Ik heb nog een serie over onze reis door Polen 2012 die zal ik binnenkort online zetten.quote:
top!quote:Op maandag 22 april 2013 21:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik heb nog een serie over onze reis door Polen 2012 die zal ik binnenkort online zetten.
Dank je voor het complimentquote:Op maandag 22 april 2013 22:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
Buster24, wat ben je weer geniaal bezig!!!![]()
AWESOME!!!![]()
Heb jij zoveel tijd over om dit allemaal te bezoeken en mee te maken als ik vragen mag?
Ik ben positief jaloers op jou/u!!!quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:29 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment![]()
Er gaat inderdaad wat tijd inzitten maar ik plan vaak diverse zaken in een reis, zo heb ik de concentratie kampen Groß-Rosen, Auschwitz (1,2 en 3) Treblinka en Ravensbrück in een reis bezocht in combinatie met de Wolfsschanze.
Zo sta ik nu op het punt naar Frankrijk te gaan maar dan bezoek ik wel meerdere locaties
(foto's volgen)
In juni 2009 bezocht ik Majdanekquote:Op woensdag 24 april 2013 16:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik ben positief jaloers op jou/u!!!![]()
Dit zijn dromen voor mij! Vooral Gros-Rosen wil ik graag nog eens zien, evenals Majdanek en Natzweiler-Struthof...Onmacht overvalt mij...
Heb je nog verzoeknummersquote:
Geen probleem.................quote:
Het zou met niets verbazen, er worden ook nog heel veel onontdekte massagraven van de Einzatsgruppen ontdekt in die streek, als je dit boek leest blijf je je verbazen.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:45 schreef kevingie13 het volgende:
Ik heb gehoord van mijn gs leraar dat er nog onontdekte achtige concentratie kampen liggen in oakraine is dat waar?
Ik heb de tentoonstelling bezocht in 2009 en een fotoverslag gemaakt.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Bedankt Buster24! Dat boek heb ik twee jaar geleden gelezen. Sjongejonge, ik moest dat boek echt in tien gedeelten lezen... Ik kon het niet in één keer uitlezen!
Heb vandaag deze site bezocht.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:27 schreef Iwanius het volgende:
Fantastisch geschoten en geschreven Buster. Bedankt en kijk al uit naar je volgende ervaring.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrapod_(structure)quote:Op dinsdag 30 april 2013 22:28 schreef Buster24 het volgende:
Dat brengt me meteen op het volgende, deze betonkolossen trof ik aan op het strand, ze lijken heel erg op de tankversperringen die de Duitsers gebruikten maaaaaaaaaaaaaaaaaaar is dit er een of een stuk zeewering van naoorlogse makelij?
Wie heeft een idee?
[ link | afbeelding ]
Dank jequote:Op dinsdag 30 april 2013 22:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrapod_(structure)
Nou?quote:Op dinsdag 30 april 2013 22:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat is ergens in de buurt van de invasiestranden in Normandië toch? Vorig jaar in april ben ik daar in de buurt geweest. We hebben o.a. veel bunkers gezien daar. Kan iemand mij misschien vertellen hoe je foto's op Fok moet plaatsen (en dan zonder gebruik te maken van de foto op een site)? Ik weet dat namelijk niet. Dan kan ik ook eens wat foto's van o.a. Auschwitz in een topic zetten...
Alvast bedankt!
Sorry voor mijn late reactie, ben alweer met een nieuw project bezig en jouw vraag was er bij ingeschoten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 22:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat is ergens in de buurt van de invasiestranden in Normandië toch? Vorig jaar in april ben ik daar in de buurt geweest. We hebben o.a. veel bunkers gezien daar. Kan iemand mij misschien vertellen hoe je foto's op Fok moet plaatsen (en dan zonder gebruik te maken van de foto op een site)? Ik weet dat namelijk niet. Dan kan ik ook eens wat foto's van o.a. Auschwitz in een topic zetten...
Alvast bedankt!
Komt een nieuwe serie aanquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
Deze laatste foto's hebben alleen niet veel meer met Oświęcim te maken hè?![]()
Niet dat ik klaag overigens hoor!![]()
Wat een onzin. Het woord heeft niks met gastvrijheid te maken. Het komt waarschijnlijk van de bezitter van de middeleeuwse grod.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
Veilig! Stoer! Normandië toch Buster24?![]()
Deze laatste foto's hebben alleen niet veel meer met Oświęcim te maken hè?![]()
Niet dat ik klaag overigens hoor!![]()
Oh ja: de buschauffeur van de busreis waar ik mee mee was (als vakantie) in 2010 door Polen vertelde ons dat Oświęcim (Auschwitz) letterlijk 'gastvrijheid' betekent in het Pools. Wat een ironie hè!Dit staat tevens in het boek 'Pelgrim in Auschwitz' van Jos Pauwels.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:43 schreef Polacco het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het woord heeft niks met gastvrijheid te maken. Het komt waarschijnlijk van de bezitter van de middeleeuwse grod.
Wie is Jos Pauwels? Iemand die zeer waarschijnlijk de Poolse taal niet machtig en/of onbekend is met de oorsprong van de naam Oświęcim is, anders zou hij niet zulke onzin opschrijven.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:14 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]![]()
Lees dan hier maar eens m'n jong: http://www.epo.be/uitgeverij/extrainfo.php?id=9789064453670-E
Leuk dat hij dat daar schrijft, betekent niet dat het moet kloppen. Gościnność is het Poolse woord voor gastvrijheid.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:34 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het staat letterlijk in dat boek!Jos Pauwels is de schrijver van het boek 'Pelgrim in Auschwitz'!
Ik heb dat boek gelezen en die schrijver is het Nederlands zeker wel machtig!!!
Grod(s) zijn middeleeuwse Slavische versterkte vestigingen (fortress in het Engels), meestal van hout gebouwd. In het Russisch is het woord geëvolueerd naar "grad" wat stad betekent - denk aan Leningrad en Stalingrad etc.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oké, in ieder geval bedankt voor de uitleg!Eigenlijk vond ik het al een vage uitleg in dat boek. Maar wat houdt 'Grod' dan precies in? Ik kon daar niets op internet over vinden. Is dat een stuk Middeleeuwse grond ofzo?
Excuses voor mijn domheid en mijn overhaaste tekst: ik las dat je Poolse taal schreef en niet Nederlandse taal...
Dat geloof ik graag. Maar dat soort momenten in het leven zijn juist wel goed. We nemen veel te veel 'for granted' en het is wel eens nodig om stil te staan bij zulke belangrijke dingen die op zich nog niet eens zo gek lang geleden zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:16 schreef Atmosphere82 het volgende:
Absoluut een aanrader maar hou er wel rekening mee dat je nog zeker een dag vrij teneergeslagen kunt zijn. Dat had ik in ieder geval na het bezoek van Auschwitz-Birkenau.
3-5 dagen voor Krakow en omgeving lijkt mij wel genoeg.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef krullebol81 het volgende:
Ik zou graag een keer naar Polen willen om de concentratiekampen te bezoeken. Weten jullie nog goede betaalbare georganiseerde tours?
Hoeveel dagen is aan te raden als je daar ook nog wat van de omgeving wilt zien?
Auschwitz is goed te bezoeken vanuit Krakow, eventeel wat sub kampen, Schindlers fabriek, het kamp Plaszow, het getto uiteraard een dag of 4-5 ben je gauw kwijtquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nou, een week kan op zich ook best hoor. In Krakow is echt veel te zien!
Zowel het stamlager (Auschwitz I) als het vernichtungslager Birkenau heb ik van de zomer bezocht. Monowitz ben ik niet geweest.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:50 schreef krullebol81 het volgende:
in welke kampen zijn jullie geweest? Auschwitz en Birkenau?
Nee, dit vind ik dan weer niet grappig.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maakte de zware arbeid die de rondleiding was...
... je niet vrij?
I'm a jew.. I have ze right!quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, dit vind ik dan weer niet grappig.
Jahquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
Sorry, toch wel leuk nu weer ...![]()
Ben je overigens echt een Jood samthegreat5?
Cool!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:15 schreef Buster24 het volgende:
Als het weer meezit ga ik dit jaar weer die richting op.
Stoer!quote:
gelegenheidsjood.quote:
Oke, vertel.quote:
Nee, dikke doei B=====D ~~~~oquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |