abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2013 @ 09:58:31 #1
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_125547631
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_125547673
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven :)
pi_125547832
Ik wil ook wachten met eten tot Riley minstens 5 maanden is. Het liefst wacht ik tot ze 6 maanden is. Bij mijn CB houden ze 6 maanden aan.
Of je moet een hele hongerige baby hebben. Dan mag je beginnen vanaf 4 maanden

Zoė fijne dag vandaag. Leuk een surpriseparty

Haha Ophelia. Hoe krijgt ze dag voor elkaar om onder het speelkleed te komen?
pi_125547851
Ik ben rond vier maanden begonnen met groente. Fruit kwam later. Probeer het structureel elkedag te doen. Soms schiet het erbij in. Ze vindt het heerlijk. Alleen heel vloeibaar spul werkt niet. Dus niet te lang met de staafmixer erop :)
  zondag 21 april 2013 @ 10:41:50 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125547960
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 10:03 schreef Loj het volgende:
Joi:
Mijn kleintje was 5 weekjes te vroeg en dan moet je eigenlijk bij alles pas gaan rekenen vanaf de UD. Dus dat is dan de gecorrigeerde tijd. Dus ik mag hem officieel ook vanaf vijf/zeven maanden een hapje geven :)
Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....
pi_125548507
Zoe, fijn zo een verrassing. Geniet ervan.

Kyara, je kunt anders toch met 6 maanden voorzichtig beginnen. Dan zou ik ook zachte en mild smakende groenten of fruit nemen: wortel bijvoorbeeld.

Met de oudste begonnen met 6 maanden, deze keer met 4 maanden en weer gestopt, want het was gewoon nog te vroeg. Nu is mijn baby bijna een jaar en het verschilt zo. Gisteren had hij 4 pastaatjes en dat was het. Op andere avonden eet hij heel goed. Wij wisselen gepureerd en rapley af. Sowieso kun je een kind toch niet dwingen op te eten. Als ik met lepel voed en hij wil niet meer, opent hij zijn mond niet meer of spuugt het uit. En als hij van rapley genoeg heeft, gooit hij het eten op de grond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 21 april 2013 @ 11:30:17 #7
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125548765
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 09:06 schreef Kyara het volgende:
mjah, en daarom ben ik dus niet voor met 4 maanden al beginnen met bijvoeden. Bij M zijn we met 6 maanden begonnen en dat ging meteen goed. Tuurlijk even wennen aan nieuwe smaken en vieze gezichten trekken maar hij at wel vrij snel goed. Dus met 4 maanden "ze moet het toch leren" ben ik niet met je eens.
Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?

En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja. :)
pi_125548827
Hapjes ligt ook aan het kind hoor...

Cb gaf hier 4 maanden als advies, maar dat vond ik te vroeg (ook om wat Ophelia zei, omg, iets anders dan mijn melk :@)
Ik wilde eigenlijk tot 6 maanden wachten, maar na klachten over honger op het kdv ondanks flessen van 180 ml bv ben ik met ruim 5,5 maand begonnen, gecorrigeerd dan net 5 maanden (oeh somebody shoot me!). Meneer had die hele bak peer naar binnen geschoven als het aan hem lag. Rustig opgebouwd en daarna wortel geprobeerd, maar dat was duidelijk minder lekker. Kan m geen ongelijk geven, ik hou ook niet van gekookte wortel. Gister mango en ook dat ging er zo in.
Hij was er duidelijk aan toe, heel erg geļnteresseerd in wat wij eten en drinken, en at ook meteen goed van een lepel.
pi_125548833
Ach vroeger kreeg ik met 3 maanden liga met sinaasappel. Ik leef ook nog. Lekker doen waar iedereen zich goed bij voelt hoor.

Bram moet nog even wachten vind ik. Ik denk dat het weekendje weg met m'n ouders een goed moment is om te gaan beginnen. Dat is weekend van 7 juni. Nemen we er lekker de tijd voor, kunnen we zien hoe hij reageert.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125548993
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hoewel ik dat ook wel weer lastig vind want voor sommige dingen zijn ze echt wel veel verder dan hun gecorrigeerde leeftijd. Ze krijgen natuurlijk ook al veel langer voeding in hun maagjes en hun darmen werken ook al veel langer normaal. Daarom twijfel ik ook of ik moet gaan wachten tot de gecorrigeerd 6 maanden zijn. Want dan zijn ze qua werkelijk leeftijd ruim 7,5 maand....
Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denk ;) )

Ik ben trouwens wel benieuwd of je meisjes stiekem al beginnen met lachen :)
pi_125549205
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik mijn baby met 4 maanden al groente geef is er toch geen verschil met jouw 'M' qua hoe ze erop reageert?

En dat jij het niet met me eens bent dat ik haar met 4 maanden al groente geef, tja. :)
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
  zondag 21 april 2013 @ 11:51:25 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125549274
Mijn 2 meiden heb ik altijd zelf laten bepalen of ze wilden eten. Jen vond fruit vanaf begin heel erg lekker. Geen vieze gezichten niets. Leyla was iets moeilijker met eten. Maar ik ga er geen eten in duwen als ik merk dat ze het echt niet lekker vinden.
  zondag 21 april 2013 @ 11:56:45 #13
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125549415
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het zit hem in de "tegen heug en meug", dat wekt de indruk dat jouw mini helemaal niet wil eten en jij haar "dwingt" omdat ze het moet leren.
Tja, vies gezicht vind ik tegen heug en meug. Als ik een vies gezicht trek als ik iets te eten krijg en ik moet het tóch opeten dan doe ik dat ook tegen heug en meug.

In het begin trok ze ook een vies gezicht toen ik haar een ander merk vitamine gaf, na 2 dagen ging dat goed.

Ik vind dat vieze gezicht overigens enorm grappig om te zien. :D
  zondag 21 april 2013 @ 12:00:25 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125549528
Oh ja!!! Bram vindt de vitamines ook echt niet lekker. :D

En gelijk heeft hij. Vies spul. :r Ik neem het zelf ook. Vitamine D kan nooit kwaad om wat extra van te nemen.
  zondag 21 april 2013 @ 12:12:12 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125549836
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik geef alleen mijn eigen ervaring & mening aan.
  zondag 21 april 2013 @ 12:13:24 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125549868
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:40 schreef Loj het volgende:

[..]

Heb je zeker gelijk in Kyara. Ze zijn natuurlijk ook nog meer prematuur dan Ow. En idd de darmen werken al langer. Daarom ook misschien... Rond de zes maanden ga ik eens kijken naar zijn interesse in eten en heeft hij dan geen interesse wacht ik tot zeven maanden. (Maarja dat is natuurlijk hoe ik er nu over denk ;) )

Ik ben trouwens wel benieuwd of je meisjes stiekem al beginnen met lachen :)
Dat is inderdaad ook mijn planning :Y

Ja, ze lachen al wel een beetje. En ze kunnen ook steeds langer hun hoofdjes omhoog houden.
  zondag 21 april 2013 @ 12:13:39 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125549871
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

dit inderdaad.
  zondag 21 april 2013 @ 12:14:30 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125549894
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
  zondag 21 april 2013 @ 12:16:18 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125549938
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Vitamines vinden ze hier juist best lekker. Die worden echt van het lepeltje afgeslurpt.
Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies. :D
  zondag 21 april 2013 @ 12:18:35 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125549982
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 12:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb de vitamine met "sinaasappel" smaak. Het is echt onwijs vies. :D
ik heb gewoon die van de Hema. Maar de vitamine D ruikt een beetje naar anijs. De K is volgens mij wel minder lekker.
pi_125549989
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Of ze het lekker vindt weet ik niet, maar ze vindt het wel erg tof om het van een lepeltje af te likken. Wij hadden eerst ook eentje met anijssmaak, nu een neutrale.
pi_125550630
Ik geef mijn kind ook echt niet tegen heug en meug te eten. Ik ga geen moeite doen om er eten in te krijgen als ze echt niet wil. Faye eet nog steeds niet veel maar groeit prima. Niks aan doen dan verder hoor. En wij zijn ook begonnen na 6 maanden, beviel ons prima. Bij een volgende zou ik weer zo lang wachten.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125550807
Vitamines heeft m'n ventje niet eens door ;)

Oh wat schattig Kyara, lijkt me helemaal fantastisch om dan twee lachende meisjes naast elkaar te hebben :)

Hier hebben we Ow net afgeleverd bij opa en oma en gaan papa en mama op stap met vrienden. Dat is soms ook belangrijk :) (al is het stom om hem achter te laten :( )
  zondag 21 april 2013 @ 13:15:32 #24
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125551713
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef Loj het volgende:
Vitamines heeft m'n ventje niet eens door ;)

Oh wat schattig Kyara, lijkt me helemaal fantastisch om dan twee lachende meisjes naast elkaar te hebben :)

Hier hebben we Ow net afgeleverd bij opa en oma en gaan papa en mama op stap met vrienden. Dat is soms ook belangrijk :) (al is het stom om hem achter te laten :( )
Oh lekker!! Ff samen weg. Geniet ervan.
pi_125551875
Ik vind die vitamines zo achterlijk zoet. Plakt aan alle kanten en aangekoekte suiker op de rand van het flesje. Iemand een idee of er ook suikervrije vitamine D te koop is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')