 21 april 2013 10:03 schreef Loj het volgende:
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?quote:Op zondag 21 april 2013 09:06 schreef Kyara het volgende:
mjah, en daarom ben ik dus niet voor met 4 maanden al beginnen met bijvoeden. Bij M zijn we met 6 maanden begonnen en dat ging meteen goed. Tuurlijk even wennen aan nieuwe smaken en vieze gezichten trekken maar hij at wel vrij snel goed. Dus met 4 maanden "ze moet het toch leren" ben ik niet met je eens.
Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denkquote:Op zondag 21 april 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.quote:Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?
En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja.
Tja, vies gezicht vind ik tegen heug en meug. Als ik een vies gezicht trek als ik iets te eten krijg en ik moet het tóch opeten dan doe ik dat ook tegen heug en meug.quote:Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
Ik geef alleen mijn eigen ervaring & mening aan.quote:Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?
En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja.
Dat is inderdaad ook mijn planningquote:Op zondag 21 april 2013 11:40 schreef Loj het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denk)
Ik ben trouwens wel benieuwd of je meisjes stiekem al beginnen met lachen
dit inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies.quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
ik heb gewoon die van de Hema. Maar de vitamine D ruikt een beetje naar anijs. De K is volgens mij wel minder lekker.quote:Op zondag 21 april 2013 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies.
Of ze het lekker vindt weet ik niet, maar ze vindt het wel erg tof om het van een lepeltje af te likken. Wij hadden eerst ook eentje met anijssmaak, nu een neutrale.quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
Oh lekker!! Ff samen weg. Geniet ervan.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef Loj het volgende:
Vitamines heeft m'n ventje niet eens door![]()
Oh wat schattig Kyara, lijkt me helemaal fantastisch om dan twee lachende meisjes naast elkaar te hebben
Hier hebben we Ow net afgeleverd bij opa en oma en gaan papa en mama op stap met vrienden. Dat is soms ook belangrijk(al is het stom om hem achter te laten
)
Ja!quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
Genieten jullie ook zo van dit weer?
Hier gister ook de hele dag met de kinderen in de speeltuin gehangen. Vandaag is het helaas enorm bewolkt maar Lisa is nog steeds gigantisch moe. dus naar een uurtje maar weer naar huis gegaan maatr gister dus wel van 1 tot 6 in de speeltuin ze lagen beide pas om half 9 op bed.quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
Genieten jullie ook zo van dit weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Die hebben wij ook!quote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Vitamine D van de Davitamon? Volgens mij is dat niet van die zoete meuk.
Maar hier krijgen de meiden het ook, dus ik heb gewoon 1 flesje voor allen.
Die hebben wij inderdaad. Ingrediėnten: Arachideolie, vitamine D en anti-oxidant. Jammer van de pindaolie maar verder kan ik ermee leven.quote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Vitamine D van de Davitamon? Volgens mij is dat niet van die zoete meuk.
Die van ons had het juist over de veel grotere hoeveelheid hulpstoffen in die op waterbasis.quote:Op zondag 21 april 2013 16:26 schreef Suikertante het volgende:
Onze kraam heeft ook voorkeur voor de Davitamon druppels; ook omdat er niet zo'n sterke smaak aan zit. En natuurlijk omdat ze op waterbasis zijn. Die wij hebben in elk geval wel! Ze zei dat de kleinsten olie nog niet zo goed afbreken. (Ik ben nog in het stadium: "vertrouw blind op je kraam", morgen is haar laatste ochtend bij ons)
+ 1quote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Tinuviel het volgende:
Sam, dat was me ontgaan idd. Vond ze kwa kleuren wel lijken.
Marjo, ook prachtige foto's zeg!
Wennen! De draaicirkel van zo'n moederfiets is echt enorm, dus je kan niet zomaar elke bocht door. En natuurlijk gek dat er een bewegend kind aan je stuur hangt. Maar het lukte wel aardig, voor de eerste keerquote:Op zondag 21 april 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Hoe bevalt de fiets Phaidra?
Ik heb die ene keer dat we met M zijn gaan zwemmen ook zwemluiers + zwembroek gebruikt.
Volgens mij ging M rond die tijd ook naar 2 slaapjes. Iets eerder al geloof ik maar toen was ie er eigenlijk niet aan toe.
Mijn oudste dochter krijgt spekkies
Moet er niet aan denken eerlijk gezegd.....quote:Op zondag 21 april 2013 21:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is een bakfiets niet praktischer in jouw geval Kyara? (mits ruimte natuurlijk)
Dat iddquote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik doe altijd een zwemluier en dan een zwembroek. Vind ik leuker staan.
Leyla heeft een badpak waar de poep niet uit kan. Dus die draagt alleen zwemkleding. Voor Bram komt er tzt ook een wasbare zwemluier.
Wat voor moeder fiets heb je dan?, ik vind helemaal niet dat mijn draaicirkel nnounzoveel groter is. Wel gezellig, een kindje voor op hequote:Op zondag 21 april 2013 21:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wennen! De draaicirkel van zo'n moederfiets is echt enorm, dus je kan niet zomaar elke bocht door. En natuurlijk gek dat er een bewegend kind aan je stuur hangt. Maar het lukte wel aardig, voor de eerste keer. Meer een kwestie van durven en routine krijgen erin.
Spekkies
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?quote:Op zondag 21 april 2013 10:03 schreef Loj het volgende:
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven
Na twee maanden een baby helemaal overstuur als hij werd aangelegd en na twee maanden zeven keer per dag kolven en dan bij elkaar net een maaltijd bij elkaar sprokkelen ben ik met bv gestoptquote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?
Zou je daarbij moeten corrigeren? Het gaat toch om bacteriėn die zich moeten vestigen in de darm? Het zou me niets verbazen als dat in een normale omgeving altijd met een maand of drie in orde is.quote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geef jij bv? Zo ja, hoe doe jij dat met de vitamine K en corrigeren?
Ja het kan ook tijdelijk zijn. Net als dat ze een paar dagen minder dronk.. wat nu niet meer is. Vind het ook verrekte lang. Zeker omdat het eerst echt een slaapkop was. Ach we zien wel wat ze nodig heeft.quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:
Heftig twinkle.
Wat is. Jouw meisje s ochtends lang wakker zeg, als ze pas om 11.30 uur gaat slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een oud model van Sparta. Ik heb hem via marktplaats, ik denk dat hij zeker een jaar of 6 oud is... Wellicht dat nieuwere modellen beter gaan. Het stuur is heel breed en als ik een scherpe bocht neem, prik ik het stuur in m'n zij. Het scheelt wel echt veel tijd, ik had vanochtend een trein eerder terwijl ik niet vroeger dan anders van huis gingquote:Op zondag 21 april 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat voor moeder fiets heb je dan?, ik vind helemaal niet dat mijn draaicirkel nnounzoveel groter is. Wel gezellig, een kindje voor op he![]()
Ik heb. Hele leuke voor jaars foto's gezien. Heerlijk weer vandaag.
Dat dusquote:Op maandag 22 april 2013 08:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
In die omschrijving herken ik veel van mijn baby van bijna 9 maanden Kwis. Dit kon ze met 7 maanden echt allemaal nog niet
Suiker, pittig, zo'n nacht! Misschien krampjes? Ik heb ook zo'n respect voor ouders van huilbaby's... Hopelijk kunnen jullie vandaag een beetje bijslapen.
Danic, fijn dat omneo beter voor R lijkt te zijn!
Ophelia, ik heb ook zo'n earlybird... Gister lag ze er pas om half 8 in (echt laat voor haar doen) en alsnog was ze om half 6 wakker
Eerst ging ik altijd lopend (met I. in de draagdoek en mijn fiets aan de hand), dus op zich niet zo gek dat het sneller gingquote:Op maandag 22 april 2013 09:28 schreef pessie het volgende:
Phaidra ik vind idd ook MN moeder fiets geweldig fietsen! En het fiets sneller idd. Ik heb de batavus mambo. Is onze 2de auto![]()
Suiker, pittig![]()
Tinu, als je zo vroeg moet is DE wel echt een van de betere plaatsen om naartoe te moeten![]()
Twinkle, een baby begrafenis is heftig. We hebben beide kindjes van MN broer begraven, blijft me altijd bij. Maar in september wordt ik weer tante en deze zwangerschap gaat tot nu toe heel goed en de baby lijkt tot zover helemaal gezond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |