abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125533136
Zoals velen van jullie inmiddels weten is de kans zeer groot aanwezig dat ik door een voorbarige huuropzegging en de voorafgaande incidenten met bedriegingen, mijn woning moet verlaten.

Ik heb (nog) geen bericht gekregen wat de woningstichting nou wel of niet gaan doen, ze zeggen dat hun advocaat meer tijd nodig heeft (weer een week onnodig wachten). Weer naar het juridisch loket geweest afgelopen vrijdag en ze zeiden dat de verhuurder waarschijlijk de opzegging zal doorzetten en dat ze de incidenten zoals het mes laten zien en de dreigmails aangrijpen om de opzegging te onderbouwen. Immers ik heb vrijwllig opgezegd, ook al gebeurde dat in een emotionele bui. Maar ze zeiden ook dat ze misschien mij een laatste kans geven, daar ik de opzegging schriftelijk heb geannuleerd en excuusbrieven heb geschreven met verzoek tot duidelijke afspralen op papier.

Het enige lichtpuntje dat ik nu nog heb is dat ik misschien een grote bovenwoning kan huren in de buurt, maar de bemiddelaar (makelaar)zij dat ik niet aan de inkomens eisen voldoe, maar de eigenaar wilt misschien alsnog verhuren. Maar dat hoor ik na het weekend.

Mocht ik er echt uitmoeten dat zal ik voor de belangrijkste spullen van mij (niet alles) opslagruimte huren voor 90 euro per maand, en wil ik overwegen als ik op straat komt te staan een woing te kraken. Immers ik ben afgelopen nacht in een leegstaand pand geweest dat al ruim 4 jaar leegstaat, stroom is er nog, alleen de waterleideng lekt in de keuken (waarschijnlijk gebeurd tijdens de strenge winter) als ik de hoofdkraan opendraai.Maar water en stroom zijn daar nog werkend. Bij het water kan ik wel vanaf de hoofdkraan water aftappen en in emmers doen als ik het tweede kraan achter de meter dichtdraai.

Vraag hoe zit het met het nieuwe kraakbeleid, heb wel wat vooronderzoek gedaan, maar buiten wat korte zakelijke uitleg kom ik ook niet verder. Heb gelezen indien je kraakt en de woning staat echt helemaal leeg en je zet er een bed, tafel en stoel in en belt vervolgens de politie dan komen ze kijken of de woning echt leeg staat en dan is het aan de eigennaar beheerder of ze via een aangifte procedure je eruit willen hebben. Ik weet wie de eigenaar is (nagevraagt bij het kadaster), en wat het bestemmingsplan van deze woingimgen zijn op termijn zijn.

Uiteraard kies ik zelf niet voor de optie kraken, maar liever tijdelijk kraken dan naar de dakloze opvang (waar bij de crisesopvang) ook geen plaats meer is, en waar je ook nog voor betalen moet.

Is kraken echt zo strafbaar is ze schrijven, of zijn er maar kleine veranderingen van de oude kraakwetten?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:49:15 #2
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_125538775
Kraken is sinds een tijdje terug gewoon illegaal.
Daarnaast ook trieste zaak, maar een beetje iemand anders zijn bezit zonder toestemming gebruiken, en dan ook al beginnen met "kijken of ze me er met een procedure uit willen krijgen" in plaats van dat je gewoon oprot.
Zoek dan gewoon anti-kraak, dan bereik je hetzelfde maar dan van de legale, nette kant.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_125586890
Ik was vrij serieus over de tent en Biotex. Al zou je ook beter wat anders kunnen zoeken, bijvoorbeeld een inschrijving met urgentie.
Wacht iig niet af totdat het te laat is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_125586898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:47 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals velen van jullie inmiddels weten
Nee, niet echt.
  maandag 22 april 2013 @ 08:11:05 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125587554
Je ging al over de schreef toen je in dat leegstaande pand de hoofdkraan opendraaide, dus nee, kraken is geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125587629
Zoek dan iets anti-kraak...
compact en kleverig.
  maandag 22 april 2013 @ 08:30:23 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125587738
Volgens mij is TS volstrekt ongeschikt om anti-kraak te wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125587760
Dat appartementje was andrs ook geen succes :')
compact en kleverig.
pi_125587847
Wat voor opties zijn er om te wonen:
* bij ouders inwonen (probleem: geen ouders of wonen ver weg of gewoon geen optie)
* bij familie inwonen (probleem: zie boven)
* een huis kopen (probleem: onvoldoende (vast) inkomen)
* een huis huren via een woningbouwvereniging (probleem: lange wachttijden)
* een huis huren op de vrije markt (probleem: je moet meestal voldoende inkomen hebben, niet goedkoop)
* een vakantiebungalow ergens huren (probleem: in zomermaanden vaak erg duur, is voor langere tijd illegaal)
* anti-kraak wonen (probleem: er moet plek zijn in je buurt, vaak ook lange wachttijden, is tijdelijk)
* een (studenten)kamer huren (probleem: wachttijden/prijzen verschillen per stad, vaak klein, vaak gehorig)
* opvanghuizen van bijv. leger des heils (probleem: tijdelijke oplossing, met veel andere mensen)

Iemand nog meer opties?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 08:43:37 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125587884
Antikraak staat in kerkrade vanalles om de buitenring. Is weinig wachttijd. Ts zit toch in heerlen he? Dat zou op de fiets te doen zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 08:43:41 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_125587886
Begeleid wonen? TS zou er wellicht voor in aanmerking kunnen komen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125587928
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Begeleid wonen? TS zou er wellicht voor in aanmerking kunnen komen?
Dat zou goed kunnen :Y Maar hoe zit het daarbij met wachttijden? Geen idee. En hebben die bijv ook crisisopvang?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125587934
Je kunt proberen of je bij een boer een stukje land mag pachten voor een tent op te slaan. Dan ben je deze zomer in ieder geval zeg maar onder de pannen. Dus geen camping.
pi_125587987
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:47 schreef Mylene het volgende:
Je kunt proberen of je bij een boer een stukje land mag pachten voor een tent op te slaan. Dan ben je deze zomer in ieder geval zeg maar onder de pannen. Dus geen camping.
Ik wist niet dat dat kon!
pi_125588005
Ga iig niet met een mes dreigen zoals je bij de woningbouw deed :D _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_125588013
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat kon!
Een keer in de krant gelezen, een vrouw die dat deed, ze woonde in zo'n ronde nomadentent.
pi_125588014
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 08:53 schreef bijdehand het volgende:
Ga iig niet met een mes dreigen zoals je bij de woningbouw deed :D _O-
Dat weet hij nu wel hoor. Hij vond het zelf ook een domme actie, maar beetje impulsief.
pi_125588017
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Mylene het volgende:

Een keer in de krant gelezen, een vrouw die dat deed, ze woonde in zo'n ronde nomadentent.
Klinkt wel tof *) Lekker in de natuur.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 08:57:11 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125588050
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:17 schreef Sjeen het volgende:

... Overigens zie ik voor dit topic ook geen lang leven beschoren.
Deeltje 4.

@TS: Kun je niet ergens in een bos gaan wonen dan? Ken hier in de omgeving genoeg plekken waar je voor vrij weinig in zo'n woonpark kunt wonen. Mijn oom en tante hebben een 'zomerhuisje' midden in het bos, helemaal buitenaf. Kost geen drol. Veel ruimte binnen heb je niet, maar ja.
pi_125588053
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt wel tof *) Lekker in de natuur.
Ze had ook gewoon internet enzo door gebruik zonnepanelen.
pi_125588064
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 08:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Deeltje 4.

@TS: Kun je niet ergens in een bos gaan wonen dan? Ken hier in de omgeving genoeg plekken waar je voor vrij weinig in zo'n park kunt wonen.
Zoals in dat programma van Joris nog wat. Ik weet niet de naam zo gauw niet.
pi_125588071
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat weet hij nu wel hoor. Hij vond het zelf ook een domme actie, maar beetje impulsief.
Ik vraag me af of mensen die zulke dingen doen bij een belangrijk gesprek ook echt weten dat ze dat niet meer moeten doen. Uit het vorige topic bleek vooral dat TS niet alleen kan wonen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_125588077
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:47 schreef Mylene het volgende:
Voordeel is dan ook dat je de beschikking hebt over sanitair (weliswaar beperkt, maar toch, stromend water + wc = ^O^ ). In een boerenschuur wonen is natuurlijk veel beter maar een tent in de buurt van een stal moet ook wel kunnen.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 09:01:01 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125588093
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zoals in dat programma van Joris nog wat. Ik weet niet de naam zo gauw niet.
Ik bedoelde een bungalowpark ofzo. ;(. Die heb je ook met vaste bewoning tegenwoordig.
  maandag 22 april 2013 @ 09:02:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125588107
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 09:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik bedoelde een bungalowpark ofzo. ;(. Die heb je ook met vaste bewoning tegenwoordig.
Amper, en zo wel dan niet in het budget van TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 09:03:05 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125588125
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 09:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Amper, en zo wel dan niet in het budget van TS.
Hier in de omgeving redelijk veel. Wat het kost weet ik niet.
pi_125588832
Het is tof als er meteen een lange termijnoplossing gevonden kan worden, maar dat is lastig in dit geval.
Wellicht is het het beste om nu naar de huisarts te gaan om uit te leggen hoe de vork in de steel zit, graag woonbegeleiding zou willen (lange termijn, zie vorige topics) en ondertussen een kamertje huren.
  maandag 22 april 2013 @ 09:55:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125589028
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hier in de omgeving redelijk veel. Wat het kost weet ik niet.
Permanente bewoning in een recreatiewoning toegestaan?
Ook voor nieuwe gevallen? Ben benieuwd welke omgeving dat dan om gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125589724
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 09:01 schreef Kreator het volgende:

Doorgaans zijn dat nog steeds vakantiebungalows en daar mag je een max aantal weken per jaar wonen en je kan het niet gebruiken als woonadres. Het wordt door veel gemeenten wel oogluikend toegestaan. Mijn broer heeft een tijd in zo'n bungalow gewoond en dat kostte 700 euro all in per maand. Was voor 1 persoon groot genoeg, voor meer zou het wat krap worden.

quote:
Vanaf 1 januari 2010 is het verboden om in Nederland een vakantiewoning voor permanente bewoning te gebruiken. Voor de situatie van vóór 1 januari 2010 is een regeling getroffen dat diegene die al permanent in een vakantiewoning verbleven, dit ook nà 1 januari 2010 kunnen voortzetten. Komen zij echter te overlijden of verkopen ze deze woning, dan geld voor de nieuwe eigenaren de nieuwe regeling.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 10:34:39 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125590101
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doorgaans zijn dat nog steeds vakantiebungalows en daar mag je een max aantal weken per jaar wonen en je kan het niet gebruiken als woonadres. Het wordt door veel gemeenten wel oogluikend toegestaan. Mijn broer heeft een tijd in zo'n bungalow gewoond en dat kostte 700 euro all in per maand. Was voor 1 persoon groot genoeg, voor meer zou het wat krap worden.

[..]

Oh ok wist niet dat de regels veranderd waren. Weet wel dat de persoon die ik ken ieg geen 700pm betaalt.
pi_125590152
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 10:34 schreef Kreator het volgende:

Oh ok wist niet dat de regels veranderd waren. Weet wel dat de persoon die ik ken ieg geen 700pm betaalt.
Meer of minder? Het was wel een heel erg mooie bungalow en echt midden in de natuur, vrijstaand en dus incl elektriciteit en water (had geen gas).
pi_125590233
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:

Het is wel een krimpgebeid daar in zuidlimburg, daar zijn volgens mij veel minder lange wachttijden, maar of de wbv TS terug wil hebben is dan een andere vraag.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 10:39:01 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125590237
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Meer of minder? Het was wel een heel erg mooie bungalow en echt midden in de natuur, vrijstaand en dus incl elektriciteit en water (had geen gas).
Veel minder. Het is ook niet echt een bungalowpark. Het zijn van die huisjes op gepachte grond ergens buiten Haaksbergen; prachtige omgeving, huis staan ook niet bovenop elkaar. Vroeger was dat geloof ik wel een vakantiepark, maar nu permanent bewoond en volgens mij is dat ook gewoon toegestaan.
  maandag 22 april 2013 @ 10:39:28 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125590251
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:
* bij ouders inwonen (probleem: geen ouders of wonen ver weg of gewoon geen optie)
* bij familie inwonen (probleem: zie boven)
* een huis kopen (probleem: onvoldoende (vast) inkomen)
* een huis huren op de vrije markt (probleem: je moet meestal voldoende inkomen hebben, niet goedkoop)
* een vakantiebungalow ergens huren (probleem: in zomermaanden vaak erg duur, is voor langere tijd illegaal)
* anti-kraak wonen (probleem: er moet plek zijn in je buurt, vaak ook lange wachttijden, is tijdelijk)
* een (studenten)kamer huren (probleem: wachttijden/prijzen verschillen per stad, vaak klein, vaak gehorig)
* opvanghuizen van bijv. leger des heils (probleem: tijdelijke oplossing, met veel andere mensen)

Iemand nog meer opties?
Een woning zoeken in oost-groningen, zuid-limburg of net over de grens in duitsland (omgeving groningen). Misschien lukt het zelfs wel om een heel huisje te huren voor weinig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_125595133
Ik denk dat TS op zoek moet naar begeleid wonen en in de tussentijd om crisisopvang moet vragen bij zijn huisarts. Desnoods op een paaz ofzo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:47 schreef -Hakuna- het volgende:

Uiteraard kies ik zelf niet voor de optie kraken, maar liever tijdelijk kraken dan naar de dakloze opvang (waar bij de crisesopvang) ook geen plaats meer is, en waar je ook nog voor betalen moet.

Dit is zo veelzeggend. Alsof iemand anders alles regelt en TS niets te zeggen heeft, terwijl hij zichzelf in deze situatie heeft gebracht
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_125595655
quote:
3s.gif Op maandag 22 april 2013 13:02 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik denk dat TS op zoek moet naar begeleid wonen en in de tussentijd om crisisopvang moet vragen bij zijn huisarts. Desnoods op een paaz ofzo.

[..]

Dit is zo veelzeggend. Alsof iemand anders alles regelt en TS niets te zeggen heeft, terwijl hij zichzelf in deze situatie heeft gebracht
Iemand die op deze leeftijd alleen maar 'zelfstandig' heeft geleefd krijg je niet in een beschermde woonomgeving. Ja, een dag of twee. Dan houdt het ver op.
  maandag 22 april 2013 @ 13:18:12 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_125595658
ga naar je huisarts Hakuna, en geef je username aan hem/haar en zeg dat hij/zij je posts van de laatste paar maanden eens moet lezen.

en vraag om hulp bij wonen, zoals Nagelschaartje al aan geeft, ingang/indicatie via de psychiatriekant is er wel.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_125596454
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Iemand die op deze leeftijd alleen maar 'zelfstandig' heeft geleefd krijg je niet in een beschermde woonomgeving. Ja, een dag of twee. Dan houdt het ver op.
Je kan ook begeleid wonen in een zelfstandige woning, krijg je wel geregeld bezoek.
pi_125596607
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Misschien wel als hij vertelt dat hij een mes meeneem op straat omdat hij zich niet veilig voelt :{
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:21 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_125597130
Hij heeft niet volledig zelfstandig geleefd. Hij heeft maatschappelijk werk gehad, dat gedoe bij het CBR, hulp bij schulden etc etc.
Als het goed is kan zijn huisarts wel overzicht krijgen over deze situatie en welke soorten hulp hij al heeft gehad. Lijkt me dan ook handig dat Hakuna hierheen gaat en aan de bel trekt, maar hem kennende gaat hij dat niet doen.
Doet hij het wel, is het de vraag of hij volledig en duidelijk zijn verhaal kan doen, en of de huisarts dus een traject kan starten. Stel dat hij dit wel kan, dan nog is het de vraag of binnen het vrijwillige kader van hulp Hakuna iets wil accepteren, want het mag niks kosten en moet verder aan al zijn eisen voldoen.
Wachten is tot het voor anderen zo gevaarlijk/gortig wordt dat er van buitenaf ingegrepen wordt. Dus hoop ik eigenlijk dat woningbouw hem eruit flikkert, dan komt hij op straat en dan komt een en ander toch in een stroomversnelling, hopelijk de goede kant op.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_125603570
quote:
3s.gif Op maandag 22 april 2013 13:47 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Misschien wel als hij vertelt dat hij een mes meeneem op straat omdat hij zich niet veilig voelt :{
Dat 24-uurszorg nodig is snapt iedereen. Het zou ideaal zijn als hij zijn sores uit handen kan geven, een dak boven het hoofd krijgt, met lotgenoten kan omgaan. Tafeltje-dek-je.
Dit is alleen lastig uit te leggen aan TS. De vrijheden die opgeofferd moeten worden zullen hem het meest tegenzitten...
pi_125608567
Antikraak lijkt me in ieder geval geen optie. De eigenaar laat zichzelf binnen en het is vaak gehorig. Je hoeft maar een keer iets 'emotioneels' te doen en je staat op straat, want ze kunnen per twee weken opzeggen.

Eerst maar eens afwachten wat de woningbouw doet lijkt me, voor je domme dingen doet zoals in leegstaande panden inbreken.
pi_125619867
Hallo
Dacht dat dit topic dicht was. heb vandaag gebeld naar de woingstichting, en ze zeiden dat ik moest wachten op wat de advocaat gaat beslissen. Wel is mij medegedeeld dat mijn huuropzegging nog steeds niet actief is (omdat ik schrifyelijk en zeer snel geannuleerd heb) en dat mijn huurovereenkomst (nog) steeds doorloopt in afwachting van antwoord van hun advocaat. Wel heb ik via de wetswinkel gratis juridische bijstand gekregen van beginnend juristen die als ik morgen weer kom met een volmacht mij willen bijstaan. Ze willen het gooien op mijn autistiche beperking waardoor ik de opzegging vanwege handelingsonbekwaam wettig ongeldig is (kan mijn autisme aantonen met medische raporten van het UWV) en ze willen ervoor pleiten om mij een nieuwe laatste kans te geven om herhaling van de voorgaand eincidenten te vookomen. Aks de woingstichting bereid is een gesprek aan te gaan dan heb ik met de beginned juristen al veel gewonnen..

Helaas kan ik mij juridisch niet verweren waardoor de woingstichting met hun advocaat eenzijdig en niet objectief een dossier kan opstellen,

maar het lichtpuntje is dat de huur (nog) doorloopt, maar ik ben al twee weleken aan het wachten wat hun advocaat allemaal wilt gaan dien, tot die tijd neemt de woingstichting geen besluit.

Maar ik vind wel en dat heb ik ook voorgesteld dat er met alle partijen eens rustig over de zaak gesproken zou kunnen worden, nu kan ik niks doen en weet ik totaal niet wat ze nou wel of niet willen.
pi_125620079
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:52 schreef Dipkip het volgende:

Eerst maar eens afwachten wat de woningbouw doet lijkt me, voor je domme dingen doet zoals in leegstaande panden inbreken.
Dat is ook het beste, want dat kraken is toch niet mijn ding, zeker toen ik dat vieze gore pand betreden had, nou daar hou ik het nog geen 2 uur uit.
  maandag 22 april 2013 @ 22:41:26 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125621855
Je kunt je niet alleen maar even handelingsonbekwaam laten verklaren omdat je dat nu zo uitkomt, dan zal er toch ook eea geregeld moeten worden, bijvoorbeeld een persoon die wel geschikt is om je zaken te behartigen, nu blijkt dat je daar zelf niet toe in staat bent.

Je zult dus onder curatele moeten komen te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125622516
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:41 schreef Leandra het volgende:
Je kunt je niet alleen maar even handelingsonbekwaam laten verklaren omdat je dat nu zo uitkomt, dan zal er toch ook eea geregeld moeten worden, bijvoorbeeld een persoon die wel geschikt is om je zaken te behartigen, nu blijkt dat je daar zelf niet toe in staat bent.

Je zult dus onder curatele moeten komen te staan.
Dat. Niet bekwaam om je overeenkomst op te zeggen betekent ook niet bekwaam om deze overeenkomst überhaupt aan te gaan. Het is niet alsof je autisme erger is geworden, lijkt me.
Heb je destijds zelf je huurovereenkomst getekend?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125622689
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 22:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik, anders kreeg ik de woning niet.

Waarom laat de woingstichting mij zoalng in onzekerheid, ze kunnen toch eerlijk en zeggen wat ze nou willen, nu al bijna 2 weken ana het wachten op duidelijkhied intussen loopt mijn huurovereenkomst (nog) wel door. Straks zitten we in 1 mei en heb ik nog niets vernomen.
pi_125622802
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:56 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar dan lijkt mij dat jij, bij gelijkblijvende beperking, net zo wettelijk (on)bekwaam was bij het tekenen als bij het opzeggen. Zou ik even bij die juristen checken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125622818
quote:

[..]

Dat. Niet bekwaam om je overeenkomst op te zeggen betekent ook niet bekwaam om deze overeenkomst überhaupt aan te gaan. Het is niet alsof je autisme erger is geworden, lijkt me.
Je was me net voor, maar je hebt gelijk: Het mes snijdt aan twee kanten. Handelingsonbekwaam is niet zoiets als een vlaag van verstandsverbijstering. En misschien is curatele een zwaar middel, maar in dit geval noodzaak. In ieder geval zou TS geholpen zijn met minimaal een onderbewindstelling.
  maandag 22 april 2013 @ 23:00:12 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125622921
quote:

[..]

Dat niet alleen, zulke zaken kunnen veranderen (hoewel autisme als basis dan weer geen handig argument is), maar je verklaart niet zelf even dat je handelingsonbekwaam was of bent op een bepaald moment, de rechter bepaalt of je handelingsonbekwaam bent, en dat betekent dat de rechter dan ook een curator of bewindvoerder aanstelt.

Handelingsonbekwaamheid is niet iets wat je zelf naar gelieve kunt opvoeren, dat moet vastgesteld zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125622942
quote:
Straks zitten we in 1 mei en heb ik nog niets vernomen.
Dat zou juist in je voordeel zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125622966
quote:

[..]

Waarom laat de woingstichting mij zoalng in onzekerheid, ze kunnen toch eerlijk en zeggen wat ze nou willen, nu al bijna 2 weken ana het wachten op duidelijkhied intussen loopt mijn huurovereenkomst (nog) wel door. Straks zitten we in 1 mei en heb ik nog niets vernomen.
Je zult moeten wachten.
Zij hebben de problemen niet opgezocht, dat heb jij gedaan door het voor een tweede keer opzeggen van de huurovereenkomst. En omdat dat niet het enige incident is snap ik heel goed dat ze het rustig willen nazoeken zodat ze daarna met een eensluidend en duidelijk antwoord naar jou kunnen komen.
Daar heb je op de lange termijn veel meer aan dan dat zij zou ook snel dingen gaan zeggen die achteraf niet kloppen.

En sowieso, je zegt zelf dat je huurovereenkomst nog gewoon doorloopt, dus tot zij eruit zijn heb je in ieder geval een dak boven je hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')