Maar als iets echt slecht is, dan kan zo'n comité hoog en laag springen lijkt me, dan nog stop je het er niet in! Die mensen hebben een assertiviteitstraining nodigquote:Op maandag 22 april 2013 10:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Uit de Telegraaf: Dus het Comite wilde dat stukje er perse in en daarom hebben ze hun ego opzij gezet......
![]()
"Het eerste rapcouplet ging nog goed, maar het tweede couplet - de W van wortel enzo - ging gewoon niet," vertelt Ali B in Life4you.
Volgens de Nederlandse rapper gaf John Ewbank daarop aan dat het Nationaal Comité Inhuldiging dit stukje in het nummer wilde hebben. "Dus dan zet je je ego opzij".
Wat een nep-kunstenaar ben je sowieso als je zwicht voor je opdrachtgever en dan maar iets aflevert waar je zelf niet eens achterstaatquote:Op maandag 22 april 2013 10:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als iets echt slecht is, dan kan zo'n comité hoog en laag springen lijkt me, dan nog stop je het er niet in! Die mensen hebben een assertiviteitstraining nodig
en dan nog verbaasd zijn als iedereen het ook bagger vindtquote:Op maandag 22 april 2013 10:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een nep-kunstenaar ben je sowieso als je zwicht voor je opdrachtgever en dan maar iets aflevert waar je zelf niet eens achterstaat
twitter:dijkshoorn twitterde op zondag 21-04-2013 om 18:14:21Ik volg Ewbank zijn voorbeeld. Ik trek mijn Twitter terug. Of zoiets. Tot over een maand of zes. Het ga jullie goed. reageer retweet
Als we maar geen beelden van onder de desk krijgen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:24 schreef xzaz het volgende:
Vanavond gaan ze elkaar troosten bij Boulevard...
Krijg eerder de indruk dat de bevolking zegt: "tot hier en niet verder", en dat 't Gooi afdruipt met de staart tussen de benen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Vasilevski het volgende:
Het Gooi komt in opstand. Het volk heeft het vertrouwen van de BN'ers verspeeld en kan het alleen maar terugwinnen door extra hard te slijmen. Is het dan niet beter als het Gooi het volk naar huis stuurt en een nieuw kiest?
Frits Spits is al zovaak weggegaan en weer teruggekomen...quote:Op maandag 22 april 2013 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het mooiste is dat Frits Spits in z'n eigen reactie ook nog een keer het lied afkraakt
Broodnijd wrs.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Tijn het volgende:
Mwah, 't Gooi... Henk-Jan Smits vindt het ook niet veel soeps, hoor
Vooral dat laatste stoort enorm...quote:Op maandag 22 april 2013 11:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Frits Spits is al zovaak weggegaan en weer teruggekomen...
Uhhuh. Heeft verder niets te maken dat het je reinste bagger is dat over ons heen werd gekieperd. Wat een ge-ouwehoer.quote:De steun voor de constitutionele monarchie is net zo groot bij hoger opgeleiden, de mensen met een groot cultureel kapitaal, om maar eens een sjiek woord te gebruiken. Ze lezen literatuur, ze gaan naar muziek en theater, ze wonen in de betere wijken en hun kinderen gaan naar goede scholen. Bij GroenLinks en D66 voelen ze zich thuis, al kunnen ze ook op een volkspartij stemmen - inclusief de VVD.
Hoezo 'de schuld'?quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
Ohjee nu krijgt de 'culturele elite' de schuldhttp://www.trouw.nl/tr/nl(...)ingslied-leidt.dhtml
[..]
Uhhuh. Heeft verder niets te maken dat het je reinste bagger is dat over ons heen werd gekieperd. Wat een ge-ouwehoer.
Het volk of een anonieme meute op het internet dat alles behalve een afspieigeling van het volk is..quote:Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijg eerder de indruk dat de bevolking zegt: "tot hier en niet verder", en dat 't Gooi afdruipt met de staart tussen de benen.
Of eer. Afhankelijk hoe je er tegenaan kijkt. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-dood-gewenst.dhtmlquote:
Aldus de media (AD en Telegraaf) die claimen namens 'het klootjesvolk' te praten.quote:Veel mensen nemen het Witteman kwalijk dat Ewbank wordt bedreigd. Ze wordt ook uitgescholden voor 'culturele elite', nadat media vandaag berichten over de elite en hun belangrijke rol in deze hype. Mediadeskundige Henri Beunders in het AD: 'Het koningshuis, dat was voor de elite altijd iets voor domme mensen die zich in oranje kleren hesen op 30 april. In intellectuele kringen was iedereen republikeins. Maar de laatste 10 jaar is iedereen ineens vol lof over het koningshuis. En omdat het spraakmakende deel van de bevolking zich er nu mee bemoeit, groeit zoiets in de media uit tot iets kolossaals.' Witteman verweerde zichzelf met de tekst: 'Ik ben dik en ik heb uggs aan. Dat zie je niet bij de culturele elite.'
geleid?!!?quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
Ohjee nu krijgt de 'culturele elite' de schuldhttp://www.trouw.nl/tr/nl(...)ingslied-leidt.dhtml
[..]
Uhhuh. Heeft verder niets te maken dat het je reinste bagger is dat over ons heen werd gekieperd. Wat een ge-ouwehoer.
Ik denk dat een paar personen het graag groter willen maken dan het is en zo diep met hun eigen hoofd in hun gat zitten dat ze niet in de gaten hebben waar het simpelweg om gaat: een ongelooflijk kutnummer dat nu eenmaal terecht is neergesabeld.quote:Op maandag 22 april 2013 11:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
geleid?!!?
ah dus mensen kunnen hun eigen mening niet hebben maar worden weer 'geleid' door 1 persoon, lekker makkelijk
zijn die mensen die dat soort dingen schrijven niet werkelijk van de trap gevallen met hun hoofd plat op de grond?
Probleem is natuurlijk dat als dat een juiste analyse zou zijn, dat lied niet teruggetrokken had hoeven te worden.quote:Op maandag 22 april 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Het volk of een anonieme meute op het internet dat alles behalve een afspieigeling van het volk is..
Inderdaad, wat een gelul.quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
Was die elite toch groter dan gedacht.quote:Op maandag 22 april 2013 11:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
geleid?!!?
ah dus mensen kunnen hun eigen mening niet hebben maar worden weer 'geleid' door 1 persoon, lekker makkelijk
zijn die mensen die dat soort dingen schrijven niet werkelijk van de trap gevallen met hun hoofd plat op de grond?
Zou het? Ik zag toch heel wat variatie. Van tokkie tot snob, om zo te zeggen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Het volk of een anonieme meute op het internet dat alles behalve een afspieigeling van het volk is..
Is weer stof voor een column. Zo gaat dat op zo'n redactie: 'Oh ja, iemand moet nog iets over het koningslied vinden. Wat wordt de invalshoek?'quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Morgen is er weer iets anders in de actualiteit en dan zegt de nieuwslezeres: 'Nu gaan we even kijken wat u er van vindt' en dan worden er tweets vertoond.quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef novel het volgende:
[..]
Zou het? Ik zag toch heel wat variatie. Van tokkie tot snob, om zo te zeggen.
De analyse door de klassieke media, over de gebruikers van de sociale media, blijkt nogal wisselvallig opportunistisch
Die analyse klopt ook niet, er lopen heel veel mafkikkers rond op internet klopt, maar natuurlijk lang niet iedereen. Maar bovendien Ewbank had al die kritiek gewoon naast zich neer kunnen leggen, als hij ervan uit ging, zoals hij er op vrijdag bij DWDD nog van uitging, dat er heus wel wat kritiek zou komen... Nee, er is wat anders gebeurd, wrs heeft-ie ook nog wel wat kritiek gekregen vanuit een hoek die hij er niet op verdacht.quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef novel het volgende:
[..]
Zou het? Ik zag toch heel wat variatie. Van tokkie tot snob, om zo te zeggen.
De analyse door de klassieke media, van de gebruiker van de sociale media, blijkt nogal wisselvallig opportunistisch
Eerste stukje is okay inderdaad. Daarna gaat het mis. Het wordt een soort brei.quote:Op maandag 22 april 2013 07:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Alleen het eerste stukje, dat rapdeel is nog steeds niet om aan te horen.
Gewoonlijk pretenderen Ewbank cs juist dat hun aanhang bij soc media te vinden is.quote:Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die analyse klopt ook niet, er lopen heel mafkikkers rond op internet klopt, maar natuurlijk lang niet iedereen. Maar bovendien Ewbank had al die kritiek gewoon naast zich neer kunnen leggen, als hij ervan uit ging, zoals hij er op vrijdag bij DWDD nog van uitging, dat er heus wel wat kritiek zou komen... Nee, er is wat anders gebeurd, wrs heeft-ie ook nog wel wat kritiek gekregen vanuit een hoek die hij er niet op verdacht.
quote:Op maandag 22 april 2013 12:21 schreef Vasilevski het volgende:
Morgen is er weer iets anders in de actualiteit en dan zegt de nieuwslezeres: 'Nu gaan we even kijken wat u er van vindt' en dan worden er tweets vertoond.
Das een algemeen fenomeen rondom programma's en BN-ers, ook op fok. Waarom het nu ineens een issue is snap ik ook niet helemaal. Waarschijnlijk door het facebookbericht van Ewbankquote:Op maandag 22 april 2013 12:14 schreef onlogisch het volgende:
Geen zin om 3 topics door te lezen. Maar om maar op de TT te reageren :
Wat een partij ongeïnspireerde bagger is het toch. Luisterde vanmorgen Q-music, die klootzakken daar draaiden het nummer 13 keer achter elkaar
Ik vind het een bijzonder slecht nummer. Maar die rare doodsbedreigingen omtrent een stukje muziek, dat kan natuurlijk niet.
Ik denk een bericht waaruit bleek dat hij officieel van plagiaat beschuldigd zou worden...quote:Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, er is wat anders gebeurd, wrs heeft-ie ook nog wel wat kritiek gekregen vanuit een hoek die hij er niet op verdacht.
Juist het idee dat er wel even iets neergezet kan worden wat héél Nederland samen zal brengen binnen een paar dagen en massaal meegezongen gaat worden lijkt me toonaangevend voor de culturele elite, zeker qua wereldvreemdheid. De maakbare cultuur, zeg maar.quote:Op maandag 22 april 2013 11:32 schreef Reuzelbek het volgende:
En niet te vergeten; de instelling: Wat wij maken slikt men toch wel.quote:Op maandag 22 april 2013 13:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Juist het idee dat er wel even iets neergezet kan worden wat héél Nederland samen zal brengen binnen een paar dagen en massaal meegezongen gaat worden lijkt me toonaangevend voor de culturele elite, zeker qua wereldvreemdheid. De maakbare cultuur, zeg maar.
Maar goed, anderen beschuldigen van juist je eigen zwakheden is natuurlijk een standaardontwijkingsmaneuvre in het debat.
Dat dus!quote:Op maandag 22 april 2013 13:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
En niet te vergeten; de instelling: Wat wij maken slikt men toch wel.
twitter:NicoletteKraamz twitterde op zondag 21-04-2013 om 18:36:56@AntoinRTLNieuws Is niet mijn baby, maar wel een heel lief en mooi mannetje bij wie ik heb mogen #kramen #trots op reageer retweet
twitter:NicoletteKraamz twitterde op maandag 22-04-2013 om 09:47:27Voor al die meelevende mensen betreffende #koninglied,Ja Hoor John heeft zijn excuus aangeboden, dat heb ik met heel mijn hart geaccepteerd. reageer retweet
Ze zeiden dat ze geen letterlijke teksten uit de inzendingen hebben gebruikt. Ze zouden geschreven hebben op basis van het gevoel dat uit de inzendingen sprak.quote:Op maandag 22 april 2013 13:33 schreef Loekie1 het volgende:
De schuld komt nu een beetje terecht op 'het volk' die zinnetjes mocht insturen, maar de echt verantwoordelijke is degene die er één tekst van gemaakt heeft.
Ik denk dat men vooral de allochtone Nederlander heeft willen omarmen, alsmede Maxima die ook soms nog moeite heeft met het Nederlands. Zo van: kijk, we vinden het prima zoals jullie Nederlands praten hoor!
Dan nog een islamsausje met 'strijd' en 'tot welke god je ook bidt' en de zwakzinnigen worden ook nog verwend door het niet te moeilijk te maken en het verder alleen over het weer te hebben.
Maar de intelligentsia dan? Tja, je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Zelfs Albert Verlinde deed mee, ik wist niet dat die kon zingen.quote:Ik heb trouwens nog zere ogen van die sentimentele plaatjesshow.
Bron: http://www.destentor.nl/r(...)t&utm_medium=twitterquote:Koningslied vertaald in pictotaal
ZWOLLE - Hoewel componist John Ewbank in de nacht van zaterdag op zondag het veelbesproken en dito bekritiseerde koningslied ingetrokken heeft, staat de compositie, en dan met name de tekst, nog volop in de belangstelling.
De Zwolse Trijntje de Wit-Gosker heeft voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven de volledige tekst in pictotaal vertaald.
Zelf noemt ze het Picto Semi Schrift 'een beeldtaal met ondertiteling, bestemd voor iedereen die de basis van de Nederlandse taal wil leren'. Het is een combinatie van beeld- en letterschrift, waarbij 'vanzelfsprekendheid van beeld' het uitgangspunt is. Woorden die niet op logische wijze kunnen worden gevisualiseerd kunnen binnen de pictoschrijver ook met letterschrift worden weergegeven.
Volgens de inwoonster van Zwolle, die zich al jaren lang inzet voor de alfabetisering van de Nederlandse bevolking, is pictolezen een hulpmiddelen bij onder meer het leren lezen van letterschrift, dyslexie en laaggeletterdheid. In 2011 won De Wit-Gosker met het Picto Semi Schrift de Hermen J. Jacobs prijs.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ritisch_op_koni.htmlquote:Aleid Wolfsen, de burgemeester van Utrecht, noemt het ingetrokken koningslied 'een rommeltje'. Hij is echter trots op Allard Amelink en Huib Verhoeven, de Utrechtse studenten die een alternatief lied hebben gemaakt.
De PvdA-politicus noemt de muzikale compositie 'Je bent een Koning' magnifiek, zo meldt een RTV Utrecht-verslaggever. Meer Nederlanders zijn enthousiast over het lied van Amelink en Verhoeven: vanavond zit het duo bij RTL Boulevard, EenVandaag, Shownieuws en DWDD.
Het lied is al bijna een half miljoen keer bekeken op YouTube. De Utrechters hebben zelfs al een manager in dienst genomen. Zie hier hun website.
De professionele liedjesmaker John Ewbank trok afgelopen zaterdag het officiële koningslied in. Dit omdat hij talloze bedreigingen en anderszins nare opmerkingen naar zijn hoofd kreeg geslingerd van mensen die het nummer kut vonden.
Geweldig! Ik merk in m'n omgeving dat lang niet iedereen het lied van de studenten kent, maar zodra ze het horen vindt iedereen het hartstikke leuk.quote:Op maandag 22 april 2013 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ritisch_op_koni.html
Het zou een bijzonder hoog ironisch gehalte hebben wanneer Nederland zich massaal achter dat nummer van die studenten schaart. Het volk spreekt, het volk stemt en kiest.quote:Op maandag 22 april 2013 14:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Geweldig! Ik merk in m'n omgeving dat lang niet iedereen het lied van de studenten kent, maar zodra ze het horen vindt iedereen het hartstikke leuk.
Zelf krijg ik steeds kippenvel bij de melodie van 'Wat een weergaloze vrouw heb jij, een ideale metgezel'.
Dit lied is echt uit inspiratie gemaakt, over elke zin is goed nagedacht, de videoclip is knap in elkaar gezet, en wat heel knap is, iedereen vindt het mooi van allochtoon tot zwakzinnige tot intellectueel.
Ja, dat ook. Sommige zagen er trouwens uit alsof ze er na 54 takes eindelijk in geslaagd waren hun lachen te houden.quote:Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zelfs Albert Verlinde deed mee, ik wist niet dat die kon zingen.
Qua tekst hadden ze beter de Jostiband voor het voetlicht kunnen brengen. Als je het laat zingen door zwakzinningen, wordt het een consequenter geheel. En dan was de boodschap aan de intelligentsia geweest: dit ís helemaal niet voor jullie, bemoei je er niet mee!
Wow, zegt Wolfsen toch nog íets zinnigs zo tegen het einde van zijn termijn.quote:Op maandag 22 april 2013 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ritisch_op_koni.html
Nadat hij eerst lang gewacht heeft hoe de hazen lopen. Zo ken ik mijn Aleid weer...quote:Op maandag 22 april 2013 14:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wow, zegt Wolfsen toch nog íets zinnigs zo tegen het einde van zijn termijn.
Dat dan weer wel.quote:Op maandag 22 april 2013 14:18 schreef novel het volgende:
[..]
Nadat hij eerst lang gewacht heeft hoe de hazen lopen. Zo ken ik mijn Aleid weer...
om eerlijk te zijn toen ik de eerste 2 zinnen hoorde waar ze door elkaar heen zongen vond ik het wat les miserables (en dat vind ik ee nvan de mooiste films die ik ooit gezien heb, en ja ik ben man nou en) en had ik nog oprecht goede hoop voor het nummer, en toen werd het zo kut dat het doodgeboorte na doodgeboorte baarde.quote:Op maandag 22 april 2013 12:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eerste stukje is okay inderdaad. Daarna gaat het mis. Het wordt een soort brei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |